Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
duikerke

Probleempje met Thai

Recommended Posts

Ik heb een ietwat raar probleem, m'n plant staat nu 60 dagen in groei. Omdat ie te hoog werd heb ik hem getopt en groeit hij nu naar buiten toe. Het probleem is het volgende: De nieuwe blaadjes, die ontstaan in de oksels van al bestaande takken zijn geel van kleur en verschrompelen. Een teveel aan voeding kon maar ondertussen heb ik gespoeld en ben ik weer bezig met de oude dosis voeding. Het zou ook gekund hebben dat ze te dicht bij de lamp staan maar dat is pas het rare, de bovenste nieuwe blaadjes die dichter bij de lamp staan verschrompelen niet maar hebben toch een ietwat geelachtige kleur.

 

Help me, ik wil deze oogst niet verliezen!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat voor lamp

wat voor grond of hydro

wat voor voeding

ventilatie

temperatuur (van het water geven)

natte wortels?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de lamp die er boven hangt is een 100 watts groeilamp, ik kweek voorlopig op grond. Ik gebruik Bio Nova BN Supermix grond voor de groei. Mijn watertemperatuur schommelt rond de 15°, ventilatie wordt verzorgd door een staande ventilator op stand 1. Verse lucht is ook geen probleem. Ik kan alleen de plant niet zijn complete nacht geven daar er een raam is in de kamer met een gordijn voor, maar het gordijn houd niet genoeg licht tegen dus staat ie in het schemerdonker.

 

Volgende week is mijn kweekbak af, met 600 wattslamp, dan gaat ie daarin

Share this post


Link to post
Share on other sites
BN GROND Supermix

 

Voor de teelt in potten, bakken en buiten in de volle grond.

 

De meststoffen:

2-4 x per week: BN Grond "supermix" toepassen als complete meststof, het bevat alle mineralen, spoorelementen, vitaminen, bacteriestammen en aminozuren die noodzakelijk zijn voor een gezonde groei en bloei.

Dosering: 400-500 ml. per 100 ltr. water *.

vanaf 1e week bloei: BN "P-K 13+14 (de superbloeier), gebruiken als extra fosfor-kalium gift, dit is belangrijk voor een uitbundige bloei en een hoge opbrengst.

Dosering: 1e week bloei : 25 ml./100 ltr.

2e week bloei : 75 ml./100 ltr.

3e week bloei : 100 ml./100 ltr.

4e week bloei tot oogst maximaal 125ml./100 ltr.

 

als die planten al 60 dagen groeien zijn het al flinke planten.

Met een 100 watt kan er al niet meer genoeg licht komen bij de onderste bladeren.

Hierdoor verliezen de onderste bladeren hun functie voor energie opwekking.

Daardoor kan het zijn dat de plant de bladeren leegzuigt en de energie daaruit

gebruikt voor de nieuwe scheuten.

 

Ook niet te veel water gegeven?

Dat is een van de meeste oorzaken van gele bladeren.

hou ze niet te nat....het zijn geen waterplanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaterdag staat ie onder de 600 watts natrium, het zal dan veel beter gaan, ben van plan haar nog 2 of 3 weken te laten groeien en dan in de bloei te zetten volgens het schema dat jij me net gaf, bedankt trouwens 8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

M'n voeding is ook ok, PH is 6.5 en EC is 1.66 dus daar scheelt het ook niet aan. Het zal waarschijnlijk wel te weinig licht aan de onderste takken zijn en dat is dit weekend opgelost. Voorlopig ben ik uit de miserie, bedankt voor de raad alleszinds 8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je water temperatuur is sowieso al laag , 22 graden zou beter zijn.

Daarnaast moet je wel een super boom willen kweken want zo lang voorgroeien doen er niet veel ...ik zou al veel eerder ingetopt hebben en er een mooie kerstboom van hebben gemaakt.

 

Maar goed dat ben ik ..

succes met je boompie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...