Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sex' n Combi

Wat was er eerst?

Recommended Posts

Om van start te gaan ga ik het volgende zeggen:

 

Sinds de tijd dat de apen geëvolueerd zijn naar mensen zijn er nogal wat veranderingen gebeurd. Er zijn verschillende theorieën over het ontstaan van de mens, de schepping door God wordt door velen als begin van ons bestaan gezien. De kennis, wijsheid en verlichting zouden we via God's vinger op 7 dagen gekregen hebben. Toch is er een tegenhanger voor dit verhaal.

 

Toen de aapjes evolueerde naar de homo sapiens heeft de geschiedenis zeer intressante sporen achtergelaten, zowel op gebied van leven, denkel en spiritualiteit. Het is algemeen bekend dat sommige dieren bepaalde planten gebruikten/gebruiken om in een bepaalde toestand te geraken. Het is best te vergelijken met een trip, denk dan aan katten en kattenkruid. Leg een beetje op je hand, laat je kat bij je komen en je zal merken dat ze het gretig zal opsmullen. Daardoor beginnen ze als het ware een "trip", maar probeer het dag opnieuw en ze zal hoogstwaarschijnlijk weigeren, omdat ze hier niet elke dag behoefte aan heeft.

 

Een theorie die me persoonlijk aanspreekt is dat de apen van andere dieren gezien hebben dat ze bewusveruimende middelen gebruikten en dat gewoon hebben nageaapt. Tijdens deze visioenen kregen ze ingevingen over allerlei dingen, gaande van het eten van bepaalde planten tijdens de vruchtpluk, tot de geneeskrachtige werking van andere soorten.

Na verdere evolutie is er duidelijk bewijs van de aanwezigheid van medcijnmannen en later Shamanen overal ter wereld. Deze hadden verschillende functies binnenin de groep, ieder lid was onmisbaar en noodzakelijk om te overleven in eenheid en harmonie binnenin de groep. Er waren jagers, vruchtplukkers en medicijnmann(en). De taak van de Shaman is de eenheid te beawaren binnen een groep van mensen, het is zijn taak om de barières in de geesten van de mensen in de groep te doorbreken zodat verdere evolutie mogelijk is. Want als er frictie ontsaat tussen de leden benadeelt dit de overlevingskans, deze taak was dan ook zeer belangrijk. De kennis werd van genratie op generatie door gegeven, daardoor is de mens altijd in staat geweest om zich aan te passen zijn leefomgeving op elke plaats van de wereld.

 

Uit deze visioenen is later het geloof geboren van vele religies, deze zijn in talrijke vormen aanwezig op onze planeet. Deze bevatten allemaal schatten van waarheid, eenheid en verlichting. Toch zijn deze bronnen vaak voor de verkeerde doeleinden gebruikt, macht en geld zijn hier de hoofdspelers. Op alle mogelijke manieren zijn deze misbruikt en verkracht geweest ten gunste van een klein groepje mensen die tot de conclusie waren gekomen dat door de middel van angst en repressie een volk makkelijk hanteerbaar was. Het is belangrijk te weten dat de bij de oorsprong van elke religie vaak entheogene middelen werden gebruikt om in trance te geraken en daardoor een gevoel van eenheid en wederborenheid te bekomen, onder leiding van medicijnmannen,Shamanen,priesters.

 

De dag vandaag is de groep van mensen waarmee we moeten samenleven een stuk groter en complexer geworden, daarom dat stiltaan geen optie is. De planeet verandert en wij moeten mee veranderen! Spirtualtiet wordt bij velen als een non isue afgeschildert, toch wil ik aan iedereen vragen om even na te denken over wat ik net geschreven heb en dan voor jezelf uit te maken wat er eerst was, psychedilica of religie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer mooie vraag.Religie is een deel fantasie,denk aan bv een bliksemschicht: is een waarschuwing van de goden (bij inslag op een boom een vuurgod en dergelijke)etc

