Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hompii

Verzamel Topic

Recommended Posts

Ik heb even dit verzamel toppic gemaakt voor outdoor kweek 2008

 

belangrijk is natuurlijk een goed grondje het beste is om er nu mee te beginnen dan kan misschien de vorst er nog over

 

Grond verbeteren

 

je aarde kun je verrijken met wormen

die zorgen dat je grondje lekker luchtig blijft en de wormen scheiden meststoffen uit en dat is ook weer goed voor je plantje

hier onder zie je een link om zo snel mogelijk veel wormen te kweken.

 

wormen kweken

 

dan gaan we maar is ontkiemen in de onderstaande link staat uitleg en manier hoe je moet kan ontkiemen en wat je wel en niet moet doen tijdens deze fase .

 

ontkiemen

 

na de ontkieming komen we aan bij de groei van de plant in dit onderstaande topic zul je ook info tegen komen wat voor de indoor kwekers is maar er staan een paar belangrijke stukjes tussen wat handig is ook voor de outdoor kweek

 

Groei

 

en na de groei komt toch 1 van de spannendste momenten van het hele kweken het bloeien

van de plant in deze fase kun je er achter komen of je plant een mannetje is of een vrouwtje

en heel soms misschien beide (hermafrodiet ) afgekort herma

in het onderstaande stukje kom je info tegen voor de bloei

 

Bloei

 

zoals jullie nu weten gaat een plant in bloei als de dagen 12 uur licht en 12 uur donker zijn

verschilt vaak per soort de een gaat ook al bij 13 uur licht in bloei

en de ander gaat weer heel laat in bloei, dit kan problemen leveren dan moet je ook laat oogsten dat kan tot problemen zorgen zoals toprot en andere schimmelen

 

Toprot

Stamrot

 

ongedierte nog zo iets.

er zijn een paar vervelende diertjes in deze wereld die het fijn vinden om zich te voeden of voort te planten door gebruik te maken van ons mooie plantje.

heel vervelend allemaal.

in de onderstaande link kun je lezen wat voor diertjes dat zijn en wat de symptonen zijn van de plant als deze diertje op je plant zitten en wat er tegen te doen is.

 

ongedierte

 

 

wil je toch een soort buiten kweken die toch laat afbloeit maar wil je niet oogsten inde na zomer en kans op toprot allemaal niet dan is er de optie om te gaan verduisteren

lees het onderstaande toppic door

 

verduisteren

uren 2008

 

belangrijke informatie voor het maken of inrichten van je voor groei hokje vind je in de onderstaande link

het is handig om een voor groei hokje te hebben zo kun je stekken laten wortellen of al kleine wietplantjes uit zaad op kweken

deze plantjes zullen dan al een mooi kleine plantje zijn als ze naar buiten gaan

 

voor groei

 

 

de link hier onder laat de licht uren zien van 2008 zo kun je zien wanneer en hoelaat je moet gaan verduisteren.

 

uren 2008]

 

Toppen is een mannier van Kweken dit doe je om je plantje laag te houden

zie de onderstaande link voor het toppen

 

Toppen

 

een andere mannier is Scroggen dit zal alleen bijna niet buiten gebruikt worden

maar ik zet de link er toch even tussen

 

Scroggen

 

een andere mannier is ook om te klieven dit zou er voor zorgen dat de plant meer thc produceert

 

klieven

 

Ablacteren

met deze mannier kun je zeg maar takken aan je plant bevestiggen omdat een wiet plant nog al een plant is die tegen een stootje kan is dit goed te doen het is nog niet echt bewezen of het goed lukt je kan het altijd zelf proberen.

het lijk allemaal een beetje hard voor de plant maar zoals ik al zei de plant kan tegen een stootje . het is tenslotte onkruid

 

Ablacteren

 

 

als de plant klaar is moet deze worden gedroogt dit is een belangrijk proces dit zorgt er voor dat de geur en smaak tot zijn recht komen mits je het goed doet .

