Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weetje

Verdampen

Recommended Posts

Verdampen,

hoe gaat dat nou allemaal?

 

Een vraag die ik meerdere keren per week beantwoord. Vaak in een shop, met het veldwerk erbij..(beter duz)

En soms over de chat of fora.

 

Waarom ik die vraag soms krijg?

Omdat ik al jaren een tevreden damper ben en dat vaak samen met Evert de Verdamper.

Ik help hem soms om een proto type te maken, of een verdamper aan te kleden. Maar het leukste is natuurlijk het dampen zelf... hehehe

Dit gebeurt geregeld, maar vaak om te testen.

de hitte nauwgezet te meten op meerdere punten en conclusies maken t.a.v. het roken en het effect.

Discussies die natuurlijk vaak gepaard gaan met medische invalshoeken; Het effect van een verandering voor de (medische) gebruiker en Omdat dit een rekbaar begrip is heb ik het onder het medisch forum geplaatst..(met het oog op de toekomst) :verrygood

 

Al langer loop ik rond met het idee om de kennis van verdampen ergens samen te laten komen. En dat gaat dus vanaf nu gebeuren.

 

Ik kan niet anders dan vanuit de producten van Evert te praten, omdat ik deze gebruik. Enige subjectiviteit kan er dus best insluipen, wijs mij daarop als het je opvalt.

 

Ik heb nog geen daadwerkelijk begin, het is nu dus meer de melding van dit feit.

En mogelijk zijn er al vragen aan jullie kant.

Dit onderwerp zal ook gaan lopen op basicseeds, en hopelijk ook in het engels. (laterz duz)

 

Ik hoop een vruchtbaar topic te starten waar ik uiteindelijk een artikel van ga maken. Of een artikel van bij ga houden.

Het is een onderdeel van het grote plan dat Weetje heeft gebrouwen,maar wat in de hoofden van velen rondspookt..... en waar we samen spijkers met koppen gaan slaan.

 

Als zijpad is er nog de uitdaging voor Evert om zich virtueel bezig te gaan houden met verdampen........???

 

Hoe zou het zijn

met Evert on line?

 

Ik vind het geen probleem om zijn "forum-spreekbuis" te zijn , Maar het zou nog leuker zijn als die zelf zijn woordje deed.

 

Nou na dit geklep moet ik eerst maar is gaan bedenken wat een juiste volgorde is om het te behandelen....

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar kunnen we dampen in een shop ? om te beginnen

Ik weet het staat op zijn zite

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahoy buble,

waar kun je testen?

 

Op de site van Evert staan deze shops.

bovenaan staan de special shops, en daaronder de overige adressen.

Het voordeel van de special shops is dat je bij aanschaf van een pijp een extra "groene " verassing bij krijgt.

Op alle andere verkoop punten kun je goed advies krijgen bij de aanschaf.

 

Er zijn enkele thuishavens van Evert, waar ook vaste damp uurtjes zijn.

Mail evert even om zeker te weten dat hij er is, youre personal coach will be there....

Zit je in de buurt van het Noorden? kun je mij ook ff mailen, ik vind coachen ook wel leuk,heheheh

 

Een jammerlijk minpuntje is dat een deel van de medi gebruikers de shop of een beurs geen geschikte plaats vinden om een damper te proberen, iets waar ik me wel in kan vinden.

tesamen met enkele andere forumleden gaan we proberen enkele testdagen in te lassen, dit zal behalve voor wf leden ook gericht zijn op de medicinale gebruikers.

 

Als laatste is het mogelijk om persoonlijk bezoek en begeleiding te krijgen van Evert. Het is echter moeilijk om hier een passend salaris voor te vinden. Er gaat immers erg veel tijd inzitten. Maar Evert wil wel tot het uiterste gaan om hier passende oplossingen voor te kunnen bieden.

 

Ben jij ook zo'n geintreseerde, maar lukt het je maar niet om tot het testen over te gaan?

mail evert of mij, dan lossen we dit op.

