Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

chucky

Voedingslijn Canna Terra

Recommended Posts

Effe bij vermelden dat een vriend van me het zo doet en prachtige exemplaren heeft.

 

Hij baseerde zich op de voedingstabel van CANNA zelf, maar, nam de helft van hetgene dat men voorchrijft op de tabel.

 

Graag jullie ervaringen, meningen, en of verbeteringen. Verhoudingen zijn steeds op 10 L regenwater.

Orginal Homeboxtent 1 op 1 op 2 m alles aanwezig.

 

Bij week 1 (iets langer) 18 u licht (600w) 20ml TERRA VEGA op 10 l regenwater + 2,5 ml RHIZOTONIC

 

bij week 2vegatieve fase van +- 1 tot 3 weken op 12u licht

30 ml terra vega + 10 ml Rhizotonic + 15 ml cannazym

 

bij bloeifase 1 12 u licht (verschijnen van de 1ste bloemen) 1 tot +- 2 weken: 50 ml TERRA FLORES + 2,5 ml RHYZOTONIC + 12,5 CANNAZYM + 20 ML CANNABOOST

 

 

bij bloeifase 2 12 u licht (bloemvorming over de gehele plant) : 50 ml terra flores + 2.5 ml rhyzotonic +12.5 canazym + 20 ml cannaboost + 7.5 ml pk 13/14

 

 

 

bij bloeifase 3 (toename in bloemgrootte) 2 tot 3 weken: 12 u licht 50 ml terra flores + 2.5 ml RHYZOTONIC + 20ml cannaboost

 

 

bij bloeifase 4 (toename in bloemgrootte en afrijping) 1 tot 2 weken 12u licht 12.5 cannazym + 20 ml cannaboost

 

 

Hieronder vind je de orginele tabel van CANNA zelf...

helemaal onderaan zie je hun tabel die zij hanteren...

 

http://www.canna.nl/producten_terra/voedingsschema.html

 

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en reakties!

Posten maar...

Edited by chucky

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is vooral belangrijk of je regenwater of kraanwater gebruikt..

 

kraanwater kan namelijk al snel een EC van 0,8 hebben in sommige gebieden van NL! [Maar deze 0,8 kan zeker nuttig zijn!]

-Kraanwater bevat Calcium en Magnesium [kalk] ''Ca + Mg'' <--- belangrijke bouwstoffen voor je plant, die in veel reguliere voedingen te weinig voorkomt omdat ze er vanuit gaan dat je kraanwater gebruikt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog iemand ?

 

 

het is vooral belangrijk of je regenwater of kraanwater gebruikt..

 

kraanwater kan namelijk al snel een EC van 0,8 hebben in sommige gebieden van NL! [Maar deze 0,8 kan zeker nuttig zijn!]

-Kraanwater bevat Calcium en Magnesium [kalk] ''Ca + Mg'' <--- belangrijke bouwstoffen voor je plant, die in veel reguliere voedingen te weinig voorkomt omdat ze er vanuit gaan dat je kraanwater gebruikt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik meestal ook terra vega,en flores,en pk.

 

Ik begin met stekken,op grond van ph5,8 a 6

potten van 4 liter.

Extra calcium korrels die ik net onder de toplaag inmeng.

dag of 4 laten inweken met bio nova bio roots om je plantjes goed te laten wortelen,

geen ph-,ph+ alleen dat...8ml roots per liter KRAANWATER,en wat korrels.

1x gebruik ik die bionova roots,4 of 3 dagen van te voren.

Stukje folie over het potje doe ik wel tegen het uitdrogen altijd.

 

Dan stekjes erin na 3of4 dagen,goed aandrukken!

Folie er weer over,ventilator flink tegen die kleine plantjes laten blazen,

en het is aan de gang!

 

Dan geef ik 1 x puur water uit de kraan, de eerst volgende waterbeurt.

Weinig,100ml ofzo.

 

Daarna zijn mijn plantjes wel zo groot dat ik ze een kwart vega kan geven.

250 mililiter ongeveer.Dit is alweer de derde voedingsbeurt...inclusief voor weken.

