Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenGrower

Gewenning?

Gewenning van wiet of hasj?  

410 members have voted

  1. 1. Gewenning van wiet of hasj?

    • ik heb steeds meer nodig
      179
    • ik heb steeds minder nodig
      50
    • geen van beide
      222


Recommended Posts

1Volgens sommigen moet je hoe langer je blowt (in jaren dus) des te meer je moet roken om lekker stoned te worden

2Volgens anderen is het omgekeerde juist aan de hand: hoe langer je blowt, hoe minder je nodig hebt.

 

zie ook nog vanaf de 12e post uit Depressie na het blowen?

 

ik zelf heb de mazzel van optie 2 te mogen genieten :wink:

 

stem en vertel waarom! :arrow:

 

laters

GG 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik puur smoke, dan moet ik zeggen dat ik voor optie 2 moet kiezen. Maar met tabak erbij heb ik raar genoeg steeds meer nodig om compleet stoned te zijn. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn :?:

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tabak heeft het tegenovergestelde effect van wiet (en alchohol), tabak vernauwd je bloedvaten, terwijl wiet (en alchohol) je bloedvaten verwijd (dus ook nooit alcohol aan een ondercoold iemand geven met de gedachte: hier, krijg je t weer lekker warm, is gevaarlijk!!:?)

tabak werkt wiet dus tegen, ook in geestelijke zin, wiet verwijd de geest, terwijl je van tabak een beetje narrow-minded wordt , daarom is t ook zonde om tabak in je stickie te stoppen, besides is het nog slechter ook :?

 

geloof dat dit de oorzaak is voor je probleem, dit zou ook de oorzaak zijn, waarom je van puur en vaporisen veel 'higher' wordt dan wanneer je een stick met tabak rookt, dan wordt je 'stoned', sloom en duf (laatste klopt niet helemaal, maar goed :wink: )

 

laterz

GG 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het hangt gewoon van dag tot dag af hoeveel ik nodig heb om goed 'weg' te zijn. en eenmaal op dat punt mag ik nog zo veel blijven doorsmoren, ik word niet stoneder of higher.

heb dus maar de derde optie genomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dat ligt natuurlijk ook aan je blowgedrag deze zomervakantie hebbik zoveel gesmoord dat ik na een paar weken van echt HARD_CORE paffen gewoon niet meer stoned werd .

Geloof me dat was niet leuk, maar de oplossing lag eigenlijk voor de hand : gewoon effe stoppen. Nou zo gezegd zo gedaan effe een dikke week gestopt en ik werd weer net zo stoned als altijd zoniet stoneder .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Als ik puur smoke, dan moet ik zeggen dat ik voor optie 2 moet kiezen. Maar met tabak erbij heb ik raar genoeg steeds meer nodig om compleet stoned te zijn. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn :?:
de tabak ?

------------------

 

Of je echt meer nodig gaat hebben valt nog te bezien.... al kan je wel meer hebben.

Duidelijker is (bij mij) wel dat je bij af en toe blowen minder nodig hebt 8)

 

Als ik zelf een paar dagen niet heb geblowd merk ik bij de eerste halen al van: hé, ik rook een blow :evil:

terwijl ik bij dagelijks gebruik dit pas na meerdere halen heb

 

(Geestelijke gewenning is zeker mogelijk :!: , al heeft dat niets mijn mijn reactie te maken)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geloof me dat was niet leuk,

 

???????????????????????????????????????????????????

 

jajoh

 

wat denk je wat we deze zomervakanitie gaan doen dan

 

je weet t daar zijn de warme dagen voor gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu nog wiet voor ongeveer tien a vijftien dagen, daarna stop ik met blowen voor een week of 2 :idea: . Bedoeling is daarna toch terug van 1 joint sterretjes te zien :!:

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet en hash rook ik alleen maar puur, ik heb evenveel nodig als altijd. Daar moet ik wel bij zeggen dat als ik een periode stop (dit kan variëren van 1dag tot een maand), ik altijd meer merk van de wiet dan wanneer ik dagelijks rook. Wanneer ik dagelijks rook ben ik op een andere (lichtere?) manier onder invloed dan wanneer ik eens in de paar dagen blow of een keer na een periode van nix gebruiken.

