Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Raúl Reyes

Guerilla Kweek

Recommended Posts

Hier nu ook mijn verslag.

 

Ik ben begonnen met 15 gefeminiseerde zaden van Dutch passion, 10 X passion #1 en 5 X frisian Dew. Niet goedkoop trouwens. Van de Frisian Dew zijn er maar 4 opgekomen, de Passions allemaal. Ik heb een voorgroei kastje gebruikt met 4 keer 36 watt TL, de deur liet ik op een kier voor enige ventilatie. De planten hebben zich hierin redelijk ontwikkeld, alleen bleven de zijtakken achter. Enkele planten heb ik getopt (het kruintje eruit gehaald) hiervan wil ik binnenkort eventueel wat stekken snijden. het nadeel is dan wel dat je "blind" snijd, ik hoop maar dat Dutch Passion de belofte van gefeminiseerd nakomt, de prijs was ernaar.

 

 

gallery_17316_5238_152942.jpg

 

De voorgroeikast

 

 

 

 

gallery_17316_5238_363296.jpg

 

De 14 planten hebben alle ruimte ingenomen en beginnen elkaar te verdringen, tijd om ze naar de stek te gaan brengen!

 

gallery_17316_5238_274178.jpg

 

 

gallery_17316_5238_137196.jpg

 

Frisian Dew (links) Passion #1 (rechts)

 

gallery_17316_5238_72653.jpg

 

 

Ik heb 3 plekken gevonden, naar heel erg lang zoeken en ik ben er niet 100% tevreden over. Op 2 plekken waar dus 2 keer 6 planten staan is de grond niet helemaal goed. Ik heb er gaten gegraven en aarde in gestord voor eenjarige tuinplanten. Op de andere derde stek is aarde hard, behalve op een bult waar heel veel brandnetels groeien. alleen loopt hierlangs een doodlopend pad, er zullen dus af en toe mensen langskomen. Ook heb ik hier veel konijnen en slakken gezien. voor 2 van de mindere plantjes is het het proberen waard....

 

gallery_17316_5238_2191855.jpg

 

net geplant op plek 1, bij het groepje van 6

 

gallery_17316_5238_792015.jpg

 

net geplant op plek 1, bij het groepje van 6

 

gallery_17316_5238_1353813.jpg

 

gallery_17316_5238_35926.jpg

 

 

Nu gaan we naar plek 2, deze staan al 3 dagen. Hier heb ik echter alleen de bodem uit de pot gesnede om te kijken wat het beste resultaat geeft, de wortels kunnen dus van onderuit de diepte in.

 

gallery_17316_5238_589276.jpg

 

gallery_17316_5238_616938.jpg

 

gallery_17316_5238_1139086.jpg

 

gallery_17316_5238_1305212.jpg

 

gallery_17316_5238_419745.jpg

 

gallery_17316_5238_527387.jpg

 

 

Dan gaan we naar de derde en laatste plek. Hier hebben de slakkenkorrels hun diensten al bewezen. Toch wist 1 slak een plant te bereiken, die heb ik er af getrokken. We zien wel wat het geeft, en of de boel hier ontdekt wordt. Als er mensen komen is het op zich nog niet zo erg. Het ligt eraan wie.....

 

 

gallery_17316_5238_142782.jpg

 

gallery_17316_5238_636273.jpg

 

gallery_17316_5238_561999.jpg

 

De oplettende kijker kan in het midden van de foto de plant ontdekken!

 

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

 

Groeten guerilla woordvoerder Raúl Reyes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de eerste foto's (met gras en riet) lijkt de grond nogal voedingsarm te zijn.. Ik denk dan ook dat je problemen gaat ondervinden naarmate de planten groter worden en voeding uit de potgrond is verbruikt.. De andere plek ziet er wel goed uit maar let erop dat het onkruid je planten niet gaat overwoekeren.. succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd wat de passion #1 gaat doen deze wil ik volgend jaar namelijk ook gaan kopen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

de plek waar brandnetels staan, zeker 1m rond de plant alles wegkappen.

De lente is nu goed op gang, in een week tijd kan alles overwoekerd zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tomas: Zou kunnen dat de grond voedingsarm is, misschien valt het mee. er groeien wel planten en waar mijn planten staan dat zijn eigenlijk openplekken tussen de wilgestruiken, die daar erg goed groeien. Bij plek 2 heb ik iets bijgemest met organische mestkorrels.

