Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ert

Test: Sunpulse Pulse Start Metaal Halide Lampen

Recommended Posts

Misschien dat jullie het al wisten maar Ert heeft het genoegen om de nieuweSun Pulse Metal Halide lampen te gaan testen.

Is wel lachen als je de lamp ziet want het is eens wat anders als normaal(voor ert dan he)de HPS peer.

 

 

Ik Heb bij de eerste tent die ik al had, nog een tentje genomen. Daar komt gewoon de zelfde opzet in te hangen als in de oude tent.760m3 buis afzuiger met 4standen buisafzuiger 500m3 carbon filtertje. Wel heb ik de 1e tent veranderd, ik heb de aarde bak en de planten die er in stonden verwijderd(RIP).De nieuwe opzet ik 9x 18l potten met daar in de,GoldLabel mix.

 

Ik ga dus nogal wat nieuwe dingen uit proberen, ook voor ert.

 

Nu even over de Lampen.

Het zijn al hele mooie dingen om te zien, helemaal als ze branden.

Ik ben verwend met de kleuren 3K/4K/6,4K/10K. Je zou uit zaad helemaal kunnen beginnen met 4, dit is echt voor de baby fase, als ze net boven de grond zijn. Met stekken zou je 3 al over kunnen slaan, voorzover ik weet. Voor deze lampen heb je echt een E,VSA nodig, of anders om wat je er zelf van wil maken.

 

Het eerste verschil wat ik kan zien aan het verschil met tussen de gewone lampen die we gebruiken en de Pulse,is het al bij het opstarten.Ik was al begonnen met de E,vsa en een dual spectrum lamp, deze lamp is in de Evsa in een keer op kleur als die aan gaat, nog niet op sterkte ,maar de ont lading is gewoon Poef en aan. De pulse daan in tegen gaat gewoon weer rustig van start zoals we gewend zijn.

 

Ik heb er zo een gedachte bij dat dat toch beter is voor de levens duur van je lamp.Komt nu wel goed uit want de prijzen van de Pulse is ruim het dubbele van wat we gewend zijn.

 

Zelf vind ik de Pulse een hele heldere en veel zachter licht brengen als de HPS.

 

gallery_5511_6719_162890.jpg

gallery_5511_6719_945179.jpg

gallery_5511_6719_819618.jpg

gallery_5511_6719_941574.jpg

gallery_5511_6719_625323.jpg

Laat ie nou toch passen in de diamond

gallery_5511_6719_524388.jpg

 

De nieuwe tent

gallery_5511_6719_773362.jpg

gallery_5511_6719_312607.jpg

gallery_5511_6719_640338.jpg

gallery_5511_6719_22073.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben heel benieuwt hoe het zal gaan daar hou deze in de smiezen good luke;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

super ert! Ga je nu met twee diamond kappen werken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Martino.

Ik ben net zo benieuwd als jij :D

 

Ja Whazzzie.

Lijkt me wel netjes he, had al gezien dat de nieuwe diamonds als de apparaten stekkers standaard hebben hangen.

Dus gaan we op safe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Ert

 

Zonde dat je je laatste ronde hebt afgebroken :P ,maar ja er zal wel wat beters aankomen ;)

 

Ik ga je topic volgen :D

 

succes he

 

gr michael ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Ertje, das een hele snelle start. Hier ga ik ook met plezier weer mee naar staren ;) veel succes dude :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool ert! Ik ben benieuwd wat deze lampen allemaal gaan doen. Had er al het e.e.a. over gelezen, maar ben blij dat iemand ze ook daadwerkelijk uit test ;)! Even een vraagje trouwens: Bij de derde foto (die foto van welke lampen je in welke periode moet gebruiken) staat "For best results in non spinning systems". Wat bedoelen ze dan met (non) spinning systems?

 

Nouja, ik volg je in ieder geval! Kijken wat ervan komt :D..

Succes,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Non spinning

Hier op de site leggen ze alles uit in het engels maar is m,akkelijk te volgen.

