Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sannie

Chat is verhuisd

Recommended Posts

We hebben jaren gebruik mogen maken van Chattersweb waar we dankbaar voor zijn maar wij vonden het toch verstandiger de chat te verhuizen naar een betere en meer volwassen chat kanaal.

 

Degene welke de chat button gebruikt bovenin de balk zal er helemaal niets van merken maar degen welke via mirc chatten zullen de volgende gegevens nodig hebben:

 

* irc.freenode.net

* port 6667

* #wietforum

 

Voor degene welke graag via mirc chatten maar dit nog niet hebben kunnen instaleren onder Deze Link staat een prima beschrijving stap voor stap beschreven.

 

Voor de lazy asses onder ons gewoon even op de button drukken boven in de balk en de rest gaat vanzelf.

 

Het "oude" kanaal zal nog een tijdje open wezen om onwetende door te verwijzen.

 

greetz sannie

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zullen binnenkort eens kijken wat het is ;) Ik heb er al wel alle vertrouwen in hoor!

Eerst de laptop een paar dagen missen = geen chat :P

 

Dit is ongetwijfeld weer een stap in de richting naar beste en mooiste forum van Nederland :lol:

 

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

freenode een goede server.

 

 

veel info channels plone, linux en meer.

 

jammer dat je gekickt word als je idle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er nog steeds geen vervangend netwerk gekozen?

 

Ik heb het al eerder gemeld, op de huidige server is je ip adres voor iedereen zichtbaar zodra je inlogt, hou hier rekening mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kut chat

zeg ik, ik ben 17

gelijk banned

dat is wel slecht voor het zelfde geld maak ik een grapje

of zit ik op het account van me vader die ff weg is ofzo

naja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar misschien maak je geen grapje!

En ik als vader zorg dat mijn kinderen niet op mijn account kunnen komen, ze hebben hier niks te zoeken.

misschien een wijze les?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kut chat

zeg ik, ik ben 17

gelijk banned

dat is wel slecht voor het zelfde geld maak ik een grapje

of zit ik op het account van me vader die ff weg is ofzo

naja

 

Op de chat hebben we liever iedereen 18+, net zoals we hier op het forum handteren sinds 01-11-2008

Het is voor ons geen porum om leeftijden en registratie datums van profielen te controleren.

 

Je kwam namelijk zo binnen;

 

2009/06/04 15:55:56 < greenboy1> hoe oud zijn jullie dan allemaal?

2009/06/04 15:56:00 < xistenz> 23

2009/06/04 15:56:38 < greenboy1> oo valt nog mee ik dacht jullie zijn vet 40 ofzo:P

2009/06/04 15:56:42 < greenboy1> ben 17 trouwens

2009/06/04 15:57:03 -!- mode/#wietforum [+b *!*@*hierstondwat*] by Bl0wer

2009/06/04 15:57:08 -!- greenboy1 was kicked from #wietforum by Bl0wer [sorry chat is 18+]

 

Als de chat moderators zoiets lezen delen ze zonder pardon een ban uit. Logisch toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze kunnen het toch ook navragen:P

misscien wel typ foutje en ik sta hier ook 18 plus dus kunne ze toch na checken ofzo

het is natuurlijk wel logisch maar alsnog

Share this post


Link to post
Share on other sites
2009/06/04 15:56:38 < greenboy1> oo valt nog mee ik dacht jullie zijn vet 40 ofzo:(

 

 

Kan deze ook een IPBAN krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op de chat hebben we liever iedereen 18+, net zoals we hier op het forum handteren sinds 01-11-2008

Het is voor ons geen porum om leeftijden en registratie datums van profielen te controleren.

 

Je kwam namelijk zo binnen;

 

2009/06/04 15:55:56 < greenboy1> hoe oud zijn jullie dan allemaal?

2009/06/04 15:56:00 < xistenz> 23

2009/06/04 15:56:38 < greenboy1> oo valt nog mee ik dacht jullie zijn vet 40 ofzo:P

2009/06/04 15:56:42 < greenboy1> ben 17 trouwens

2009/06/04 15:57:03 -!- mode/#wietforum [+b *!*@*hierstondwat*] by Bl0wer

2009/06/04 15:57:08 -!- greenboy1 was kicked from #wietforum by Bl0wer [sorry chat is 18+]

 

Als de chat moderators zoiets lezen delen ze zonder pardon een ban uit. Logisch toch.

 

J-Player,

 

blijkbaar heb je mijn bovenstaande bericht niet begrepen. Je gedraagt je overigens als een klein kind op de chat, gedraag je naar je leeftijd or stay away.

 

Complaints --> PM

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is er nog steeds geen vervangend netwerk gekozen?

