Ga naar inhoud

Review: Spliff Strawberry Fem

145 replies to this topic

#41 ex-member07

Harde kern lid

• Ex-members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1375 Posts:

Gepost 14 november 2008 - 11:34

Update 14 nov.

Geposte afbeelding

Ze sluiten bijna.

Geposte afbeelding

Slechte foto. Het effect van micorrhyzza/Seramis op de wortels.

3 komen echt niet op, jammer maar helaas. Blijven 32 over.

Groet, hjm
alle planten zijn gelijk, maar sommige planten zijn gelijker dan andere.........

Je moet niet kijken, maar zien. (Knol)

#42 ex-member07

Harde kern lid

• Ex-members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1375 Posts:

Gepost 19 november 2008 - 10:30

Geposte afbeelding

De kinders staan in de potten. (7ltr / 21cm)

Geposte afbeelding

De licht bron. Hortilux / Philips Son-Pia

Geposte afbeelding

De voeding, (voorlopig niet) een antieke van der Heem ventilator op een spoel (handig om een netwerk te belonen met een EMP :P ) rechts wat fosforzuur.

Geposte afbeelding

Deze doet prima waar hij voor gemaakt is, nl afzuigen ;) Neemt weinig ruimte, anders stoot ik steeds m'n kop. Meestal op stand 2, via 'n fan controler.

Inlaat actief/passief 500 m2, via oude koolfilter en fan controler. Gaat pas aan bij 28 gr. tot dan passief.

En nu maar bidden, om de christen taliban blij te maken, afsluiten met "groeien of de bak" :D Van opa geleerd.

Ze staan voorlopig op 18/6.

Geposte afbeelding

Deze zeer oude vorstbeveiliging van Sinus (500 watt) houdt ze de voetjes warm als de lampen uitgaan.
Dit ding heeft het nog nooit laten afweten, ook niet als het erg koud wordt. Ik denk dat hij olie gevuld is.

Misschien heeft Erik nog aanbevelingen? Als kenner van de soort, zou je denken dat hij nog wel wat aanwijzingen heeft ;)

Alaaf, hjm
alle planten zijn gelijk, maar sommige planten zijn gelijker dan andere.........

#43 ex-member07

Harde kern lid

• Ex-members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1375 Posts:

Gepost 20 november 2008 - 12:53

Hey whazzup, zie je al die plaatjes?????
De ouwe lul leert nog. :-)

Groet, hjm

#44 keesie123

KC

• Members
  • Pip Pip
  • 194 Posts:

Gepost 20 november 2008 - 11:44

Een verslag waar ik veel heb bijgeleerd over "grond" als medium.
HJM Bedankt en succes.

Groeten van KC

#45 blommer

Denny Crane

• Members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1176 Posts:

Gepost 20 november 2008 - 11:50

hey hjm

leuk veldje heb je staan man ben benieuwd of deze plantjes wat worden! het lijkt erop van wel in iedergeval succes met je kweek en ik volg je till the end!

grtz blommer

#46 robdh

TestKees

• Members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1493 Posts:

Gepost 20 november 2008 - 12:10

Geweldig, als er een verbod op growshops komt gaat iedereen HJM style, gewoon een keukenafzuiger in je hok, geweldig! ;)

#47 ex-member07

Harde kern lid

• Ex-members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1375 Posts:

Gepost 20 november 2008 - 12:19

Yep, ik denk dat wel meer mensen zulke 'logische' oplossingen hebben bedacht. maar het hier niet willen zeggen. Hier zie je meestal foto's van dure installaties die ik niet betalen kan/wil. Leve het Emaus en andere 2e hands winkels/dumps

Alaaf, hjm

#48 robdh

TestKees

• Members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1493 Posts:

Gepost 20 november 2008 - 12:26

Wat onze fijne overheid ook verbied, cannabis kunnen ze NOOIT uitbannen.

#49 WietVriend

Een koe is geen konijn.

• Members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1286 Posts:

Gepost 20 november 2008 - 03:17

Geweldig HJM!!

