Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stijlloos

Test: Jardin Du Futur

Recommended Posts

Gisteren ontvingen wij van de mannen van KJ Products een verzoek of wij iemand hadden die de Jardin du Futur ECOSYSTEM wil/kan testen.

 

Eco1.jpg

IM000318.JPG

 

Wie zoeken we?

 

Een ervaren objectieve kweker welke deze test tot een goed einde kan brengen. De test moet uiterlijk binnen 2/3 weken van start kunnen gaan. Daar het systeem met steenwol slabs werkt is hydro kennis/ervaring toch wel vereist. Ook moet je zelf bij KJ Products het product af kunnen halen.

 

Hiernaast moet je in staat zijn om minimaal 1 keer per week de test te updaten met foto's en uitleg.

 

Wat krijg je?

 

  • Het Ecosystem ter waarde van +/- € 3000,-. (meer info zie : http://www.ecosystemonline.com/)
  • Kennis en support over het technische gebruik van het systeem.

 

 

Je moet zelf zorgen voor :

 

  • Lamp & Trafo's
  • Afzuig & Filtersysteem
  • Slabs
  • Voeding en andere toebehoren

 

Na de test mag je van KJ Products het systeem hebben. Gratis, free of charge.

 

 

Interesse?

 

Pas je binnen het profiel hierboven, reageer dan in dit topic.

 

 

Deze test wordt aangeboden door KJ Products.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil m graag testen:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

cool ding man.. ;)

Vanaf volgende week doe ik er verslag over..

Waarschijnlijk in een ander topic.. :D

 

thnx & take care....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucky bastard hahaha, had er zeer zeker ook wel belang bij gehad aangezien ik al eerder met dergelijke systemen hebt gewerkt en dit super bevalt!

 

Erg mooi systeem, compact en met goede opbrengsten! Heb je er 2x 1000W in draaien of draaien deze 2x600???

 

Ben erg benieuwd en zal het in de gaten houden! Mochten ze nog een test willen draaien dan hou ik mij van harte aanbevolen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wooow...leuk ding...kben benieuwd naar de review ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha Dokkie, ik ben benieuwd.

Ziet er wel leuk uit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

very nice hij heb hem wel de geluksvogel

Share this post


Link to post
Share on other sites

De test met een ‘’Jardin du Futur ECOSYSTEM’’ .

 

Nja ik heb tot nu toe niet gehoord of gelezen dat er echt goede resultaten zijn behaald met verticale grow-systemen. Maar deze is toch wel wat anders dan de gemiddelde stalen ketel met een lamp erin..

Het Ecosystem ziet er in alle opzichten goed uit en is van solide materiaal gemaakt.

En al na 2 uur was ik al klaar met opbouwen en kon ik het reservoir vullen met water. Het bewatering systeem wat er inzit, lekte nergens en alle druppelaars deden het goed. Het water circuleert door het systeem en wordt dan na dat het gefilterd is weer over nieuw gebruikt. Ik was blij verast want nadat ik de 2 keer 600watt lampen aanzette en ze een half uur liet opwarmen. Kon ik, al was het enigszins heet, me hand tegen de glazen cooltube aan houden.

 

Dat voorspelde toch wel wat goeds. Ik verwachte namelijk dat de twee keer 600watt veel te heet zou zijn.

Goed, ik zette het geheel in een tent, 1,5 meter bij 1,5 meter en 2meter hoog. Een handig kant en klaar grow tentje, prima ding. Er zit zelfs al antiedetectiefolie in. Alleen jammer dat de af- en aanvoer gaten van de tent maar 16cm doorsnee zijn. Dat maakt het weer lastig als ik meer zou willen afzuigen en aanvoeren.

 

f8lf6.jpg

 

In het Ecosystem zit een cooltube met een redelijk krachtige ventilator waarvoor naar mijn inziens een heel brede glazen tube is gebruikt. Ook zitten er twee kleinere ventilatoren ingebouwd die er voor moeten zorgen dat er genoeg lucht verplaatst wordt tussen de planten, de meiden willen immers veel zuurstof.