Sinds heel kort heb ik een kleine vaporizer gemaakt, dit werkt weer een stukje "higher" dan een pure joint of puurpijpje. Ben benieuwd of ik bij gebruik van dit nieuwtje meer of minder zal verbruiken per keer. :wink:

 

(ja ,...evenveel dus voor mij)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikzelf heb nergens last van, rook elke dag m'n jointje en word altijd heerlijk stoned, het word niet meer, het word niet minder...

 

Een vriendin van mij rooktje op ten duur de godganse dag wiet en die voelde er echt niets meer van, die moest echt enorme hoeveelheden naar binnen werken om nog een beetje stoned te worden.

 

Zo zou het van mij niet hoeven, ik blow om stoned te worden, niet omdat een wietje zo lekker smaakt(tis wel lekker daar niet van).

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan is je vriendin gewoon de hele tijd stoned

en niet meer nuchter

heb zelf ook gehad

gewoon paar maandjes stoppen en dan werkt het weer als vanouds

1 joint en dan stoned

hoe meer je rookt hoe meer dat je nodig hebt om hetzelfde effect te bereiken

kom niet met dat is niet want is wel degenlijk zo

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe meer je rookt hoe meer dat je nodig hebt om hetzelfde effect te bereiken

kom niet met dat is niet want is wel degenlijk zo

 

2Volgens anderen is het omgekeerde juist aan de hand: hoe langer je blowt, hoe minder je nodig hebt.

 

ik zelf heb de mazzel van optie 2 te mogen genieten :wink:

 

t verschilt blijkbaar dus per persoon. vandaar ook deze poll :evil:

GG

Share this post


Link to post
Share on other sites

sluit me aan bij marijuanaman, als je niet overdreven veel paft, en hoeveel is dit???, jointje of 2-3 per dag, vind ik dat het wel nog meevalt, maar inderdaad, als je begint bij het opstaan te blowen en zo de ganse dag door, amai, heb nog periodes gehad dat ik tot 25 gram in een week blowde en dan nog maar half 'vegaaid' was zoals de nederlanders dat zo mooi kunnen zeggen... :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel steeds meer nodig om stoned te worden, en af en toe wordt ik ook gewoon niet stoned. Maar heel soms komt het ook voor dat ik, na een paar hijsen, al onwijs stoned ben

waardoor zou dit komen?? :?

 

het lijkt me ook logisch dat hoe vaker/meer je blowt hoe meer je nodig hebt om stoned te worden (gewenning)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm.... ik heb zelf neit echt eht probleem dat ik veel meer moet blowen dan vroeger om erg stoned te worden. Wel merk ik het als ik enkele dagen veel blow, dan heb ik na een tijdje wel eht gevoel dat het niet meer uitmaakt wat ik doe, ik zal neit stoneder worden. Dit heb ik met name met festivals, en dan met wiet en bier; wat ik ook doe, ik blijf me nuchter voelen. En niet eens zo heel relaxed... dit jaar dus meer blowen, minder drinken :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Inderdaad, dat heb ik ook...als ik eenmaal stoned ben kan ik niet stoonder worden, of ik moet weed roken ipv hasj.

en dat meer blowen minder drinken is goed :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
het hangt gewoon van dag tot dag af hoeveel ik nodig heb om goed 'weg' te zijn.

 

bij mij ook... een voorbeeld:

mijn 1e joint was met zn 2en en was een bes dikke opzich... ik voelde toen helemaal niets

 

toen ik terug kwam van 2 weken vakantie en ik rookte weer mn eerste joint was ik na 5 of 6 hijsen dus gewoon al stoned

 

ik heb zelfs ook een keer meegemaakt dat ik op 1 avond 5 a 6 joints rookte en 1 blunt (puur uiteraard) en dat ik gewoon helemaal niets voelde.... was zo raar... maja zoals 2e voorbeeld heb ik ook wel eens gewoon midden in de week als ik de avond ervoor nog gerookt heb...

