Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dr.LivingStoned

Bouw Van Bloeihokje 2x 600watt A Tot Finish

Recommended Posts

Toen ik merkte dat het toch heel scherp toekomen was met de opbrengst van mijn hokje heb ik besloten om het te verdubbelen. Een paar eigenschappen van men oude hokje was ik toch niet helemaal tevreden mee, de aardebak was niet naar het hok gemaakt en dus te klein, de luchttoevoer was heel krap aan en de hoogte had ik ook graag wat meer gehad.

 

Dus na wat passen en meten kwam ik op volgende maten.

 

120x240x240 = dxlxh

 

De aardebak word weer voorzien van een waterslang op de bodem die water op 22C door de bak heen pompt, had ik in het vorige hokje een hele goeie ervaring mee om op deze manier een bodem verwarming te realiseren die niet zoals met een kabel of matten met pieken en dalen werkt, maar een heel gelijkmatig klimaat bezorgd. De bedoeling was om het hokje deze keer rond de aardebak te bouwen en deze net zoals de rest van het hokje te isoleren met 5cm dikke rockwool. Het werd gelijk ook de bodem van men hokje.

 

Ik maak al een tijdje hokjes uit losse wand delen die tegen elkaar aangeschroefd kunnen worden, het is een goedkoop en makkelijk modulair systeem dat opgebouwd word uit zwart/wit folie rachels isolatie en diamond diffusion folie voor de binnenkant.

 

De folie geeft hoe gek ook de stevigheid aan de frames en de isolatie het volume, deze is met zijn 5cm net iets dikker dan de rachels namelijk, deze zijn 22x48 en de isolatie is 50. Daardoor komt de folie aan beide zijde net bol te staan en strak.

 

Eerst maar eens wat foto's

 

gallery_10252_3449_2940998.jpg

gallery_10252_3449_1586953.jpg

gallery_10252_3449_93098.jpg

gallery_10252_3449_3986643.jpg

gallery_10252_3449_2767126.jpg

gallery_10252_3449_2979616.jpg

 

Nadat al deze panelen gemaakt zijn heb ik deze met behulp van een niets vermoedend voorbijganger tegen elkaar aan gemonteerd met een paar schroefjes. De deuren zijn op precies dezelfde manier gebouwd als de wandjes. Heel licht is het geheel geworden, toch is het behoorlijk stevig en vooral geluid en warmte geïsoleerd. Afgewerkt met een latje aan de buitenkant en binnenkant om zo een Z te creëren als lichtsluis.

 

gallery_10252_3449_2390680.jpg

gallery_10252_3449_3170759.jpg

gallery_10252_3449_3039686.jpg

gallery_10252_3449_908767.jpg

 

 

Nu kon het passen en meten voor de inrichting beginnen. Gaten maken en positie bepalen, Thx 2 WillyWortel de lampen op hun goeie plaats :P want had klein foutje met rekenen gedaan :wOOt Maar niets wat niet met een extra frame aangepast kon worden.

 

gallery_10252_3449_1491638.jpg

 

De gaten kunnen dankzij de folie gewoon gesneden worden, deze worden bevolkt met ø200mm sonodek en door het gat ook maar ø200mm te maken in de folie word dit heel netjes afgesloten door de sonodek eens deze er door getrokken word.

 

gallery_10252_3449_3340762.jpg

 

Eens de gaten gesneden was het tijd om de filter op te handen. Deze heeft een eigen frame en hangt op 15cm van de achterkant en bovenkant.

 

gallery_10252_3449_646570.jpg

 

Het is de Can Light MAX filter uit het test topic ter beschikking gesteld. Deze was mooi geleverd in een doos die makkelijk te dragen was, het gewichtsvoordeel speelt gelijk mee vanaf de eerste seconde, wat men hernia zeker kon appreciëren. Het ophangen is gebeurd door middel van 2 spanbandjes rond het frame. De capaciteiten van de filter zijn 1500m³ en werd geleverd met een ø200mm flens.