Met dat beetje voeding is mijn water gelijk een beetje afgezuurd,en dat werkt perfect voor mij.

Ik meet al 4 jaar niks meer.

 

Volgende voedingsbeurt de helft tot maximaal 70 procent terra vega ofzo,en dan ist bloei tijd ongeveer.

In dit voorbeeld zit ik dan op ongeveer 2 weken groei bij jack herer,die 12 weken bloeit.

Bij voedingsbeurt 4of5 ongeveer zit je wel aan de 70% voeding.

 

Dan moet je even aanzien hoe groot je plantjes moeten worden.

Ik blijf meestal wel rond die 70% voeding hangen als het nog even moet,meestal niet meer in ieder geval.

Ik groei ook altijd onder 24/0 licht.

 

70% flores geef ik zodra alles op 12/12 staat,tot 90% procent soms wel als ik niks anders meegeef,

en mijn planten zjin al flink aan het bloeien.

Wat pk op een gegeven moment 70% maximaal,daarna geen pk meer maar vitrasol van bio nova 70%,

bijde wel MET canna flores.

 

Maar als ik dus per 10 liter 10 mililiter pk geef,

geef ik 10 mililiter flores minder!Geef ik bij de 3na laatste week per 10 liter water

10 mililiter vitrasol,geef ik per 10 liter 10 mililiter minder flores.

Anders word het al snel teveel...

 

3na laatste week alleen flores 50-60 % nog voor 1 weekje,

of vitrasol,heb ik ook wel es gedaan,

 

2 weken puur kraan water,klaar.

 

Je kunt ook op't laatst geen flores geven,maar vitrasol,

of canna boost,of wat dan ook.Net wat jij wilt,

hoewel ik van mening ben dat 50 euro voor een liter wat veel is voor die boost shit.

Tenminste,dat heb ik er voor betaald :S

Daarom gebruik ik vitrasol.Hoewel ik het ook niet altijd gebruik...

 

4 liter potjes?

Ja,ik vind het lekker werken.Te nat zetten is vrijwel onmogelijk als je eenmaal lekker aan het bloeien bent,

en je kunt elke dag een flinke scheut voeding geven.Elke dag.Lekker regelmatig.

Soms wel tot een liter of meer per dag per plant als er flinke toppen in zitten in een 4liter potje!

 

Dat werkt perfect voor mij.Je moet gewoon even zelf zoeken wat voor jou het beste werkt,

dus wat ik hier typ is niet een garantie ofzo.Gebruik ervan wat je kunt,

en vergeet de rest.Staar je niet blind op hoe een ander alles doet. :(

 

[edit]

Ik gebruik ook geen ph- of + meer...hehehe...

 

http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=...&album=4458

daar heb je een voorbeeld van een kweekje met canna.

De stek die je ziet,is niet 1 van de plantjes in de bloeikamer,

en de planten die er rijp uitzien,hebben zeker nog 2 weken water gehad.

[/edit]

 

//Joe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je weet dat het voor hem werkt, waarom probeer je het zelf niet dan niet gewoon eens..?

Ik ben nu ook net begonnen met Canna Terra Flores.. Zit nu in de eerste week bloei en heb 60ml op ong 50l gemengd. Toen stond mijn EC meter op 1.2. Ik ben nu van plan om het iedere week met 0.1 punt op te voeren, maar heb dus nog geen idee hoeveel ml Flores dat zal zijn op 10l.

Vanaf een week of 6/7 bloei zal ik dan een paar keer PK13/14 toevogen..

Hiervoor heb ik 2 rondes gedraaid op BioBizz, maar dat vind ik een zooitje rommel.

 

Het verhaal hierboven zou ik zelf niet zo gauw aanhouden... Zeker niet gelijk een ventilator op de de jonge plantjes zetten en gewoon kraanwater geven..

Pas na 3 weken zet ik een fan erin en geef ze de eerste drie weken alleen maar afgezuurd water met af en toe wortelstimulator in de eerste 2 weken. Daarna begin ik pas met voeding en hou dat tot de ene laatste week vol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...