Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Spelregels Testen En Een Nadere Toelichting

Recommended Posts

Beste forummers,

 

Ik krijg af en toe wel eens signalen dat men het forum "commercieel" vindt worden met al die testen. Vandaar dat ik een paar dingen nog eens extra duidelijk wil maken:

 

  • Iedere leverancier staat het vrij om zijn spullen ter test aan te bieden. Eén mailtje is al voldoende om direct een reactie te krijgen voor een plaatsing.
  • We trekken geen enkele leverancier voor. De initiatieven voor testen komen van de leveranciers zelf, wij hebben geen voorkeur, alleen een voorkeur voor goede spullen :rofl
  • Zoals je gemerkt hebt zijn de spullen voor ieder lid dat binnen de doelgroep valt voor de test beschikbaar. We zoeken natuurlijk wel naar een optimale omgeving. Ik heb af en toe zelfs moeten smeken om testers B)
  • We doen dit om uit de praktijk een goed beeld te krijgen over de spullen die voor een test worden aangeboden: zijn ze goed, doen ze wat ze beloven, zijn ze veilig. Dat ter informatie van alle leden uiteraard! Beter dan een praktijktest kun je niet krijgen. Dat houdt echter ook risico in voor de leverancier: een product kan tenslotte slecht uit de bus komen. Dat is het risico wat de leverancier neemt, wij proberen er alleen voor te zorgen dat het zo eerlijk mogelijk gebeurt. Ook hier zijn voorbeelden van.
  • Wietforum heeft geen banden met de leveranciers en banners worden echt gewoon netjes afgenomen. We vinden het natuurlijk wel leuk dat de leveranciers hier ook gezellig meepraten, feedback geven en vragen behandelen. Dat mag echter geen reclame zijn. Ook leveranciers worden uiteraard gemodereerd en krijgen net zo hard waarschuwingen als andere leden :P

 

We vinden dat het mes aan drie kanten snijdt:

  • De testende forumleden krijgen die mooie spulletjes
  • De andere forumleden leren uit eerste hand hoe het bevalt
  • De leverancier krijgt, als het artikel goed is, een stuk positieve promotie. Die stelt tenslotte ook wel het artikel ter beschikking, dus da's dan niet meer dan fair: het kan ook een slechte review zijn.

 

Maar daar moet van het testend lid natuurlijk ook wel wat tegenover staan:

  • Ten eerste moeten we er op kunnen vertrouwen dat een test ook echt wordt uitgevoerd en dat er een verslag van komt. Helaas gebeurt het nogal eens dat dat helemaal niet gebeurt, niet afgemaakt wordt of dat het lid plots verdwijnt en niets meer van zich laat horen. Er kunnen best redenen zijn dat je niet met de test door kan gaan maar een mailtje of een berichtje is dan toch wel het allerminste wat we verwachten.
  • Ten tweede hebben we omschreven hoe testen in elkaar zitten, en dat, als er meetresultaten of vergelijkingen worden gepubliceerd, deze ook eerlijk worden gemeten en weergegeven, of ze nou positief of negatief zijn. Een goed verslag is daarbij wel essentieel, zo kan iedereen ook goed beoordelen wat de omstandigheden zijn geweest.
  • Ten derde moeten de afspraken die tussen het lid en de leverancier gemaakt zijn natuurlijk ook worden nagekomen.

 

Halve topics heeft niemand wat aan en als de verslagen er niet komen dan houdt het voor de leveranciers natuurlijk ook wel eens een keertje op. En dat zou jammer zijn want er worden toch erg leuke artikelen ter beschikking gesteld.

 

Affijn, ik wilde het nog maar eens onder de aandacht brengen want recentelijk hebben we van een aantal testers plots nooit meer wat gehoord, niet eens een topic. En bovendien wilde ik ook nog eens toelichten hoe het in elkaar zit. Bij deze! Als je vragen hebt, fire away ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:rofl Ik las daar net de aanleiding .........Pffffffffffffffff, jammer hoor!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik sluit mij aan bij de vorige 2

:P :rofl

greetz SMOKEY !

Share this post


Link to post
Share on other sites

De spijker op z'n kop geslagen :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

hopelijk word het geen scheldtopic, want dat is niet de bedoeling ;)

 

Zelf heb ik hier nog niets getest, zelfs niets aangevraagd om te testen.

Dus eigenlijk hoef ik er niet over te zeiken B)

 

Maar er zijn hier wel enkele leden die vinden dat het test materiaal altijd naar dezelfde personen gaat.

Altijd wat naar het zelfde clubje gaat feitelijk...

 

Ik heb nu toch al vele Belgen van het forum persoonlijk leren kennen, en via hen die "klachten" vernomen.