De cooltube sloot ik aan op een aluminium buis waarmee ik de hete lucht van de lampen afvoer en gaf de cooltube aan de onderkant haar eigen passieve aanvoer. Op deze manier is de cooltube met de warme lucht geheel van het klimaat waarin de planten groeien en bloeien afgesloten. De temperatuur is zo beter beheersbaar. Het Cannabis aroma en andere warme lucht wordt met 475 Kuub afgezogen.

 

dscf7155ym8.jpg

De aanvoer van verse lucht komt vrijwel direct van buiten en wordt met 275 Kuub aanzuiging de tent in en via 16cm brede aluminium buis tot direct onderin het systeem geblazen. Op deze manier komt er dus voldoende frisse lucht direct bij de planten. Om dit voor elkaar te krijgen moest ik de Ecosytem wel met haar wietjes op tegels zetten om zo meer ruimte te krijgen om de buis ook onder het Systeem te kunnen krijgen. Om dit voor elkaar t ekrijgen moest ik wel het hele Ecosystem met haar wieltjes op Tgeles zetten om genoeg ruimte te creeren om die slang onder het systeem te kunne krijgen. Een spannend moment want alles (behalfe de steks)was al gevuld en opgebouwd maar met wat gekloot is het toch gelukt zonder schade of andere problemen te veroorzaken.

 

f12wy1.jpg

De bovenkant van het Ecosytem is open, maar dat mocht niet helpen, de temperatuur, bij de eerste droge test, liep op tot 40 graden. Sja nu kan ik er voor kiezen om meer af te zuigen, bijvoorbeeld 1050 Kuub. Maar dan moet er ook gelijk weer meer worden aangezogen, dat betekent dus een hoop nieuwe buizen, en weer een flinke verbouwing.En dat terwijl er ook een best wel krachtige cooltube in het systeem zit gebouwd.

Daarbij is de afstand tussen het glas van de cooltube en de slaps maar 42cm. Ik besloot er dus gewoon 2 keer 400 watt in te hangen. Nu kon ik me hand tegen het glas van de cooltube aanhouden en het voelde alleen maar warm. Verder heb ik ook twee grote ventilatoren op het dakje gelegd die koele lucht tussen de dames blazen. Om die lucht weer in het Ecosystem rond te blazen heb ik ook twee kleinere ventilatoer onderin, naast de cooltube geplaats. En weetje dat gaf de perfecte temperatuur, 29 tot 32 graden. Ik verwacht dat met koelere dagen, zeg in de winter, er makkelijk met 600watt gedraaid kan worden.

 

dscf7151sr8.jpg

f10ce0.jpg

 

29 tot 32 graden. Daar kan ik wat mee.En het scheelt me ook nog eens 400watt verbruik ten opzichte van 1200watt. Ook heb ik nu geen extra lawaai van een grotere afzuiger en kan ik toch goed testen of dit systeem ook echt werkt.

Omdat de lampen immers alle kanten op kunnen schijnen, moet het Ecosystem zich bewijzen met minimaal 2gram per watt. Dus met 800watt is dat….? Reken zelf maar uit.

 

dscf7154ed6.jpg

dscf7150yp8.jpg

 

Uiteraard gaat er geen extreme langbloeier of moeilijk soort in,Het is een ''Ray's Choice'' Een fijne Sativa/indica 85/15 die normaal ook wel redelijk makkelijk te growen is, is het uitgangpunt. Meer info over deze soort in de volgende update.. Gezien de potente en heel gezonde stekken die me werden aangeboden heb ik een mooie start. Hoe het met bevloeien gaat moet ik nog zien er wordt geadviseerd door Ecosystem zelf dat gedurende een week of drie de pomp 24 uur aan moet staan (druppelen) en dan vanaf de vierde week over gaan op 15min per uur. We zullen wel zien, ik neem aan dat 24 uur non-stop druppelen te nat is. Waarschijnlijk wortelen ze dan minder goed, door gebrek aan zuurstof, en dat wil ik al helemaal niet. Maar ik hou me even aan het advies en kijk het aan, zodra ik zie dat er verschijnselen onstaan omdat ze te nat sttan, pas ik meteen de watergift aan.