 

@ Alibaba: Volgens de verkoper moet passion#1 goed zijn. Citaat: Een Indica variëteit die in de zeventiger jaren in Californië ontwikkeld is en in Holland sinds 1980 gekweekt wordt. Rookt zacht met een citrusachtig aroma en heeft een goede "high". Gemakkelijk te kweken. Groeit met lange compacte toppen, die vol zitten met hars (zeer vet). Een van de beste groene "buiten" variëteiten van Dutch passion.

 

@ Driesken: Ik ga geen netels wegkappen. Ik houd het een beetje in de gaten en geef mijn planten beetje bij beetje wat ruimte. Als ik 1 meter rond de plant alles wegkap dan word het zo opvallend, maar bedankt voor de tip. Ik ga het in de gaten houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoop voor je dat je plantjes niet overwoekeren met al dat onkruid,het onkruid bied ook veel beschutting voor slakken die zo makkelijker bij je plantje komen........en zulke kleine plantjes zijn in een nacht helemaal kaal gevreten als je niet oplet :D

 

laters ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je op plek 2 ook een gat gegraven om te kijken hoe diep het grondwater daar zit? Want het lijkt wel dat ze tussen lisdoddes staat, en die groeien namelijk alleen in natte grond. Want je wil toch niet dat je plantjes daar verdrinken hè ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi kastje en verslagje ;)

ga ik ook zeker volgen dit

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vette kweek, mijn guerillia planten waren vorig allemaal door slakken opgegeten :rofl

 

Ik hoop dat je er veel lekkers vanaf haalt :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Wierieman en Driesken: Ik ga vandaag naar de plek met de brandnetels om wat ruimte rond de plant vrij te maken. Ik ben benieuwd hoe het er na de eerste week bijstaat!

 

@ Labrat: Op plek 1 en plek 2 heb ik plantgaten gegraven van 40 cm diep. De dag erna ben ik teruggekomen om er goede groend in te storten. Er stond geen grondwater in. het was begin mei, de periode van veel zon en weken geen regen. De grond was op veel plaatsen erg hard, behalve daar waar ik de planten gezet heb. Volgens mij was het vroeger een meertje dat in de loop der jaren steeds kleiner is geworden. Bij een droge zomer hoef ik waarschijnlijk geen water te geven. Bij een hele natte zomer kon het wel eens minder goed aflopen...

 

@ Fatboy: bedankt! In die kast heb ik vroeger stekken gemaakt. Ik heb wel kweek ervaring maar niet buiten... Die kast fungeert prima als simpel voorgroeihokje, lowbudget. Vier kleine tl balkjes en dan toch 14 planten voor laten groeien. Ook gewoon zonder ventilatie, alleen de deur op een kier. ik hou jullie op de hoogte van vorderingen en foto's.

 

@Ktja:Ik ga mijn best doen Ktja. Ik zal vandaag eens kijken of de slakken mijn planten lastig vallen of niet. Oude voorraad slakkenkorrels waren in de aanbieding bij Gamma omdat ze overgaan op een andere verpakking. Als het nodig is haal ik nog een bus.

 

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ja 'gokken' hoor bij het guerilla kweken hè. Mijn plek is trouwens ook niet een van de droogste plekken, dus ik hoef me ook niet zo zorgen te maken over watergeven, maar tja alleen een hele natte zomer. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje laat, maar hier is dan toch het vervolg op mijn guerilla kweekje. De eertse 2 plekken waren inderdaad niet zo goed alsdat ik had gehoopt. De planten gingen erg goed, todat het een week of wat, in het begin van de zomer, veel had geregend. Het laag gelegen veld stond onderwater en mijn planten zijn verzopen. Een enkele heeft het overleeft, ik heb er nog een paar gram vanaf kunnen halen....

 

De 2 slechtste plantjes heb ik op een plek gezet die achteraf veel beter was. De 2 kleine plantjes zijn erg groot geworden... gelukkig. Op deze plek heb ik wel erg veel last van slakken gehad.

 

gallery_17316_5238_154051.jpg

 

Dit is de Passion n#1 in augustus. erg groot geworden ik was er zelf al een tijd niet meer geweest en had het voor dit jaar al bijna opgegeven. Rechts een klein stukje van de Frisian Dew.

