Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

indoflow

deense guerilla op hollandse bodem

Recommended Posts

hallo allemaal.

naar aanleiding van een topic uit de plantenkamer gestart door elmatito over deense buitensoortjes eerder dit jaar,heb ik uit pure nieuwsgierigheid een greep gedaan uit hun assortiment en heb 15 verschillende soortjes besteld.

de bedoeling is om enkele soortjes zoals de libanon30,thyfhoon en de royal dane's proberen te vermeerderen dit jaar en de rest op locatie in het wild uit te planten en te zien of deze deense buitensoortjes het hier in nederland ook succesvol kunnen afbloeien.

we hebben drie hele mooie grote locaties gevonden waar we tussen de bedrijven door momenteel druk aan het spitten en grondverrijken zijn.

helaas kan ik nog geen foto's schieten want mijn camera is overleden en met een telefoontje plaatjes schieten is gewoon niet mooi.

begin mei koop ik een nieuwe zodat ik ook wat kan laten zien.

tot die tijd blijft het effe bij alleen bij woorden..exuses daarvoor..

de soortjes die we hebben zijn:

-afghaan

-b3/n7 x erdpurt

-bambata x erdpurt

-erdpurt x purple1#

-purple peace

-big bud

-henkes lolland

-oldfarmer nepal

-cafeparadis udeskunkmix

-dcf udeskunkmix

-royal dane06

-royal dane07

-royal dane x thyfhoon

-thyfhoon

-libanon30

twee weken geleden a la mac giver stijl een kweekkas gebouwd van hout en plastic van twee bij een meter,vijfenveertig cm hoog met opslaande klep.

het hele geval staat een meter van de grond,pal in de zon en er kunnen zo'n tweehonderd potjes maatje acht in.

de helft van de zaden hebben we gezaaid op 20 april en de andere helft drie dagen later.

de vroegst gezaaide staan nu al fier boven de grond met hun schattige lomblaadjes ;) ,de later gezaaide beginnen zich nu ook voorzichtig te laten zien.

ik hoop over een weekje of zes de eerste plantjes te kunnen planten op locatie maar dan moet het weer wel meewerken.

ik wens iedereen die buiten kweekt dit jaar een gruwelijk mooie zomer toe,een subliem najaar en een baggervette oogst.

greetzzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik wens iedereen die buiten kweekt dit jaar een gruwelijk mooie zomer toe,een subliem najaar en een baggervette oogst.

 

;)

 

Wat een waslijst aan soortjes. Ik kan alleen maar zeggen, succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt lekker ingekocht :) Ga deze met plezier volgen ;)

 

Succes!

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg leuk die deense soortje ik ga je zeker volgen

ps heb jij ook een website waar ik ze kan bestellen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoww indoflow

 

Dat zijn nog al wat soortjes ben benieuwd hoe ze der uitgaan zien (interesante namen ) ;)

Hoop voor je dat het allemaal gaat lukken :)

Succes man

 

Greetz knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Reken ik iets verkeerd om of zijn de zaden daar kei goedkoop ? ;)

hoe ik ut omreken kost 10 x Big bud maar 6,71 euro

klopt dit?

 

gr sjabbie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Schitterend Nederland wordt overspoeld door Deense soorten.Je hebt iedergeval flink ingekocht zoals Chaz al eerder zei. ;) Ik ben benieuwd naar de Purple Peace (geen Deense soort) ook of je een paarse pheno eruit kan halen.Ik heb het nml weinig gezien bij deze variëteit.De Kulu Manali neemt nogal de overhand, maar deze groeit wel uit tot flinke bomen.Het wietje is lekker te roken.

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar moet vast wel wat moois tussen zitten.

Ik hou je in de gaten! ;)

GrtZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

high allemaal..

bedankt voor jullie reacties.

ja het zijn heel wat soortjes,maar ik kon niet kiezen en voor de prijzen hoef je het echt niet te laten.

ik ben wel drie soortjes nog vergeten op de lijst,namlijk g-mix06,early durban en heavenly erdpurt x dcf udeskunk.

de afgelopen drie dagen ben ik druk bezig geweest om gaten om te spitten op locatie.de grond is vrij licht maar wel mooi donker.

ik spit een steekdiep vierkant metertje om en trek alle brandnetel en riet wortels eruit,gooi er een handje kalk,kippenmest en koemestkorrels bij en spit het hele zaakje door elkaar en begin daarna aan de volgende.

de plantgaten krijgen nog vier weekjes rust voordat de zaailingen erin worden uitgeplant,dus verrijk ik de grond maar niet te veel.

over de zaailingen gesproken,die maken het uitstekend in het kweekkasje.ik ben vanochtend voor het laatst wezen kijken en er staan er al flink wat boven de grond,hierbij even de lijst..