De mens heeft altijd al een voorliefde gehad in "het geloven in een hoger iets".Fantaseren over het onbegrijplijke om toch maar een uitleg te vinden.Om nog maar te zwijgen over het misbruik wat hiervan gemaakt werd(wordt).maar dit ter zijde,ik ga er vanuit dat elke mens zijn eigen god is waarbij hij zichzelf al eens op het matje moet roepen,maar omdat het makkelijker is om ons niet met onszelf te confronteren praten we maar tegen een god ipv onszelf.Vele beschavingen hebben dit al vroeg ondervonden en er positief gebruik van gemaakt om de mens met zichzelf in contact te brengen dmv geestverruimende middelen (sjamanen met hawajaska etc) om zo dieper te kunnen nadenken over (persoonlijke)problemen en dergelijke.De sjamaan is niet meer als de stuurman door de ruige trip waters.

 

Wordt vervolgd want te stoned en teveel af aan het wijken(en toch hangt het samen) :D

Ik zeg: Durf jezelf te confronteren en je hebt je eigen religie

Peace and patatoes

StevOOOhh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de religie als eerst was geweest dan had je zo'n soort scenario:

Een aap die ziet vuur en weet niet waar het vandaan komt, hij verzint een nogal normale en logishe verklaring voor het ontstaan van vuur. Dat vertelt ie uiteindelijk aan zijn mede-apen, die het nogal verkeerd opvatten en die het verhaal vervolgens veranderen en hun eigen ideëen aan toevoegen. Uiteindelijk circuleerd er maar 1 duidelijk verhaal die door een hele apen-bevolking geïnterpeteerd word als waar.

^Religie

 

Dan komt er opeens een andere aap die net ergens in de struiken een stel wietplanten heeft gevonden, hij eet er een paar en houd er een stel boven het vuur. Hij raakt onder invloed en krijgt opeens geweldige ideëen over de wereld om hem heen, die ideëen laat hij voor zichzelf maar hij bied de rest van de apen wel aan wat hij net gevonden had: Wiet.

^Psychedlica

 

Dit was gewoon een voorbeeld van wat ik denk, heb et in een verhaal verwerkt.. Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel :)

Edited by Jveight

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe....

 

zo zou religie kunnen ontstaan hebben.... maar dan was er nog altijd eerst de psychedlica nodig om het te kunnen gebruiken....

 

overigens zijn vele rituelen de dag van vandaag een schaduw van wat ze in origine betekenden.... moet je even naar deze documentaire kijken: http://video.google.com/videoplay?docid=6808151452846172277#

 

moet je even naar die psychiater luisteren wat hij te zeggen heeft over religie en de uitvoering ervan.....

 

niet voor niets is er nu massale interessse vanuit de wetenschap naar bvb Ayahuasaca, Iboga(wordt onder andere gebruikt voor alcohol en heroine verslaafden),......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou eens Terence McKenna - Food of the Gods eens kunnen lezen, daar staat je antwoord in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het boek... eens in begonnen , maar niet uitgelezen.... misschien doe ik dat wel een van deze dagen :spliff:

 

(als iemand het wil stuur je maar een pb)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Sinds de tijd dat de apen geëvolueerd zijn naar mensen zijn er nogal wat veranderingen gebeurd.

 

Knap dat je dat stelt.Zou het niet kunnen dat we de eerste genetisch gemanipuleerde primaat zijn.

 

gallery_16467_6951_6869.jpg

 

The images were found in the Hoshangabad district of the state of Madhya Pradesh only 70 kilometers from the local administrative centre of Raisen. The caves are hidden deep within dense jungle.

 

Namaste :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou goed mogelijk zijn... maar hoe ....

 

Er is ook een boek dat in die richting gaat.... "Was God an astronaut" of zoiets....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Knap dat je dat stelt.Zou het niet kunnen dat we de eerste genetisch gemanipuleerde primaat zijn.

 

gallery_16467_6951_6869.jpg

 

The images were found in the Hoshangabad district of the state of Madhya Pradesh only 70 kilometers from the local administrative centre of Raisen. The caves are hidden deep within dense jungle.

 

Namaste :spliff:

 

 

Er is ook een boek dat in die richting gaat.... "Was God an astronaut" of zoiets....

