Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kweek addict

Anesthesia & Mixed Kush Onder Tl -Geoogst-

Recommended Posts

Zo, beste leden. Vandaag heb ik besloten een verslagje te gaan maken over mijn plantjes.

Ik zat al een tijdje met jeukende vingers, maar dat werd me wel afgeleerd toen ik de outdoor plante knippen ging. Dat viel toch even knap tegen, aardige hoeveelheid werk, maar zeker wat van geleerd en met een leuk resultaat.

3 weken geleden ben ik dan toch maar begonnen aan mijn kweekje Anesthesia en Mixed Kush. Ik heb voor Anesthesia gekozen, omdat ze nog lang doorgroeit na 12-12, en dit me een handige eigenschap leek om mijn ScrOG-projectje tot een geslaagd einde te brengen.

Ook de rookverslagen die ik op Opengrow.com heb gelezen over Anesthesia zetten mij aan om voor deze zaden te kiezen.

 

Ik heb nu dus een aantal buitenkweken achter de rug, en heb binnen het 1 en ander voor kunnen groeien voor buiten. Nu ga ik eens voor de hele cyclus indoor met het starters pakket van Sannie. Heb een hoop interessante dingen gezien, en hoop dat deze kweek een succes wordt. En anders de volgende maar :verrygood

 

Daar gaan we dan:

 

Ontkieming:Donderdag 20-nov. tot zaterdag 22-nov. Van de 10 zaadjes 10 opgekomen.

 

Groei:Zaterdag 22-nov. tot heden. Vandaag zijn we dag 18 groei.

Na een weekje :P

gallery_15250_6844_508148.jpg

 

Ik kweek in een zelfgebouwd kastje, nouja, met mijn vader dan. In het kastje heb ik: afzuiging, GEEN koolstoffilter(helaas, alleen de uitblaas van mijn hokje is ver boven de bewoonde wereld..) passieve inlaat, 6x18W TL aan een plank gemonteerd, Honeywell fan voor de luchtcirculatie, en 10 leuke plantjes.

 

De bedoeling is om ze na 3-4 weken 12-12 te gaan zetten. Ze staan per 5 in een Lightmix + Sannies buffertabs en schimmels met een lastige naam :dribble:, wat ingewaterd is met Sannies Bacto 3 dagen voor het overpot gebeuren. Het resulteerde in een klein schimmellaagje bovenop de mix.

Schimmellaagje:

gallery_15250_6844_795724.jpg

 

Foto's worden gemaakt met mijn mobiele telefoon. Heeft een 5 MP camera met macro functie, waar ik tot nu toe best tevreden mee ben...

 

Nog even wat foto's:

 

Anesthesa na 12 dagen

 

gallery_15250_6844_253931.jpg

 

Totaal na 12 dagen

 

gallery_15250_6844_422607.jpg

 

 

 

Tot zover, commentaar, op/aanmerkingen, vragen; alles is welkom.

 

Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heee kweekaddict!

 

Leuk om ook van jou nu een binnenverslagje te zien. En ik ben nog wel de eerste die mag reageren :verrygood

 

Ziet er allemaal netjes en verzorgt uit daar, met mooie planten en producten :dribble: Hoe hoog is je kastje eigenlijk en heb je er misschien een foto van?!

 

Nja succes verder, ik volg je :P

 

Grtz JL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kweek addict

 

ziet er allemaal goed uit joh!

Wat is dat witte vlekje op 1 van die plantjes??

succes gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee JL leuk dat je erbij bent!

 

De afmetingen van mijn kastje: Lengte x breedte x diepte (in cm) = 100 x 75 x 60

afbeelding v/h kastje

 

gallery_15250_6844_722912.jpg

 

Toch leuk om zo snel reactie te krijgen!

 

@smokey B

1 van die witte vlekjes is een druppeltje water wat daar toch best leuk zat :verrygood

 

En verder...

 

Hoop ik dat mijn plantjes de lightmix met de buffertabs aankunnen. Heb ze na 16 dagen groei overgepot naar het bovengenoemde mengsel.

 

Op hoop van zege!

Groeten & Thanks voor de berichten

Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 19 groei!

 

Hee trouwe lezers :lol:

 

Tijd voor een update. De foto's van de laatste plantje zijn alweer van een tijdje geleden. En vandaag was ik toch toevallig even in de kamer naast me, dus kon ik ook direct even wat fotootjes schieten B)

 

De rechtse bak is Mixed Kushhh de rest spreekt dan voor zich.

