Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

De Biechtstoel (vertel Je Domste Kweekfout)

Recommended Posts

Iedereen heeft wel eens een echte hele stomme fout gemaakt.

Zwembad in huis, katten eten alles op, hok ingestort, hennepzaad geweekt, etc etc.

Vertel hier je domste fout ooit gemaakt en laat anderen meegenieten. :rofl

Ook mooie foto's worden gewaardeerd.

Tevens een goede manier om duidelijk te maken hoe het niet moet.

Deel deze ervaringen met je mede-forumgangers voor vermaak en als waarschuwing.

 

show your stupidity!!!

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

de grootste misser was dat ik een keer cogr slabs niet ingebuffert had...

 

oja...3 week terug viel men zwenkventilator op men aardebakkie met 4 week oude zaailingen ...ik had de beschermkap ook nog verwijdert :rofl

 

wierie

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_15098_4946_492318.jpg

 

somango-haze, de eerste maal een echte haze

alles is er mis gegaan

te veel voeding, doorschieten, verkeerde voeding

op het verkeerde tijdstip :rofl

ALLES FOUT

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste keer dat ik kweekte had ik zaadjes gekregen van een vriend die mij overhaalde het foute pad op te gaan, bedankt daarvoor... Herinner je moeder er nog eens daar aan...

 

Goed, mij was verteld deze tussen keukenpapiertjes te ontkiemen, dat ging prima 95% ontkiemde... Een klein probleem was dat ik niet wist hoe ik ze moest planten, althans dat was mij niet verteld. Ik dacht dat dat witte pennetje dat er uit kwam een plantje was, ik had wel eens planten gezien die in het donker groeiden, die worden ook wit vanwege afwezig chlorofyl, dus ik dacht dat het worteltje een plantje was... Zodoende staken er bij mij 25 witte plantjes boven mijn tuincentrum aarde uit... Nadat deze vriend bij mij op bezoek was stonden er 25 omgedraaide zaadjes in de aarde, deze hebben het allemaal gehaald onder mijn 20W bureaulamp, daarna zijn ze naar buiten gegaan... Best lekker van gerookt...

 

Ook heb ik bij wijze van test een keer witte vlieg in de groei proberen te bestrijden met bleekwater, het was een testje waarbij ik vrij onzeker was over het resultaat... Maar dat had ik niet moeten zijn, bleekwater is slechter voor de planten dan witte vlieg...

 

Ook heb ik deze zomer een herijuana man aangezien voor een herijuana vrouw... Ik heb deze gesekst met een stek waarbij ik echt geen vergissing gemaakt heb, ik heb een miniscuul wit haartje gezien, toen is de stek gestorven... We zullen nooit weten of ik toch een fout gemaakt heb of dat het een vage natuurwet is...

 

Ik heb ook nog een keer een gram of 10 hasjolie over laten koken toen ik te lang weg was van het kookplaatje, resultaat, hasjolie op de muur naast het bloed uit een eerder ongelukje...

 

Bij dit alles heb ik foto's...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ooit eens per ongeluk het lichtregime op 10/14 laten staan.. 8 van de 9 weken.. :P

uiteindelijk scheelde dat dus bijna 1 volle week aan lichturen B)

 

toch o,8 gr per watt.. dus ik mocht toen niet klagen

 

gr

 

BK

 

ps leuk topic.. wij zijn tenslotte bijna allemaal stoners :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

lang door kweken met planten van royal queen seeds

 

groot fiasco ,grootste blunder ooit :rofl :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

De temperatuur van me planten perongeluk ±2 uurtjes op 40°C laten staan (afzuiger vergeten aan te doen) :rofl

xD nou sipper hebbik planten nooit zien kijkenn..

 

kreeg ze er met veel pijn en moeite wel gelukkig weer rechtop(kwam er net optijd achter)

 

En meerdere kweken in giftenten gedaan xD

Grtz JOnkomasta :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pijnlijk:

*De 1e kweek veel te vroeg geoogst, had in totaal maar 125 gram onder een 600Watt. Het was meer pistill met blad dan echte wiet haha

 

*Timer verkeerd ingesteld, ipv 18 uur licht kregen ze 18 uur donker voor een week. toen maar overgegaan op 12 uur. Dat kon niet missen. Wel een mooie oogst :rofl

 

*PK13-14 een keer gewisseld met Ph-

resultaat ph meter van slag, uiteindelijk maar een nieuwe gekocht.

Dus nu verzorg ik eerst de dames VOORDAT ik flink ga dampen.

