Ga naar inhoud

Test: Bluelab Ec Ph Combo Meter

78 replies to this topic

#1 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21259 Posts:

Gepost 17 juni 2008 - 17:04

Van K.J. Products hebben we een combimeter in de testronde! Het betreft de bluelab combo meter. Zowel pH, ec als temperatuur meet deze compacte en behoorlijk betaalbare meter. De ec meting is temperatuur gecompenseerd en wat erg handig is, is de digitale calibreermethode. Met een druk op de knop in plaats van pielen met een schroevendraaiertje.

Ik ga hem allereerst zelf reviewen en testen, en daarna gaat hij het veld in om het zo maar eens te zeggen: je krijgt hem 4 weken ter beschikking voor hij weer naar een volgende tester doorverhuist. Voor deze test zoeken we een aantal ervaren testers die:

1. Ervaring hebben met pH en ec meting (bijvoorbeeld hydro kwekers of mineraal mestende kwekers die op ec sturen)
2. Zelf ook een (goede) pH en ec meter al tot hun beschikking hebben om de resultaten te vergelijken
3. Zelf bij iedere voedingsbeurt hun pH en ec testen
4. Bereid zijn om de testresultaten zorgvuldig bij te houden en te publiceren
5. Voorzichtig met hun materieel omspringen :doctor:

Bij de meter worden verse vloeistoffen geleverd voor iedere test, evenals KCl bewaarvloeistof voor het opbergen van de pH sonde.

We testen onder andere op:

- snelheid van een stabiele meting
- verloop van de pH sonde (je zult dus ook regelmatig in verse kalibreer vloeistof moeten testen)
- gebruiksgemak
- soliditeit

Geposte afbeelding

Wil je meedoen aan de test en voldoe je aan de gestelde eisen? Stuur dan een pm naar mij. Het heeft gn zin om te reageren als je NIET aan de eisen voldoet. De meter rouleert, dus je krijgt hem niet in eigendom. Met de geselecteerde kwekers nemen we contact op voor een planning en afspraken over de test.

Happy testing!

#2 keesthemad

The only thing to fear is fear itself. - FDR.

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 10130 Posts:

Gepost 17 juni 2008 - 17:11

Hey whazzup,

Is dat een continu meter net zoals die hanna grocheck ?

En wat mag zo'n ding kosten in de winkel dan... ?

Kees.
Cheese and burger
Reeds gegeten; 8, 10, 13, 16, 18, 27, 30.

Grilled Cheese Acadamy

"putting on a few pounds the fun way"

#3 robdh

TestKees

• Members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1493 Posts:

Gepost 17 juni 2008 - 17:38

Ik had een tijdje geleden een folder van dat ding gehad, ziet er erg goed uit. Ik ben benieuwd naar de resultaten.

#4 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21259 Posts:

Gepost 17 juni 2008 - 17:46

zoals je wellicht wel ziet aan de pH sonde en het model is het gn continu meter, er zit zelfs een auto off op (effe op het linkje klikken kees!)

Een korte search op Google leverde een gemiddelde prijs van rond de 200 euro op

#5 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21259 Posts:

Gepost 17 juni 2008 - 17:55

Bijgevoegd bestand  Bluelab_Combo_Meter_Dutch_Inst_Man_A4_Ver2_01052004.pdf   158,22K   82 Aantal downloads
Hierbij alvast de gebruiksaanwijzing waar ik overigens al de eerste opmerking over heb: Het is te ontraden om je sonde in gewoon water te bewaren. Daar kun je beter KCl oplossing voor gebruiken. Voor het reinigen van pH sondes heb je ook speciale reinigingsvloeistoffen.

Bluelab, the movie :doctor:

#6 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21259 Posts:

Gepost 18 juni 2008 - 17:23

Toegevoegd bestand Bluelab_Combo_Meter_Dutch_Inst_Man_A4_Ver2_01052004.pdf ( 158.22k ) Aantal keren gedownload: 0

Wietforum members zijn klaarblijkelijk niet zo ingesteld op pH meters of kijken liever filmpjes dan dat ze lezen. Dat laatste zien we overigens wel meer op het forum :doctor:

#7 Mustang

Harde kern lid

• Members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1226 Posts:

Gepost 18 juni 2008 - 18:52

Hahahah whazzup, wellicht moet je WF in youtube stijl gaan maken met alleen film en tekst door de members! Lijkt mij een redelijk uniek en chill plan!

Erg strakke meter, ikzelf ben een liefhebber van Milwaukee maar zo heeft iedere gek z`n gebrek
TBS met Dwangverpleging geeist!

#8 ASGrow

Ab uno disce omnes

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2359 Posts:

Gepost 19 juni 2008 - 00:23

High Whazzup,

We krijgen de indruk dat een trend is ontstaan voor het niet-meten van de waarden. Iets met organische voeding..