 

Ik heb het al eerder gemeld, op de huidige server is je ip adres voor iedereen zichtbaar zodra je inlogt, hou hier rekening mee!

 

 

IS dat zo...? Niet dat mijn kweek zich bij mij thuis bevind...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de chat ziet inderdaad iedereen je IP adres.

Aan de hand van je IP adres kunnen ze niet je adres achterhalen !!

 

Sommige ISP's hanteren (bijv ziggo / home) hostnames zoals deze;

 

cp1234-a.landg1.lb.home.nl (bijv), daaruit kun je opmaken dat de desbetreffende user in regio Parkstad woont, maar daar blijft het dan ook bij.

 

Het kan wel zo zijn dat jij vanaf bedrijf X op de chat komt en deze private IP space heeft, dan is het vrij simpel te achterhalen waar jij werkt.

Beetje mens met een beetje brains gaat niet op forums surfen onder werktijd :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine moeite om de chat gewoon op een 'VEILIG' netwerk te huisvesten, het is een schandeeeeee! :rolleyes:

 

(het maakt het voor de politie gewoon vele malen eenvoudiger mochten ze onderzoek doen, die hebben immers de bevoegdheid om iemands NAW te achterhalen aan de hand van het ip-adres.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je helemaal gelijk in Thomas,

 

we zouden over kunnen stappen op SILC (Secure Internet Live Conferencing) wat ook IRC based is :P (persoonlijk mijn voorkeur)

Of simpelweg naar een server wat default host masking doet :rolleyes: en ssl natuurlijk.

Of een eigen IRCD draaien (irc.wietforum.nl) ofzo...

 

Persoonlijk ben ik niet zo IP geil wat dat betreft

Mijn ip is; 2001:1af8:2:444:0:0:0:2 of was het 198.81.129.136 :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of simpelweg naar een server wat default host masking doet :rolleyes: en ssl natuurlijk.

Of een eigen IRCD draaien (irc.wietforum.nl) ofzo...

 

Dit riep ik maanden geleden al, en heb zelfs een aantal netwerken aangeraden.. waarom wordt dit niet gedaan dan? Chat verhuizen is zo gedaan en vind het wel zo netjes naar de (nietsvermoedende) gebruiker toe. We weten allemaal dat discretie nogal een issue is hier..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomas,

 

je kunt een motie indienen bij Sannie en/of John Doe of bij één van de mod+jes :rolleyes:

Ik heb mijn ding gedaan omtrent de veiligheid / privacy van de leden tegenover derden, het was niet mijn keus om ons te settlen op freenode.

Had het interessanter gevonden om een eigen ircd + ssl en hostmasking op te zetten en deze te beheren.

 

Op freenode kun je overigens wel een spoof aanvragen, dan word je hostname vervangen door unaffiliate/$nickname.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste,

 

Na ~3 jaar dit forum gemoddereerd te hebben word ik van de chat gekickt omdat ik idle ben, ik wens, desondanks dat ik geen moderator meer ben niet meer van de chat gekickt te worden.

Overigens had ik ook graag geweten wie en waarom mijn +o status verwijderd heeft, aangezien de chat los van het forum staat :P

 

Gegroet,

 

Mike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belachelijk..

 

Verhuis die chat nou eens naar een VEILIGERE server, dit is tenslotte geen borduurforum. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het waarom is nog niet sterk genoeg..........misschien komt dat ooit nog eens.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, er moeten eerst nog een paar Deffy's worden opgepakt.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn scrollback buffer is 3 maanden, iemand een IP tje ? :lol:

 

nofi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, er moeten eerst nog een paar Deffy's worden opgepakt.. :lol:

 

Ik denk niet dat ook maar enig mod daar wakker van ligt.

Het is heel simpel om naar een veilige server te verhuizen.

Maar schijnbaar werkt alles op dit moment ook prima dus waarom de moeite nemen als niemand er last van heeft.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk niet dat ook maar enig mod daar wakker van ligt.

 

Een deel van de mods heeft waarschijnlijk geen flauw benul dat hun ip gelogged kan worden zodra ze op die gezellige chat inloggen..

 

Maar schijnbaar werkt alles op dit moment ook prima dus waarom de moeite nemen als niemand er last van heeft.

 

Last, wat is last? Ik stoor me er wel degelijk aan, en ik ben zeker niet de enige. Ook al heb ik totaal geen behoefte om op de chat te komen, het gaat mij om het principe. WF zou een dergelijk simpele stap gewoon moeten nemen om de privacy van z'n bezoekers iets meer veilig te stellen. Of ze op z'n minst waarschuwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met niemand heeft er last van bedoel ik de mods.

Zolang zij er geen last van hebben zal er niets veranderen.

Vandaar ook mijn opmerkingen.

 

Greetz

Petje :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...