Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
WorteL

wietboom in kast?

Recommended Posts

Wanneer je wiet niet bevrucht werd en je snoeit ze flink in na de oogst kun je ze na een rustperiode opnieuw leven doen inblazen. Dus dan krijg je meerjariga wiet. Nu vraag ik me af als je dit principe ook met kastwiet kunt doen en zo ja, hoe best?

Dan kun je na je oogst ze even rust geven en dan onmiddelijk met een sterke plant aan een nieuwe kweek beginnen.. Hoe lang hebben ze rust nodig? Hoe zit dat met de temperatuur enz?

 

btw: is da normaal da de kleinste planten spontaan kunnen bloeien nog voor de grotere broers en zussen volgroeid zijn?

 

grtz,

WorteL

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
en dan onmiddelijk met een sterke plant aan een nieuwe kweek beginnen..

 

zwakke plant zul je bedoelen

nadat je planten gebloeid hebben zijn ze gewoon volledig uitgeput...

Je kan ze verder laten groeien maar dan heb je een zwakke/kleine opbrengst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het moet te doen zijn, maar heb het zelf ook geprobeerd na 1 kweek met paar planten onder verschillende omstandigheden, maar het resultaat was bij alle planten hetzelfde :evil: , geen.

maar zal blijven opletten op de reacties, kan ik het me komende kweek mogelijk opnieuw proberen :cry

 

en de kleinste plantjes kunnen niet spontaan gaan bloeien, lichtcyclus 18/6

staat je hok op 12/12 dan is dat wel mogelijk. de planten blijven circa 3 weken nog doorgroeien in de bloei, kleinere planten groeien minder en zijn daarom "vaak" eerder klaar met uitgroeien, dus gaat de energie eerder naar de bloemvorming.

 

maar om het makkelijk te maken kan het ook net andersom in elkaar zitten.

kleinere planten zijn zwakker en doen langer over de groei, de grote planten zullen dan weer eerder volgroeid zijn :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als extra verwarming gebruikte ik een 100W gloeilamp (80% warmte) aangekoppeld aan een thermostaat. Die lamp was gesprongen en 'k had het niet gezien.. Misschien daardoor is de kleinste plant beginnen denken dat het herfst is..

 

Nu maar hopen op andere reacties over wietbomen.. Misschien heb je dan een zwakke plant maar de plant heeft veel wortels om snel energie op te doen (wat je niet hebt met verse stekken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij isde wiet plant een eenjarige, gaat dood na bloei/bevruchting dus zal zijn kracht verliezen zoals onze guest schreef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier een goeie growgids en daarin staat dat je de vrouwelijke plantjes na de oogst kunt kaal knippen totdat je er slechts enkele blaadjes overblijven, je plant dan in een rustperiode zet en daarna ze terug kunt doen groeien maar dat de plant niet bevrucht mag worden (bevruchting brengt een bep hormoon op gang dat de plant doet afsterven).. Het moet dus mogelijk zijn .. Alleen dikke sh!t dat ik een mannelijke bloeier heb gehad.. alles in zaad dus :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...