Groeten uit Eindhoven,

AS Grow
Vivat, crescat, floreat

#9 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21259 Posts:

Gepost 19 juni 2008 - 00:59

:doctor: en da's ook goed natuurlijk, maar ik weet zker dat er ec en pH gemeten wordt door vele kwekers, ook op wietforum :execute

#10 dokkie

Cannabis Libertine

• Banned
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1706 Posts:

Gepost 22 juni 2008 - 22:39

cool man, lijkt me een goed ding..... :smoke

UNDERDOK

A SCANNER DARKLY full movie

-----------------------

Dokkie knows the code.. To Grow ya Crops in easy mode..
It's all about cannabis, and it allways will be.!!!.
If your not in,for the love for cannabis, get the fuck out a here!!!!

#11 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21259 Posts:

Gepost 13 augustus 2008 - 21:21

Inmiddels hebben we hem weer beschikbaar voor een tester. Welke minerale en/of hydro kweker wil hem eens een kweekje goed aan de tand voelen?

Extra bonus: Als je er een hl mooi verslag van maakt mag je hem houden. Ik zeg niet dat je verslag per definitie lovend moet zijn, je moet hem natuurlijk wel effe goed testen, dus eigen betrouwbare meetapparatuur is k benodigd. Dit is dus geen oproep voor hen die nog geen pH / ec meter hebben helaas ;)

#12 Tara

Volwaardig lid

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 651 Posts:

Gepost 13 augustus 2008 - 23:53

@whazzup

Je had hem zelf toch getest?? wat waren je bevindingen?

Tara

#13 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21259 Posts:

Gepost 14 augustus 2008 - 00:11

nee, hij zou naar dokkie toegaan maar die heeft het te druk met zijn ton momenteel ;)

En ikzelf doe "het" organisch he...

Kom op gifmengers aller landen, verenigt u en test deze fraaie meter. Ander hou ik hem zelf en dat zou je me toch ook niet gunnen he? Dus als je een hekel aan me hebt mag je hem k testen :wacko:

#14 GirlHaze

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 108 Posts:

Gepost 14 augustus 2008 - 08:06

Helabatjes,

Graag stel ik me kandidaat als tester van De Bluelab Combo meter.(heb geen hekel aan u hoor (lol))
Ik kweek al 2j op aarde,dus ben wel geen hydrokweker.
Ik gebruik het volledige Plagron terra concept.

1. Ervaring heb ik met pH en ec metingen.
2. Heb een goeie phmeter maar men ecmeter is een goedkopere versie (60).
3. ph gebruik ik iedere keer, enkel gebruik ik ec als er iets scheelt (wil dit gerust iedere x doen).
4. Heb juist een leeg agenda-tje gekocht
5. M'n meters ,na gebruik, wordt deze gereinigd en teruggeplaatst in originele verpakking!
heb deze trouwens al 2j en ziet er nog altijd als nieuw uit !

Mvg Girlhaze

ps: Bluelab_Combo_Meter_Dutch_Inst_Man_A4_Ver2_01052004.pdf ( 158.22k ) Aantal keren gedownload: 0

deze werkt niet, ik geraak er niet op.
Grts. Girlhaze.

#15 guest_H

Newbie

• Ex-members
  • 5209 Posts:

Gepost 14 augustus 2008 - 09:53

Heb hem even elders geupload, lijkt me dat gewone users geen attachments kunnen downloaden/lezen.

Manual

#16 StAmpende Stumper

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 196 Posts:

Gepost 14 augustus 2008 - 10:10

Hoi Wazzie,

Hier stumpetje weer eens.
Ik ben net aan een nieuwe ronde cocosslabs begonnen en bezit zelf de Hanna grocheck dus wil deze meter best wel deze ronde testen naast mijn eigen meter.

Greetz Stumper.

#17 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21259 Posts:

Gepost 14 augustus 2008 - 19:54

kijk, onze stumper is back in town :wacko:

En weer met een hydro kweekje ook nog, met vergelijkingsmateriaal uit eenzelfde prijsklasse. Sorry haze, maar dit is een uitgelezen mogelijkheid om hem eens goed aan de tand te voelen en stumper kennende gaat ie dat ook doen ;)

Meld je even per pm bij doc, dan kunnen jullie even afspreken. Zet hem op stumper!

wat is er overigens met je oude id aan de hand stumper?

#18 StAmpende Stumper

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 196 Posts:

Gepost 15 augustus 2008 - 07:37

Ha die wazzie,

Me oude nick wist ik niet meer te gebruiken omdat ik niet wist met welk e-mail adres ik dat had aangemaakt.
Ik zal dokkie even een pm sturen, tnxs

#19 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21259 Posts:

Gepost 15 augustus 2008 - 22:18

hehe doc heeft er inmiddels ook een pm gehad en zo is het cirkeltje weer rond ;)

#20 Doc

this is my playground

• Full member
  • 8847 Posts:

Gepost 21 augustus 2008 - 17:29

Bekijk Post StAmpende Stumper, op 14 Aug 2008, 11:10, zei:

Hoi Wazzie,

Hier stumpetje weer eens.
Ik ben net aan een nieuwe ronde cocosslabs begonnen en bezit zelf de Hanna grocheck dus wil deze meter best wel deze ronde testen naast mijn eigen meter.

Greetz Stumper.

De kogel is door de kerk,

Onze stumper gaat de meter testen. :(
Mischien kan er een foto geplaatst worden van de set.

Sucses met de test Stumper. ;)