 

gallery_10252_3449_900936.jpg

gallery_10252_3449_2686964.jpg

 

Deze word via een 1500m³ softbox met een heel kort lijntje naar buiten geleid

 

gallery_10252_3449_260764.jpg

 

De inlaat is ook een 1500m³ softbox maar dankzij een iets langer traject en een kleiner box haalt ie deze capaciteit niet en zodoende behoud ik een kleine onderdruk in het hokje. Alles word via het filter dus afgevoerd wat op het einde van een run toch wel een veilig gevoel geeft.

 

gallery_10252_3449_976354.jpg

 

De controle staat voor de duur van deze run op 100% zoals afgesproken in de test voor de Can Light MAX, nadien krijgt de SMSCOM SPC het weer voor het zeggen en zullen de afzuigers tot op 60% gedimd worden.

 

gallery_10252_3449_1346351.jpg

 

Ook een airsock heeft heel kortstondig mogen meespelen (15min) maar deze belast men inlaat teveel en bedenk ik dus nadien wel andere oplossing voor. Moeder de vrouw zal het met 1 panty voorlopig minder moeten stellen want de airsock ligt in de laden nu.

 

gallery_10252_3449_10350.jpg

 

De lampen hangen aan fietsliften omhoog, voor 6 euro het stuk vind ik ze veiligere oplossing dan easyrollers. De nutsvoorzieningen in het hokje hebben een eigen toegang gekregen van ø80mm in pvc, 2 haakse bochtjes doen de truc voor me en deze worden na alle leidingen voorzien van een zwart doek aan beide kanten. Moest er nog een leiding bij moeten nadien zo opgemaakt, want hiervoor spoot ik men leiding meestal dicht met PU schuim, maar nadat ik gezien had hoe erg dat goedje brand wil ik het niet meer bij men hokje in de buurt hebben.

 

gallery_10252_3449_872128.jpg

 

En de stroom is opgehangen aan de zijkant. Er loopt hier een eigen test met Techone E-VSA 600 watt tegenover een magneet, er is plaats voorzien voor een 2de techone moest ie het winnen van de magneet. De techone komt geleverd met kap, deze heb ik opzij gezet voor een diamond, een sunmaster DUAL doet dienst als bulb. De magneet vsa mag een 600 watt GreenPower aansturen van phillips in hetzelfde kapje.

 

gallery_10252_3449_2456107.jpg

 

Het aardebakje vullen was een verhaal apart, ik had helemaal niet gerekend toen ik in de growshop alvast even 15 zakjes aarde meenam. Dacht nog ergens vaag weg dat ik het overschot !!! wel ergens anders nog kon gebruiken. Toen ik het 5de zakje gestort had begon er al een beetje vaagheid op te klaren. 240x120x40 is helemaal geen 600L maar het dubbelen dus. 27 zakjes aarde later was me aardebakje gevuld.

 

gallery_10252_3449_2898609.jpg

 

En mochten de eerste 4 stekjes het hokje al een komen besnuffelen.

 

gallery_10252_3449_2319582.jpg

gallery_10252_3449_3810914.jpg

 

Deze DLS stekjes zijn van het merk Sour Neville en gaan de eerste feestvierders in spé worden. Op 65cm werden ze net te groot voor men groeihokje dus hier en daar hebben ze al een klein beetje oorlog tegen de warmte moeten voeren. Niet dat ik me daar druk in maak.

 

Zo nu heb ik toch weer dat :o en :verrygood verdient men dunkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dr,

 

Vet verslag! Simpeler dan dit kan een hokje bijna niet, maar die folie is sterk genoeg? Ben je niet bang dat door die onderdruk de folie toch gaat inbuigen enzo? En hoe voelt zo'n kast aan, solide ?

 

Wel heel mooi die aardebak... 1200 Liter... Pfoe.

 

Ohja, zit je inblaas bovenin ? Heb je dan ook nog circulatieventilatoren ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dr,

 

Ziet er goed uit!! :verrygood

Maar wat kees zegt heb je je inblaas bovenin het hok?