 

 

 

 

 

gallery_17316_5238_940458.jpg

De Frisian Dew, heb ik net recht gezet omdat deze plat lag. De bladeren moeten zich weer naar het licht keren dus het lijkt nu een beetje raar.

 

 

gallery_17316_5238_1186607.jpg

 

Beide planten zijn zo'n 2 meter hoog. Gelukkig heb ik ze in het begin getopt. Liever zou ik een wat lagere soort hebben, helemaal voor deze plek.

 

 

 

 

Vlak voor de oogst. De Frisian Dew is afgebloeid tegen het einde van september. De passion gaat goed maar heeft nog even nodig.

 

gallery_17316_5238_1043090.jpg

 

 

 

gallery_17316_5238_1034218.jpg

 

 

 

Frisian Dew

 

gallery_17316_5238_1034218.jpg

 

 

Close up special

 

gallery_17316_5238_322409.jpg

 

gallery_17316_5238_346192.jpg

 

 

De special heb ik iets te vroeg moeten oogsten omdat deze helemaal stuk gewaaid was door de harde oktober storm. Achteraf wel een mooi resultaat. De wiet van de Frisian Dew vond ik zelf iets minder mooi, de wiet is niet zo groen maar en beetje donker van kleur. de Special is erg mooi opgedroogt, mooi lichtgroen, net binnenwiet.

 

Van deze 2 planten heb ik toch 180 gram kunnen trekken, voor die 2 planten niet zo slecht. Wel jammer als je bekijkt dat ik met 14 (!!) planten ben begonnen en dat dit de slechtste 2 waren..

 

Ik ben al bezig na te denken voor volgend jaar. de grond is hier in de buurt niet zo goed, denk ik. het is moeilijk vruchtbare grond te vinden met brandnetels. Waar mijn 2 planten stonden, daar is de grond ooit gestort, van een andere plek dus, het ligt daar op een hoop, daarop heb ik gekweekt. Op die plek kan ik volgend jaar wat meer zetten, maar veel niet denk ik.

 

Zijn er mensen die goede ervaring hebben met Zuid Limburg en of Belgisch limburg? Allemaal harde kalkgrond of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Waar mijn 2 planten stonden, daar is de grond ooit gestort, van een andere plek dus, het ligt daar op een hoop, daarop heb ik gekweekt.'

 

hmm... met die voorkennis zou ik willen weten waarom of waar het vandaan kwam.

 

en waarom neem je niet eerst bodemmonsters zodat je ook ruim op tijd al eens wat houtas, kalk, beender/bloedmeel, guano of koeienkorrels of wat dan ook kan doorwerken op dat stuk. zet alvast honderden regenwormen uit of zaai op die stukjes in het najaar winterrogge die je vlak voor je gaat planten een schop diep omgooit voor de superstikstof. dat mulchen zal je plant zeker goed doen in moeilijker tijden. slakken zijn goed af te vangen met schoteltjes of ingegraven blikjes bier waar je de bovenkant wat van open knipt (gaat lang mee omdat het ingegraven zit en het verdampen zal aardig gecompenseerd worden door de hoeveelheid slakken die het gaan opvullen) . dat zal een zeer onsmakelijk blikje worden kan ik je zeggen. en het werkt perfect want bier zijn ze gek op, komt door de hop en dat is weer de enige en directe familie van de hennep.

 

komt er op neer dat je een planning al ver van te voren maakt zodat je voorbereidingen ook tijd mogen kosten zoals het voorwerken van de grond. in de winter kun je gaan kijken naar een goeie moeder, mooi klein en bossig bv. en 100% vrouw want de hele voorselectie heb je al gehad. daarna zorg je dat als het plant tijd is in het heerlijke voorjaar je al je minimaal goed gewortelde stekken klaar hebt staan. op dat moment hoef je ook maar een klein kuiltje te maken voor planting en valt het niet zo op dat er iets nieuws staat.

 

het plantje op een klein heuveltje zetten van 20 cm rond en dan weer 30 cm vlak en omringd door een kleine aarde wal. de plant krijgt dan bij een watergift niet alles vlak bij de stam terwijl het wel lekker recht naar beneden kan zakken naar de wortels, zo is ook nog voeding mee te geven. op die aarde wal zou je ook een ring koperdraad kunnen leggen tegen slakken en mieren.

