Ga naar inhoud

Test: De Golden Bag (special Mix)

75 replies to this topic

#1 Buble

hangend lid

• Banned
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 4714 Posts:

Gepost 02 september 2008 - 13:25

High Growers en Blowers ,
Er is mij de gelegenheid gegeven om De Special Mix gouden zakken te testen .
Mijn setup ; 600W lamp , 1000m3 afzuiger met controller ,16 x 11l(?)potten , boxfantilator
Waarom 11l met ? , nou ik was de potten aan het vullen 16 x 11 = 176 en ik had 4 zakken van 50l op een bepaalt moment merkte ik dat ik niet genoeg had ,dus ging ik meten en rekenen , Pot is 22,5 x 22,5 x 26 =13162,5 zeg maar 13l , wel tot de rand gevuld
Nu heb ik 4 potten met me eigen mengsel gevuld en 12 met de Special Mix , ook meteen mooi om een vergelijking te krijgen wat beter is
Het was me al opgevallen dat de zakken Special Mix zeer luchtig en los aan voelde en bij opening bleek dit ook zo te zijn ,oke potten gevuld en stekken er in , flip foto's vergeten te nemen , daarna lekker ingewaterd met compost-thee, een liter thee op 13l grond , lamp in de hoogste stand en draaien maaaaaarrrrrrrrrr

Ik zuur niet af en ga deze ronde proberen zonder bijvoeren te volbrengen om te kijken hoe Special de mix is
Waarschijnlijk gaan er wel tekorten ontstaan maar dat zien we dan wel
Mijn grondje bestaat uit 40l potgrond ,50l cocopeat, handje bloedmeel,beendermeel,vinassekali en paar handjes kalk dit alles van ecostyle, hier voeg ik dan nog een partij wormen uit eigen composthoop bij
Geposte afbeelding

De Special Mix bestaat uit
Geposte afbeelding

Geposte afbeelding
Met dank aan Wazzup voor de specificatie plaatjes

En zo staan ze er dan bij
Geposte afbeelding
Het aarde verschil is wel te zien en voor aan staan een paar reserve stekken

Buble
Stoned is the way off the walk

#2 robdh

TestKees

• Members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1493 Posts:

Gepost 02 september 2008 - 13:43

Succes Bulble, die composthoop met wormen ziet er ook smakelijk uit ;)

#3 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21259 Posts:

Gepost 02 september 2008 - 14:59

heel mooi ;)

Ik heb hem even voor je verplaatst naar de test sectie.

Succes! we zijn natuurlijk allemaal benieuwd ;)

#4 tomas

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 4632 Posts:

Gepost 02 september 2008 - 16:49

Welk soortje heb je staan?

#5 weetje

Everlasting gardener

• Full member
  • 7301 Posts:

Gepost 02 september 2008 - 17:31

suc6 met dit rondje en de test.
we zijn benieuwd naar de resulateten,

greetz weetje

#6 Buble

hangend lid

• Banned
  • 4714 Posts:

Gepost 02 september 2008 - 17:34

Thanks mannen
Thomas, Het is iets orange maar wat precies weet ik niet ,de stekkenboer wist het zelf ook niet ,hij noemde 2 namen maar die gozer was wazig/knetterstoned
Het zijn wel mooie stekken , heb ze natuurlijk wel uit voorzorg bewerkt met BAC Vitality plus want spint of andere bende heb ik geen zin

Buble

#7 combikiller

the need to grow weed

• Members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1000 Posts:

Gepost 02 september 2008 - 20:47

veel succes met de special mix ;)
moge er cola,s aan komen

#8 Doc

this is my playground

• Full member
  • 8847 Posts:

Gepost 06 september 2008 - 17:40

Beste Buble.

Deze aarde wordt ook gebruikt door mensen die alleen maar basis voeding gebruiken en die beginnen uit ervaring na 2.5 a 3 weken met de voeding.
Ik verwacht door geen voeding te gebruiken dat er wel tekorten zullen optreden na 4a5 weken.
Waarschijnlijk kom je verder als je de thee blijft gebruiken.
EEN EXPERIMENT MET BALLEN!!!!!

#9 Doc

this is my playground

• Full member
  • 8847 Posts:

Gepost 13 september 2008 - 10:22

Hi Buble,

Heb gisteren met Whazzup een tripje gemaakt naar mijn substraat fabrikant.
Zou toch heel graag zien dat je begin week 3 toch met voeding gaat werken.
De ene helft bio voeding de andere mineraal??????

succes :D

doc

#10 masteryero

Unrankable Forum Junkie

• Members
  • 3039 Posts:

Gepost 13 september 2008 - 12:34

hey bubble aller eerst veel succes deze ronde ....

ik heb een vraagje ...waarom heb je er tog doen doorheen gemengt als er achterop staat beschreven dat je dit beter niet kan doen ???

greetzzz masteryero

ps: leuke wormpies heb je daaro ...

#11 Buble

hangend lid

• Banned
  • 4714 Posts:

Gepost 13 september 2008 - 18:08

High mensen ,
Als of de duivel ermee speelt , elke keer als ik hier een verslag of test plaats gebeuren er in de prive sfeer ernstige dingen waardoor ik minder tijd heb voor het forum
Test loopt natuurlijk gewoon door maar regelmatig update wordt even onregelmatig , sorry

Plantjes staan er goed bij ,mooi donker van kleur zonder gebruik van voeding tot nu toe, wel de compost thee gebruikt

Masteryero ,
De zakken heb ik puur gebruikt zonder te mengen

Ik vroeg me wel af hoe je je potten vult zonder de aarde te veel om te gooien , wat boven in de zak zit komt namelijk onder in de pot ?

