Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

StoneTwisted

Regulator Van Aptus

Recommended Posts

Is er iemand die ervaringen heeft met dit spul , helpt het echt de planten te beschermen

tegen te veel warmte ?.

En word de foto synthese beter door de vorming van een kristal laag op de bladeren?.

 

Een ding weet ik wel het is belachelijk duur!! , maar ja als het echt helpt.

Ik gebruik nu eenmalig een kleine dosis Superthrive, dat gaat ook stress tegen

veroorzaakt door onder andere warmte .

Alleen moet je dit wel juist doseren i.v.m. het feit dat ze in de groei door dit middel in eens

de hoogte in kunnen schieten.

 

vreemd dat er op het forum niets is te vinden over dit spul,ja reclame.

Geeft je bijna te denken!!. :smoke

 

Gr,......Slick.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet het ook niet maar ben wel nieuwsgierig of het werkt ja

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

High lieve rakkers,

 

Over Aptus producten is wel iets te vinden op het forum. Jos van Aptus heeft zich zelfs (kort) in de discussie gemengt.

Wij hebben hier net onze Aptus Test afgerond en zijn zeer te spreken over de resultaten.

 

We hebben een bloeiunit met enkele stekken en zaailingen met BAC groei en bloei gevoed. De bloeiunit erlangs met dezelfde planten en dan naast BAC als basis voeding de toevoegingen van Aptus, regulator, startbooster, topbooster en tijdens de laatste weken van de bloei ook nog de pk booster.

 

Door de werking van silicium en de humuszuren krijg je inderdaad een betere weerstand tegen hitte. We hadden bij beide bloeiunits de planten wat langer laten doorgroeien. Hierdoor is een dik dek ontstaan vlak onder de lampen. De planten zonder Aptus kregen een open structuur, terwijl de planten met Aptus goed compact bleven. Eén van de planten die bij de testkweek werd gebruikt waren Warlock zaailingen van Magus Genetics. Een geweldige lekker ruikende en rokende plant. Maar helaas is ze wel een beetje gevoellig voor hitte. Hierbij merkten we het verschil wel het duidelijkst.

 

De planten zijn beter bestand tegen de hitte omdat je volgens Aptus een gezondere plant neerzet. De test heeft ons wel overtuigd. Het gebruik van silicium en humuszuren (maar ook fulvinezuren en kelp) zijn elementen die nog veel aandacht verdienen. Deze elementen zul je ook in meer of mindere maten tegen komen bij je superthrive.

 

De foto's van het kweekverslag staan in onze galerij. Maar we wilden ergens deze week nog een start maken met het uitschrijven van het verslag.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Asgrow.

 

Ik kijk uit naar het verslag.!!

 

Gr,....Slick.

Share this post


Link to post
Share on other sites
High lieve rakkers,

 

Over Aptus producten is wel iets te vinden op het forum. Jos van Aptus heeft zich zelfs (kort) in de discussie gemengt.

Wij hebben hier net onze Aptus Test afgerond en zijn zeer te spreken over de resultaten.

 

We hebben een bloeiunit met enkele stekken en zaailingen met BAC groei en bloei gevoed. De bloeiunit erlangs met dezelfde planten en dan naast BAC als basis voeding de toevoegingen van Aptus, regulator, startbooster, topbooster en tijdens de laatste weken van de bloei ook nog de pk booster.

 

Door de werking van silicium en de humuszuren krijg je inderdaad een betere weerstand tegen hitte. We hadden bij beide bloeiunits de planten wat langer laten doorgroeien. Hierdoor is een dik dek ontstaan vlak onder de lampen. De planten zonder Aptus kregen een open structuur, terwijl de planten met Aptus goed compact bleven. Eén van de planten die bij de testkweek werd gebruikt waren Warlock zaailingen van Magus Genetics. Een geweldige lekker ruikende en rokende plant. Maar helaas is ze wel een beetje gevoellig voor hitte. Hierbij merkten we het verschil wel het duidelijkst.