-libanon 30.10x

-purlpe peace.9x

-oldfarmer nepal.8x

-afghaan.10x

-royal dane 06.7x

-royal dane 07.9x

-thyfhoon.10x

-henkes lolland.10x

-big bud.7x

-royal dane x thyfhoon.9x

-early durban x helvetica.9x

-bambata x erdpurt.10x

-erdpurtmix.3x

-erdpurt x purple#1.2x

-heavenly erdpurt x dcf udeskunk.9x

-dcf udeskunk mix.3x

-g-mix06.3x

-cafeparadis udeskunk mix.1x

even erbij vertellen,we hebben van elk soort tien zaden gezaaid want je krijgt bij frobanken per soort maar een pakje per persoon.

de soortjes waar ik voor heb gekozen kosten maar vijftig kronen per soort=krap zeven euries!!op de libanon na en nog eentje die waren ietsie duurder,maar al met al is het maar 150 eurie handel.dan heb je wel[ruim]180 zaden.

die heb ik in amsterdam wel es uigegeven voor maar vier soortjes waarvan nog geen 75%opkwam..

hoe dan ook,ik heb de pica's gezien van die libanon 30 of leb 27 wordt ie ook wel es genoemd...poeh hee!!hetzelfde geldt voor die royal dane en henkes lolland en thyfhoon.dat zijn soortjes die we echt willen gaan vermeerderen zodat we hopelijk volgend jaar met eigen zaden wat plekken kunnen volstampen.

maar goed ehh..dr staan nu 130 zaailingen boven de grond en dr komen er nog wel wat bij.ik heb nu 83 gaten gespit,opgeschoond en bijgemest.

pff dan moeten dr nog wel een paar gaten gegraven worden...

de volgende update is met foto's!!heb een cameraatje gekregen maar moet ik van de week even ophalen..

maandag probeer ik wat pica's bij te voegen.

@blowmonkey thnx,dat zal ik zekers nodig hebben

@chaz....hetzelfde.......

@knutsel...hetzelfde....

@sjabbie,inderdaad ja...errug goedkoop!!

@elmanito.de snelheid van de opkomst was ongelofelijk.het beloofd wat te worden,we houden ze in de gaten wie weet wat er tussen zit.

@steven,ik hoop het van ganse harte man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

130 planten! :verrygood

 

Ben zelf wel nieuwsgierig hoe die Lebanese zich gaan ontwikkelen, heb zelf Lebanese van Bluehemp, wat érg veel wegheeft van de Leb van esben (de Leb 27 of 30 van Frobanken). Volgens Bluehemp komen ze rechtstreeks uit Libanon, maar ik (en andere mensen zag ik onlangs) heb zo m'n twijfels. Wat vergelijkingsmateriaal van iemand die ook in Nederland kweekt is altijd wel handig, Denemarken heeft toch net een wat ander klimaat/lichturen waardoor het wat lastig is om echt onderscheid te maken tussen m'n eigen planten en de Leb 27 die ik op andere fora heb gezien (voornamelijk uit Denemarken).

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej blowmonkey.

heb je die lebjes al gezaaid dan?hoe was jou opkomst?

die ik van esben heb gekregen stonden binnen vier dagen allemaal boven de grond.

ik heb de libanon 30 al wel es gezien,maar nog nooit zaailingen uit denemarken.

ik ben ook errug benieuwd hoe deense zaailingen zich gedragen in ons klimaat.theoretisch gezien zouden ze hier iets vroeger klaar moeten zijn dan in denemarken,maar de praktijk zal het uitwijzen later dit jaar :wave:

en libanon 30 of leb 27 dacht ik dat het hetzelfde soort was maar er zouden best wel es grote verschillen tussen kunnen zitten.

misschien leuk om volgend jaar es naast elkaar te zetten :verrygood

pica's komen er snel aan,zodat je mijn lieve libanese schatjes kan volgen.

zij jouw lebjes ergens hier in een topic te bewonderen?ben dan toch ook wel heel benieuwd hoe het met jouw plantjes gaat.

greetzzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites
en libanon 30 of leb 27 dacht ik dat het hetzelfde soort was maar er zouden best wel es grote verschillen tussen kunnen zitten.

 

Is het ook, de Lebanese uit Denemarken word ook wel Leb 27 of Libanon 30 genoemd (omdat het al 30 jaar in Denemarken word geteeld), de Lebanese van Bluehemp zouden rechtstreeks uit Libanon komen. Planten zijn bijna identiek aan die Deense planten van wat ik heb gezien (qua statuur, verkleuring, afbloeitijd, etc), maar toch lijkt de opbrengst van die Deense Leb wat hoger te zijn.

 

Kheb trouwens nog geen outdoor topic gestart, doe ik binnekort, maar voor wat pics moet je gewoon ff m'n gallerij checken, staan wel aardig wat Lebanese pics in.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Varieteiten rechtstreeks uit Libanon zullen het hier minder gaan doen, vanwege het droge klimaat.Vergelijkbaar met Marokaanse varieteiten, die hier sneller schimmel zullen krijgen.