#50 ex-member07

Harde kern lid

• Ex-members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1375 Posts:

Gepost 28 november 2008 - 10:15

Update 28 nov.
Geposte afbeelding

De gratis gekregen, in de weg staande "gezellige" mist schaal heeft eindelijk een goede toepassing. :-)

Geposte afbeelding

Het mongooltje met waterhoofd (R. boven)was vergeten een groeipunt te maken. Maar loopt nu toch van onderen uit.:-)
Geposte afbeelding

De strawberry's gaan goed. Nu nat van een douche van lavameel, appelstroop, Pandorra en 1cc/ltr bladvoeding.
Gisteren hebben ze Steinernema gekregen, ik had de varenrouwmug er wel onder, maar ik weet het graag zeker.
Ik zag er een in het groeihok, en daar wordt ik wat nerveus van. :smoke

Ik ga de rakkers straks toppen. Ach..........wat zielig. ;)

Of Fimmen (wat een achterlijk woord) in wietisch. :-)

Geposte afbeelding
De andere kant van m'n hok, allemaal bakken met verschillende speeltjes.:-) Net weer aangeplant.
Op de achtergrond wat zaad planten.

Voedingsvat (100ltr): EC 1.3 pH 6.0 + 3cc huminezuur & 2cc Fulvinezuur (poeder) 25 gr.C.
Dient samen met de kachel ook als warmte buffer.

Nou, de groeten maar weer, Alaaf, hjm

#51 Final_Hazelation

Lucky God Made Haze

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 368 Posts:

Gepost 01 december 2008 - 04:52

ey hjm ik ben ook bezig met de splifff strawberry ik vroeg me af of jij ook een paar rare heb tussen staan ik heb der denk 3 van die mogoltjs rare bladeren vorm en klein vergeleken met de rest ( of zal weer aan mij liggen )

laterz

haze
het krat raakt leeg
gedachten vervagen
zolang het promilage steeg
hoorde je mij niet klagen.

Men kan beter over je fiets lullen,
dan dat ze over je lul fietsen.

#52 white tooth

prutsende witte spleetoog

• Members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1243 Posts:

Gepost 01 december 2008 - 05:12

Mooi, dat bij elkaar geraapte spul. Je lijkt wel een kraker! (die kreeg je nog terug :smoke )

En goed verhaal over grond, vanuit verschillende gezichtspunten. Geeft me meer inzicht in de grond die ik in de potten heb zitten.

Op een geneeskrachtige afloop!

#53 blommer

Denny Crane

• Members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1176 Posts:

Gepost 01 december 2008 - 08:04

hey gozer vreemd dat ik dit topic nooit eerder heb gezien of wel? :smoke ziet er in iedergeval heel leuk aan alemaal man! grapig al die verschillende plantjes! succes ermee man ik blijf je volgen!

grtz blommer

#54 ex-member07

Harde kern lid

• Ex-members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1375 Posts:

Gepost 01 december 2008 - 08:51

@Final_Hazelation

Hey lotgenoot. :-) Nee, ik had een mongooltje die geen groeipunt maakte.
Die heb ik gekieteld met magnesium nitraat en Alar. (een groeiregulator die veel in de eenjarige plantjes wordt gebruikt) De MgNO3 2x, de Alar 1x.
En warempel van onder uit de plant maakt hij een nieuwe loot. :P
Soms moet je wat aan moedigen.
Een paar dagen geleden alles getopt. Maar de meeste lopen al weer uit. Nu hebben alle planten een nummer, gelijk aan de stek die er van af is gekomen.
De best presterende moeder mag in de collectie blijven :(

@WT
Noem het krakers mannieren of het werk van een kind van arme ouders ;)
Maar het werkt.
En de zaken bekijken uit verschillende gezichtspunten,.....................tjahhhh, wat zal ik zeggen, een scitzofreen is nooit alleen. :smoke Weinig keus dus :-)

@ Blommer

dank, dank.

#55 ex-member07

Harde kern lid

• Ex-members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1375 Posts:

Gepost 01 december 2008 - 09:31

Update 1 DEC. 08

Geposte afbeelding

Het lelijke eentje wordt wellicht een mooie zwaan :P Na wat aanmoediging.

