Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Choppie

de bloeifase (voor beginners)

Recommended Posts

Bloeiperiode (beginner)

 

 

Na de groeiperiode komt de bloeiperiode.

In deze periode wordt de lichtcyclus veranderd van 18 uur licht naar 12 uur licht.

Nu is het gebruik van een kwiklamp ook af te raden (deze is alleen voor de groei),

De bloeifase doe je dus met een natriumlamp (HPS), voorkeur 400,600 of 1000 Watt.

 

In de bloeiperiode groeien de eerste circa 3 weken de planten nog door en gaat de plant beginnen met de bloemvorming. Zolang er nog geen toppen zijn ontwikkeld is het nog mogelijk om de planten indien gewenst bladvoeding te geven; als de toppen zich gaan ontwikkelen is het raadzaam te stoppen met het geven van bladvoeding.

 

De duur van deze periode is afhankelijk van de soort plant, de periode groei en het mogelijk wel/niet toppen van de plant; maar als richtlijn kan tussen de 8 en 12 weken aangehouden worden. In deze periode zal men de luchtvochtigheid moeten laten zakken, deze houdt men dan meestal tussen de 50 en 70%; afhankelijk van voorkeur, mogelijkheden en kweekschema. Dit terugbrengen gaat in stappen. Ook is er in deze periode een verandering in de Ph en Ec waarden van het toe te voegen voedingswater, hier kan per kweekschema verschil inzitten. Raadzaam is het om voor de begin van de kweek een kweekschema uit te kiezen en je hier aan te houden.

 

De meest geschikte temperatuur is tussen de 20 en 28 graden, zowel met licht aan, als met licht uit, een temp-verschil van meer dan 5 graden moet men zien te voorkomen. Bijverwarmen als de lampen uit zijn is een goede mogelijkheid. Goede ventilatie en luchtcirculatie speelt hier ook een grotere rol.

 

In deze periode neemt de behoefte aan stikstof (N) af en heeft de plant meer fosfor (P) en kalium (K) nodig, zie hiervoor je kweekschema.

 

Als alles goed gaat en je krijgt niet te maken met ziektes en/of ongedierte dan komt een geslaagde oogst in zicht. Raadzaam is het om minimaal 1 week (liever 2) voor het oogsten te stoppen met het geven van voeding. Je kan de grond dan spoelen. Dit bevordert de kwaliteit en smaak van de wiet volgens velen.

 

Als circa 80 % van de haartjes bruin zijn is het de tijd om je planten te gaan knippen en vervolgens de planten/toppen te laten drogen.

 

Om het toch nog enigszins overzichtelijk (en leesbaar) te houden zal ik het voorlopig hierbij laten. Je kan op de gekleurde onderwerpen klikken om daar meer informatie over te lezen; natuurlijk kan je ook gebruik maken van de zoekfunctie op dit forum.

Verdere vragen kan je altijd plaatsen in een nieuwe topic.

 

 

Suc6 en veel rookplezier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi gedaan chop :(

 

ff aanvulling:

 

In deze periode zal men de luchtvochtigheid moeten laten zakken, deze houdt men dan meestal tussen de 50 en 70%; afhankelijk van voorkeur, mogelijkheden en kweekschema

 

dat wijf van de growshop zij, best in de laatste weken minder dan 40% ivm toprot! ! !

Share this post


Link to post
Share on other sites

± 50 % is het beste.

Niet te vochtig zodat je toprot krijgt en niet te droog, want dan heb je weer meer kans op spint :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In princiepe niet.

Wil je een beetje kwaliteit halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten de planten de laatste week geen voeding meer te geven heb ik meermaals gelezen dat het ook goed is om ze de laatste week geen licht meer te geven. Hierdoor zouden ze nog meer THC aan maken.