Ik heb zelf ook een groot aantal Leb27 laten ontkiemen, dus kunnen we zometeen met elkaar vergelijken.Ik merk nu wel dat er een groot aantal zijn met rode stengels dat niet tengevolge is van tekorten of kou. :verrygood

 

Namaste :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

high allemaal

 

@blowmonkey,

ben heel benieuwd hoe groot de verschillen onderling zullen zijn.

ik denk dat de deense het klimaat hier beter aankunnen.

mooie lebfoto's trouwens in je gallerij :verrygood

 

@elmanito,

dat van die schimmel gevoeligheid bij rechtstreekse navervanten geloof ik nou ook

hoeveel is bij jou een groot aantal?heb je die zaden zelf gekweekt dat je er zoveel hebt?toevallig nakomelingetjes van de deense variant? :wave:

lijkt me leuk om ze te vergelijken dit zeizoen.

rooie pootjes heb ik bij de mijne nog niet gezien,kweet niet of dat normaal is.

je hebt ze toch wel op schone grond gezaaid? ;)

 

vandaag een cameraatje gescoord!!tis geen macro maar it wil do..

nog eventjes een paar daagjes geduld voor de zaailingfoto's,die staan nl niet bij mij thuis maar bij mijn maatje 80 kilometer verderop.maar ik ben vandaag even op de derde locatie geweest en daar tussen het spitten en rondbanjeren door de camera getest en wat plaatjes van potentiele spots geschoten..

 

brandnetels,brandnetels..

....en nog es brandnetels.

gallery_12568_7713_563675.jpg

en af en toe een plukkie gras

gallery_12568_7713_1700181.jpg

.......

gallery_12568_7713_313942.jpg

zo is er nog nix

gallery_12568_7713_1575630.jpg

en zo zijn er plots een paar gaten.

gallery_12568_7713_1378340.jpg

 

 

gallery_12568_7713_1605520.jpg

ik ben hier voorlopig nog wel even zoet...

gallery_12568_7713_303358.jpg

 

als het waar is dat brandnetels op goeie grond voor cannabis groeit,verwacht ik hier bomen van drie en halve meter te kweken :)

wat een martelgang om je hier een weg doorheen te banen,wat zijn die netels onwijs hard gegroeid zeg de laatste twee weken.

volgende keer de regenbroek en handschoenen mee want dit was ook nix zo,ik zie dr uit als een krentenbrood op handen en benen. :D

morgen ga terug om een hele sneaky route te snoeien vlak onder de bosrand zodat ik de volgende keer zonder survivalen naar mijn tuin kan lopen inplaats van ploeteren..

wordt vervolgd..

 

greetzzz,indoflow ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele mooie plekkies ja, die grond ziet er onbewerkt al goed uit, grondwater zat lijkt me, perfect als het niet ondekt wordt.

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@growandblow,

over een paar weekjes zullen we deze tuin es gaan aankleden,dan wordt het hopelijk leuk daar. ;)

 

@blowmonkey,

ja toch?ik denk dat als het niet ondekt wordt,ik nog wel een paar jaar dikke pret ga hebben hier. :wave: :verrygood

ik denk dat ik ook maar geen gaten meer ga graven in de voorbereiding.ik ben bang dat ze anders vanuit de lucht opgemerkt gaan worden door de petten.

als het nou maar tien gaatjes waren dufde ik nog wel,maar dr moeten er hier vijftig komen voor het mooie.

ik heb nog twee van zulke grote locaties die er precies zo uit zien als deze,maar daar is alles al klaar om geplant te worden,ook ongeveer vijftig per locatie

maar als ik zaden genoeg zou hebben,zou ik er volgens mij zo vijfhonderd kunnen wegzetten zonder tegen de lamp te lopen.

tis hier een immens groot nobodies land.nederland is vol?ja met brandnetels ja!

ik heb het hier twee jaar lang geobserveerd,maar nog nooit een sterveling gezien.geen papiertjes,peuken,blikjes of voetsporen.

niemand heeft hier wat te zoeken,behalve ik :D

het lijkt hier echt perfect om es een keertje goed te slachten,alle ingredienten zijn ervoor aanwezig... ;)

we zullen zien,grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Esbe & Gunnarguchi hebben me zaden toegestuurd en natuurlijk wat ingekocht, want voor die prijs kan je het niet laten.Grondje bij de brandnetels ziet er goed uit.Dat moet wel flinke bomen gaan worden.;)

Ik gebruik voor me planten altijd schone grond en gebruikte potgrond gaat door de grond van mijn tuin heen.Goed voor de wormen.:wave:

 

Namaste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
morgen ga terug om een hele sneaky route te snoeien vlak onder de bosrand zodat ik de volgende keer zonder survivalen naar mijn tuin kan lopen inplaats van ploeteren..

Kijk je uit dat je geen paden maakt? die vallen op, ook uit de lucht

Share this post


Link to post
Share on other sites

geweldig :verrygood

ik zelf heb maar 7 plantjes

ook tussen de brandnetels,, ik verwacht er wel wat van maar niet super veel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kijk je uit dat je geen paden maakt? die vallen op, ook uit de lucht

 

Ik heb ze ook tussen zo'n brandnetelveld staan, dan is het bijna onmogelijk om geen pad te maken.

 

gr sjabbie :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke plannen, leuke soortjes!

En ook leuke spots!! Ben benieuwd... deze ik wel volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...