 

gallery_15250_6844_812772.jpg

 

5 x Anesthesia:

 

gallery_15250_6844_688319.jpg

 

10 zaailingen onder 108 Watt

 

gallery_15250_6844_535514.jpg

 

 

En ik was heel aangenaam verrast bij het zien van het eerste...

7 vingerig blad :lol: (exclusief mijn eigen vinger natuurlijk :tu

 

gallery_15250_6844_243764.jpg

 

 

 

 

Ze lijken mijn grondje aardig aan te kunnen, ook al worden de eerste zonnecollectoren v/d plantjes wel wat geel, en heb ik op 1 van de blaadjes wat verbrande puntjes gespot.

 

Groetenn van Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had wel verwacht dat jij hier even langs zou komen met Anesthesia in mn hokje :lol:

 

---tsja---

 

Ik laat ze nog even groeien, een dag of 4-6, en zal ze een dezer dagen fimmen. Denk dat ik mijn scrognetje aardig vol zal krijgen wanneer ik uit ga van +- 5 planten die mee gaan voor de bloei. Daarom geef ik ze ook niet zo heel erg lang meer tijd om te groeien.

 

Groeten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej kweek addict!!!

 

Dat ziet er lekker uit zeg!!!

Als je die druppels op de planten laat zitten kan het fungeren als een soort vergrootglas waardoor de temperatuur ook weer hoger wordt en dat zou die gele puntjes kunnen verklaren.

Maar dat wist je vast zelf al :lol:

Mijn eigen Ana's heb ik eigenlijk weinig zien groeien na de 2e week 12/12.

De eerste week schoten ze omhoog, maar dat is nu afgelopen.

Het kan natuurlijk door mij komen maarja, of door de nachtelijke temp van soms maar 16C.

Maar ik ben blij dat jij je Ana kweek ook bent begonnen, heb ik tenminste wat meer vergelijkings materiaal. :lol:

Ik wens je heel veel succes en op en top, top.

 

Groeten BoboJonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Bobojonko!

 

Tsja, die waterdruppel is er weer af en heeft niet voor schade gezorgd. Hij zat daar wel leuk dus ik denk ik laat hem maar zitten :lol:

Dat jouw ana's niet echt meer groeiden heeft volgens mij te maken met dat jij ze een hele lange groeiperiode gegeven heb. Ik meen ergens gelezen te hebben, dat een lange groei periode ervoor kon zorgen, dat de overgang naar bloei erg snel zou worden. Maar misschien heb ik dit ook wel een keer gedroomd:P Ik weet het niet heel goed meer.

 

Maar in ieder geval,

 

ik ga verder met 10 geFIMde plantjes (althans er is een poging tot fimmen gedaan). Het resultaat is nog niet duidelijk.

Mixed Kush voor het Fimmen

gallery_15250_6844_358575.jpg

Niet heeeel erg gedrongen plantje, maar dat vind ik niet zo'n probleem, aangezien ik ze een groei periode van 4 weken geef.

 

Mixed Kush na het Fimmen

gallery_15250_6844_376195.jpg

Hoop dat het gelukt is. Heb het wel een aantal keer eerder gedaan, maar het blijft spannend :lol:

 

Totaal plaatje

gallery_15250_6844_499444.jpg

Ze staan er aardig bij, heb ze een tijdje geen water gegeven, want de bladeren hingen wat slap. Staan er nu weer aardig bij..Duss maar meteen gan Fimmen ;)

 

Nog even een bovenaanzicht van een van mijn lievelings Ana B) Je probeert toch geen lievelingetjes te hebben, maar dit is toch zeker wel mijn oogappeltjeplantje

gallery_15250_6844_282199.jpg

Ook een klein beetje gestrekt, maar toch wel heel mooi van boven.

 

Zo dat was het weer. De plantjes groeien nog lekker, en aankomende zaterdag gaat de klok om, zodat ik met oud en nieuw toch nog wat mannetjes op de vuurkorf kwijt kan :tu

 

Groeten van Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej kweekaddict.

 

Dat ziet er heel goed uit, ik hoop dat jij alle verdelgers al in huis hebt :lol:

Daar zit wel wat logica in wat je zegt, maar ik had ze ook wel heel hard vastgebonden.