 

De mens is zeker weten gemanipuleerd, veel van de genen die de mens heeft zijn nergens anders op deze wereld te vinden.

Ik raad je aan om eventjes 'Worden Wij Wakker van Macrel Messing' te kijken. Het veranderd je zicht op het leven enorm.

 

en ook 'Empire of the city' is een goede documentaire. gewoon ffies in google video intypen :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites
religie is een psychis iets,

 

Alles wat jouw indirect dingen laat denken is psychisch

Share this post


Link to post
Share on other sites
De mens is zeker weten gemanipuleerd, veel van de genen die de mens heeft zijn nergens anders op deze wereld te vinden.

 

Ten eerste, ongeveer 95 procent van het humaan genoom kan direct gealigneerd worden met overeenkomstige regio’s in het chimpansee-genoom. De overige vijf procent bestaat uit zogeheten indels, DNA-segmenten die bij de mens, maar niet bij de chimpansee (of omgekeerd) ingevoegd zijn (insertie) dan wel verwijderd (deletie). Ten tweede, de gealigneerde regio’s zijn gemiddeld 98,8 procent identiek. Ten derde, indien de vergelijking zich beperkt tot de zogeheten coderende regio’s van het genoom, loopt de gelijke identiteit tussen mens en chimpansee zelfs op tot 99,4 procent. De coderende regio’s bevatten de genetische informatie voor de eiwitten. Concreet bepalen zij welke aminozuren in een eiwit voorkomen en in welke volgorde. Deze 99,4 procent genetische identiteit correspondeert met ongeveer 99 procent identiteit op eiwitniveau. Aangezien eiwitten de structuur en functie van cellen en organen bepalen, en bij extensie van het hele organisme, luidt de conclusie dat mens en chimpansee uit nagenoeg identieke bouwstenen zijn opgebouwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@foolonthehill: kan je dat iets eenvoudiger uitleggen? je bent me kwijt met al die percentages van percentages....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, hebben we niet altijd al lopen trippen?? Van diers af aan al lopen dromen? DMT??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Psychedelica was er eerder, want er zijn diverse religies die het verbieden. ( die reden zal wel zijn dat psychedelica dingen laat zien die verborgen moeten blijven)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Psychedelica. Alleen maar om het feit dat religies verzonnen en/of ontstaan zijn om mensen met een onstabiel leven, een stabiel en zelfverzekerd leven te geven. Er was ineens een antwoord op alle vragen die niet beantwoord konden worden. Oorlog, de dood, de aarde, het heelal, onzichtbare krachten en nog meer dingen waar geen of weinig weet van is, speelden hier een rol in.

 

Psychedelica. Alleen maar om het feit dat religies verzonnen en/of ontstaan zijn om mensen met een onstabiel leven, een stabiel en zelfverzekerd leven te geven. Er was ineens een antwoord op alle vragen die niet beantwoord konden worden. Oorlog, de dood, de aarde, het heelal, onzichtbare krachten en nog meer dingen waar geen of weinig weet van is, speelden hier een rol in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Psychedelica :rofl

 

Groot voorstander van de stoned ape theory :rofl.

 

Laatst een docu gezien van history channel the stoned ages :tu.

 

Ik was niet op de hoogte van deze theorie , maar het heeft me wel aan het denken gezet .

 

Het lijkt me waarschijnlijker dat religie is voortgevloeid uit ervaringen opgedaan uit het gebruikt van :rofl.

 

grtz kingkroon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig :tu

 

Eindelijk weer eens wat op tv :rofl

 

 

Thank god for youtube !

 

 

 

grtz kingkroon

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben allemaal een leven te leiden.

Vanaf het begin hebben wij een schuld die we uiteindelijk afbetalen en dat is de dood.

 

GOD?

GELUK?

Pysisch?

 

niemand weet het antwoord

 

we denken of vermoeden het alleen...waarschijnelijk zal dit altijd zo blijfen.

de mens kan een goddelijke persoon zijn of een duivels persoon, talloze voorbeelden zijn er te vinden.