Beste is toch onderin...

Nou goed wat je noemt stekjes, complete bomen :o

 

Laat het een mooie leerzame ronde worden, succes!

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALS HET KAN ALTIJD ZELF BOUWEN. dAAR PLUK JE DE VRUCHTEN VAN.

 

MOOI DAT JE AL OVERAL AAN HEBT GEDACHT DAT IS LEKKER KLUSSEN.

 

Je stekjes :verrygood zijn al iets groter dat zieb we niet zo vaak meer :o

 

Succes met je stekkie .

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hokje heb je gemaakt en leuke testen(ben ik persoonlijk gek op).

Leuk om een magneet en een digi naast elkaar te zien.

Ik neem aan dat de Can Max filter test wel eens een lange test kan worden :verrygood

Je bent de eerste waarvan een praktijktest komt met deze filter.

 

veel succes

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hok heb je daar gemaakt.

dat ziet er echt wel goed gëisoleerd uit.

ik ga je verslag volgen.

succes

groeten db

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dls mooi hok hoor.

 

En komt er ook een verslag van de test met de vsa en de evsa online?

 

see jah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hok geworden :o

Slim gedaan die wandjes !

 

Waar heb jij dat mooie katrolletje vandaan ??? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha! nog goedkoper dan een easyroller :verrygood

Bedankt voor de link :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die-hard nieuwsbrief abonnee, hè:o :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood die hebben ze inderdaad regelmatig, heb ook al twee setjes liggen :o

 

Fijn hok weer Dr :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mensen, thx voor het binnenwippen. Het hokje is ondertussen in gebruik en tot nu toe geheel naar verwachting :D Of de dames het ook zo leuk vinden weten we binnen maandje of 2-3 :wOOt

 

maar die folie is sterk genoeg? Ben je niet bang dat door die onderdruk de folie toch gaat inbuigen enzo? En hoe voelt zo'n kast aan, solide ?

 

Ohja, zit je inblaas bovenin ? Heb je dan ook nog circulatieventilatoren ?

Jahoor Kees, dit voelt heel solide aan, net door de folie. Een tent is ook stevig een het opgespannen staat, dit is niet anders. Je kan er perfect tegen leunen :tu zou het niet doen maar het kan wel. En als je de frames niet haaks legt voor je ze bespant kan je ze nadien met geen mogelijkheid meer recht krijgen zonder de folie los te maken.

 

Maar wat kees zegt heb je je inblaas bovenin het hok?

Hoi Nomar, ja de inlaat is bovenin, een hoogte van 2.4m kom ik boven de lampen uit, koude lucht daalt komt met die warme in aanraking en mengt prima. De bedoeling was natuurlijk wel het over een airsock te laten lopen, dit werkte niet voor mij, maar een oplossing is in de maak :P

 

 

Ik neem aan dat de Can Max filter test wel eens een lange test kan worden :verrygood

Je bent de eerste waarvan een praktijktest komt met deze filter.

Hoi doc, thx en inderdaad het zal een lange test worden hoop ik. We klokken af op 22-09-09 als punt om hem te vervangen en hopelijk blijft ie even geruisloos en geurloos zijn werk verrichten al die tijd. Het ophangen was in elk geval een stuk makkelijker dan een full size/weight. Het ging net niet alleen, maar dat was vooral door de hoogte van het hokje. Op dit moment was vooral dat en de handige doos wat opviel, de rest zal ie zichzelf moeten bewijzen over tijd. De geur van de sour neville is behoorlijk heftig op het einde, dus resultaten zullen zeker gemerkt worden.

 

En komt er ook een verslag van de test met de vsa en de evsa online?

Hi Johannes, nou ik verwacht meer na de test weer een turbo verslag waar ook de verschillen tussen beide vsa's wel aanbod komen. Het resultaat bepaald of de 2de ook na deze run al vervangen word, of dat ik de bulbs gewoon verwissel eerst. Want ook dat lijkt me wel prettig om te weten. Het verschil tussen de Sunmaster en GreenPower even eerst bekijken.