En over de speciale testdagen ga je zeker meer horen..

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

eeei verdampers,

 

 

 

In Dedemsvaart waar ik wel ns in de shop kom ( Far Out ) staat een vaporizor. Die heb ik wel es gebruikt. Moest er wel aan wennen want ik hou eigenlijk ook wel van gewoon branden en smoken. Ik heb ook ergens gelezen dat er vaporizers zijn met grote bags, die je vol kan laten lopen en dan op de bank naast je legt en zo nu en dan een hijs van te nemen. maar ik vind een joint draaien en smoken en het hele ritueel erom heen toch het leuxt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya weetje, goed dat je dit topic geopend hebt.

Verdampen is een hot issue de laatste tijd, ook omdat er een rookverbod aankomt.

Ik ben best bereid m`n steentje bij te dragen aan het promoten van verdampers in de ZuidWest kant van Nederland. De idee is dan, mits voldoende aanmeldingen van geïnteresseerden, regelmatig verdamp voorlichtingssessies te organiseren, eventueel samen met een geschikte huisarts die ter plekke medi-wiet verklaringen kan uitschrijven (idee van dokkie).

Een en ander niet in een shop, wel op een nog te bepalen anonieme lokatie, zodat de bezoekers niet gestigmatiseerd worden.

Het is maar een hersenscheet.

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

juist suff,,,goed werk hier,...ben net verschillende vaporizers aan het uitproberen...

ik wil die van evert er ook bij... :verrygood

 

 

 

ltr..

Share this post


Link to post
Share on other sites

broem piep......

 

@kasthavel- jah, roken en verbranden is nog steeds lekker....ugh.ugh.ugh.. toch wel minder met een verdamper.

1 van de redenen waarom ik kan gaan stoppen met tabak is een verdamper. maar idd die joint is nog zo lekker..

jah een zak met damp, dat kan.

1 van de eerste modellen van Evert was de verdamper met een föhn, met deze kun je en zak met damp vullen. Het leuke hiervan vind ik dat het een sociaal element in zich heeft, je kunt hem doorgeven zoals een joint.

Een eventueel nadeel is het feit dat de zak wel vrij snel opgerookt mag worden.

De smaak bezinkt in de zak, en de damp wat scherper van smaak, de werkzame stoffen hebben langer de tijd om af te koelen en neer te slaan.

 

Een ander voordeel van de föhn is dat je de temperatuur iets op kunt drijven;

- je zet de temperatuur iets hoger

-je houd de föhn langer op de wietkop

 

Hierdoor ga je meer branden, dus een vettere rook; Wistje likes that.

 

En wat helemaal over the top is?

geen zak op de verdamper zetten maar gewoon je snoet voor de opening, maar dat gaat wel hard hoor... de damp komt uit je oren... hehehhe

 

@suffie- gewoon lekker die hersentjes laten doorscheten, komt helemaal goed :verrygood

 

@dokkie- QUOTTE_:huh:_:D en die van evert nog niet-_:rofl_:wOOt_-QUOTTE

man dat je dit hier durft te plaatsen????

moet maar snel verandering in komen, we'll meet again..

 

 

dampende pluim en groet van weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

'k moes maar 's upgraden....hoor m gaan 't lijkt wel model vliegtuigje, lol :verrygood

met de vlam in de pijp.... :huh: BTW de premium buds die je ziet zijn THE ONE en MAKO HAZE :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha ha ha....

 

snel naar de winkel gerent om er 1 van evert te kopen???

of toch beterz in je kastje gekeken...?

 

nice worx man.

damping pleasures

Share this post


Link to post
Share on other sites

De combinatie van jouw naam en een verdamper laten bij mij altijd een glimlach verschijnen Dokkie! :huh: :D Supercool fimpje.

