Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

SativaBelieva

Hash rituelen

Recommended Posts

Marokkaanse hash

 

Meer dan 20 jaar geleden rookte ik mijn eerste joint... de meest bekende soorten waren zero-zero... pollen of polm... de een blond... de ander donker... de een vet... de andere bijna droge poeder...

 

De beste hash was zacht en donkerblond... die zich met de hand liet persen tot een harde donkere knikker... koud is deze zo hard als steen... maar zodra die op lichaamstemperatuur komt wordt deze weer kneedbaar...

 

Ik kende een marokkaanse thuisdealer... die had altijd de beste shit... te koop voor 20 gulden per gram... waanzinnige prijs voor die tijd... soms had hij de absolute top... die kostte dan 25 gulden per gram... deze kwaliteit was er maar zelden... als zij een nieuwe voorraad hadden ging het van mond-tot-mond... er is weer goeie... deze was alleen mondjesmaat verkrijgbaar... en nooit in de coffeeshop... je moest je weg kennen...

 

Nu ken ik een liefhebber die soms echt iets lekkers heeft... deze heeft de juiste structuur en aroma's... en brandt ook juist: lichte rook en licht grijze as... heerlijke hash, maar ik vind het moeilijk om deze kwaliteit te vergelijken met die hash van 20 jaar geleden... die heeft gewoon een legendarische status gekregen... en ik kan ze natuurlijk niet naast elkaar leggen en vergelijken...

 

gallery_6144_695_98574.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Polm. nou nee, van de week nog gerookt bij een vriend.ik krijg er een beetje zwaar hoofd van en het is nog een bankzitter ook.Niet mijn stijl.

 

Ik ga voor de Manali of Nepalese tempelhash.Een geweldige high wanneer je de goeie hebt.Iedergeval energiek!!!

 

Namaste :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk, elmanito... over het algemeen is Nepalese meer high... over deze hash wil ik ook nog meer schrijven... maar het is niet zo dat alle Marokkaanse stoned is... deze is toevallig ook high... en daar hou ik wel van... ik zal wat meenemen naar de meeting van zaterdag a.s... wie ook komt kan proeven...

 

Vroeger rookte ik voornamelijk joints... en goeie marokkaanse hash smaakte me het beste met een Camel sigaret... een stukje sigaret diende als filter... en de rest van de sigaret werd opengebroken... gemixt met fijn gemaakte hash... en in een lange rijstevloei tot joint gerold... de marokkaanse variant...

 

Nu ben ik al een aantal jaren gestopt met tabak roken... wiet en hash gebruik ik alleen nog maar puur... dit heeft veel voordelen... je proeft de echte smaak... met tabak krijg je ook niet dezelfde high... en hash uit de pijp rookt een stuk voordeliger... ook is het niet zo verstandig om 2 verschillende verslavende stoffen te mengen... als tabaksverslaafde heb je eerder opnieuw trek in een joint dan wanneer je die nicotinedrang niet hebt...

 

Ik ben begonnen met sigaretten te roken doordat ik altijd joints met tabak rookte... en zo kreeg ik al snel een tabaksverslaving... ik merkte dat ik 's ochtends al zin had in een joint... maar als ik een sigaret rookte was die drang weg... vanaf die tijd ben ik sigaretten gaan roken als het me niet uitkwam om een joint te nemen... zo rookte ik jarenlang 5 sigaretten per dag... niet eens zoveel, maar ik kan er helemaal niet tegen... tabak vernauwd je luchtwegen... hash en wiet verruimen je bronchien...

 

Nu rook ik alleen nog pure hash... uit de pijp... en joints rook ik alleen nog met pure wiet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wat duitse vrienden

Die roken de hash in een waterpijp

Eerst een aantal sigaretten openbreken en leeghalen

Dan de hash warm maken heel erg goed door de sigaret heen kneden

Dit mengsel muse (weet niet hoe je het schrijft) in de pijp en heel diep inhaleren

Dat brengt de boodschap wel over kan ik vertellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jet lighter

 

Import hash uit de pijp verbrand ik het liefst met een jet lighter... oftewel een gasbrander... dit geeft een snellere en meer efficiente verbranding dan met een gewone aansteker... ook kun je de vlam beter op de hash richten...

 

gallery_6144_695_436762.jpg

 

Hup de fik erin... onderstaande fotos zijn van hetzelfde vlokje hash... in een paar hijsen opgerookt... om fotos van de tussenstappen te maken... normaal gaat zo'n vlokje natuurlijk in een keer op...

 

Nieuw vlokje op de as van de vorige:

 

gallery_6144_695_205946.jpg

 

De hash bubbelt nog na van de 1e hijs...

 

gallery_6144_695_292113.jpg

 

Bijna op...