 

 

Ha! nog goedkoper dan een easyroller :tu

En na al de problemen die ik in loop jaren al met easyrollers had was ik heel blij toen ik voorbij dit alternatief liep. Ze zijn een stuk veiliger omdat het touwtje ook geborgd word en niet alleen de rem op de fietslift het touw tegenhoud.

 

Bij Halfords kwam ik ze ook wel tegen alleen daar hadden ze het lef om €23 te vragen voor basic net hetzelfde.

 

Ik had ze overigs bij Gamma vandaan waar het een folderaanbieding was voor idd een €6,??

 

Er ligt een steen op de voorkant van de kappen waar ik het evenwicht mee bewaar hehehe. Ze compenseert het gewicht van de elec. kabel die een beetje overdone is bij mij. Door de vorm van de diamond kappen kun je hem daardoor perfect horizontaal hangen. Of was dit nou weer te basic :)

 

Zo nu eerst dat :P en die :o toch maar weer :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf ook op een muis klik afstand :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grinnik, achnee toch STALKERS help :) Ja doen we toch af en toe sneakpreview weggeven en klein topicje kan ik toch niet echt nalaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaah dat ziet er zeker goed uit :) Die kappen zijn ook wel erg mooi. Veel succes met je nieuwe hok!

 

Groetjes van Baksteen, die stiekem toch wel jarloers is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Baksteen, heel erg bedankt en ach jaloers is niet nodig. Het is zo gemaakt en aangepast aan je eigen plaats hoe groot of klein ook. :j

 

En een nieuw hokje is toch altijd weer even oefenen en gewent raken, het zal vast nog wel paar keer lopen vergen voor ik dit hokje toch weer een beetje door heb. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er, eerlijk gezegd, erg goed uit! Heel slim gedaan zo met dat steenwol!

 

Laat ik nou over een weekje ook een nieuw kastje gaan bouwen, vind je het erg als ik jouw idee gebruik? :tu

Ik wil namelijk een kastje bouwen, eentje die niet te zwaar is en eventueel makkelijk uit elkaar te halen is. (verhuizing over een paar maanden)

 

Ik wilde ook met zo'n panelen gaan werken en deze dan zo aan elkaar schroeven als een bouwpakket, zodat ik het kastje gewoon uit elkaar kan schroeven en dan de panelen weer kan opbergen/verhuizen en eventueel later weer makkelijk in elkaar kan zetten.

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk en duidelijk verslag. Mooi hokje en het gaat je de moeite die je erin hebt gestoken zeker terug geven! Aparte stekken trouwens, ik had ze al aangezien voor moeders :j Hoe groot gaan ze worden? Want die groeien nog wel ff door in de bloei..... En je gebruikt wel diepstralers, maar zo diep zullen ze toch ook niet gaan vrees ik :tu

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mensen, thx voor binnenwippen.

 

@Thomson: ja echt werkt heerlijk, weegt erg weinig en is voor mijn gevoel heel erg solid. Ook als het eens fout loopt kan het heel makkelijk gemaakt worden. ;)

 

@Underground: Maar dat had je helemaal goed gezien hoor, het zijn ook halve moeders die ik afbloei. Het houd het aantal planten hier heel erg laag en op deze manier kan ik met 4 stuks toch heel men hokje volbouwen in no time. En wat de diepte betreft, ach dat valt allemaal wel mee :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd naar een update.....

 

gaat leesvoer worden deze kweek :o

 

 

greetz

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je niet pushen hoor DLS maar word het niet weer eens tijd voor een foto update van die bomen van je ?

 

Groet WJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach wil al klein tipje oplichten van de sluier hoor, komt nog topicje van de run als er iets waard is om te vermelden :tu

gallery_10252_6594_238771.jpg

gallery_10252_6594_104155.jpg

gallery_10252_6594_3416825.jpg

 

Voorlopig alles zijn gangetje en niet echt wat te melden. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...