 

De planten zijn beter bestand tegen de hitte omdat je volgens Aptus een gezondere plant neerzet. De test heeft ons wel overtuigd. Het gebruik van silicium en humuszuren (maar ook fulvinezuren en kelp) zijn elementen die nog veel aandacht verdienen. Deze elementen zul je ook in meer of mindere maten tegen komen bij je superthrive.

 

De foto's van het kweekverslag staan in onze galerij. Maar we wilden ergens deze week nog een start maken met het uitschrijven van het verslag.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

 

 

 

duidelijk verhaal!! toch maar is keerjte gaan testen

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werkt idd perfect, heb hem aangeraden gekregen toen ik met een vraag kwam bij de plaatselijke shop over te hoge warmte.

Ook werd de plant er veel vitaler van tegen van alles.

Zeker aan te raden (zag ook wat grotere jongens deze kopen 5000ml) schrok alleen een beetje wat men daarvoor moest betalen, maar kreeg te horen van diegene dat hij niet meer zonder zou willen.

Voor mij in ieder geval een uitkomst zeer zeker bepaalde maanden van het jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er ook goede ervaringen mee en hoor ook van anderen dat ze niet meer zonder willen!

kost idd wel wat veel, bijna vloeibaar goud :)

 

ik ozu het ook niet zomaar wat gebruiken, idd zoals ik hierboven al las, enkel in de stressy periodes

koude's, warmte's.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is de regulator ook te gebruiken bij een eb en vloed opstelling, of laat hij residu achter in het vat?

 

Gr, Gk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je ook bij eb en vloed gebruiken laat wel wat residu achter, dus af en toe je vat even schoonmaken met een spons oid.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen opletten met het aanmaken van het vat dat je de regulator goed en rustig door roert, dus niet te wild of met een te sterk pompje.

Anders gaat het schuimen en verdampt/vervliegt er een hoop silicium.

Deze tip had ik er nog bij gekregen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De werkzame stof in Regulator is silicumzuur. Regulator is een stuk duurder dan Gen2000 of PUK silicia terwijl ze allen hetzelfde actieve ingredient hebben. Aptus schiet daar in prijs echter heel ver overheen. Ik heb me wel afgevraagd waarom ze dat doen. Is het omdat ze een hogere concentratie gebruiken of is het gewoon omdat ze het product te duur verkopen? PUK is ongeveer de helft goedkoper terwijl Aptus met veel anderen middelen juist zuiniger in gebruik is dan veel andere merken.

 

Heeft iemand daar ook een idee over?

 

 

Ps. @ stonetwisted; er is wel degelijk veel geschreven over siliciumzuur (regulator) en er zijn ook veel wetenschappelijke onderzoeken gepubliceerd en besproken op het forum. De rode lijn uit de literatuur is dat het wetenschappelijk bewezen werkt bij rijst, soya etc. Het werkt hierbij als anti-stress middel; dus tegen hitte, droogte en verzouting van de grond. Er zijn naar mijn weten geen wetenschappelijke onderzoeken gedaan met cannabis maar er bestaat in mijn beleving geen reden om te geloven dat de onderzoeken die zijn toegespitst op de eerder genoemde gewassen niet (deels) doorgetrokken kunnen worden naar cannabis.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hun waren 1 van de eerste die dit in een lijn voor onze plant op de markt brachten en het past dus binnen een hele lijn die getest ontwikkeld moest worden. Dat anderen zien dat het werkt en het na gaan doen tja.....

 

Sannie bied ook een compleet bio pakket aan die hij in zijn totaliteit getest heeft. Ga je kijken naar de losse producten zijn die natuurlijk ergens anders veel goedkoper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yara heeft dat al een eeuwigheid hoor !

 

Ze kloppen iedereen leeg met die wondermiddel fles .

Edited by Podhead5x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben ze dat niet gewoon bij Eveleens in Aalsmeer? Of mogen ze dat niet aan particulieren verkopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...