Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ex-member07

Review: Spliff Strawberry Fem

Recommended Posts

Vandaag van Spliff 35 Strawberry zaden ontvangen voor een test-kweek. (Alsof ze dat zelf al niet gedaan hebben ^_^ )

Geeft niets, doe ik met liefde nog eens. :(

 

Mooi verpakt in een vakkundig gevouwen doosje :P

 

Elk pakje met klootzak proof gebruiks aanwijzing, dat is de eerste pluim van mijn kant. Zelfs ik begreep het :(

 

Zal ze morgen zaaien in Jiffy7. Ik heb ze zelfs in water gedaan, iets wat ik in mijn lange leven nog nooit gedaan heb.

Normaal zaai ik direct in zaai/stek grond of Jiffy7. Maar ditmaal houdt ik mij aan het advies van Spliff.

 

Ze komen in het hoekje waar nu nog Ice staat. Die moeten nog even. Hebben de Strawberry's mooi de tijd om voor te groeien.

 

Zoals beloofd zal ik elke voortgang hier verklappen. :P

 

Groet hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites
:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

sterkte er mee

 

gr pjp

Share this post


Link to post
Share on other sites

hjm gaat weer bomen van planten kweken.

Zullen dikke blauwe cola's worden.

 

Welke aarde ga je gebruiken deze keer???

 

Veel plezier met je pretpakket van Spliff.

 

greetz

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppie! heb je effe verplaatst naar de test en review sectie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank, Dank,

 

Zeker ook Spliff natuurlijk. :P

 

Het begin, 35 zaden in Jiffy7. op een warm plekje. Nu maar bidden ^_^

 

 

med_gallery_14510_4137_155372.jpg

 

Dit spul is van later belang, wat meters (EC en pH) en een osmose apparaat voor het maken van demi water.

Als ik niet genoeg regen water heb, gebruik ik dat om alle carbonaat zouten uit het leiding water te halen.

Omdat de grond waarmee ik begin best zout is, hoef ik er verder geen ballast zouten bij. :P

 

 

med_gallery_14510_4137_73805.jpg

 

De grond waar ze later in komen is:

 

Praxis Kokos Potgrond.

 

+ per 40 ltr:

 

250 gr. Thomaskali, voor fosfor en kali. Ook zit hier veel sporen, kalk en Silicium in. (van de thomas-slakken meel)

250 gr. Lavameel, voor sporen, kalk, Magnesium, Silicium en het stabiel houden van de pH.

4 ltr. blauwe klei granulaat, voor buffering van voeding, water en pH.

2 eetlepels compostmaker van Ecostyle. Voor bodemschimmels, bactriën en enzymen. Wellicht ten overvloede want de grond is vnl gecomposteerde cocos,dus dat zit eigenlijk al vol beesies. :(

 

med_gallery_14510_4137_184344.jpg

med_gallery_14510_4137_184344.jpg

 

(ik heb 2x geprobeerd hier een pic te plaatsen :-( )

 

@Doc, niets tegen jou grond uiteraard, maar ik woon erg ver bij je vandaan. En zegt niet elke goede kok: "gebruik lokale producten? :("

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik ga je uiteraard volgen.

 

Succes alvast

 

groeten Power

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi apparaatje hjm, komt dat vandaan ,zuivert het ook water uit de kust streek dat nog wat zouter is ?

Succes met de kweek

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey HJM

 

Met die grondmix van jou kan dat tog niet fout gaan

 

Succes met je zaden

 

Ken het soortje verder niet .

 

Kun je daar wat meer over vertellen

 

Succes

 

Laters Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Buble.

Het is een ex lab. waterfilter. (osmose) max. 2 ltr. /min. Niet zo veel dus, maar toch m'n vat in 40 min. vol.

Er kunnen ook andere filter patronen in, bv koolfilter

Dat ding aan de zijkant is een flowmeter.

 

Het werkt ook in Lisse, is dat kust genoeg? :P .

 

Die Strawberry's komen trouwens op de plek waar nu jou Ice staat. :P

 

@Da Dente.

Voor zover ik weet is het een relatief korte en snelle 80% sativa.

Op het etiket staat Euphorisch high en medical. (Wel, dat laatste is voor mij erg belangrijk. )

9 weken bloeien.

120-150 cm (dat zal ik proberen te verminderen)

400 gr/m2

99,9% female

 

Bron: www.spliff.nl ^_^

 

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey vriend,

 

Ik ook. :P

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

intresant soortje dus

 

Nogmaals succes

 

Laters Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Word potdorie druk voor riesje ..................Succes!!! :P :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_14510_4137_184344.jpg

 

Dit zit dus ook in mijn grondje. Kreeg de foto eerst niet geplaatst. :P

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik dat ook altijd , compostmaker , lekker mixje

 

Mooi apparaat hoor die waterfilter met flowmeter, even Google zometeen

 

Succes met de dames

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste Aardbeitjes komen boven. :P

 

med_gallery_14510_4137_197344.jpg

med_gallery_14510_4137_197344.jpg

 

De gebruiksaanwijzing. Ik begrijp de eerste niet, wat zou je moeten selecteren? Voor de rest goed gedaan!!!!!!!!

med_gallery_14510_4137_101015.jpg

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes: weer lekker bezig! Als het overigens RHP geheurde grond is zitten er vrijwel geen beestjes, schimmels of bacteriën meer in je grond. Volgens RPH normen moet de grond namelijk helemaal schoon en dood zijn.