 

Ik heb de verdamper van Evert een paar keer in zijn bijzijn mogen proberen. Op de beurs en op het strand van Scheveningen met een schitterend houten armatuur er omheen van die bekende kunstenaar uit het noorden des landsch, je kent hem wel. Ik vind de verdamper van Evert de beste die ik geprobeerd heb en ik heb zojuist besloten dat er z.s.m. ééntje deze kant op komt. Een nog verder dan die van Dok ge-upgrade verwarmingselement erin en weg met die peuken... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
De combinatie van jouw naam en een verdamper laten bij mij altijd een glimlach verschijnen Dokkie! :D :rofl

 

Haha, brengt oude herinneringen naar boven :huh:

 

Where's the weed at, oh noes it's in my hair :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

jawel de laatste 2 posters hebben het geluk dit filmpje gezien te hebben gedaan te doen en gezien.

Dokkie zegt dat die het niet terug kan vinden..........................................................................

................... :verrygood

 

 

Omdat ik hier nu zo heerlik zit te dampen, leek het mij gepast ook maar een bijdrage aan deze tekstrol te leveren.

 

Het lijkt mij dubbelop om uit te gaan leggen wat dampen is, dat kun je hier lezen.

 

Iedere stof heeft een kookpunt.

Ik heb me laten vertellen dat er bepaalde elementen -uit de thc en cannabinoïden varianten- al een kookpunt van 38 graden kunnen hebben.

Volgens mij zouden dit dus de stoffen zijn die tijdens de kweek en het knippen vrij kunnen komen.

Voor mij is dat een reden om voor de 12 volts verdamper te kiezen. ( als dat moest ......... :rofl )

Bij de versie met het warmte element kun je meer spelen met de temperatuur.

 

Temperatuur dat is dus de hele lol van het verdampen. nouja niet de hele natuurlijk.

 

Het is wonderlijk hoe mensen soms om gaan met dingen.

Kijk dat je als ouwe hippie een tabak en stuff mix maakt en dat in de kop wil doen.......... dat kan ik nog is begrijpen.

Dat je op een verdamper afloopt tabak in het warmte element wilt kieperen en een hijs wilt nemen..........dat snap ik al wat minder.

Maar eigenlijk is het zotste nog de mensen die niet willen laten merken dat ze nog nooit verdampt hebben.

je probeert het uit te leggen en dwars erdoor heen;ja ja een waterpijp, waar mot het in?

waar mot ik aan zuigen?

bladiebla die bla die.... blub blub blub blub.

stilte....

glimlach....

 

MAAR DAT IS HELEMAAL GEEN GEWONE WATERPIJP!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Neej.... dat probeerde ik nou net uit te leggen.. :huh:

 

Maar daarna... altijd een gezellig gesprekje,..

 

 

temperaturio... uhm.

wat veel mensen fout doen?

wachten totdat ze rook zien.

Als de eerste verdamping bij 38 graden plaats vind dan is meteen het eerste trekje dus raak...

sterker nog..knalraak..

en qua smaak proef je de wiet het schoonst, fris,fruitig of zuur als mogelijk.

dat gaat er daarna alleen maar vanaf.

 

Hou "m dus in je longen die eerst hijs,

hou vast,

hou vast,

en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat gaannnnnnnn.

 

ojah, ook belangrijk.... die andere hijsjes kun je ook vast houden. gerust 10/15 seconden.

 

en wat ga je verdampen?

Da's ook zoiets leuks: ALLES.

oke, stammestje hoeft niet echt, maar je kunt erg ver gaan.

knipafval- geen probleem, niet te heet-dan wordt de smaak groen- maar al het mooie damp je ervan af.

Of minder geslaagde wiet, nou jah je znapt de strekking.

 

Al het goeie komt van je wiet los.

Voor het testen en jureren is een verdamper een perfect instrument.

 

Hoeveel je dampt?

aan 0.2/0.3 gram heb je al een hele leuke damp. :D

inderdaad zo weinig?

 

Hoe je het dampt?

kruimel het niet te fijn, en damp een eerste keer.

maak het dan ietsje fijner en damp de tweede keer.

etc

etc.