 

gallery_6144_695_59716.jpg

 

Mooi grijze as van 2 verbrandde vlokjes op elkaar...

 

gallery_6144_695_219172.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou sativa, wow das duidelijk genieten op deze manier. Ook hier komen we via het oude hippie boertje nog heel erg lekker soortjes hash tegen. Ik moet heel erg oppassen met de energieke high net van hash, ook na een nachtshift kan het me nog uren uit men slaap houden met een echt aandrang tot doen als gevolg. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Dr. L!

 

Klopt, je moet oppassen wanneer je wat rookt... als je wil slapen is een stonede hash wellicht beter als een highe hash... maar met een stonede hash kan ik ook moeilijker opstaan... ook daarom rook ik liever highe hash... en niet vlak voor het slapen gaan...

 

Trouwens ook jets zijn er in verschillende kwaliteiten... deze 2 zijn slecht... ze gaan eerder stuk dan leeg...

 

gallery_6144_695_427437.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer genoeg is de hasj die je hier op andere plaatsen krijgt buiten de shop, niet echt sterk, te licht om het zo maar te zeggen.

Daarom haal ik als ik zin heb in dat lekker aparte smaakje, in de shop; zero, nepal, afgaan of maroc. En nepal is de favoriet, maar nogsteeds was het niks buitengewoon heftig's. <--daarmee bedoel ik niet dat ik van alles dat ik rook ik de weg kwijt moet zijn, maar smaak, zachtheid, effect, het hele paket bij elkaar :blink:.

Ice dan weer wel, maarja, daar heb je dan ook een dikke prijs tegenaan.

 

Ik denk dat ik vanavond nog eens hasj ga halen, heb er door deze topic wel izn in gekregen.

 

 

p.s. Sativa, wanneer komt je artikel in de Essensie? & De link in je signature deed het bij mij niet.

 

Mvg,

LEvel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sativa,

 

Mooie plaatjes man!! Ben ook helemaal hasjgek hehe!

Ben echt in verkeerde jaar geboren volgens mij.. doe een moord om de oldy hasj van vroeger te nuttigen.

Als je er meer fotos hebt, mag je ze van mij posten!

 

ik rook zelf alleen maar Maroc Ketama (eigelijk goedkoopste wat ie heeft) en dat bevalt goed.

Vind het lekkere zoete hasj voor hededaags, en er is ook niet mee geknoeid. (kenmerken: blauwe/grijse lucht en grijze as) toch?

 

Hij is wel hard, maarja de wat zachtere soortjes zijn dan ook weer paar euro duurder. :blink:

Pollem en de honing varianten komen wel als ik wat meer geld heb. :D

 

gr

 

Nomar

 

PS: Ben gumby hasj aan het maken van Amnesia Toppen/knip. (buitenwiet) Hoop dat het morgen klaar is en het beetje gelukt is! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katama%20slatetxt.jpg

 

Kwam toevallig net een foto van het soortje op het net tegen :blink:

Foto's!!!!

 

gr

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Level, of en wanneer een serie artikelen van mij in de Essensie komen is nog afhankelijk van onderhandeling... ik heb mijn handtekening aangepast, maar ik krijg de link er niet goed in...

 

Mooie foto Nomar... ik geloof niet dat Marokkaanse hash van 20 jaar beter was dan nu... wel is het gebruik en de commercie flink gestegen... ik denk dat de beste kwaliteit daarom moeilijker te vinden is... ik ben zo verwend dat ik geen genoegen neem met mindere kwaliteit... dan rook ik liever geen hash... en wist je dat honing soms echt in hash wordt gemengd om deze wat zoeter en plakkeriger te maken?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat wist ik niet, is dat positief? weet niet of dat rookbaar is. Haha.

Dat is overigens niet mijn ketama maar ze lijken wel op elkaar..

 

Waar kun je dat glazen pijpje kopen?

Soms zie ik ook wel eens van die verlengstukken op de bong (Hashbean @ youtube) gebruikt deze ook.

Enig idee?

Zo kun je je setje mooi stapje uitbreiden :blink:

 

Nog een hele weg te gaan in deze relaxe, rustige maar toch serieuze wereld.

 

gr

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Nomar, op mijn foto's hierboven zie je alleen het kopje van de waterpijp... qua extra's kun je bijvoorbeeld een 2e waterfilter aan je waterpijp hangen... ik heb een SNOB bong met een extra chamber... dus dubbele waterfilter in 1 pijp... in mijn handpijpje zit een opaal in verwerkt... deze is van dezelfde maker... Karl Termini... ik ben fan van zijn werk... check it out...

