Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bambo

Kweekschema PP (Powerplant) op grond

Recommended Posts

Het onderstaande schema is gebaseerd op een willekeurig allmixje van de growshop. Beter is om zelf je grond samen te stellen maar dat is een verhaal apart en niet iedereen heeft daartoe de mogelijkheid of zin in. Ook ga ik ervan uit dat je een hobbygrower bent die het leuk vind om een lekkere en goede opbrengst van je plantje te halen.

 

Groeicyclus: de grond goed inwateren alvorens de stekken uit te planten. Water je grond 24 uur van te voren in met een mengsel van wortelstimulator en een willekeurige bloeistimulator (zoals BN X-cel). Houdt de PH op 5.8 in dit geval dan werkt de Wortelstimulator beter. De rest van de groeiperiode behoef je geen water meer te geven. (behalve als de RV zo laag is dat alles verdampt)

Elke dag sproeien met een mix van regenwater met 0,5 ml BN X-cel op 1 liter water. Heb je geen regenwater gebruik dan gewoon leidingwater aangezuurt met salpeterzuur. Hou de PH van het sproeiwater op 6.5 (gelijk aan regenwater). Zet de planten in de bloei op zo'n 30 a 35 cm. Let op want de groei is er nog niet uit. Ze kunnen wel 1.30 meter hoog worden. Als je lampen niet zo hoog kunnen hou dan een lagere lengte aan bij het in de bloei zetten.

Wil je extra bladvoeding geven het mag zolang je het niet te gek maakt.

(EC max 1.1)

 

Bloeicyclus: de meeste allmixjes gaan ervan uit dat je de eerste 4 weken niet hoeft bij te voeden. Houdt bij PP 3 weken (bv. 2 weken groei en 1 week bloei) aan en begin daarna te voeden. Zet je mixje na 3 weken op een EC van 1.6 en laat deze elke week oplopen met 0.2 punt. Sproeien doe ik niet meer als de eerste bloemen zijn verschenen.

 

In bloeiweek 5 gebeurt er iets belangrijks met de PP. Ervaren kwekers merken aan de plant dat het lijkt alsof deze stilstaat. Ze nemen in ene niet zo lekker meer water op. Dit verschijnsel duurt een paar dagen en op het moment dat je planten weer om voeding schreeuwen ga je de NPK spiegel veranderen. Met andere woorden de PK 13/14 komt om de hoek kijken. Hou je EC op 2.2. De rv ligt tussen de 50 en 70

 

Vanaf dag 58 bloei alleen nog maar water geven. In het merendeel van de gevallen kan je de plant op dag 64 oogsten. Laat je niet verleiden tot eerder oogsten omdat het lijkt of de plant er al is. Juist in week 8 en 9 maakt de plant zeer veel hars aan. De rv ligt in deze periode op 50. Lager mag ook maar kijk dan uit voor beessies.

 

Stel de PH over de gehele linie op 6.4 met uitzondering van het inwateren (zie boven)

 

Het gebruik van enzymen: het mag maar hoeft niet. Zelf geef ik de voorkeur om elke 2 weken, nadat ik ben begonnen met voeding geven, een watergeefbeurt met enzymen te verstrekken. De enzymen lossen de opgehoopte zouten rondom de wortels op en deze zouden dan volgens de theorie weer beter functioneren.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoppa............. weer een veer :wink:

 

denk dat er zeker een aantal zijn die hier iets aan kunnen hebben;

(alvast namens hen) Thanx

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus als ik het goed begrijp als je enzymen gebruikt hoef je ze niet te speolen elke twee weken?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Chapeau bambo, eindelijk een lid met zinnige, welgeformuleerde info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu al een paar keer me pp 12 weken laten staan i.p.v 9 a 10 zoals normaal. Ik haal er zeker meer vanaf en zie dat ze veel langer door groeien dan me favorieten k2'tjes dus heb je de tijd en het geduld.. probeer het maar eens... ben wel zeker dat je pp's heb andere soorten eindigen in een ellende na 12 weken :-( (bij mij altans).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

dus 3 weken langer laten staan ondanks dat de haartjes al bruin zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies, maar speel er mee en hou natuurlijk de boel goed in de gaten want het is wel zo hoe langer je wacht hoe meer kans op toprot. Maar bij pp 2 a 3 weekjes langer wachten en je haalt er zeker meer vanaf :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

wietplanten die langer hebben gestaan als wat ze normaal doen gaat die plant canabinol of zo gaat aanmaken waardoor je wiet een heel ander efect krijgt als je het rookt of wat dan nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

de techische kant ervan weet ik niet, alleen dat het bij pp wel kan en de smaak veranderd niet hoor altans bij mij niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel gram extra levert dat door groeien ongeveer op ??, aangezien 3 weken extra toch 1 derde van de tijd is dan moet je winst ook minimaal dat meer zijn toch ?. of gaat het puur om de smaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

ik vind dit een slecht schema voor voorbemeste aarde door die bn x-cell loopt je ec veel te hoog op daar moet je alleen wortelstimulator bij geven en waar staat die dan bij bionova ik ben zeker gek dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

voedingsadviesvp

 

Vanaf de derde bloeiweek wil ik mijn lamp langer aanhouden [zie de thread "Hogere opbrengst door photoperiodemanipulatie" in forum 'De Info']

Het gevolg zal zijn dat m'n planten aan het eind van de bloei zo'n 50% meer lichtenergie toegevoerd hebben gekregen.