 

probeer gewoon zo lang mogelijk een grofheid te houden in je wiet.

 

Afhankelijk van de kwaliteit kun je zeker 3 a 4 keer dampen.(ligt er ook aan hoe luxe je dampt hehehehe)

 

 

 

Een truucje wat je even door moet hebben is het dampen van stuff, ice... en zeker olie (!)

 

kruimel de wiet niet te fijn, leg een stukje stuff (0,4 gram) erop en damp een eerste keer.

Kruimel nu het blokje fijn, dat gaat makkelijk doordat het warm is, en ondertussen meng je het met je wiet.

je voelt nu dat het wat afkoelt, en stop het terug in de kop.

enjoy :wOOt

afhankelijk van de kwaliteit en hoeveelheid stuf kun je tot 10 keer verkruimelen

 

afhankelijk van de kwaliteit en hoeveelheid ice of olie kun je tot 20 keer verkruimelen

 

 

sofar this damprave,

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als we het over echt medicinaal gebruik hebben, dan denk ik aan de MS patient die normaal gesproken geen cannabis zou gebruiken, maar vanwege z'n ziekte wel...

 

Ik vraag me dan ernstig af of de Verdamper van Evert wel de beste is. De Verdamper is een vrij heftig apparaat en ik zie regelmatig mensen na een flinke hijs de longen uit het lichaam hoesten.

 

Ik heb een tijd geleden de Aromed een tijdje tot m'n beschikking gehad. Deze deed z'n werk perfect en was een stuk minder heftig op de longen. Imo een goede kwalificatie voor medicinaal gebruik.

 

Als er iemand in m'n omgeving mijn advies zou willen hebben, zou ik 'm voor de volle 100% de Aromed aanraden, niet de Verdamper.

 

Voor mijn eigen gebruik > de Verdamper staat netjes naast me hoor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allen aan de damp :verrygood !

Share this post


Link to post
Share on other sites
de Verdamper staat netjes naast me hoor...

Dat hoop ik binnenkort ook te kunnen zeggen.

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

goh, skunkbudd,

dat verbaast mij een beetje...

niet dat andere niet goed of beter kunnen zijn,

maar dat hoesten...

bedoel je dan de fohn of het 12 volts systeem?

 

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

12 volt...

 

Ik vraag me eigenlijk ook wel 's af of de temperatuur van de Verdamper niet iets te hoog is. D'r komen af en toe dikke, stevige witte wolken uit m'n mond wat ik eerder rook zou noemen dan damp. Daarnaast komt bij mij de wiet er af toe toch wat bruiner uit dan ie erin gegaan is. Volgens mij wijst dit op het eerste stadium van verbranding. Waar ik bij de Verdamper nog wel 's een klap op de longen krijg, heb ik dat bij de Aromed en de Volcano absoluut niet. Dat kan niet aan de wiet liggen, aangezien ik het getest heb met dezelfde wiet op 1 avond met die 3 vaporizers op de tafel. (wat een luxe!)

 

Dit is overigens niet alleen bij mijn Verdamper. Ik kom nog wel 's in Any Day (Spuistraat, A'dam) en daar staan er 5 op een rij. Daar zie ik hetzelfde als bij mij thuis.

 

Waarschijnlijk is dit ook juist de reden dat de Verdamper mijn favoriet is. Maar tevens mijn reden om een medicinaal gebruiker een ander apparaat aan te bevelen. Al gaat mijn verdamper/medicinale kennis niet zo ver dat ik hier keiharde uitspraken over durf te doen, eerder vermoedens...\

 

De uitspraak "voor de volle 100% de Aromed aanraden" dien ik dan ook enigzins te relativeren... Maak daar maar 60 van ofzo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 12 volt verdampers zijn gemakkelijk te dimmen met een simpele lichtdimmer voor de trafo te schakelen. In de praktijk is echter gebleken dat er weinig tot geen vraag naar is en geen gebruik van wordt gemaakt.