 

Voeg je geen mycorrhiza schimmeltjes toe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er mogen geen ziekte kiemen in zitten, dat is iets anders dan bodemleven. Anders zou alle potgrond gestoomd moeten worden. Dat deden wij alleen bij hergebruik.

 

Naast compostmaker doe ik geen Micorr. door de grond. Wel zet ik de Jiffy's op een laagje Seramis met Micorr. als de wortels doorkomen.

Als de Micorr. goed in de wortels zijn ingegroeid, gaan ze ook na het uitplanten nog wel even mee. In elk geval hebben de planten dan een goede start.

Wel heb ik bij Ecostyle gevraagd wat de samenstelling van micro organismen is. (voor compostmaker en terra fertiel) Als ik het weet, meld ik het.

 

Hieronder de RHP regels.

 

 

Potgrond en alle grondstoffen voorzien van het RHP-keurmerk Consumer voldoen aan chemische en fysische eisen, zijn onkruidarm en vrij van ziektekiemen, zowel voor mens als plant, dit alles om een veilige en goede toepassing bij de consument te garanderen. Het RHP Consumer biedt een optimale en toegesneden garantie voor de consument.

 

Substraten die het RHP Keurmerk Consumer kunnen dragen:

Boomschors Cacaodoppen Geëxpandeerde kleikorrels Kalk Klei en kleigranulaat Kokosproducten Potgrond Potgrond meststoffen RHP - Compost Tuinaarde Tuincompost Veen Vijvergrond

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe exact. En hoe denk je dat veel grond kiemvrij en vrij van pathogene microorganismen wordt gemaakt (zeker bij substraat waar verwerkte grond in is gebruikt)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Whazzup,

 

De grond van Praxis is niet hergebruikt. (er staat een producer nr op. :-) ) Zoveel herbruikte grond is er niet.

Wij stoomden met 400 gr C droge stoom, maar dat is de oude doos. Of een mannier om alle ingeleverde grond weer kwijt te raken.

 

gallery_14510_4137_10654.jpg

Nu wordt cocos gecomposteerd om de nadelige effecten ervan tegen te gaan. Zoals het ongecontroleerd verbruiken van Ca, Mg en vooral N.

Altijd een probleem bij niet volledig verteerde producten. Hadden wij vroeger ook met bladaarde.

(Al was daar vaak het probleem dat er ongecontrôleerd Mangaan vrij kwam als je te weinig kalk bij mengde)

Daarom is het belangrijk dat een leverancier de cocos goed voorbewerkt/composteerd.

 

Maar omdat daar vaak de bocht wordt afgesneden, treden er ook vaak tekorten op die niet gecompenseerd worden door standaard bemesting. Omdat dit nog steeds een probleem is, heb ik magnesium nitraat en calcium nitraat in de aanval. (niet om een mooie bom te bouwen natuurlijk :-) )

 

Daarom ook heeft bv Canna speciale cocos voeding. :P

 

(Iemand die niet uit het vak komt zou stikstof meststof van Canna kunnen gebruiken.Dat bevat uiteraard stikstof maar ook calcium en magnesium. [lijkt dat niet op een mix van calcium en magnesium nitraat?])

 

 

Maar zie mij niet als de tegen partij, Ik ben een pensionada met weinig geld. Ook heb ik niet meer toegang tot alle proff. spullen omdat die in de massa gaan.

Ik red mij dus met wat ik om de hoek vind voor weinig. Een kind van arme ouders red zich altijd. :bier

Geholpen door mijn kennis en evaring spaar ik al veel uit op slap gezever van "gelovers",.

Van katholieke huize ben ik daar toch al vrij overgevoelig voor. :rolleyes:

 

Ik hoor hier vaak wat je beslist moet hebben anders ben je een outcast/idioot of whatever.

 

Maar als je mij bent of White Tooth in China moet je het doen met wat je hebt.

Bovendien wordt hier vaak vergeten dat ons plantje gewoon een plantje is.

Verdiep je in de werkelijke behoeftes van cannabis.

 

Zeker als we straks ondergronds moeten door die christen maffia die we zelf gestemd hebben, is het zaak hier te laten zien dat onze hobby niet afhankelijk is van welke leverancier ook.

Daarom vin ik het belangrijk kennis te verspreiden die dat mogelijk maakt.

 

Als een malloot bommen kan maken met kennis van het net, zou het ons niet lukken een plantje van arme bodem te kweken???????????????????

 

Dus, .................wie de geldpest heeft of een broodkweker is; lekker doorgaan. Ik wens jullie de hoogste winst. (ECHT)

Secundair daaraan vind ik het van belang dat onze hobby (of medisch belang) ook in boze dagen voortgaat.

 

Ik kweek voldoende voor mijn behoefte, (pijn bestrijding), de rest neemt mijn zoon liefdevol in beslag. :D

Brood kweken doe ik niet meer, dus de belangen zijn wat verschoven. Omdat ik niet meer rook moet ik het met thee en een (kut) pijpje doen. De heerlijke joint is dus niet meer aan de orde :smoke

Wat blijft is een niet aflatende drang plantjes te kweken (ziek) en de beperkingen. (Ruimte,geld, ed)

 

Een werkelijke sport dus. ;)

 

Ik heb veel mee, en ook wat tegen. :D

 

Gatverdamme, ik lijk wel een mens. Bhahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

 

 

No harm done,

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...