Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Demesmaeker

Hasj In Chocola

Recommended Posts

Forumleden,

 

Mijn vriendin rookt niet meer sinds jaren. Zij heeft regelmatig last van een schommelende bloeddruk wat vaak ernstige hoofdpijnen veroorzaakt. Vaak staat ze daar 's morgens mee op.

 

Nu ze mij heeft leren kennen bleek ze bereid eens thc te proberen, dat werd dus een space-brownie.

 

Geheel apestoned en knetter op de bank van een half stukkie, ze komt het weekend door met twee enkele stukjes als ze knetterstoned op de bank zou willen hangen...Het helpt wonderbaarlijk goed tegen hoofdpijn en spacecake begint bij haar reeds na tien minuten te werken, dondert niet wanneer, ook als toetje vlak na het eten. Maar voor overdag heeft ze iets lichters nodig, want knetterstoned is leuk voor even maar niet als je nog dingen te doen hebt.

 

Ondergetekende heeft toen het volgende recept bedacht:

 

Men neme:

 

1 klein steelpannetje, Hema 5 euro

2 Siliconenvormen kleine muffins Xenos 10 euro

1 Verkadereep Melk fokking groot Xenos 1 euro

1,3 Gram Uma Guma, Dampkring Amsterdam 10 euro

1 plastic boterhamzakje

1 schaar, ongetwijfeld reeds in uw bezit

 

Het steelpannetje gaat in een grotere pan met kokend water, de reep wordt erin gebrokkeld en smelt, terwijl je de hasj brokkelt zoals je het in een joint zou rollen. Als de chocola mooi glanzend nat gesmolten is donder je de gebrokkelde hasj erbij en dan roeren maar. (Pollepel Hema 3 voor 2 euro). Dat laat je allemaal net zolang mengen en samensmelten tot er een echte hasjlucht te bespeuren is en er geen klontjes meer inzitten.

 

Dit schenk je uit in de siliconen mini-muffinvormpjes, 2 stuks van 12 dus 24. Dat kun je uit de pan doen maar dat wordt natuurlijk knoeien. In een stevig boterhamzakje gieten, een piepklein gaatje in een hoek knippen en hey presto, je hebt een spuitzakje. Zo kun je de vormpjes allemaal gelijk voor de helft vullen. Dan de koelkast in en na twee uur kun je de chocolaatjes er zó uitdrukken, vanuit de onderkant met twee duimen. Wat er dan neervalt is een keurig rond hoogglanzend chocolaatje waar niets aan te zien is. Toch komt ook hier een luchtje vanaf, je kunt het niet voorbij een hasjhond dragen bijvoorbeeld.

 

Bij een naderende hoofdpijn snoept ze een chocolaatje en binnen tien minuten bereikt ze wat ze met paracetamol of ibuprofen of APC etc etc nog nooit bereikt heeft.

 

Wil ze stoned zijn, dan neemt ze er meerdere.

 

Nog tips om dit bij te schaven of te verbeteren? Ik hoor graag van jullie-

 

Groet

Demesmaeker

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinterklaas letters, kerstkransjes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus met 0,05gr is haar hoofdpijn al verdwenen, dat lijkt me wel heel weinig :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Mij ook. Maar als het werkt als placebo, dan werkt het dus ook-

 

Ze heeft in haar hele leven nog nooit wat gebruikt op dit gebied dus dat zal nog wel even zo blijven hoop ik, die gevoeligheid.

In space-cake, gekocht in een coffeeshop, zal ook niet zoveel zitten maar ze is als een balletje ervan.

 

Lekker goedkoop hoor. Twee stukkies a 5 euro en ze is een heel weekend onder de pannen :D

 

Demesmaeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien kan je de chocolade beter smelten in een klein vierkant plastiek bakje dat op kokend water drijft dan kan je makkelijker in je vormpjes gieten en verspil je minder denk ik! want ik veronderstel dat er toch heel wat mengsel in het zakje blijft hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie methode om m'n olie te gebruiken. :D

 

groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Barbie & Ken

 

Het plastic zakje heb ik inmiddels weer afgeschaft; te heet amme klauwe...

 

Ik giet het vanuit het pannetje rechtstreeks in de vormpjes en gebruik daarna een pannelikker, óók al bij Xenos te verkrijgen.

Het pannetje heeft een heel handig schenktuutje en als je er even rustig bij gaat zitten gaat het helemaal goed komen, zonder geknoei of verlies.

 

Ik heb het inmiddels ook met wiet geprobeerd, gewoon een tientje wiet flink fijn malen in de grinder en zó in de chocola flikkeren en tien minuutjes op het vuur (au bain marie) laten staan. Werkt ook net zo goed.

 

@ HJM

 

Met olie kun je toch een forse slok rechtstreeks uit het flesje nemen....? Of je sla mee aanmaken - :P

 

Groet Demesmaeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine update:

 

Ervaren koekenbakkers wisten het waarschijnlijk al; voor sukkels zoals ik nog even een tip...

 

Als je wiet in chocola verwerkt, moet je het vrij kort na het toevoegen al uitschenken in de bakjes. Laat je het te lang pruttelen zoals ik deed, dan ruikt je hele huis weliswaar naar de wiet maar het werkt ECHT niet meer.

 

Volgende batch dus goed opgelet en zodra er een beetje een hint van een wietgeur te bespeuren was...hatsee gelijk uitgeschonken.

 

Ik neem nu één Verkade melkreep 75 gram en daar gaat een tientje wiet in. De siliconenvorm waar ze ingaan heeft 12 bakjes en daar gaat een dun laagje in, net genoeg om de bodem te bedekken. Eenmaal uitgegoten ontstaat er in ieder bakje een vrolijk bergje, wat je natuurlijk zo laten kunt. Mijn vriendin houdt echter wel van glad en strak :D dus ik duw de pollepel voorzichtig in het bergje waardoor het uitvloeit. Dit gaat de koelkast in en een uurtje later druk ik er 12 gladde, ronde, platte chocolaatjes uit.

 

Dit bewaart mijn vriendin in een bakje in de koelkast want het smelt nu, vreemd genoeg, een stuk makkelijker. Als ze hoofdpijn krijgt snoept ze er één of twee waardoor de Ibuprofen 9 van de 10 keer in de kast kan blijven. Persoonlijk vind ik dit een groot succes, ik ben er best wel trots op B)

 

 

Voor recreatief gebruik echter haal ik nog steeds een stukje space-cake in huis voor haar, voor in het weekend zeg maar. Sjongejongejonge wat is die als een balletje van een half stukje zeg :o

 

Groet Demesmaeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

doe plastic folie in ijsblokjes bakjes, en vul deze dan voor 30%. heb je mooie vierkante chocolaatjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey all i ga choco-reep maken, moet ik dan de hasj Decarboxyleren? Of hoeft dat alleen met wiet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel interessant met die chocolade zo. Dat de chocolade nu gemakkelijker smelt, komt omdat je geen echt tempereerproces hebt gevolgd. Je hebt het ongecontroleerd in de koelkast laten stollen waardoor de kristalstructuur van de chocolade anders is dan die van getempereerde chocolade. De hele bite zou zelfs een beetje veranderd kunnen zijn.

Tempereren is het gecontroleerd en vaak gefaseerd laten afkoelen van de chocolade alvorens het te laten stollen in mallen. Google het maar eens, is best interessant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...