De verdampers zijn afgesteld op verdamptemperatuur, welke door mijn interne psychometer is vastgesteld. Door je hand bovenop het verwarmingselement te leggen wordt de temperatuur 10 graden verhoogd. In sommige koffieshops zijn enkele verwarmingselementen wat hoger afgesteld, zodat er geen handoplegging hoeft plaats te vinden voor de gewenste hogere temperatuur. Het groen blijft groen bij het verdampen. dit in tegenstelling tot veel vaporisers welke bij veel damp ook bruin/zwarte wiet achter laten. Dat er bij de verdampers soms veel damp vrijkomt komt mede doordat er een vrij grote kop op de verdamper zit en een verwarmingselement welke specifiek voor dit doel gemaakt is.

sommige patienten hebben snel veel damp nodig om de misselijkheid tegen te gan zodat de pilletjes nog binnen blijven heb ik geleerd van de patienten.

Je kan veel wiet in de kop gooien, maar met een klein beetje werkt hij ook perfekt, maar dan zie je ook geen to bijna geen damp.

Begin je met grote brokken dan heb je ook weinig damp, maar met lekker veel fijn groen krijg je veel meer damp.

Dit heeft te maken met de oppervlak welke je verdampt. Je moet dus niet alleen kijkken naar hoeveel damp je ziet, maar vooral waarom ontstaat er veel damp. Na het nemen van een paar haaltjes kan je de grotere brokjes weer verkruimelen in kleinere. De binnenkant komt dan naar buiten. Er komt dan ook weer een nieuwe smaakvolle damp vrij. Dit kan je herhalen totdat je zeer fijne "stof"hebt gekregen. Begin je met zeer fijne wiet dan is er ook weinig "herhaling".

Het hoesten is vaak te verklaren door gewoon gore longen van de rokers. Door het verbranden krijg je vieze longen. Veel tabakrokers moeten dus hoesten omdat de gore longen door het THC schoon gemaakt worden. Een reinigende werking van marihuana.

Bij het kijken naar mensen in de koffieshop die veel damp tot zich nemen moet je niet vergeten dat deze mensen hier ook juist voor komen. Dat hebben ze geleerd met verbranden en het staat stoer om veel damp naar binnen te werken.

Het is niet belangrijk om veel damp naar binnen te werken, maar om de damp langer in je longen te houden. Dan kan het opgenomen worden in je bloed en tussen de oren tercht komen.

Het is inderdaad zo dat er werkende "THC"soorten zijn die al vrijkomen bij temperaturen vanaf 30 graden. Zo komen de werkzamen stoffen THC, CBN en CBD op verschillende temperaturen vrij. Je moet echter ook niet vergeten dat THC kleurloos reukloos en smaakloos is. Daarom zie je mij zoveel dampen omdat ik op zoek ben naar de THC en nog steeds niet weet of ik het al gevonden heb.

De vaporisers die niet door de Verdamper BV gemaakt worden zijn veel beter. Hebben mooie digitale aanduiding en/of een zak en er wordt voor geadverteerd. Het meest belangrijke is dat ik ze niet hoef te maken. I am a user not a producer!!!!!!

De zakverdampers zijn ideaal voor mensen met weinig tot geen smaak. Elk haaltje heeft nammelijk zijn eigen smaak. Door deze smaakjes in een zak te stoppen krijg je een "smaak". Alleen de eerste hijs uit de zak is vers en het lekkerste en benaderd een echte verdamper. Daarna wordt het oude damp gebruiken. Hoe meer de zak leeg raakt hoe ouder de damp. In oude damp klonten de kleine deeltjes die je had gemaakt door het verdampen weer samen tot grotere deeltjes, welke het hoesten weer zullen bevorderen. De olieen die weer ontstaan tijdens de afkoeling blijven kleven aan de zak, hetgeen ook weer ten nadele is van de smaak.

Er is een MSpatient die nu al ruim 10 jaar de zakverdamper gebruikt, maar hij kan vanwege zijn ziekte nog maar 1 arm gebruiken en voor hem is deze zak een uitkomst.