Buble

#12 Buble

hangend lid

• Banned
  • 4714 Posts:

Gepost 16 september 2008 - 18:33

High Growers,
zoals belooft hier zijn weer wat foto's
Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

als je goed kijkt zie je al verschil zowel in opbouw als groote .
ja goed kijken want ik was te laat met foto's zonder licht :wave:
de planten in de Special Mix (De Golden Bag) zijn een stuk mooier van opbouw en groter , dit komt waarschijnlijk door een betere wortel opbouw , de luchtigheid van het medium is hier de oorzaak van vermoed ik
water geven is een makkie ,het zuigt geweldig en de verdeling is ook goed ,van ondere water geven en toch een vochtige bovenkant terwijl het toch zeer luchtig blijft

Na overleg met Doc gaan ik toch een deel van de planten voeding geven om te zien wat het verschil gaat brengen , ook heb ik vernomen dat het medium 6 maanden mee gaat, als de potten groter zijn dan 10l, dus 2 of 3 draaien maken met de zelfde grond is altijd makkelijk mits je geen problemen hebt gehad kwa PH of beestjes/ziektes ,

De klok is vandaag ook om gegaan dus het tellen kan beginnen en het wordt een kwestie van geduld

Buble

#13 combikiller

the need to grow weed

• Members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1000 Posts:

Gepost 18 september 2008 - 18:29

dat is al goed nieuws om tehoren dat de special mix toch zijn werk doet en nu al merkbaar is :wave:

#14 Buble

hangend lid

• Banned
  • 4714 Posts:

Gepost 25 september 2008 - 18:46

High Growers en blowers ,
even tussen alle drukte door een update ,helaas was het licht al aan
[img]http://http://gallery.wietforum.nl/1222360398/med_gallery_5651_6233_592768.jpg[/img]

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

De bloei wordt zichtbaar en ik heb weer een steun netje opgehangen
De planten in de Special Mix zijn zeer uitbundig uitgeschoten , de onderste takken hebben zich behoorlijk gestrekt en het hok is vol
Sommige planten heb ik gedieft om wat ruimte te krijgen de rest laat ik zo ,zo als altijd
Tot nu toe heb ik nog geen voeding gegeven , geen tijd gehad om het te halen , maar ze doen het nog steeds goed op de compost thee
De Mix blijft ook lekker luchtig en zakt niet in

De planten in me gewone aarde blijven een klein beetje achter of moet ik het anders zeggen , de special mix heeft een goeie voorsprong op me normale plantjes

Het ziet er tot nu toe zeer positief uit en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel wortels er aanwezig zijn , zal van de week eens kijken of ik er een paar uit de pot kan tillen voor een fotootje

Buble

#15 BBB

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 8225 Posts:

Gepost 25 september 2008 - 19:54

Bekijk Post Buble, op 16 Sep 2008, 19:33, zei:

als je goed kijkt zie je al verschil zowel in opbouw als groote .

Daarvoor hoef je niet eens goed te kijken :verrygood verschil is overduidelijk ! :o

Succes !!

#16 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21259 Posts:

Gepost 25 september 2008 - 23:11

ja da's goed zichtbaar he. Had hem ook al in een andere post gezet, maar zoveel kan het uitmaken:
Geposte afbeelding

#17 Buble

hangend lid

• Banned
  • 4714 Posts:

Gepost 26 september 2008 - 18:26

Ja het groeit behoorlijk dicht waarschijnlijk moet ik toch meer gaan dieven maar dat kijk ik nog even aan .
Vandaag ook even bij Doc in de shop langs geweest om wat voeding te scoren en wat info
De dames staan er nog mooi bij zonder de extra voeding ,wel hebben ze natuurlijk hun slokje compost thee gehad maar van af morgen krijgt de eene helft voeding , welke voeding laat ik even in het midden want mijn favoriet was er niet .
Morgen probeer ik eerst om een foto van de wortels te maken , even potje lichten

Buble

#18 Doc

this is my playground

• Full member
  • 8847 Posts:

Gepost 26 september 2008 - 19:03

Sorry BAC bloeivoeding volgende week binnen.
Ik ben heel benieuwd naar het gedeelte dat geen voeding krijgt.
Ben heel benieuwd wanneer er problemen komen.

#19 Buble

hangend lid

• Banned
  • 4714 Posts:

Gepost 26 september 2008 - 19:09

Ik ook Doc, maar eerlijk gezegt heb ik er wel vertrouwen in dat het zonder voeding best goed gaat komen

Buble

#20 Buble

hangend lid

• Banned
  • 4714 Posts:

Gepost 27 september 2008 - 22:57

High Growers,
Aan gezien ik steeds geen foto's in het donker kon maken , tijd te kort helaas
Heb ik even een foto van een mooie Indica California gemaakt die in de zelfde grond staat , ze ging als zaadje direkt de pot in en staat onder 600W op 18/6 en is 27 dagen oud
Ze heeft alleen compost thee gehad en staat er nog zeer donker gekleurd bij in haar 12 liter potje

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Buble

Edit ; Deze heb ik helaas moeten euthaniseren , in eerste instantie zag je alle vrouwelijk voortekenen , maar helaas door geklooi met het licht kreeg ze ballen