 

wat ik wel een heb horen zeggen (hier op het forum) is dat hoe meer je blowt hoe makkelijker je lichaam de stoffen aanmaakt die je stoned maken dus zou je zeggen je heb steeds minder nodig... en dat zou ook een logische verklaring kunnen zijn waarom sommige mensen van hu eerste joint niets voelden. maja je heb ook mensen die na hun 1e joint super van de kaart waren dus dan zou deze theorie ook nie meer kloppen

 

dus ik stem niet omdat er eigfenlijk nog een 4e optie moest zijn... "allebei soms" ofzoiets..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu bijna 4 maanden niet meer geblowd terwijl ik het daarvoor echt bijna dagelijks deed. Morgen gaan we het waarschijnlijk weer eens doen en dan zal ik wel mijn reactie plaatsen over mijn bevindingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo , gister weer met zijn 3en twee joints opgerookt. En ik moet zeggen, ik was zo stoned als een garnaal. Echt weer erg gezellig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige wat werkt tegen gewenning is gewoon een tijdje niet blowen ,dan wordt je opeens weer ----EDIT----stoned,ik blow elke dag en ik heb op sommige avonden gewoon egt 7 joints nodig om even stoned te worden als vroeger,toen ik van 3 jointjes ----EDIT----stoned was ....hum....hoe meer je blowt hoe mee rgewenning daarom stem ik ook voor dat je meer nodig hebt..ik merk het zelf iedere dag,en bijv een zak van 15 gaat gewoon nu een dag mee vroeger een week..is bes wel zonde van het geld :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een hele tijd veel gerookt, en heb nu nog zulke periodes. Maar ik heb ook tijden dat ik alleen in het weekend een paar jointjes rook voordat ik uitga. En in die weekenden was ik meestal veel stoneder dan in mijn "die-hard" blow periode. En ik merk ook wel eens dat als ik weinig heb gegeten, een joint er veel harder inslaat. En als ik iedere dag blow, ben ik ook heel anders stoned dan wanneer ik het soms doe. Bij af en toe blowen krijg je meer lachkicks enzo, terwijl ik bij vast blowen gwoon relaxed wordt. K heb dus gestemd dat je steeds meer nodig hebt. Maar even minderen en je wordt weer sneller stoned.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:unsure: Is een lastige

Meer nodig niet echt...........denk ik... maar meer (=vaker) gaan doen is wel zo.

Tijden terug was het in het weekend een avondje blowen met vrienden.

Inmiddels is het elke dag blowen (wel of niet met vrienden).

En tussendoor nog periodes met gewoon lekker de hele dag stoned zijn en niets doen.

 

Vond vroeger een stickie op een avond wel lekker.

Wordt nu van datzelfde stickie vast nog wel even stoned,

maar rook er wel liever 3 op een avond, dan 1.

 

 

.....Geeft me eigenlijk wel stof tot nadenken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, ik rook doordeweeks nogsteeds s'avonds 1 soms 2 blowtjes samen met mijn wederhelft en ik word er nogsteeds goed stoned van....

 

Soms roken we een paar dagen niets en dan is het wel iets extra heftig, maar ik word altijd goed stoned.

 

Is het niet ook gewoon zo dat als je zeg maar 24/7 rookt dat je dan niet echt meer het verschil merkt omdat je "continu" stoned ben, dat je dus wel stoned bent maar dat dat een beetje een normale staat van zijn is geworden waardoor het niet meer zo opvalt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds ik steeds vaker de vaporeizer (verdamper waardoor je wiet verdampt en niet verbrand) gebruik heb ik minder wiet nodig dan wanneer ik van die zelfde wiet pure joints rol. Naar mijn idee gaat de vaporeizer dus zuiniger om met wiet. (de high is overigens wel anders, moet je wel zin in hebben)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sinds heel kort heb ik een kleine vaporizer gemaakt, dit werkt weer een stukje "higher" dan een pure joint of puurpijpje.

hoe heb je dit precies gedaan?

want ik wel er zelf ook graag een maar die dingen zijn zo vreselijk duur als je ze koopt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...