 

Het komt er op neer dat het veelal Nederlandse leden zijn die mogen testen.

En ook het feit dat je er snel bij moet zijn vinden ze niet fair, want veelal een uur later zijn de gewone dingen zoals aarde, zaad, schimmels,... al weg.

Dus een langere periode om uit te delen zou prettiger zijn.

Dan hebben jullie ook meer keus uit verschillende kwekers en kweekmethoden.

 

Wou ik even kwijt :lol:

Zo weet je ook hoe er onder enkele Belgen word gedacht...

 

Enne...scheld me niet uit :P in deze vredige periode, er zijn al scheldtopics genoeg geweest de laatste tijd B) :P

 

Later,

 

El Fish :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee El Fish,

 

Het is natuurlijk wel minimaal nodig dat je jezelf voor een test topic opgeeft.

Soms moeten we bijna smeken om een tester te vinden.

Vaak moet je ook aan een paar voorwaarden kunnen voldoen om een speciefieke test te kunnen doen.

Discriminatie tegen belgen had ik nog niet van gehoord op dit forum :rofl

We zijn echt eerlijk met het uitdelen van testproducten we zoeken natuurlijk wel forumleden die zichzelf bewezen hebben.

Advies: geef jezelf op voor een test.

 

greetz

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb in dat half uur dat m'n bericht geplaatst is nochtans al PM gehad dat het eindelijk wel al eens mocht gezegd zijn...

Er is dus blijkbaar toch een gevoel van clubje vorming en er niet bij horen en zo...

 

Zelf heb ik er weinig of geen last van, wat niet wil zeggen dat ik het niet merk...

 

Ben dan ook niet enkel lid van dit forum(zit er momenteel op 3, met een aanbod voor op een privéforum te gaan)en vind deze de meest levende en overzichtelijkste.

Maar als het over schelden en "ik ben beter dan de rest" en zo gaat, dan moet ik toe geven dat het hier het minst aangenaam vertoeven is.

 

Ik wou maar even de aanzet geven aan die mensen die zich zo voelen om het hier even te laten weten en niet op een meeting in alle stilte waar bijna niemand het hoort...

 

Enne...zelf doe ik niet mee met de tests omdat ik m'n adres niet zou willen geven, en niet van, laat ons zeggen de Belgische kust, naar Amsterdam ga rijden voor een zak aarde of een fles voeding.

 

Maar nu mogen degene die vinden dat het testmateriaal verdelen bevoordeeld wordt wel zelf eens van zich laten horen, en niet enkel diegene die ik nu verwacht :P .

 

Op naar een gezonde discussie zonder schelden B)

 

El Fish :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik expirimenteer graag en daar door leer ik veel en snel

Testen is één van de dingen die ik leuk vind om te doen ,

ik kweek voor me zelf en kan af en toe een miskluun lijden ,het is niet leuk maar op jaar basis hoeft er geen geld bij en daar in tegen rook ik wel veel verschillende soortjes onbeperkt

 

Testen kost tijd , verslag , meet resultaat, veel aandacht voor dat gene wat je test

 

Voor de zaden test die ik nu doe heb ik aan gegeven alleen te willen testen als er niemand anders zich aan melde

 

Kijk of je voldoet aan wat er gevraagt wordt en geef je op om te testen zou ik zeggen

 

Ik gebruik het adres van een vriend om veilig spullen te laten bezorgen

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

@El Fish

 

Fijn dat je meld dat Belgen kunnen denken :rofl

Nee, onzin natuurlijk. Ik kan mij niet voorstellen dat onze zeer gewaardeerde zuiderburen worden achtergesteld.

En dat je bij een clubje zou moeten horen,,,,,,,,,,,,,,wel, dan had ik nooit die Strawberry's gekregen, ik hoor nl heel duidelijk bij geen enkel clubje :P .

 

Maar wat je al aangaf, als je het te testen product moet ophalen en niet om de hoek woont, tja..........

Dan zou ik denken dat een leverancier ook maar de postzegel moet betalen, in ruil voor de gratis reclame.

 

Groetjes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste El-Fish,

 

Ik heb zelf echt niet het idee dat we discrimineren. Ook voor onze Belgische vrienden staan we natuurlijk open voor inschrijvingen voor testen. Volgens mij hebben we zelfs via Frans van The Growshop, die lekker zuidelijk zit, Special Mix geleverd aan onze zuiderburen.

 

De afstanden / verzending zijn met dat soort produkten natuurlijk altijd een bezwaar, maar ik heb in het verleden toch echt vaak om testers moeten smeken.

 

Bij allte testen / reviews geldt wel dat we tenminste een volledig kweekverslag gezien willen hebben van de tester, een goed functionerende ruimte of opstelling en dat het lid natuurlijk bekwaam genoeg is om het betreffende product daadwerkelijk te testen.