 

SNOB

 

gallery_6144_695_457481.jpg

 

Pijpje met opaal

 

gallery_6144_695_833671.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, ziet er goed uit! Zo'n klein pijpje wil ik ook

 

Heb je ook een vaste winkel voor deze spullen?

Want kan er eigelijk niet zoveel van vinden behalve in buitenland.

 

gr

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nomar, check Studio Termini... Hempworks/TH Seeds... of DNA... voor het mooiste glaswerk in Amsterdam...

 

Verbranden of verdampen

 

Pure gebruikers kunnen kiezen tussen verbranden of verdampen... verdampen is natuurlijk het zuiverst... maar de Volcano of de Verdamper vind ik niet zo efficient in hash gebruik... daarbij krijg je met verdampen vooral het highe effect... prima als je dat precies zo wil... gelukkig zijn er nog meer alternatieven... hot knives... en de phedor...

 

De hot knives techniek is simpel... verhit 2 messen op het fornuis... en pak hiermee een stukje hash op... inhaleer de rook via een buis...

 

Vorige week had ik toevallig de primeur om met de boys van DNA een watergekoelde glazen buis te testen... het lijkt op een waterpijp maar heeft geen bodem... met glazen stokken in plaats van metalen... verhit met een campingbrander... dat was een heuse stoners... fondue... dit is in feite een doorontwikkeling van de hot knives techniek... nog schoner... maar minder praktisch... heel kunstig gemaakt... door Mr Termini... deze foto is ook van hem...

 

gallery_6144_695_20243.jpg

 

Het meest praktisch vind ik echter de Phedor... van TH Seeds... dit is een electrisch verhitte keramische staaf... waarmee je in de hash kunt porren... dit werkt het beste met bubble hash... ik zal hier later verder over uitweiden...

 

gallery_6144_695_415067.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan niets vertellen over het roken van de hash, wel over eten van hash. en daar zit wel een heel groot verschil in.

Als ik het eet, dan eet ik altijd 1gram op, en let wel dan ga je echt plat dus echt bankie hangen.

 

Polm is dan ook een topper .

Laatst had ik plakken Afghaan,(ben der ook wel eens mee in de zeik genomen) en zo zacht als drop. Het hele plaatje compleet inc de gouden stempel.

Dit eet ik niet maar dat neem ik in me mond en dat lost op onder het rollen in me mond. Goeie hash wat je eet merk je al tijdens het eten, dat word direct opgenomen en is heerlijk.

 

Ik weet niet of je dit hier graag tussen wilde hebben maar wilde het toch ff plaatsen.

 

de Katama(bah) vind ik regelrechte geiten poep, sorry B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegenwoordig Ice-O-Later, heb er zoveel van dat ik de hier nog maanden van kan roken :o :D :j :j :j :j of BHO

 

Vroeger rookte ik het meestal met een hout pijpje, chillum of waterpijp. (geen enkele kraan was toen veilig voor de gaasjes)

Ooit eens samen met mijn broer een waterpijp gemaakt v/d gieter van mijn moeder........ alleen deze was van plastic en een beetje gesmolten, leverde wel een vette lachkick op. B) :D

In die tijd meestal citral, Kashmir, afghaan, rode of gele libanon.

 

Tegenwoordig rook ik overigens wel een stuk minder dan toen.

 

Grtz,

Fritz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je, ert... voor je poost... erg goede aanvulling... ik denk inderdaad niet meteen aan hash eten...

 

Oef... Fritz, mijn bubble is op... terwijl ik hier nog goed knipafval heb liggen... ik moet snel weer icen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke draad :D

 

Ik maak mijn hassies dmv de komplete toppen (met zaad) in de pollinator te droppen en daar een 15 minuten mee te draaien om een zo schoon mogelijke eerste zeef te verkrijgen.Hierna wordt de kwaliteit iets minder maar de smaak nog steeds uitstekend.

Heerlijk ouderwets en naar mijn idee de lekkerste manier om de smaak van de soort te behouden.

Na het zeven pers ik de skuff op een temeratuur van rond de 50 graden en dan ziet het er zo uit :

 

gallery_7203_656_41380.jpg

 

Omdat ik nogal veel zaad door mijn vingers krijg is er ook de mogelijkheid om alle harsen welke aan mn vingers blijven plakken te verzamelen.

 

gallery_7203_656_49944.jpg

 

Deze hasj noem ik maar vinger hasj en is een van de dodelijkste hassies welke ik heb mogen ervaren.

 

gallery_7203_613_38632.jpg

 

Hierboven een paar ballen vingerhasj en wat plakjes hasj uiteraard eerste zeef :o

 

gallery_7203_613_8763.jpg

 

Vinger hasj space ball B)

 

De hassies van sativa believa zijn ook erg smakelijk maar dat was wel al duidelijk geloof ik.