 

dscf7146me6.jpg

dscf7148fg8.jpg

 

Verder kan ik er nog niet veel over vertellen, behalve dat het een leuk ding is, mits het zichzelf waarmaakt.

 

ltrs,

 

 

 

Deze test is mogelijk gemaakt door: Jardin du Futur ECOSYSTEM, KJ products, Wietforum, Dampkring en Dokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes dokkie !

Ik ben benieuwd naar het verloop en de uitkomst.

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom er nog iets van een scroggaas om de planten vast te zetten? Want ik snap nog steeds niet dat die planten na een tijdje niet verticaal hangen met dat horizontale kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeei dokkie waar komen die ventilatortjes vandaan ?

 

Blokker of zo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok in een ketel :) ik ben heel benieuwt wat dit worden gaat Dok, we zullen zien en heel veel succes iig met dit eerste ketel avontuur van je :welcome:

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Suffie, Thnx man, hopelijk wordt t wat koeler..

 

@LordQuas, sja inprincipe denk ik niet dat het hoeft, maar als ze onder het gewicht van de toppen bezweiken :) dan is een scrog netje zo opgehangen, Aan iedere kant zitten twee deuren zodat men gemakkelijk iets kan toevoegen zoals een net, wat overigens vrij eenvoudig aan het dakje te bevestigen zou zijn.

 

@Kasthavel, Bij onze grootste growshop van het land, HornBach. :)

 

@Snowie, Thnx Snow, inderdaad man, me eerste vertical... ;)

 

En nu...tijd voor ijs.... :welcome:

 

ltrs,

Share this post


Link to post
Share on other sites

hé dokkie

 

leuk systeempje heb je daar, is wel wat anders hé dan die kweektonnen...

 

maar 2 gram/watt? is dat wel haalbaar?

Je zit immers met cooltubes en bij een gewone opstelling wordt het licht toch ook voor een groot deel terug gereflecteerd...

of zit ik nu mis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokkie,

zou je de foto's in de WF gallerij kunnen zetten, het loaden van de foto's duurd hier erg lang.

En zo voorkomen we ook dat het topic fotoloos wordt.

 

Groetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Dokkie!

 

Gaat lekker man, ik kom je binnenkort waarschijnlijk gezelschap bieden met die vertical!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had dit al eens in een filmpje gezien en wist nog niet eens dat dit gedaan werd.

dit ga ik zeker volgen.

succes

groeten db

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dokkie,

 

Respect man, Heel veel geleerd van jouw, ronzor en vele andere van HD.

Ga deze dan ook volgen met veel plezier en leergierigheid.

Is er wel is een lumenmeting gedaan met en zonder glas bijvoorbeeld ben ik zeer benieuwd naar ?

 

Veel sucses

 

Groetjes Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zowdan we zijn weer een weekie verder, en alles gaat goed.. :( .

gallery_7021_5392_3421.jpg

De boel groeid lekker dicht, pH is op 5,9-6,0 en EC houw ik net onder de 2,0 inclusief de

Bac bloei voeding en exclusief de aptus regulator, aptus start booster.. Over 1,5 week begin ik met aptus topbooster en stop ik uiteraard met d estartbooster. :D

gallery_7021_5392_199637.jpg

De temp is minimaal 24graden geweest afgelopen week en de max lag op 31 graden. meestal als ik snachts eff ekijk staat ze op 28,6graden. :)

Alles ziet er gezond uit, er zijn wat steks die niet helemaal wilde mee doen, maar die groeien nu ook wel weer mee, het gros doet het uitstekend.

gallery_7021_5392_33881.jpg

Ik cyrculeer 24 uur het water rond en heb de druppelaars net niet helemaal open gezet.