 

We hebben meegemaakt met filters dat er gewoon niemand reageerde (ook omdat ze niet voldeden aan de eisen voor de test, maar ik kan me niet voorstellen dat er in België niemand kweekt met 1500 kuub), we hebben uiteindelijk maar 3 filters voor een test kunnen uitzetten. Daarvan is er een getest, moet er nog eentje worden getest (ivm uitlopen van de bouw van het hok) en is er een tester met de noorderzon vertrokken. Die tweede test gaan we overigens gelijk met het vernieuwde Can Max filter doen gezien de resultaten van de test bij DrLivingstoned, en er komen straks nog een paar filters beschikbaar zoals aangekondigd in het test topic.

 

Maar als er klachten zijn dan horen we die natuurlijk zelf ook graag. Persoonlijk heb ik ze nog niet echt gehoord. Om te voorkomen dat de artikelen altijd naar dezelfde kwekers gaan moeten fabrikanten voor een test op het forum ook altijd eerst langs ons. Het gebeurt nog wel eens dat een fabrikant dat niet doet maar dat is dan ook de laatste keer met die fabrikant. In die gevallen krijg je vrijwel altijd dat degene die het vaakst op het forum zit de test krijgt, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Goed voorbeeld is overigens de zaden van spliff: die hebben we een week laten staat voordat we de stesters hebben geselecteerd.

 

Ik heb het geluid in ieder geval gehoord en zal daar ook zeker rekening mee houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak geen onderscheidt vanwaar iemand komt hoor als ik producten beschikbaar stelt laat ik het aan de Mod's over van dit geweldige forum wie het mag testen ik krijg dan het adres door en stuur het gewoon op, no problemo.

En wat Whazzup ook al zegt 80% van de klanten die ik hier in mijn winkel krijg komen uit Belgie dus dat is het niet zit ook een half uurtje rijden van Antwerpen vandaan.

 

Mij maakt het niet uit wie test zolang hij of zij maar een mooie en eerlijke reportage maakt alhier op het forum.

 

Greets,

 

Frans

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het wel tof el fish, dat je dit opschrijft.

steek je mogelijk toch al iets je nek uit om als zeur verklaart te worden.

 

Als jij zegt dat die gevoelens leven, dan is dat zo.

En is het goed om dit kenbaar te maken.

 

Ik ben zelf altijd wel scherp op 'gelijke verhoudingen" en iets dergelijks was mij

nog niet zo opgevallen.

 

Dingen als afstand etc. daar kan een test niets aan veranderen.

Maar zoals Whazzup zegt; hier wordt notie van genomen,

en het is aan het collectief om hier rekening mee te houden.

 

En dat zijn wij, geachte leden...

 

 

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
En dat je bij een clubje zou moeten horen,,,,,,,,,,,,,,wel, dan had ik nooit die Strawberry's gekregen, ik hoor nl heel duidelijk bij geen enkel clubje :rofl .

 

Groetjes, hjm

 

Nee , want het nerdteam zit vol!!!! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riesje, Riesje hou je in..... straks krijg je een vrachtwagen vol oude aarde en afgekeurde ventilators :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

allemaal toffe reacties :P

Hopelijk hebben sommigen er iets aan ;)

Enkel wat jammer dat de personen in kwestie nog niet zelf eens hun gal hebben komen uit spuwen...

Maar daar is nog tijd voor :rofl

 

El Fish B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach ja, daar is altijd nog tijd voor hoor, mócht er gal zijn overigens want ik ben er in ieder geval nog nooit persoonlijk over aangesproken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Enkel wat jammer dat de personen in kwestie nog niet zelf eens hun gal hebben komen uit spuwen...

 

 

 

 

 

nou noem het beestje dan ook maar bij de naam.....aan vaag gelul heb je niks !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het beestje die het meest boos is hier over een pm gezonden om het zelf te komen uit leggen.

 

Namen noemen doe ik in ieder geval niet aan mee :P

Je lijkt wel een flik B)

 

El Fish :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelijk heb je Fish

Laten we het leuk houden :rofl

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het leuk wil houden moet je er niet over beginnen.

 

het maakt mij verder niet uit hoor, ik voel me niet aangevallen :P

 

zei dat alleen omdat als je A zegt ook B moet zeggen vind ik, als je ergens mee zit gooi het eruit B)

 

 

 

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, zeg nou maar gewoon dat je nieuwsgierig bent rianne :P

 

Gr. El Shamano

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ls Rianne het niet is ben ik wel heel nieuwschierig.

 

En weer over die Ventilator he :P

Kijk eens wat die ries met ouwe vullis kan, da ;) ar kan ik nog een puntje aan zuigen hahahahahah

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...