 

waar wij vandaag komen, hmmm mij voorouder was de T-smokersaurus

ja dat klopt soortenoten ik denk dat wij allemaal afstammen van de dinosauriers...

ahahah hmmm misschien ben ik zo overtuigend dat iemand het gaat geloven hahaha

ik vond het al een beetje te vroeg om te beginnen met roken hahaha

 

In ieder geval wat ik hier heb gelezen voor mij topic was ZEER INTERRESANT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, een topic dat precies voor mij is gestart hehe!

Dit soort kwesties wekken altijd de filosoof in mij op. Dit is ook een onderwerp waarbij je nogal snel van onderwerp wijzigt, zonder dat je dat door hebt, aangezien het van de vraag wat er eerst was, psychoactiva/delica of religie, al is veranderd naar het ontstaan van de mens! Ik vind beide wel interessant en het ontstaan van mensen zijn meerdere theorieën over:

 

- de schepping: God schiep de hemel en aarde en de mens.

- de astronautentheorie (inderdaad het boek: waren de goden kosmonauten?): wij mensen zijn door aliens genetisch gemanipuleerd om voor hun goud te kunnen delven. De eerste keer was mislukt, toen hebben ze de boel onder water laten lopen (zondvloed) en het dna van de beestjes bewaard die wel gelukt waren. Lees de bijbel, vul ipv God het woord Opper-alien in, Michaël is dan de First-commander. Er was een groep die ons kennis wilde geven, het opperbevel vond dat niet goed, is toch gebeurd (de appel van de boom der kennis) en toen werden Lucifer en zijn aanhangers verbannen. Als je het op deze manier leest en meer wetenschappelijk dan zweverig denkt, is de bijbel een bijzonder vet sf-boek.

- de evolutietheorie van Darwin, die is helaas beperkt tot het ontwikkelen van aap tot mens, wat inmiddels ook weer achterhaald is. Dat dna-verhaal is prachtig, maar ons dna komt ook voor 99% overeen met varkens (ze laten liever een donorhart in een varken groeien dan in een chimp, aangezien varkens genetisch meer op ons lijken).

- Het reïncarnatieverhaal heb je ook nog: we zijn allemaal een stukje van een groot geheel en leven in ons stoffelijk lichaam om ons karma op te lossen.

- de Kosmos heeft ons gemaakt omdat de Kosmos graag wil weten waarom het bestaat, is ook nog een theorie trouwens...

 

Mijn eigen idee sta ik het meest achter:

Leven ontstaat omdat het kan en waar en wanneer het kan. Leven is niets bijzonders, slechts het gevolg van het verloop van tijd en juiste omstandigheden, met de juiste blokjes in de juiste omstandigheden krijg je vanzelf organische verbindingen en heb je leven... gewoon omdat het kan :lol:

 

Ok, nu ff ontopic: wat was er eerst, psychodelica of religie?

Ik denk psychodelica en dat daaruit religie is ontstaan. Zoals we allemaal weten wordt DMT al duizenden jaren gebruikt door sjamanen in Zuid-Amerika, maar ook in andere gebieden, zoals Afrika, India, Australië, Nieuw-Zeeland en Azië.

Eigenlijk dus overal, behalve in het "moderne westen". In de religies zoals die in de oudheid ontstonden, komen "goden" voor, die tegen je lullen wanneer je een dikke DMT trip zit te beleven. De afbeeldingen van die "goden" zijn ook in ieder werelddeel bijna identiek. Ook de geluiden die die lui maken doen me erg aan DMT denken: een didge van de aboriginals komt aardig in de buurt van het "DMT-geluid", het mediteren (oooohmmmmmm) is een DMT-achtig geluid. De goden uit India (Shiva enzo), zijn directe afstammelingen van een DMT-hersenspinsel, kijk naar de vorm en kleuren van die "goden", net als Afrikaanse houtsneden en zuid-amerikaanse Incagoden... Waar zou toch een chinese draak vandaan komen trouwens...?

Dus mijn idee, met toelichting: eerst psychodelica, daarna religie, om het gene op af te kunnen schuiven dat niet begrepen werd/wordt.

Edited by DarkZifnab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...