Nr. 16 is tot nu toe de mooiste plant.
Geposte afbeelding

De bodemschimmels van de Ecostyle Compostmaker komen op vochtige plaatsen boven de grond.
Dit goedje is zeer actief. Hoezo milieu vriendelijk, hier is niets vriendelijks aan, het is pure biologische oorlogsvoering. ;)

Geposte afbeelding

OOOOOOOOOOOOOOOoooSHIT, zou die [ :smoke ] van Klink deze paddo's ook verboden hebben??

De groetjes maar weer, hjm

#56 efader

Groentje

• Members
  • 15 Posts:

Gepost 02 december 2008 - 10:01

Hoi Hjm

Eerste drie weken (afhankelijk van ec grond natuurlijk) geef ik nooit geen voeding mee. Hoe lang groei jij normaliter? Daarna 2 3 weken de helft van aanbevolen voeding. Ikzelf gebruik Bio Nova. Ik hou het graag simpel. Supermix en PK 13/14 op het eind.
Groetjes,

efader

#57 Final_Hazelation

Lucky God Made Haze

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 368 Posts:

Gepost 02 december 2008 - 11:11

oke ik merk nu dat het wat beter gaat ik heb ze nog magnesium meegeven ik heb de eerste weken helemaal niks meegeven in de groei dan allen water dus 4 weken allen groei beetje rizo , bacto bij de eerste week allen
ze staan nu op 1 week 12/12 en de 2 lamp staan nu ook aan had de groei allen 1 lamp aan ik merk ook dat alle planten meteen goed reageren foto in me topic

later haze
het krat raakt leeg
gedachten vervagen
zolang het promilage steeg
hoorde je mij niet klagen.

Men kan beter over je fiets lullen,
dan dat ze over je lul fietsen.

#58 blackbut

Harde kern lid

• Members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1207 Posts:

Gepost 02 december 2008 - 11:52

hoi HJM,

jij bent ook zeer mooi bezig :wub:

vraagje, hoe lang zijn die libra bakken?
en hoeveel meiden steek je er in?
en dan nog indica's of sativa's of heeft dat geen belang?
ik heb er van 1m

de MCgayver van de wiet kweek
een afzuiger uit de keuken :) :smoke ;) :( :P
zoek je nog t-raps en duck-tape??? :(

groene groeten
Blackbut

#59 ex-member07

Harde kern lid

• Ex-members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1375 Posts:

Gepost 02 december 2008 - 10:13

@efader
Wel.................meestal groei ik helemaal niet voor. Maar soms val ik van mijn geloof ;)
Zeer korte soorten, of wanneer ik aan het selecteren ben, doe ik het wel. Vooral als ik in potten werk, die hebben meer ruimte. In de balkon bakken kweek ik meestal in zeer compacte SOG.
Uitgaande van nieuwe grond hoef je inderdaat eerst niet te voeden. Maar ik werk hier met uitgespoelde grond en ze begonnen de bekende cocos gebreken te krijgen, dat moest ik dus compenseren en dat gaat nu goed.

Ook heb ik met de gieter Steinernema verdeeld, waardoor de BluMat stopte, dus het valt wel mee met de voedselgift, die is vrij laag.

Zodra de planten weer wat lijken gaan ze op 12/12, ik denk over een week. Komt ook door de andere kant van m'n hok, die groei ik normaal helemaal niet voor, dus om te voorkomen dat het daar een rimboe wordt......................

@Final_Hazelation
Zal gaat kijken bij je, succes.

@blackbut
Ik heb balkonbakken van 1mtr. Van Toendramist e.d. gaan er 10 in, en van Jack Herren een stuk of 6. Hangt dus van het ras af.
En waar denk jij waar de slangen van de BluMat me vast zit? :smoke
En ja die afzuiger, wel alles wat ze hier aanbieden is groter. Waarom denk je dat in elk huis dit type hangt?
Het voldoet, daar gaat het mij om.
Wat een ander ervan vind..............................wel die doneerd dan maar wat hij wel goed vind. :P

Groetjes, hjm

#60 ex-member07

Harde kern lid

• Ex-members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1375 Posts:

Gepost 03 december 2008 - 08:47

Ik zag net dat de wortels onder uit de potten komen. Dat is vlot. Leve de Thomasslakkenmeel!!!!!!!!!!!

Groet, hjm