Het grote verschil tussen de 12 voltsverdamper en het hete luchtpistool is dat het 12 voltselement veel makkelijker en geruislozer is. Deze was ontwikkeld voor de patienten onderweg naar ziekenhuis en op de camping. Hier kwamen de buren in het donker te zitten als er met het hete luchtpistool werd verdampt, trok effe te veel stroom.

Kan de 12 voltsverdamper nog warmer??? Ja als je i.p.v. de 12 volts trafo een 13,9 volts trafo neemt dan wordt het element nog warmer, maar dan blijft het groen niet groen meer.

Waarom is de prijs zo hoog??? Helaas is hij niet hoog, maar dit apparaat is met de mond geblazen en de hand gemaakt van hoogwaardige materialen, door vakmensen die een normaal loon verdienen. Elke verdamper is anders. En de onderdelen zijn te repareren en los te verkrijgen.

Mensen met reizers van 6 jaar oud komen een nieuwe kurk halen, omdat de rest nog prima werkt en glas zeer goed en gemakkelijk te reinigen is.

Je bespaart ongeveer 40% met verdampen.

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag en het is mij een genoegen te horen dat er ook hier veel tevreden gebruikers zijn.

Mocht U problemen hebben met Uw Verdamper mail of bel en wij helpen U graag.

Waar rook is is vuur!!! Rook het puur zonder vuur!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Skunkbudd

 

Uit ervaring kan ik je mededelen dat de meeste patienten graag een verdamper gebruken. Je kan op de pagina http://www.de-verdamper.nl/patienten.html hier het een en ander over lezen.

Ook begeleiden wij de patienten en is er een mogelijkheid voor een maandje proef.

Is dit ook met Aromed het geval?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe welcome evert,

was een beetje up high nachtje zeker?

spuit 11 aan het woord... :smoke

 

 

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evert,van harte welkom

 

Hoe jij omspringd met je patienten op menselijk vlak.....respect is op zijn plaats :( .

 

Graag zou ik u eens ontmoeten ,maar de dampkring is wat ver van Brussel .

 

De verdamper is ook een uitkomst voor mezelf (denk ik ),daar ik een kettingroker ben :smoke 20joints en 1pakjes sigaretten per dag ,dit al jaren..

 

Roken is dodelijk,maar als dat op je 13jaar je enige troost was........een joch van de Jordaan snapt dat ..

 

Nu 30jaar later begint mijn gans lijf pijn te doen,ik ben niet hypocriet en weet van wat...snel aan verandering toe of mijn kinderen moeten alleen door het leven...spijtig genoeg is stoppen met roken niet voor iedereen een oplossing.

 

Dus bij de volgende highlife editie spring ik ook even binnen in de dampkring om de verdamper eens te proberen en eventueel te kopen ,als het de longen bevalt :o

 

Tot ziens en sucses met de verdamper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evert,

 

Dank je voor je uitgebreide antwoord.

 

Ik ben het overigens niet helemaal met je eens...

 

Als we het over medicinaal gebruik hebben, is de ‘klap op de longen’ wat mij betreft een belangrijk argument voor de gemiddelde medicinale gebruiker om een vaporizer wel/niet aan te schaffen. Ik heb gezegd dat ik die 3 vaporizers naast elkaar op de tafel heb gehad met in alle 3 dezelfde wiet. Bij de Verdamper krijg ik een grotere klap op de longen dan bij die andere. Period, geen twijfel over mogelijk. Ik ben inderdaad ook een tabak roker. Maar het argument dat het hoesten komt door ‘gore longen’ vind ik te makkelijk. Waarom gebeurd dat niet bij die andere 2 dan? Is er dan iets mis met mijn Verdamper misschien? Gebruik ik ‘m verkeerd?

 

Daarnaast zeg je:

De vaporisers die niet door de Verdamper BV gemaakt worden zijn veel beter. Hebben mooie digitale aanduiding en/of een zak en er wordt voor geadverteerd. Het meest belangrijke is dat ik ze niet hoef te maken. I am a user not a producer!!!!!!