 

Drogen

 

 

 

heb je meer info of tips meld het dan even;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al maak je van die vieze URL mooie korte redirects, dan maak ik hem sticky ;)

 

(check je tekst ook even op spelvauten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal ik doen mikeh

 

waarschijnlijk morgen want ben ziek en ga zo naar bed toe

 

---EDIT ---

 

*links zijn bewerkt

* spel fouten zijn verbetert ( of heb ik er nog een paar over het hoofd gezien )

 

---EDIT EDIT ----

 

ook even linkjes rood gemaakt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb weer wat linkjes er bij gezet ik hoop zo dat we na een tijdje een mooi overzichtelijke lijst hebben.

zodat je zo kan zien wat je wel en niet kan doen

 

heeft iemand nog iedeen die er tussen horen laat het me weten

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi werk hompii, goede manier om de growguide nog eens onder de aandacht te brengen. :lol:

Het staat overigens ieder lid vrij de growguide te corrigeren en/of aanvullingen aan te brengen.

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt :lol:

ik heb een beetje het idee of gevoel dat de growguide niet echt heel veel gebruikt word

 

 

linkjes dat ik er graag in wil hebben is nog

 

*pletten

*buigen / knakken

 

kan ik niet echt ene goed toppic van vinden

andere linkjes zijn ook welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil eigenlijk wel iets met outdoor te maken hebben maar ik plaats hem er in als voor groei hokje

 

***edit ***

 

staat er in onderde link voor groei hokje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je een verzameltopic of een topic waar mensen nog niet wijzer uit worden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees, hompii en anderen die hier intensief mee bezig zijn:

WietForum is altijd op zoek naar mensen die de GrowGuide bijhouden, verzorgen en aanvullen.

Op termijn is ook een mod voor de GrowGuide een absolute vereiste....

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, ik snap het al.

 

Hompii doet dit voor BUITEN, dus vandaar dat het micro-fluo bit er niet écht in past.

 

Maar goed, zo is het prima dan.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wou zeg maar een heel verzamel toppic hebben voor buiten kweeken en wat er bij hoort

ik vind dat micro fluo best goed omdat veel mensen ook een voor groei kastje willen of hebben .

dan is die info zeer handig toch

 

*Hompii*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ablacteren er ook maar tussen gezet

ook al is het nog niet echt bewezen dat het kan met het plantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

eeeei hompi,

 

 

 

in de bloeifase kan men ook een HPI lamp nemen is zelfs beter omdat ie geel licht produceert, wat de bloei verbeterd, maar al naar gelang budget en mogelijkheden; zijn er in 250 / 400 en 1000 watt

 

Bij TL is dat ook mogelijk, cool white en gele buis

 

 

 

greetz Havel

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat mij er om dat je en mooi overzicht krijgt met links

ik ga niet info er verder tussen zetten dan word het al snel onduidelijk die info hoort bij het stukje voorgroei hokje en dat is van kees dan zou je kees moeten aanspreken dat die mischien zijn stukje bijwerkt ( is een idee hoor )

 

nog meer links gezoch

groeten hompi *

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip als je je plantje tussen de brandnetels kwijt wil graaf een kuil en plant je stekje in een zak met aarde zodat de wortels, bladgroen ed v/d brandnetels je plantje niet in de weg gaat zitten , Dit heb ik vorig jaar niet gedaan met als resultaat dat mijn wiet plant klein en lang werd en verdacht veel op een brandnetel leek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je nou wormen kweken om buiten los te laten ? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijkbaar:P

 

sommige links zullen het nu even niet doen omdat die van het growguide afkomen

en zoals jullie weten ligt die er nu tijdelijk uit

 

mvg

 

Hompii

Share this post


Link to post
Share on other sites

uren van 2008 zo juist toegevoegd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb even dit verzamel toppic gemaakt voor outdoor kweek 2008

 

belangrijk is natuurlijk een goed grondje het beste is om er nu mee te beginnen dan kan misschien de vorst er nog over

 

Grond verbeteren

 

je aarde kun je verrijken met wormen

die zorgen dat je grondje lekker luchtig blijft en de wormen scheiden meststoffen uit en dat is ook weer goed voor je plantje

hier onder zie je een link om zo snel mogelijk veel wormen te kweken.