 

Ik hoop een beetje een bijdrage aan je draad te hebben gegeven dude

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey alle hasj-liefhebbers,

 

Lkkere vingerhasj Sannie, wowow! :D

Heb zojuist een klein beetje gumby ice hash weggekrabt en appart laten drogen.

Net gerookt en moet zeggen: wow!

Had het gemixt met wat ketama en ik weet niet wat ik ben, high stoned maar het voelt goed B)

De gebruikte toppen en knip waren van een Amnesia Haze buitenplant..

 

Helaas geen foto, (word later geupdate) gezien mijn kabel defect is.

 

gr

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voorn hash ik rook? Meestal Super Pollem.

Hoe ik het rook is de reden dat ik voor pollem kies, ik stamp het fijn tot bijna gruis, leg voor mn vloe vol met (halve sigaret) tabak en verdeel daarover de hash. Mooi dun jointje van draaien en gaan met die banaan :o

Lekker makkelijk namelijk. Ik hou er niet zo van om te moeten prutten met een brokje hash te verwarmen voordat ik het in redelijke brokjes heb. Beetje luiheid dus wat eigenlijk een 'barbaars' gebaar is tegenover de hasj rituelen die jij bedoelt dnek ik B)

 

PS. SativaBelieva ik heb juist erg goede ervaringen met die aanstekers die jij hierboven post... Al een paar keer moeten vullen en doet het nog steeds :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fingerlickin' good, San! Super kwaliteit... die ik wel eens heb mogen proeven... wellicht wordt het weer eens tijd voor een nieuwe sessie...

 

Hopelijk zien we jouw pics later ook hier, Nomar...

 

Barbaars, of lui, of whatever jouw manier is Delcasa... ik vind elke bijdrage interessant...

 

Wet 'n Dry

 

Terry heeft een nieuwe manier van hash maken bedacht... wet 'n dry... iceolator met de smaak van drooggezeefde hash... en had gisteren een beetje hash meegenomen naar de meeting... op de foto zie je volgens mij de 45mu...

 

gallery_6144_695_1100242.jpg

 

Hash eten

 

Ert, was je nog op de meeting?... ze hadden gevaarlijk lekkere cake... met 22 gram goede skuff... heerlijk... wie had deze ook alweer meegebracht?

 

gallery_6144_695_736516.jpg

 

gallery_6144_695_898176.jpg

 

edit: Twindaddy's

 

Wie kan nog meer over space cake vertellen... of hash thee... of puur eten?

 

Hash oliederiviaten

 

Deze hash spray is gemaakt van hash olie aangelengd met alcohol... en is ideaal voor lange treinreizen, saaie vergaderingen of andere momenten dat je zin hebt om stoned te zijn maar geen joint kan opsteken...

 

gallery_6144_695_238736.jpg

 

edit: Peter's

 

Voor de Air Wick is iets minder alcohol gebruikt... het mengsel is iets dikker... bedoelt voor intieme feestjes, slaapkamerromantiek en doornroosje effect... helaas werkt het nog niet goed... misschien verstopt geraakt?

 

gallery_6144_695_292521.jpg

 

edit: Adam's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat die aromatherapie niet werkt omdat THC een te hoog kookpunt heeft. De airwick verdamper zal niet de juiste temperatuur kunnen maken om de THC te verdampen. (zo'n ding werkt toch gewoon met een verwarmingselement ?) De meeste andere aromaten die er normaal in zitten verdampen met iedere temperatuur hard, en met het apparaatje in het stopcontact zo hard dat je ziek wordt van de geur.

 

Die spray is zeker interessant, dat gaan we ook eens maken...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal erg lekker uit SB en Sannie , de lekkerste hash die ik ooit gerookt heb was een schimmelkashmir en een stukkie Spoetnik. Maar dit is al ruim 13 jaar geleden, dit was van een hashverzamelaar uit A,dam die vele soortjes uit de gehele wereld spaarde. Deze persoon had een giga voorraad van samples uit praktisch elk land waar een een plant met THC groeide. Voor de gene wie ooit eens bij Mila is geweest en de muur heeft bekeken.

Nou zoiets alleen dan vingers ipv platte samples.

Later ben ik overgegaan op meer Marokaanse soortjes , toen een lange tijd geen hash meer en daarna ICE, skuff en olie.

 

Een paar keer zelf ICE gemaakt die erg goed gelukt was , van sneeuwwit naar donkerbruin.

 

En zelfs een keer het geluk gehad de geweldige HP13 ice te mogen roken van SB, waarvan ik dit een geweldige smaak vond hebben.

 

Een leuk topic en het ziet er goed uit keep up the g0od work SB. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...