Dat moet je echt nog even uitleggen of ben je hier simpelweg cynisch? Geef je me gelijk dat er betere verdampers op de markt zijn voor medicinaal gebruik?

 

En ik weet niet wat jij onder 'producer' verstaat. Maar volgens mij ben je wel een producer. Je maakt en verkoopt ze toch?

 

Nogmaals: Ik heb het hier over medicinaal gebruik, niet het verdampen door de plezierroker. Want juist die heftigheid die ik ervaar (en wat jij beaamt) maakt de Verdamper voor mij de absolute nummer 1. Ik vraag me alleen af of dit ook zo is als we het over medicinaal gebruik hebben...

 

Verder al mijn respect voor jou, je inspanningen en de Verdamper in zijn geheel. Helaas overtuig je me met je bericht niet helemaal.

 

P.S. Als er al iets mis zou zijn met mijn Verdamper of gebruikstechniek. No way dat ik dat zal of wil aanpassen hoor. 't Is mijn beste meubelstuk in huis en na mijn bank het meest gebruikt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Evert,

 

Super flex je gistere te treffen, en sjaaman wat een leonardy davincie uitvinding had je bij je, ik was alleen al door het imponerende en fantasiefolle uiterlijk van je verdamper in trans..

Na wat smoren uit je dreammachine , hakte de trip er lekker in, jaja, fijn spelend met die verkwikkende neurotransitors.maar de Buzz van het smoren toch lekker relaxed en niet hype..zeker geen klap op me longen en geen druk of hoesten bij het loslaten..nogmaals sjezus wat een high.. :smoke ..even over het feit of een medicinaal roker wel of high wil of hoeft te ervaren...bij het ervaren van high of anders gezegt effect, kun je aan peilien hoeveel werkzame stoffen je binnen hebt gekregen.

De high is immers niets anders dan een effect van al die cannabinoelen die je binne krijgt. de combinatie van deze cannabinolen en hun verhouding zijn per soort of zelf per plant uniek...en bij medicinaal rokers is het van belang de juiste cannabinoelen binne te krijgen, dus is ene high een leuke bijkomstigheid, ik kan me wel voorstellen at er mensne zijn die wel medicinaal willen verdampen of roken , maar niet zozeer high willen worden. njaa dat kan toch, dan neem je gewoon heel kleien beetjes en zoek je naar je eigen grensen , blijf daar net onder maar zorg wel dat je de nodige hoeveelheden cannabinolen bine krijg over een bepaalde tijd verdeeld.

 

Evert, 't was cool, ik hoop je snel weer te zien... :( .

 

 

greetz & take care now....

 

 

Dokkie.

 

 

BTW, filmpje van deze damp ervaring zal ik strask uploaden.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

i'm a user,

not a producer.

 

zal dat niet te maken hebben met de houding die je als vormgever hebt t.o.v. het ontwerp.?

Oftewel, er zijn techniese en materiaal afwegingen gemaakt puur vanuit het oogpunt van het genot van het roken.

Deze belissingen liggen soms anders als je bijvoorbeeld de kostprijs van het product zo laag mogelijk wilt houden.

 

De totstandkoming van een product is dus een pakket van afwegingen.

 

Die afwegingen probeer ik soms ff te sarren.....

sparren heet dat eigenlijk.

Maar ik moet zeggen dat ik er uiteindelijk geen speldje tussen krijg.

 

:smoke "t lijkt steeds meer uit te draaien op een damp contest,

i like the idea hehehe.

 

groet weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_7602_4700_9353.jpg

gallery_7602_4700_228444.jpg

gallery_7602_4700_364466.jpg

gallery_7602_4700_1384.jpg

gallery_7602_4793_433600.jpg

 

Omdat plaatjes meer zeggen.

Welkom op ons fantastische forum, Evert !

Gaandeweg volgen er meer pica`s.

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...