 

hierboven praat ik wel 'je' dit en dat maar zie dit alsof ik in mezelf praat ok? ik wil niemand opdragen wat ie 'moet' doen.. maar goed, zo zou ik een beetje te werk gaan, en ook naar oplossingen zoeken ivm water. als het erg heet en droog is staan ze onnodig stil en juist als ie zo schijnt en ze het nodig hebben moeten ze er aan kunnen komen. je zou bv kunnen gaan bufferen door een 5liter jerrycan bij de plant in te graven waaruit een katoenen of fijngevlochten nylon draad komt en vocht af kan geven, is alles nat van de regen zal er niets uit de can gaan want er is dan genoeg tegendruk (net als een tensiometert) . water (met voeding) kun je met ieder bezoekje weer meenemen en evt bijvullen.

 

wilde beestjes zijn als de dood voor mensen dus als je af en toe eens een bruine pater bij je dames draait en achter laat om te blijven waken scheelt dat weer vraat.

 

en omdat me dat allemaal veel te veel werk kost zet ik liever 3 plantjes in redelijk grote pot buiten in de tuin. heb alles 100% in de hand en kan vervroegd afbloeien. in mijn ogen veel relaxter. het veldwerk is wel veel spannender en lijkt me daarom alleen al wel leuk vanwege het voorwerk.

 

o ja, de grond in zuid limburg kan wel kalkrijk zijn maar er zijn ook delen met löss, dat is een zeer vruchtbare grond die nederland kent. je zou de grote bos atlas er ff bij moeten pakken maar Geleen heeft bv löss, en ik kom daar geregeld dus gaat dat o.a. ook in mijn grondmix in de potten. stukje uit wiki: In het dagelijkse spraakgebruik wordt het begrip löss of Limburgse klei veelal gebruikt voor gronden die onder andere voorkomen in Nederlands Limburg, Belgisch-Limburg, langs de Veluwezoom bij Rheden en op het plateau bij Groesbeek ten zuidoosten van Nijmegen. De Nederlandse löss heeft een typerende geelrode kleur.\

 

De löss in Noordwest-Europa dateert uit het laatste gedeelte van het Weichsel-glaciaal. In het Weichselien stond de Noordzee droog. Het sediment op de zeebodem vormde de bron van de lössafzettingen. Het lichte materiaal werd door de wind aangevoerd en heeft zich afgezet in een brede zone van Belgisch-Limburg via Duitsland tot diep in Polen, Roemenië en Oostenrijk.

 

Lössbodems zijn zeer geschikt voor landbouw. De eerste landbouw in Nederland vond dan ook plaats op de löss in Zuid-Limburg. De boeren kwamen uit Centraal-Europa, dat vergelijkbare bodems kent. In lössbodems heeft zich vaak een kleirijke inspoelings B-horizont ontwikkeld onder een klei-armere bovengrond. Onbegroeide lössbodems zijn sterk erosiegevoelig. Op de meeste hellingen in Zuid-Limburg is de oorspronkelijke bovengrond op de akkers verdwenen. Veelal zijn zowel de oorspronkelijke A-horizont en de E-horizont verdwenen, waardoor de kleirijke B-horizont aan de oppervlak ligt. Het geërodeerde bodemmateriaal dat zich in dalen en op lager gelegen plaatsen verzamelt wordt aangeduid als colluvium.

 

Kalk uit het moedermateriaal löss lost in regen deels op en slaat dieper in het profiel toe weer neer. Zo worden de löss-deeltjes in verticale richting aan elkaar gekit. Hierdoor kunnen de in löss gevormde dalen en holle wegen vaak steile wanden hebben.

 

succes voor komend jaar alvast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi raul reyes

Toch nog wat opbrengst van je planten gehaald toppie :D

Volgend jaar beter hoop ik voor je .

Succes

 

 

@ digibetic

Leuke goede info daar hebben we wat aan

Dat van die ton ingraven met die katoen draad is een leuk idee ja :P

En met die drol is helemaal sterk hahahahahahahaha

 

Gr knutsel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

guerilla moet toch geurilla blijven

 

onkruid kappen, plantjes planten en gaan met die banaan!

 

groeten,

 

groningen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de grond er kut is zal het snel over zijn met de pret en oogst je niet veel.. Dan kun je beter goede voorbereidingen treffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...