 

Citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn 2e kweek heb ik echt zijn gang maar laten gaan.

 

Veel te weinig naar omgekeken (met name de laatste 2 weken).

 

Ik had ze te lang voorgegroeid waardoor het 1 dikke oerwoud was, veel te hoog.

 

Ik kende het begrip "knakken" nog niet. Wel dat ik slim te zijn en de doorgebogen planten elke dag een andere kant op te sturen (zodat ze uiteindelijk toch evenveel licht kregen; dit vond ik toen wel slim bedacht).

 

Resultaat: toen het spul eruit ging was er heel veel rot!!!!! En dat had ik lekker zijn gang laten gaan....................... :rofl

 

 

 

 

Na een flinke :P je dames verwennen kan ik zelf ook niet aanbevelen. Ik had (vanwege verschiilende hoogte) een aantal planten geherschikt. Dan moeten de druppelaars er dus even uit.

Mooi dat ik dan 1,5 week later erachter kom dat ik 1 druppelaar ben vergeten.

 

Ook vanwege een heerlijke B) heb ik wel eens het water aan laten staan. Paar uur later dus toevallig ontdekt en er was toen al water gelekt uit de G-kit (die ook waterdicht kan volgen mij maar das een andere zaak).

 

 

 

Of mochten we maar 1 ding zeggen....................

Share this post


Link to post
Share on other sites

he fellas

 

Ik had een keer een hok gebouwd met de transformators op een opbergplankje naast de deur gelegd.

lag stoned op de bank in mijn boxershort een beetje tv te kijken hoorde ik in eens een harde doffe klap.

Ik wist meteen dat het iets in het hok was zat meteen te denken aan de filter die misschien van het plafon

was los gekomen. Ik dus stoned naar boven zie ik dat het hele hok in het donker zit omdat er

nomaliter altijd een heel klein streepje licht onder de deur vandaan kwam. Foute boel dus dus ik loop meteen

met mijn stomme kop naar binnen..... hup de deur open en daar lag ik midden tussen de planten naar sterretjes

te kijken. Wat was er dus gebeurd die plankjes hadden door het gewicht van de transformators het niet kunnen

houden en waren afgebroken waardoor de trafo's naar beneden op de grond waren gevalen en alle draden los hingen

met stroom erop.

 

Zal nooit de twee kleine verbrande puntjes op mijn rug vergeten en het bijhorende gevoel.

 

groetjes parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot twee keer toe (drie keer, als ik de compostthee meereken :rofl) mijn plantjes besproied met een oplossing waar ook bacto in zat. Bacto hoort niet op je blaadjes! Onthou dat nou eens!! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een aardewerken 20-Liter pot op je ontblote grote teen laten vallen, je wilt dan ook niet weten hoe dat er met (of zonder) nagel uitziet. Was zo stoer mijn teen op te offeren voor het plantje. De pot en plant waren trouwens nog helemaal intact door deze actie! (En dan ook echt pas na 10 minuten naar je teen gaan kijken als de potten en plantjes er weer netjes aan toe zijn, stiekem de rest van de dag in jezelf jammerlijk jammeren van de pijn).

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahaha gweldig die verhalen.dit word echt de leukste topic van wf.nu mijn eigen slimme verhaal.

 

vorig jaar zomer ging ik mijn buitenkweek doen.alles netjes laten voorgroeien in 5liter emmers.uiteindelijk 4 van d 5 overgepot en toen moest de laatste nog.die was een paar dagen achter en bleef zodoende iets langer in de emmers.uiteindelijk mocht ik die ook overzetten alleen ging die naar een pot ipv volle grond.dus plant in 75liter verse aarde.bleek het ook de dag van me vodingsschema te zijn.dus lekker 20liter aan staan maken en ik pleur zo 4liter voeding bij die plant.resultaat overbevoeding die je amper wegkrijg.de bladeren waren haast wit en het eindresultaat was ook minimaal tov de rest.

 

al met al een goede les.houd je koppie er bij en geef ze nooit de volle mep voeding.

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een keer bij het stekken plaatsen, ben ik achter mijn drippers blijven hangen.

Ging plat op mijn bek over de potten, en trok bij mijn val mijn halfgevulde watervat om :rofl

 

Onlangs:

Klok op de "on" stand ipv. de "timer" stand, dus alles van slag af.

 

Plant geknakt (vergeten om eerst de stam wat plat te knijpen), dus nagenoeg afgebroken

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb alles nu op papier,

toch wel veel werk dus.