Tis een experiment...

 

In m,n tuintje staan PP en Edelweiss en ook nog een enkel Shivaatje op All-Mix in vierkante 7liter potten.

 

Rond deze tijd (tweede bloeiweek) begin ik meestal met verdunde Bio-bloei. en dan de een of andere booster ergens in de tweede helft van de bloei.

Kan ik de extra vegetatieve groei die ongetwijfeld ook een gevolg zal zijn naast de extra bloei beinvloeden door middel van de voeding?

Kan iemand me een zinnig advies geven hoe ik m'n voeding zou moeten aanpassen.

 

 

 

 

___________________________________________________________

De therapie is geslaagd als de neurotiese ellende is omgezet in echte ellende.

-- Sigmund Freud

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry maar het langer door laten groeien gaat ten kosten van de wiet. dit heb ik ergens gelezen.. als je met een vergrootglas naar de thc kliertjes gaat kijken dan zie je dat ze doorzichtig zijn, wanneer deze rechtomhoog staan en licht dof worden moet er geoogst worden. als je dit niet doet wordt de thc zoasl eerder vermeld omgezet in andere stoffen. dus niet doen is mijn advies 8O

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan wel een tof experiment zijn, laat ons weten of je er winst van krijgt hé :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst ik ben niet weg, ik heb me gewoon een tijdje op de vlakte gehouden. Wel heb ik steeds met een schuin oogje naar het forum gekeken. By the way, dit schema is echt van mijn hand. Dat ik sommige teksten "leen" van BN is op zich niet verwonderlijk. Dat bv een wortelstimulator beter werkt bij een Ph 5.8, ja inderdaad dat staat op de fles en dat heb ik voor alle duidelijkheid vermeldt. Is geen geheim beter goed gejat dan zelf slecht bedacht. En dat geldt uiteraard voor meerdere teksten maar niet voordat zij persoonlijk door mij zijn uitgeprobeerd. Het schema is overigens tot stand gekomen na 2 jaar intensieve PP teelt dus ik weet echt waar ik over praat. Om over "gasten" die beweren dat BN X-cel EC verhogend zou zijn maar te zwijgen...........en ja ik heb onregelmatig contact met BN.........

 

Tja die 12 weken bloei die ergens genoemd werd door een van de replyers. Laat ik het erop houden dat bij iedereen de omstandigheden varieert en daardoor de bloeiduur afwijkt. Zelf let ik bij het oogsten op de gloed die de plant uitstraalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Bambo, 2 vragen.

 

Wat is de startwaarde van jou EC bij mij is het 0,30. En als jij PK 13-14 toevoegd is dit dan een paar dagen of gebruik je dit elke week verhogend tot het einde.

 

Verder een goede zaak dat je de moeite neemt om een beproeft schema te delen met anderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

ik gebruik helemaal geen ec en ph meters en de toppen zijn enorm en bruisen, who cares ,kijk naar je planten geef ze wat ze nodig hebben en ze belonen je

 

hou je niet aan cijfers maar experimenteer zelf en verhoog de dosis voeding keer op keer, namelijk elke plant is anders en de ene kan ander behoeften hebben zelfs als het over dezelfde soort gaat.

 

staar je dus niet op cijfers blind maar ga ervoor en verleg zelf je grenzen

cijfers kunnen bij mij de boom in

 

veel kweekplezier de leute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat raad je (arme :evil: ) mensen zonder pH en EC meter aan? ( en dan NIET zeggen: een meter kopen) gewoon de dosering op de fles volgen? en hoe doe je dat dan als je bv pk 13/14 gaat toevoegen?

 

laatz 8)

GG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder meters zou ik zeggen bij BN voeding

 

 

vanaf week 3: BN Grond de helft van de aanbevolen dosering dus 20 ml per 10 liter water

+ 5 ml per 10 liter water PK 13/14

vanaf week 4: BN Grond 30 ml + 7.5 ml BN PK 13/14 per 10 liter water

vanaf week 5 tot 8: BN Grond 35 ml + 10 ml BN PK13/14 per 10 liter water

 

Daarmee zit je aan de veilige kant, wat leuk is om verder te proberen is een extra Kaliumgift in week 8. Wil je het bio houden probeer dan eens de Vitrasol (suikerbiertenextract, tjokvol kalium) uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BN Grond is bloeivoeding neem ik aan?

en groeivoeding geef je dus niet omdat er al genoeg in de allmix zit

hoe zou je dit buiten doen? (langere groeiperiode dus dan wel groeivoeding?)

 

thnx

GG 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

BN Grond is een 1 component voeding die je zowel in de groei als de bloei kunt gebruiken. Deze is ook geschikt voor je buitenplantjes in de groei en bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

gebruik zelf bijna het zelfde schema voeg alleen 1X per week 25 mm sporenmix toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

boven is ook van mij.

 

Ik doe er ook 1 co2 tablet van no mercie bij 8O

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest amarouk69

hoi zat te lezen wat voor voeding zonder meters,ik zelf gebruik exellent dat bio systeem. moet je zelf de NPK verhoudingen toepassen,en als je een beetje je planten kan lezen kan je zelf studderen met de hoeveelheden.gebruik het zelf nou een x aantal ..... en het bevalt me prima.het is wel een aarde voedingschema.als er interesse is in het schema dan lees ik het wel. gebruik het in grote bakken kan ik me aarde meerdere keren hergebruiken. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...