Ik hoop voor je dat je geen afzuiging hebt.......die Ana's ruiken heerlijk!!!

 

Veel succes.

 

Groeten BoboJonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kweek Addict,

Wat kunnen Zaailingen toch moooooi zijn B)

Ook kunnen ze veel hebben dus over de lightmix zou ik me beslist geen zorgen maken. Mooi dat je pa een handje wilde helpen, wil die zeker ook meeroken :lol:

Hier in huize Slotty is pa de enige die dit kruidje gebruikt :lol:

 

Succes,

Slotty :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien der super gezond uit!

 

kweek zelf met 5x18w tl dus ben benieuwd wat jij der af gaat halen.

 

Deze hou ik in de gaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man gaat lekekr daaro heah :lol: mooie plantne hoor !!

 

hoop voor je dat het fimmen geslaagt is / zal zijn...

 

ik kom een dezer weken zeker nog is langs wippen

 

suc6

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee mensen! Bedankt voor de leuke reacties op mijn topic. Ik ben zelf ook wel enthousiast.

 

@ Slotty: Haha ja zaailingen zijn zeker mooi. Maar de fase van jouw plantjes bevalt me denk ik beter. Dan zijn de nieuwste zaailingen alweer in zicht. Ik maar me geen zorgen meer over mijn substraat. Dacht even dat het fout ging, omdat ik perongeluk Sannies tabs had verbrokkeld omdat ze wat geweekt waren in de ingewaterde aarde.

 

Tsja, mijn vader vond het blijkbaar ook een interessant projectje. Meeroken..Tsja, nee eigenlijk niet. Mijn moeder wel af en toe :lol:

 

@ Sticky Steven's: Ja ik vind ze ook mooi :tu. En ik ben ook zeer benieuwd wat ik er hiervan af ga halen naast een hoop kennis :lol: .

 

@ Masteryero: Hee, leuk dat je even langs komt. Fimmen lijkt geslaagd, ben inmiddels wat aan het buigen geslagen. Langs wippen mag altijd natuurlijk B)

 

@ Bobojonko: Heb geen verdelgers nog, maar ik ga niet zitten afwachten als ik ongedierte zie. Misschien denk ik wel wat te licht over het ongedierte, en ik verwacht de diertjes eigenlijk ook niet in mn hokje.

 

Tijdens de grondige inspectie van vandaag heb ik kunnen zien dat de Anesthesia op 9 vingerig overstapt. Ook lijken ze goed te gaan in het substraat. Ze groeien wat sneller, en de uitlopers beginnen er al mooi uit te schieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee beste mensen!

 

Net al even een hele mooie update in elkaar geflanst, klik ik hem weg met mn domme hoofd :D

Nouja, ik zal vast niet de eerste op dit forum zijn die dat wel eens gedaan heeft, en ook niet de laatste, dus ik leg me er maar bij neer :P

 

Oké! Veel te vertellen, maar dat zal ik 'foto gewijs'' proberen te doen.

 

De plantjes groeien als kool, en dat resulteert in volle bakken.

gallery_15250_6844_244452.jpg

 

Daarom heb ik ze gister op 12-12 gezet. 21:00-09:00 is het donker. Kwam mij zo het beste uit.

 

Fimmen gelukt!

gallery_15250_6844_553341.jpg

Dit was mijn eerst gefimde plant, en er groeien (volgens mij) 4 uit. En misschien nog wel meer.

 

Anesthesia maakt inmiddels 9 vingerig aan. Nouja, het hangt er een beetje tussen in, 8-9 bladpunten. Het gaan er vast 9 worden. Ik vind het in ieder geval mooi

gallery_15250_6844_56812.jpg

Als je de foto vergroot, kun je het misschien beter zien.

 

Nog even wat gegevens:

  • 25 dagen groei
  • 1 dag 12 - 12
  • Substraat: Lightmix met Sannies Tabs. Geef geen extra voeding bij!

 

Dat was het dan weer voor vandaag.

 

Ben er aardig tevreden over tot nu toe. Vandaag naar de bouwmarkt toe om gaas te halen, en bloeilampjes voor in mijn Tl armaturen. Ik hou eerst de 865 en 33 nog even in de armatuur, om het niet een grote wildgroei te laten worden. Maar als iemand me anders aanraadt hoor ik het wel.