Nu kan ik kijken wat echt de grootste fout was.

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Mijn domste fout dat zal ik jullie uitleggen

 

toen ik mijn darkroom nog thuis had staan kwam ik op een avond

thuis en hoorde bij het uit stappen van me auto een veresselijk gebrom

 

Ik schrok snel naar binnnen toe heb de trap 4 keer geraakt en was boven.

 

me schakelkastje met een machnetiche relais die bleef hangen, wat een geluid kan

zo klein ding produceren.

 

Maar toen kwam het ik alles uit gezet nieuw relair gehad en zou dat zelf even doen

maar je begrijpt dan moet de stroom er af

meteen alles pikke donker.

 

ik had alle de groepen naar beneden gedaan maar de aardlek vergeten

 

Dus ik de ruimte in met een zak lampje in me mond het relais vervangen

 

Nou dat heb ik gevoeld met me zweet handjes tegen die draadjes

je kan van me aan nemen dat was mijn stomste fout

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ging begin dit jaar januari/februari al beginnen met het opkweken van zaadjes voor de buitenkweek.

ik was van plan om regulars te kopen, die uit te kweken en stekken van te pakken, dan in bloei te zetten en zien wie de mannetjes zijn, en dan van de vrouwlijke stekken zoveel planten te maken als ik nodig had

 

alles verliep uitstekend, de zaadjes kiemden mooi, groeiden een mooi stukje en werden breder, maar dan ineens stopten ze met groeien, zonder reden, dronken heel slecht water, and so on....

 

NA 3 WEKEN ZO VOORT TE MODDEREN STEL IK VAST DAT DE TIJDSCHAKELAAR ZIJN KNOPJE 24/24 AANSTOND EN DAT DE PLANTEN DUS AL 3 WEKEN DAG EN NACHT ONDER HET LICHT STONDEN.... verwonderlijk eigenlijk dat er maar een paar dood waren, de rest leefde nog.

 

Na dit 'knopje' terug normaal te zetten merkte ik na 48uur al een groeischeut bij de meesten... echt dom.... en DUUR

 

cheers

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de eerste keer knakken van mijn plantjes ging het mis.

Had nog wel eerst netjes de stam plat geknepen maar wat vergeten om na het knakken de plant te ondersteunen.

Zag op eerste gezicht goed uit maar de volgende dag was de plant zwaar door gebogen door zijn eigen gewicht.

Hierdoor was één kant van de stam afgebroken.......... :rofl

Plant heeft door deze actie een achterstand opgelopen en ook minder dikke toppen gekregen.

 

gallery_18300_6596_2418256.jpg

 

PolliePol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een leuke met tijdklokken...

 

Op de chat was laatst een member die bekende dat zijn tijdklok op random stond, de inbrekerrsstand... Leuk hoor, maar je planten vinden het niet leuk... Gelukkig was dit verholpen toen de planten er onder kwamen. Deze persoon wilde eerst een nieuwe tijdklok kopen totdat de random functie ontdekt werd... Analoog toch makkelijker...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn domste kweekfout ooit was eergisteren.

 

Mijn verwarming van de propogator laten aanstaan.

Ging ik kijken was het 40° in men propogator.

Al men stekken hongen naar beneden.

Al bij al zijn ze allemaal terug tot leven gekomen.

Het zijkn toch wel straffe planten zene dat ze dat hebben gered.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, leuk topic.

 

Een keertje mijn elektrische kacheltje vergeten op de thermostaat stand te zetten. Bijna 20 uur heeft het kacheltje volop staan blazen. Maximaal geregistreerde temperatuur was 61 graden celcius :rofl Alles was compleet verdord en ingedroogd. Dat is raar om te zien als je eerst een mooi groen veldje hebt en de dag erna alleen nog maar houterige stengels met wat verschrompeld, kurkdroog blad.

 

Gegroet,

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha hier knapt een mens van op zeg B) ;) :rofl

heerlijk om te weten dat ik niet de enige ben die fouten maakt.

 

* met het omschakelen van 18/6 naar 12/12 blijkbaar een pinnetje verkeerd op de klok :P van 13.00 tot 13.15 gingen de lampen weer aan.

* en daar pas na 4 week achterkomen B)

* proberen body builders van je dames te maken met de max hoeveelheid canna voeding vanaf zowat de eerste week :lol:

* en geen filterdoek voor de passieve luchtinlaat met dit als gevolg

gallery_14320_5216_37136.jpggallery_14320_5216_421203.jpg

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...