 

Scheelt deze techniek in de aanmaak van THC of is dit meer iets voor de laatste beetjes uit de kast te trekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele week extra in het donker heeft naar mijn mening geen nut ,er is immers geen licht meer dus de fotosynthese stopt en daarmee de opname van CO2 ,een onmisbare verbinding voor het aanmaken van hars. Misschien dat 2 dagen in het donker wel nuttig kan zijn . Een week extra met lichten 12 uur per dag aan levert je waarschijnlijk meer op ,omdat de plant dan gewoon verder afbloeit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je dat doen met TL lampen

 

hoeveel TL lampen heb ik dan nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnekort mn eerste plantjes kweken, klein en legaal beginnen met 5 plantjes

Plan is om stekkies te kopen en die eerst binnen en later buiten op 't dak te zetten

Probleem is dat ik in de zomer pleitte ben en wil ze dus eerder laten uitkomen. Kan ik dit doen door ze buiten af te schermen tegen licht en ze zo eerder te laten bloeien? Of zijn er planten die sowieso eerder bloeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twee weken voor de oogst stoppen met voeding, mag je dan wel de bloei en groeibooster blijven geven? (daar krijg ik nl. mijn aangename Ph waarde mee)

 

En spoelen? Ik geef altijd van onderaf water, schiet de plant dan niet ineens in de stress als ik water (incl. de bloei en groeibooster) van bovenaf ga geven? (alle afvalstoffen hebben zich opgehoopt daar...)

 

Ik hoor graag van jullie.... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Johan,

 

Beetje oud topic waar je op reageert.

De laatste reactie is van febr. 2005 :P

 

tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad Johan, effe nieuw topic starten in de voeding - dit is voeding gerelateerd. Gaarne niet op reageren, ik haal morgen de laatste 3 posts even weg.

 

Tokkie (en andere gebruikers) een tip: als je dit tegenkomt kun je het met de knop p_report.gif effe aan een mod melden. Vaak gaan andere gebruikers er namelijk ook weer op reageren waardoor er weer een hele aparte thread in het topic onstaat. Dat is niet de bedoeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn plant is nu in de bloei de toppen beginnen te komen wat kan ik doen dat het beter word ? of sneller geburd aangezien het winter word(ik heb geen lampen en al die shit ik doe het simpel) :P ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, het probleem bij mij is dat ik geen luchtvochtigheids meter heb , hoe weet ik of ik ongeveer rond de 50% luchtvochtigheid zit?

 

 

 

 

groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

een luchtvochtigheidsmeter kopen

Share this post


Link to post
Share on other sites
een luchtvochtigheidsmeter kopen

Kan je in alle bouwmarketen kopen heb je minum temperatuur en max temp en de luchtvochtigheid staat er direct op

 

gr brutus

Share this post


Link to post
Share on other sites
:P datum ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Spacy Kroes

bedankt chopchop.

 

Groete,

 

Spacy Kroes

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenmiddag :lol: , mijn zaadjes zijn uitgekomen dus

als beginner heb ik een paar vraagjes:P

 

1: Ik ga een kweekkastje zelf bouwen; wat moet ik er allemaal aan doen?

 

2: Wat moet ik in de begintijd(de groeiperiode) aan verzorging doen?( licht, water enz.)

 

3: Met welk product kan ik het beste het water mengen om de meisjes te voeden?(A)

 

Bvd:D.

 

Angelo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je de sectie "Indoor Beginners Vragen" voor. (daar heb je meer succes) :lol:

 

KLIK HIER

 

succes, green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een vraagje over de bloeitijd.

Als er een bloeitijd voor autoflowers van 8 a 9 weken word aangegeven, word hier dan mee bedoeld dat de plant na 8 a 9 weken groei in de bloeitijd gaat?

Of is het zo dat de plant 8 a 9 weken nodig zal hebben voor de bloeitijd zelf tot de oogst? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een autoflower gaat meestal tussen de drie of vier weken in de bloei.

Hierna begint de bloeiperiode van 8 a 9 weken die zijn aangegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...