 

Groeten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes, addict!

Geinig, ik heb op precies hetzelfde moment Anesthesia's laten kiemen, en tot op heel kort ook onder 108 W TL, ik heb ze alleen getopt ipv gefimt, maar wel ongeveer tegelijkertijd.

De overeenkomst is dan ook niet te missen. Ik ga ze alleen wat langer laten groeien.

Als je gaat bloeien zou ik 4 buisjes warm licht en 2 stuks kl33 kiezen.

 

Ik zie bij jou ook paarse bladstelen. Wat houd je voor temp / lv aan?

 

Succes,

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi om te zien dat er ook TL kwekers zijn die het goed aanpakken :D

 

ik heb zelf net 5 weken geleden me 400watthps kweek afgerond en ben tot de conclusie gekomen dat 400 watt voorlopig nog niet te doen is dus vroeg ik me af, hoeveel m3 afzuiging heb je? of gebruik je gewoon een Goede computerfan? (ik heb ze gezien die 53m3 per uur afzuigen en die kosttem aar 20 euries)

 

alvast bedankt en ik ga je zeker volgen! :P

 

Rustig ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee mensen. Bedankt voor de reacties.

 

@Koi: Bedankt voor de tip over de buizencombi. Had in een oud kweek verslag van Slotty ook al gelezen wat voor buizencombi BeeKaa aanhield. Maar voor mij is het toch nog even experimenteren. Ik denk wel dat ik 4 x warm licht en 2 x koud licht aan ga houden.

 

De temperatuur in mijn hokje is met licht uit 18 graden, iets aan de lage kant, en met licht aan 25 graden. Misschien moet ik nog even wat gaan bedenken op het lage minimum. Lv is 40% en vrij constant. Die paarse bladstelen is bij 1 plantje vrij erg, maar bij de rest zie ik soms wat paarse stressvlekjes.

 

@Panjaabie: Ja onder TL zijn echt hele goede resultaten haalbaar, en het is ook heel erg leuk :P Weet niet echt hoeveel afzuiging ik heb. Toen ik nadacht over waar ik mijn kastje plaatsen zou, kon ik mijn afzuiging nog mooi aansluiten op de afzuiging boven het fornuis. En het zuigt gewoon constant. Was je 400Watt kweekje niet lekker gegaan dan? Vastwel een lekker rokertje vanaf gehaald toch;) Leuk dat je even reageerde :D

 

Groeten, Kweek Addict :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee WF'ers!

 

Vandaag weer tijd gemaakt voor een update. Vandaag ziet het er een beetje onoverzichtelijk uit, maar gelukkig heb ik zelf het overzicht nog wel :D

 

Ze beginnen naar mijn idee wat meer water te vragen deze dagen. Ik geef ze om de 2-3 dagen een liter water, verdeeld over de 5 planten per bak natuurlijk. Zelf denk ik dat ik iets te laat over gegaan ben naar 12-12, omdat het in deze bakken toch aardig vol is. Volgende ronde ga ik dit anders doen. Ik verpot de planten na een week of 1-2 naar 2-3 liter potjes(ben er nog niet helemaal over uit). Omdat ik zo wat meer kan schuiven met de planten.

 

De Mixed Kush ligt qua ontwikkeling iets voor op de Anesthesia. Ze lijken iets sneller uitlopers te ontwikkelen, en ook het fimwerk heeft sneller effect gehad. De Anesthesia daarentegen ruikt lekkerder dan de Mixed Kush, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Vind de bladeren van de Ana's ook mooi, en de verwachtingen van dit soortje liggen ook erg hoog voor mij:P

 

Genoeg gepraat, een aantal foto's. Om te beginnen met:

Mixed Kush:

 

gallery_15250_6844_257582.jpg

Zoals je zien kunt, is het Fimmen gelukt bij deze plant. Ook maakt het plantje mooie uitlopers aan

 

gallery_15250_6844_324996.jpg

Volle bak, ik hoop dat de mannen zich snel laten zien. Ben tevreden over de bladkleur.

 

Anesthesia:

 

gallery_15250_6844_155629.jpg

Hier een Ana waar de Fim poging mislukt is. Het zijn 2 scheuten geworden. Vind het niet zo'n probleem. Dit is toch wel weer mijn favoriete Ana :P

 

gallery_15250_6844_84336.jpg

Gefimd--> 4 groeischeutjes. Altijd handig voor een ScrOG:)

 

gallery_15250_6844_269655.jpg

Bovenaanzicht van mijn Anesthesia bak. Ze blijven nog heerlijk groen op de lightmix met Sannies buffertabs.

