Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Buble

Test: De Golden Bag (special Mix)

Recommended Posts

High Growers en Blowers ,

Er is mij de gelegenheid gegeven om De Special Mix gouden zakken te testen .

Mijn setup ; 600W lamp , 1000m3 afzuiger met controller ,16 x 11l(?)potten , boxfantilator

Waarom 11l met ? , nou ik was de potten aan het vullen 16 x 11 = 176 en ik had 4 zakken van 50l op een bepaalt moment merkte ik dat ik niet genoeg had ,dus ging ik meten en rekenen , Pot is 22,5 x 22,5 x 26 =13162,5 zeg maar 13l , wel tot de rand gevuld

Nu heb ik 4 potten met me eigen mengsel gevuld en 12 met de Special Mix , ook meteen mooi om een vergelijking te krijgen wat beter is

Het was me al opgevallen dat de zakken Special Mix zeer luchtig en los aan voelde en bij opening bleek dit ook zo te zijn ,oke potten gevuld en stekken er in , flip foto's vergeten te nemen , daarna lekker ingewaterd met compost-thee, een liter thee op 13l grond , lamp in de hoogste stand en draaien maaaaaarrrrrrrrrr

 

Ik zuur niet af en ga deze ronde proberen zonder bijvoeren te volbrengen om te kijken hoe Special de mix is

Waarschijnlijk gaan er wel tekorten ontstaan maar dat zien we dan wel

Mijn grondje bestaat uit 40l potgrond ,50l cocopeat, handje bloedmeel,beendermeel,vinassekali en paar handjes kalk dit alles van ecostyle, hier voeg ik dan nog een partij wormen uit eigen composthoop bij

med_gallery_5651_2464_309790.jpg

 

De Special Mix bestaat uit

med_gallery_5211_4302_44228.jpg

 

med_gallery_5211_4302_168047.jpg

Met dank aan Wazzup voor de specificatie plaatjes

 

En zo staan ze er dan bij

med_gallery_5651_6233_106902.jpg

Het aarde verschil is wel te zien en voor aan staan een paar reserve stekken

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Bulble, die composthoop met wormen ziet er ook smakelijk uit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel mooi ;)

 

Ik heb hem even voor je verplaatst naar de test sectie.

 

Succes! we zijn natuurlijk allemaal benieuwd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk soortje heb je staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

suc6 met dit rondje en de test.

we zijn benieuwd naar de resulateten,

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks mannen

Thomas, Het is iets orange maar wat precies weet ik niet ,de stekkenboer wist het zelf ook niet ,hij noemde 2 namen maar die gozer was wazig/knetterstoned

Het zijn wel mooie stekken , heb ze natuurlijk wel uit voorzorg bewerkt met BAC Vitality plus want spint of andere bende heb ik geen zin

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Buble.

 

Deze aarde wordt ook gebruikt door mensen die alleen maar basis voeding gebruiken en die beginnen uit ervaring na 2.5 a 3 weken met de voeding.

Ik verwacht door geen voeding te gebruiken dat er wel tekorten zullen optreden na 4a5 weken.

Waarschijnlijk kom je verder als je de thee blijft gebruiken.

EEN EXPERIMENT MET BALLEN!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Buble,

 

Heb gisteren met Whazzup een tripje gemaakt naar mijn substraat fabrikant.

Zou toch heel graag zien dat je begin week 3 toch met voeding gaat werken.

De ene helft bio voeding de andere mineraal??????

 

succes :D

 

doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey bubble aller eerst veel succes deze ronde ....

 

ik heb een vraagje ...waarom heb je er tog doen doorheen gemengt als er achterop staat beschreven dat je dit beter niet kan doen ???

 

 

greetzzz masteryero

 

ps: leuke wormpies heb je daaro ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

High mensen ,

Als of de duivel ermee speelt , elke keer als ik hier een verslag of test plaats gebeuren er in de prive sfeer ernstige dingen waardoor ik minder tijd heb voor het forum

Test loopt natuurlijk gewoon door maar regelmatig update wordt even onregelmatig , sorry

 

Plantjes staan er goed bij ,mooi donker van kleur zonder gebruik van voeding tot nu toe, wel de compost thee gebruikt

 

Masteryero ,

De zakken heb ik puur gebruikt zonder te mengen

 

Ik vroeg me wel af hoe je je potten vult zonder de aarde te veel om te gooien , wat boven in de zak zit komt namelijk onder in de pot ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Growers,

zoals belooft hier zijn weer wat foto's

med_gallery_5651_6233_88352.jpg

 

med_gallery_5651_6233_664517.jpg

 

als je goed kijkt zie je al verschil zowel in opbouw als groote .

ja goed kijken want ik was te laat met foto's zonder licht :wave:

de planten in de Special Mix (De Golden Bag) zijn een stuk mooier van opbouw en groter , dit komt waarschijnlijk door een betere wortel opbouw , de luchtigheid van het medium is hier de oorzaak van vermoed ik

water geven is een makkie ,het zuigt geweldig en de verdeling is ook goed ,van ondere water geven en toch een vochtige bovenkant terwijl het toch zeer luchtig blijft

