Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Matti

4x Lowryder #2 Met Groei Led Lamp 14 Watt

Recommended Posts

Halo,

Ik zal mijzelf eerst en vooral is voorstellen; ik ben dus Matti, het is al lang een idee geweest van mij om te gaan kweken maar het is er nu pas van gekomen.

Ik heb zelf een kast inmekaar geknutselt (40x50x75), wel aan de kleine kant dus maar het is mijn enige mogelijkheid! Ik heb de kast van binnen beplakt met zilverpapier -de doffe kant- en een ventilatortje ingezet met een homemade fannetje voor en in die fan koolstoflapjes gestoken tegen de geur (budget). Voor het moment hangt er wa schrale belichting in maar ik heb een speciaal plaatje leds om te kweken bestelt met zowel groei- als bloeilicht. Ik heb net een mail v/d leverancier gekregen dat het vertraging heeft, maar ik krijg het zeker voor volgende week woensdag. De plantjes moeten het maar effe zo doen, dat lukt wel.

Ik heb bij azarius 10 lowryder #2 zaden bestelt en ze zijn perfect aangekomen, de planten van dit zaad zouden tss 25 en 40 cm moeten worden dus dat zit wel goed met mijn kleine kast! De zaadjes zitten momenteel voor het ontkiemen in speciaal daarvoor ontworpen sproutpads en daarover een glas voor een soort mini serre efect te krijgen tijdens het ontkiemen. Ze staan wel zeer vochtig, dat is toch oke he? Verder is het de goede cocos grond die in de bak zit (ongeveer 8a9 liter) en ik heb ook twee regenwormen in de bak gedaan.

 

Verwachtingen: Ik hoop op ni teveel, het is mijn eerste keer en ik weet ook dat het niet zo professioneel is

maar ik doe toch mijn best. Dus als ik van alles samen al 5 gram zou hebben zou het al

goed zijn!

 

Tips en opmerkingen zijn zeer welkom, het is mijn eerste keer dus ik heb nog geen praktische ervaring!

 

En moge ze allemaal tot dikke dames groeien! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaadjes staan nu heel vochtig en warm en met 24 uur licht per dag, de ventilator trouwens staat nu telkens 2 uur aan en dan een half uurtje uit.

Ik hoôp dat mijn zaad gauw ontkiemd!

 

 

gallery_15585_4565_279345.jpg

 

 

 

gallery_15585_4565_326698.jpg

 

 

 

gallery_15585_4565_382499.jpg

 

 

 

gallery_15585_4565_224260.jpg

 

 

 

gallery_15585_4565_167542.jpg

 

 

 

gallery_15585_4565_146698.jpg

 

Dit is nog eens mijn kast (met gwn een kamerplant in).

gallery_15585_4565_291877.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

het begin ziet er goed uit.

ik vraag me alleen af waarom je folie om je jiffie's hebt gedaan.

als ik een beetje logies nadenk dan belemmert dat alleen maar de wortel groei.

 

en ik zou je lamp er nog dichter op zetten als ze zo klein zijn kan de lamp er best dicht op hoor,

dan blijven ze lekker klein.

 

groeten A.harry :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb onder de jiggy's folie gedaan zodat al het water in de jiggy niet instant de grond intrekt (ik houd ze goed vochtig tijdens het ontkiemen), maar van het moment dat ze hun kopje laten zien gaat de follie natuurlijk meteen weg :verrygood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE: Een is al boven de grond gekomen en twee andere zijn al ontkiemt, de vierde doet nog niks.

Nog even afwachten of ze tot gezonde scheuten uitgroeien. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer heb je dan die led lamp? en waarom ledlampen?

Waarom neem je niet gewoon 4 Tl balkjes van 40 cm of een 4-tal spaarlampen van 25W?

Hoe groot is je kast zie ik 40x50x70? Is dat dan lxbxh? Lijk me nogal een krap plekje ook om 4x LR#2 te gaan in plaatsen.. bij deze.

verder veel suc6 man hou ons op de hoogte

gr sedus

 

edit: en heb je wel gaten in je bak?

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heugelijk nieuws: de zaadjes zijn nu allemaal ontkiemt!!!

Drie van de vier hebben al een vrij grote wortel en zijn aan het bovenkomen, de laatste blijft nog een beetje achter.

Een foto- update komt als ze bovengekomen zijn!

 

Sedus: Mijn ledlamp krijg ik hopelijk morgen of overmorgen maar er hangt nu voor 40 watt spaarlamp in dus dat is wel goed voor nu, ik weet dat ledlampen niet zo'n goede reputatie hebben maar deze is speciaal ontworpen voor het kweken ik zal de info is doorlinken en ik ben zoizo een voordstander van led.

De kast is idd klein maar ik had ook niet verwacht dat ze allemaal zouden uitkomen en dan doe ik de mannetjes ook nog weg als ik ze kan onderscheiden, als er dan nog te weinig plaats is verkoop ik wel een plant. En ja ik heb gaten :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn nu allemaal uitgekomen en al ongeveer drie cm lang.