 

Ontzettend handig die tabs. Aangezien ik geen pH meter heb, zijn deze tabs heel handig, omdat er aangeraden wordt, om niet af te zuren i.c.m. deze tabs. En het scheelt me een berg werk met die voeding.

 

Vandaag zijn we:

  • Dag 31 in de hele cyclus
  • Dag 5 - 12-12

 

Wanneer de plantjes geslacht tonen, ga ik mijn netje ophangen, en maak ik een leuke TL combi.

 

Groeten van Kweek Addict :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Ad,

 

Nou, die plantjes van jou staan er ook mooi bij hoor. 10 Goede voornemens voor 2009? :P :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Acidburn!

 

Haha ja ze gaan wel lekker ja. Als ik er 5 over houd, ben ik heel tevreden, het liefst even een lekkere verdeling in de bakken. 2:2 of 3:3 zou heerlijk zijn B) Hoop dat ze lekker knallend het nieuwe jaar in gaan.

 

@topic: Vandaag een beetje geschrokken van mijn nachttemperatuur, dus ik heb er meteen een kacheltje bij gezet om toch wel de groei er in te houden 's nachts. Mixed Kush is volgens mij iets stress gevoeliger. Er is dan ook wel reden om stressig te worden, met 18 graden celcius in de nacht, maar ik zie bij de MK wat eerder paarse steeltjes.

 

Hoop dat ik de mannen er snel tussen uit kan plukken en dan lekker kan beginnen met binden. Vind het een heel avontuur:) Dat is zeker.

 

Verder wens ik jullie allemaal een lekkere 2e kerstdag :P :rofl

Groeten van Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee mensen.

Dag 34

 

Ten eerste: Merry Christmas! Een witte kerst zit er helaas niet in hier in het noorden, en ook niet heel toevallig in mijn kweekkastje helaas.

Ten Tweede: De plantjes.

 

Vandaag 2 rare witachtige vlekjes gespot op 1 blad van een Anesthesia. Ben bang dat het misschien meeldauw is, maar ik ben er nog niet zeker van. Heb wat buigwerk verricht, en heb ze vast gezet aan de plantenbak. ScrOG voorbereidingen noem ik dat maar.

Buigwerk op dag 7 12-12

gallery_15250_6844_178423.jpg

 

Ook heb ze vandaag wederom een liter water gegeven. Ditmaal had ik er 1g Sannies Bacto bijgevoegd.

gallery_15250_6844_449356.jpg

 

De witte vlekjes

gallery_15250_6844_113420.jpg

 

Onoverzichtelijk, maar wel lekker groen

gallery_15250_6844_555790.jpg

 

Zo dat was het weer. Nog niet heel veel problemen deze ronde, en ik hoop dat de vlekjes niet meeldauw zijn.

En nu maar wachten tot het een ons weegt! (Niet dat ik dit verwacht hoor)

 

Alle reacties, tips, en dingen zijn welkom!

 

Gr, Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee dat is geen meeldauw. Dat hoeft nog niet te betekenen dat het onschuldig is, het zou ook een schimmel kunnen zijn. Maar zolang het maar op één plekje zit zou ik me er maar niet zo'n zorgen over maken, ik zou niet weten wat het wel zou zijn. Ik heb ook wel eens niet nader thuis te brengen plekjes op een blaadje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Whazzup: Het breidt zich gelukkig ook niet uit, en is alleen op dat blaadje. Bedankt voor je commentaar.

 

Vandaag even in de oksels zitten neuzen. Heb 1 man gevonden in de MK bak. Ook heb ik nog wat twijfelaars gespot, zowel in de Anesthesia bak, als in de Mixed Kush bak. Verwacht dat ik morgen meer zekerheid heb qua sekse. Hoop dat ik er een paar knettergeile dames aan over houd.

 

Best wel balen, want het MK mannetje leek niet bepaald mannelijk, op die ballen na dan. Mooi gedrongen plantje, veel uitlopers.. Dus in de ScrOG zou hij het leuk gedaan hebben denk ik.

 

Zeker een vent.

gallery_15250_6844_286007.jpg

 

Gr. Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...