Linkje

 

 

Michael. ja het is altijd zonde das waar. Maar heb er wel vertrouwen in dat het het waard is.

Vind dit ook erge leuk dus daar om heb ik het ook gedaan he.

 

DLS

Ja ert die de spite af bijt.

Mooi dat jij het ook gaat doen, jij met de wings en ik in de diamond.

Dat is al eeen testje op zich he!!!

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ERT

GO GO GO

Ik ben echt heel benieuwd....

 

@IEDEREEN

Later in de test gaan we ook andere producten van life light technologies testen.

De 2 lamps spinner.

De evsa met thermostaat.

De produkten van deze leverancier zijn in het high end segment.

Momenteel doen we een 1 lamps test en op een later tijdstip gaan we testen doen met meerdere spectrums.

Eventueel in kombinatie van spinners en andere producten van deze firma.

Kort gezegd we hebben nogal wat testwerk te verzetten voor deze produkten.

 

cheers

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes, dit hou ik in de gaten.!

 

Gr, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

die spinners komen we later nog op terug maar die hebben interessante eigenschappen. Ze houden je lampen veel koeler onder andere maar veel belangrijker: ze geven een veel betere verdeling van het licht op je planten! Geen schaduwplekjes of hotspots en licht van alle kanten. Bovendien perfect om een aantal kleuren te mengen. Er staan op die site overigens een aantal interessante filmpjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de site, ert! Veel goede informatie ;) !

Ziet er sowieso al cool uit, zo'n roterend geval in je hokkie :D.

 

I'll be watching you,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geile lampen , vooral dat groen , lekker rust gevend

Succes , Ert

 

He Doc die spinners moet je daar nou hard voor trappen om een beetje licht te krijgen en zijn het modellen met een voorwiel of achterwiel ? ;)

 

Oldskool techniek komt weer helemaal terug alleen in een nieuw jasje , vroeguh wel eens een systeem gezien aan een gordijn rail en een servo zodat de lamp om de zoveel minuten van de eene kant van je hok naar de andere kant van je hok ging en zo een groter veld besloeg

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
vroeguh wel eens een systeem gezien aan een gordijn rail en een servo zodat de lamp om de zoveel minuten van de eene kant van je hok naar de andere kant van je hok ging

Hé dat heb ik ook gezien!

Of was dat toen ik stoned the A-team keek ;) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

GO RECYCLE!!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6 Ert ;)

Als ik t goed begrijp ben je dus 4 lampen nodig om 1 gehele kweek vanuit zaad te draaien? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook de hele run met 1 lamp doen. Maar de resultaten zijn het beste waarschijnlijk als je de lampen in de juister periodes gebruikt...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 1 van Ert zn foto's zie ik toch echt staan dat je voor non spinning systems

beter alle 4 de spectra kunt gebruiken ;)

Edit; t zijn er zelfs 5 verschillende lampies

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet zeker meer of het deze was, maar ik meen me te herinneren dat de 4K bulb geschikt was om de gehele ronde mee te doen.

 

Doc die weet dat wel,

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Ertmans,

 

Je hebt het licht gezien ? :D

 

De site van Life Light Tec nog niet doorgelezen maar lijkt me interessant dus dat gaan we nog doen.

We wensen je iig weer succes... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wouw, deze ga ik zeker volgen. Heel interressant. Heel veel succes.

 

Even een vraagje off-topic: is er product wat als eerste in de cannabis teelt gebruikt werd voordat het grootschalig in de commerciele tuinbouw gebruikt werd? Zo ja, wat dan bijvoorbeeld.

 

Ben echt benieuwd wat het voor meerwaarde gaat brengen en het met ons o zo geliefde plantje doet. Succes Ert!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Don-Der

Het antwoord is Cube Caps voor op steenwol startblokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweektenten...

 

Nog niet helemaal ingeburgerd in de reguliere tuinbouw, maar dat komt nog wel!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...