Ze beginnen al naar de lamp te groeien dus ik moet rap een betere lamp vinden ook ga ik zo'n odor sok kopen.

 

nog wat foto's:

 

URL=http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=gallery&req=si&img=95975]gallery_15585_4772_360079.jpg[/url]

 

gallery_15585_4772_143074.jpg

stiekem mijn favoriet :verrygood

 

gallery_15585_4772_69806.jpg

Ik weet het, crappy camera!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk kastje

 

ben zelf ook van plan een klein kastje te maken voor lowryder plantjes. wil er ook een soort systeem in bouwen dat er vanzelf water wordt eggeven enzo, zodat ik er niks meer aan hoef te doen. Handig voor als je op vakantie bent enzo. Verder heb ik natuurlijk ook een kast waar ik elke dag even naar binnen gluur om me plantjes hallo te zeggen :(

dat blijft (vind ik) namelijk tog het leukste van het kweken, dat je zo met je plantjes bezig bent. :smoke

 

dit ga ik volgen want ik was op zoek naar afmetingen voor me kastje en ik zat te denken om er net als jij ook iets van 2 plantjes in te doen. kan ik gelijk zijn hoe goed het past enzo :o

 

succes en de beste grow groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk is mijn led lamp aangekomen :(

Het is een

Heij is 14 watt in totaal en telt 225 lampjes, dit lijkt niet zo krachtig maar de leds zouden het exact goede licht moeten uitzenden waardoor de 14 watt veel gerichter gebruikt wordt. Ik ben benieuwt wat het wordt maar ik ben al blij dat ik van die pruts spaarlampen met duizend draden afben!

Alleen vrees ik wel dat de temperatuur in mijn kast nu drastisch zam gaan dalen, maar daar vind ik wel iets op.

Mijn plantjes gaan, buiten een, ook zeer goed en groeien vooral in breedde en niet in hoogte, ik hoop dat dit zo blijft want ik moest de ledlamp wel vrij hoog hangen omdat de 2 kleuren zouden kunnen "mengen".

 

Hier wat foto's:

gallery_15585_4772_208839.jpg

gallery_15585_4772_133325.jpg

gallery_15585_4772_90655.jpg

gallery_15585_4772_216167.jpg

gallery_15585_4772_341073.jpg

gallery_15585_4772_462663.jpg

Deze staat wat achter in zijn groei omdat hij later uitgekomen is, maar is wel perfect gezond! (onderstaande foto)

gallery_15585_4772_375422.jpg

Met deze is iets raars :smoke (onderstaande foto)

gallery_15585_4772_288758.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice :(

Benieuwd wat het wordt :smoke

Zit daar nou ook nog iets in het midden van je bakje of niet? Lijkt me een verloren plekje ..

Je lowryders zitten nogal erg aan de buitenkant van het bakje?

suc6!

 

gr sedus

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey ben benieuwd wat dit gaat opleveren ziet er erg intressant uit allemaal

suc6 man

 

 

grtz lip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze steeds groter en groter, ik zie ze bijna groeien! Ik heb nu ook een koolstoffilter bestelt met oog op de geurige toekomst!

Het enige probleem is de temperatuur, ik heb hem nu stabiel gekregen op 22 graden door drie 12W spots op te hangen in de kast, dit kan toch geen kwaad ofwel?

Het is toch niet omdat ik het ledlicht nu bijna niet meer zie op men planten dat het er niet meer is?

Natuurlijk ben ik wel een betere oplossing aan het zoeken voor dit probleem, maar momenteel heb ik het nogal druk met exames :smoke

Ik zet er nog een foto bij van de kast met spots erin, graag zou ik jullie mening hebben of dat kwaad kan of niet.

 

gallery_15585_4772_66758.jpg

Op de achterste wand hangt nu ook een derde spot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat dit geen kwaad kan , als je ze maar uit hebt staan als het nacht is (als je led ook uit staat)

 

maar dat is logisch natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sedus: Ik heb ze ver van mekaar gezet zodat de wortels niet teveel in mekaar groeien, ik ga ze namelijk nog verplante naar een grotere bak als het geslacht bekent is.

 

Da Dende: Ze staan op 24 uur licht per dag, dit kan geen kwaad bij Lowryder#2.

Dus de lampen zullen altijd samen aanstaan.

 

Bedankt voor alle reacties, vanovond of morgen zal ik nog een foto update doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer intressant,

 

waar heb je die led panelen vandaan>?

 

zeer spacy :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruutrulez: Ik had al van dergelijke leds gehoord maar deze heb ik dan gevonden bij een verkoper op ebay.

Het volgende kon ik besluiten na een uurtje google.