 

Na overleg met Doc gaan ik toch een deel van de planten voeding geven om te zien wat het verschil gaat brengen , ook heb ik vernomen dat het medium 6 maanden mee gaat, als de potten groter zijn dan 10l, dus 2 of 3 draaien maken met de zelfde grond is altijd makkelijk mits je geen problemen hebt gehad kwa PH of beestjes/ziektes ,

 

De klok is vandaag ook om gegaan dus het tellen kan beginnen en het wordt een kwestie van geduld

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is al goed nieuws om tehoren dat de special mix toch zijn werk doet en nu al merkbaar is :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Growers en blowers ,

even tussen alle drukte door een update ,helaas was het licht al aan

med_gallery_5651_6233_592768.jpg

 

med_gallery_5651_6233_95259.jpg

 

med_gallery_5651_6233_90265.jpg

 

De bloei wordt zichtbaar en ik heb weer een steun netje opgehangen

De planten in de Special Mix zijn zeer uitbundig uitgeschoten , de onderste takken hebben zich behoorlijk gestrekt en het hok is vol

Sommige planten heb ik gedieft om wat ruimte te krijgen de rest laat ik zo ,zo als altijd

Tot nu toe heb ik nog geen voeding gegeven , geen tijd gehad om het te halen , maar ze doen het nog steeds goed op de compost thee

De Mix blijft ook lekker luchtig en zakt niet in

 

De planten in me gewone aarde blijven een klein beetje achter of moet ik het anders zeggen , de special mix heeft een goeie voorsprong op me normale plantjes

 

Het ziet er tot nu toe zeer positief uit en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel wortels er aanwezig zijn , zal van de week eens kijken of ik er een paar uit de pot kan tillen voor een fotootje

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je goed kijkt zie je al verschil zowel in opbouw als groote .

 

Daarvoor hoef je niet eens goed te kijken :verrygood verschil is overduidelijk ! :o

 

Succes !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja da's goed zichtbaar he. Had hem ook al in een andere post gezet, maar zoveel kan het uitmaken:

gallery_5211_4302_64404.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het groeit behoorlijk dicht waarschijnlijk moet ik toch meer gaan dieven maar dat kijk ik nog even aan .

Vandaag ook even bij Doc in de shop langs geweest om wat voeding te scoren en wat info

De dames staan er nog mooi bij zonder de extra voeding ,wel hebben ze natuurlijk hun slokje compost thee gehad maar van af morgen krijgt de eene helft voeding , welke voeding laat ik even in het midden want mijn favoriet was er niet .

Morgen probeer ik eerst om een foto van de wortels te maken , even potje lichten

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry BAC bloeivoeding volgende week binnen.

Ik ben heel benieuwd naar het gedeelte dat geen voeding krijgt.

Ben heel benieuwd wanneer er problemen komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook Doc, maar eerlijk gezegt heb ik er wel vertrouwen in dat het zonder voeding best goed gaat komen

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Growers,

Aan gezien ik steeds geen foto's in het donker kon maken , tijd te kort helaas

Heb ik even een foto van een mooie Indica California gemaakt die in de zelfde grond staat , ze ging als zaadje direkt de pot in en staat onder 600W op 18/6 en is 27 dagen oud

Ze heeft alleen compost thee gehad en staat er nog zeer donker gekleurd bij in haar 12 liter potje

 

med_gallery_5651_6233_135440.jpg

 

med_gallery_5651_6233_82.jpg

 

Buble

 

Edit ; Deze heb ik helaas moeten euthaniseren , in eerste instantie zag je alle vrouwelijk voortekenen , maar helaas door geklooi met het licht kreeg ze ballen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bubble mooi hoor.

 

Hoe staat deze in verhouding met het gedeelte die je wel voeding geeft??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de kant waar ik voeding heb gegeven is goed bekeken en zie toch kleine overvoeding terwijl ik me aan het minimum van wat er op de fles staat heb gehouden , ze staan er zeer goed bij moet ik zeggen

Ik vermoed dat de compost thee daar een grote vinger in de pap heeft door de voedings stoffen vrij te maken voor opnamen

De planten die geen extra voeding krijgen blijfen mooi donker van kleur en ik vermoed dat dan ook alle voeding die in de substraat compositie zit er uit wordt op genomen tot hij helemaal op is , wanneer dit is weet ik niet en volgens de substraat maker had er al voeding bij gemogen maar we gaan door tot de plant het aan geeft

 

De indica california op de laatste foto staat in een andere ruimte maar wel in de Special Mix zonder bij voeding

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOW leuk resultaat tot nu toe.

Dan maar nog even geen voeding geven tot ze het aangeven.

 

Super ik volg het met verbazing.

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

in het begin ook veel minder voeding geven dan de laagste aanbevolen dosis. Wat voor voeding gebruik je nu? Mineraal of organisch?

 

die compostthee is pittig spul, kun je rustig als een behoorlijke organische voedingsbeurt beschouwen. Ik merk dat ik veel minder moet voeden na compostthee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...