Zodra ik merk dat z eminder water behoefte hebben( ik verwacht over een week of 2)

Dan zet ik de pomp elk uur 1 kwartier uit, 1 week later zet ik de pomp dan 30min per uur uit, en zo kweek ik dan door tot het zoete einde.. :D op een of andere manier komt er aan 1 kant van het systeem minder water dan aan de andere helft..ik heb alles wel geod schoongemaakt.. :tu ...ik kijk verder en zoek t probleem op.. :o

gallery_7021_5392_12702.jpg

Ik moet zeggen dat dit makkelijk is dan op aarde in kleine potjes een smakenkainet runnen. ik heb er vele minder werk aan dan in me andere tuintjes..een kwestie van meters eiken voor je begint en je aan de norm houden...eitje dus. :)

gallery_7021_5392_271058.jpg

 

gallery_7021_5392_72555.jpg

 

 

 

 

laters :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog effe wat pica's,

gallery_7021_5392_103049.jpg

 

 

Na hun 5de bloeinacht zijn een aantal dames al heel wat gegroeid. :D

Ze groeien ook vrijwel direct omhoog, waaardoor ze dus al gauw haar zusje op de verdieping daar boven overgroeid. :( Om dit te proberen te voorkomen heb ik dus de grootste weer recht gebogen en met prikker zodanig ondersteund dat ze recht blijft staan.

gallery_7021_5392_95038.jpg

 

gallery_7021_5392_270649.jpg

Nu effe spoelen, pH 5,8 geen voeding alleen wat ATA-clean...

:o ltr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dokkie,

zou je de foto's in de WF gallerij kunnen zetten, het loaden van de foto's duurd hier erg lang.

En zo voorkomen we ook dat het topic fotoloos wordt.

 

Groetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

done, de rest zet ik bij de volgende update wel goed...

 

peace out :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag het al eerder, de ene helft van het systeem krijgt minder water dan de andere helft. na alles schoongemaakt te hebben, alles gespoeld met ATA clean voor ik begon vorige week, bleef de ene kant toch minder water door te laten.

 

Op de pomp zit een filter en op dat filter, met die rode sluitknop, zit een geel stuk slang. in dit stukje slang zitten weer twee prikkers met daaraan weer twee slangetjes per prikker. twee slange om ieder een kant van het systeem te bewateren. De linker kant op de foto kreeg minder water, ik nam aan dat het moest liggen aan het feit dat de linker prikker boven de rechter zit en daarom in die smalle gele slang dus ook minder water krijg, omdat er minder druk op de bovenste prikker staat....

 

gallery_7021_5392_334058.jpg

T gekke is dat ook juist die prikker last heb van kalk aanslag, ik heb de prikkers allebij goed schoongemaakt en

met een T-stuk een gesloten cirkel gemaakt, nu kan aan bijde zijdes een prikker geplaatst worden en zo dus aan de linker en rechter kant evenveel druk op de slangetjes te verdelen.. zo bedacht zo gedaan.

gallery_7021_5392_639843.jpg

En het werkt ook nog. aan bijde zijdes is er net zoveel water, de slang die ik gebruikt heb kan wel wat korter zodat die cirkel wat kleiner is.. maar dat doe ik van de week wel effe, dit werkt in ieder geval beter.

 

Zo de pomp kan weer aan, spoelen was ook al klaar, tijd om een nieuw vat aan temaken. Me bac bloei was op dus ik heb maar weer wat sap aangeschaft...

gallery_7021_5392_852973.jpg

alleen A+B hydro voeding en ATA clean, EC 1,9 excl. ATA clean, pH 5,9 (ph en EC zijn volgende morgen meestal aantal tiende punt hoger )

 

ltrs

 

gallery_7021_5392_52764.jpg

 

peace out.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit ga ik zekers stilletjes volgen.

 

een pro aan het verticaal.. interesting..

 

ik ben nogal van het zo weinig mogelijk oppervlak gebruiken.

 

gr

 

BK

 

ps: een van je inlaatlabyrintjes is gedeukt..

3e foto van onderen rechts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat lekker dok! Mooi ook dat het zo weinig werk kost, kweekton dan toch een uitkomst :( ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...