Het speciale van deze leds is dat hun PAR (Photosynthetically active radiation) 100% is terwijl dit bij de andere gebruikte bulbs en

lichtbronnen op zen best 15à25% is. PAR wijst de spectrale waaier van zonnelicht van 400 tot 700 nanometers aan dat voor aardse begroeiing tijdens

fotosynthese nuttig is. Dit spectrale gebied correspondeert min of meer met de spectrale waaier van het licht zichtbaar voor het menselijke oog.

Dit is waarom mijn leds schijnbaar zeer weinig, dof licht afgeven, maar voor de planten schijnen ze net heel hard en helder, alleen kunnen wij die

golflengte licht niet zien. Fotonen met een nog kortere golflengten neigen zo energiek te zijn dat zij cellen en weefsels beschadigen(bv:laser),

Fotonen met een hogere golflengte beschikken niet over genoeg energie om fotosynthese mogelijk te maken(70à80 procent van het licht afkomstig van

conventionele bulpen).

 

Ik hoop met deze kweek eindelijk is de naam van leds als groeilamp eer aan te doen!

Marja we zullen eerst nog eens moeten zien of deze theorie in praktijk kan worden omgezet... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef het wel een goede kans van slagen. mengen van rood en blauw licht heeft zich bij spaarlampen in ieder geval goed bewezen. verder als die spots gloeilampen zijn geven die ook nog eens het hele spectrum licht erbij, dus je plantjes hebben dan zowiezo alle kleuren die ze nodig hebben met extra groei en bloei power van je leds :( .

 

hoe duur waren die leds ongeveer? ik vind ze er wel kinky uit zien :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die led lamp van je ziet er indd erg netjes uit!

 

Waar heb je hem ergens bestelt en wat kost het ?

 

Groeten, basboer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jow dude goed goed goed dat LR2 wordt gekweekt op zon grote schaal

 

ik heb een kastje, 70l70b80h, waarin ik 3 tl buizen van 18 watt heb gehangen in een armatuur van 60 op 60 en waar (jawel) 8 Lowryders in komen te staan (2 per 10 liter pot).

Nu dacht ik

tot welke hoogte hebben die leds bereik? ALs die op 80 cm van de plant nog effectief genoeg zijn om stimulerend over te komen, zou het dan niet de moeite zijn het plafond met twee van die led plakken vol te hangen?

 

ideeën zijn welkom, ik ben High...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is zijn ebay winkel:

link

Ik kan het tot nu toe alleen maar aan raden, maar als je van plan bent er iets te kopen zou ik het wel in een lopende veiling proberen te winne i.p.v. met van nu kopen.

Mij paneel kost 45 euro, maar ik heb het bij een veiling gewonnen voor 23 euro :verrygood

En dat is dus wel echt geen geld! Zeker als je weet dat ze maar 1penny per watt per week kosten aan electriciteit (als je ze moet geloven).

Met men plantjes btw gaat ook alles goed ik zal vanavond ofzo nog eens een foto-update doen want ze zijn weer veel gegroeid!

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE:

Ze zijn zeer hard gegroeid, zo hard zelfs dat ik de twee grootste moete ondersteunen heb omdat ze scheef vielen onder hun eigen gewicht...

Schieten ze nu niet te hard naar boven, of is dit normaal?

Overigens denk ik dat ik warempel al het geslacht van de twee grootste heb kunnen vaststellen :verrygood alhoewel dit toch nog veel te vroeg zou zijn? Ik heb het bij de duidelijkste op twee foto's aangeduid, het is wel geen goede kwaliteit van foto maar met het blote oog zie ik duidelijk haren, een stuk of vijf, en het zijn zeer zeker geen kleine blaadjes ofzo! Bij de andere grote is dit ook al maar nog niet zo duidelijk.

Of is dit iets totaal anders?

De kleinste groeit nu echt wel raar, hij is volgens mij zwaar gehandicapt en zal wel een hermafrodiet zijn. Maar ik laat hem toch nog staan!

Mijn kamer begint nu ook al te ruiken, niet naar wietlucht maar gewoon naar plant het wordt dus tijd dat die koolstoffilter aankomt!

Ik maak er natuurlijk zo snel mogelijk werk van om de goede camera te vinden ;)

foto's:

De twee eerste zijn die waar ik op aangeduid heb.

gallery_15585_4772_184523.jpg

gallery_15585_4772_78277.jpg

gallery_15585_4772_494830.jpg

gallery_15585_4772_307352.jpg

gallery_15585_4772_421039.jpg

gallery_15585_4772_493445.jpg

gallery_15585_4772_193941.jpg

gallery_15585_4772_296777.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo, dat je nu al geslacht kan zien zou heel vroeg zijn .. meestal gebeurt het na de derde-vierde internode met lowryders.

 

Veel kan ik niet zien op de foto maar kan je wel zeggen dat ze nog te klein zijn om geslacht te tonen..

En het lijkt me nogal gestrekt?.. kan je paneel niet iets lager?

 

verder suc6

gr sed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...