 

wormen kweken

 

dan gaan we maar is ontkiemen in de onderstaande link staat uitleg en manier hoe je moet kan ontkiemen en wat je wel en niet moet doen tijdens deze fase .

 

ontkiemen

 

na de ontkieming komen we aan bij de groei van de plant in dit onderstaande topic zul je ook info tegen komen wat voor de indoor kwekers is maar er staan een paar belangrijke stukjes tussen wat handig is ook voor de outdoor kweek

 

Groei

 

en na de groei komt toch 1 van de spannendste momenten van het hele kweken het bloeien

van de plant in deze fase kun je er achter komen of je plant een mannetje is of een vrouwtje

en heel soms misschien beide (hermafrodiet ) afgekort herma

in het onderstaande stukje kom je info tegen voor de bloei

 

Bloei

 

zoals jullie nu weten gaat een plant in bloei als de dagen 12 uur licht en 12 uur donker zijn

verschilt vaak per soort de een gaat ook al bij 13 uur licht in bloei

en de ander gaat weer heel laat in bloei, dit kan problemen leveren dan moet je ook laat oogsten dat kan tot problemen zorgen zoals toprot en andere schimmelen

 

Toprot

Stamrot

 

 

wil je toch een soort buiten kweken die toch laat afbloeit maar wil je niet oogsten inde na zomer en kans op toprot allemaal niet dan is er de optie om te gaan verduisteren

lees het onderstaande toppic door

 

verduisteren

uren 2008

 

belangrijke informatie voor het maken of inrichten van je voor groei hokje vind je in de onderstaande link

het is handig om een voor groei hokje te hebben zo kun je stekken laten wortellen of al kleine wietplantjes uit zaad op kweken

deze plantjes zullen dan al een mooi kleine plantje zijn als ze naar buiten gaan

 

voor groei

 

 

hier onder zie je een tabel en licht uren en wanneer je moet gaan verduisteren

de tabel is helaas nog van 2007 de tabel van 2008 heb ik nog niet kunnen vinden helaas ik denk niet dat veel afwijkt va deze

 

lichturen tabel

 

Toppen is een mannier van Kweken dit doe je om je plantje laag te houden

zie de onderstaande link voor het toppen

 

Toppen

 

een andere mannier is Scroggen dit zal alleen bijna niet buiten gebruikt worden

maar ik zet de link er toch even tussen

 

Scroggen

 

een andere mannier is ook om te klieven dit zou er voor zorgen dat de plant meer thc produceert

 

klieven

 

Ablacteren

met deze mannier kun je zeg maar takken aan je plant bevestiggen omdat een wiet plant nog al een plant is die tegen een stootje kan is dit goed te doen het is nog niet echt bewezen of het goed lukt je kan het altijd zelf proberen.

het lijk allemaal een beetje hard voor de plant maar zoals ik al zei de plant kan tegen een stootje . het is tenslotte onkruid

 

Ablacteren

 

 

als de plant klaar is moet deze worden gedroogt dit is een belangrijk proces dit zorgt er voor dat de geur en smaak tot zijn recht komen mits je het goed doet .

 

Drogen

 

 

 

heb je meer info of tips meld het dan even;)

 

 

nou deze info zoek ik dus. is reparatie van de links mogelijk?

zou heel mooi zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sommige links doen het helaas niet meer omdat er nog problemen zijn met de growguide.

ik neem aan dat die wel weer online komt .

dus de links zouden binnen kort wel weer moeten werken.

 

mvg

 

hompii

Share this post


Link to post
Share on other sites

growguide doet het weer dus de linkjes ook volgens mij ik heb meteen er even een stukje bij gezet

zie het kopje ongedierte.

 

mis je nog wat of heb je een goede link stuur even een pm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...