Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

alexD

Hooikoorts

Recommended Posts

hallo iedereen,

 

ik heb onlangs voor de 1ste keer een joint gerookt en ik heb de smaak te pakken mijn vraag is of dit een invloed kan hebben op mijn allergie hooikoorts?

 

zou deze verslechten, of mss zelfs verbeteren?

 

 

greetz

 

 

alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je allergie tegen hooikoorst het zelfde blijft.

 

Is iig niet bekend dat het een negatieve of positieve invloed heeft op hooikoorst.

 

 

Jsut4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha ik denk juist dat ik thc-koorts heb .Iedere keer als ik een blow draai of mijn lade open waar mijn stash in ligt nies ik mij de rief-tyfus :lol: :D

 

Denk nie dat het kwaad kan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk zou je direct een effect moeten hebben waargenomen wanneer het invloed zou hebben op je hooikoorts. Misschien beinvloedt het roken van een joint je afweerreacties op lange termijn, maar dit betwijfel ik. Een immuun-maak systeem d.m.v injecties duurt (in mijn geval) +- 3 jaar.

 

Maar de enige manier om er echt goed achter te komen is door het veelvuldig te testen;)

 

Dusss smoke some more :lol:

 

Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij zijn thuis allemaal hooikoorts patient ,als ik het weedblikje open dan begint iedereen te niezen

Mijn vrouw slikt hier pillen voor ,ik daar in tegen rook me weedje en heb nergens meer last van .

bij de eerste haal gaat me neus wel vaak dicht zitten en duurt het een paar halen voor die zich weer opent

Voordelen heeft het ook ,ik hoef in ieder geval geen bloemen mee te nemen voor mijn vrouw

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hooikoorts is toch allergie voor pollen? In wiet zonder bananen zitten toch helemaal geen pollen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat je gaat niezen van wiet ken wel heb ik ook dan moet je je handen wassen na het draaien

want als je aan je neus zit of wrijft ga je niezen als een gek

net als dat je in je ogen wrijft na het draaien

 

grtz lip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terwijl dat je stoned bent zal je wss minder last hebben van hooikoorts, en als je trug nuchter bent is alles weer net het zelfde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helpt bij mij persoonlijk inderdaad in die zin dat het m`n slijmvliezen als het ware uitdroogt, geen trandende ogen, geen snotneus etc. Wiet vòòr Xyzal op dagen dat ik niet moet gaan werken, maar zodra het echt seizoen is (en geen luchtvervuiling etc.) volstaat wiet niet meer en is Xyzal dagelijkse kost.

Ik zal me ongetwijfeld medisch gezien verkeerd uitdrukken, verbetering is welkom.

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt iedereen voor de tips enzo reacties blijven welkom :lol:

 

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik val helemaal uit m`n rol.

Wie is u, ja u, alexD, trouwens ?

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Hooikoorts is niet alleen een allergie voor pollen. Het kan een allergie zijn voor pollen, schorsen, grassen, schimmels e.d. Dus dit verklaart de verschillende (allergische) reacties die kunnen vertonen.

 

Maar persoonlijk vinden we niets zo erg als die opstuivende paardebloemen. En daar helpt luffanil goed tegen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook lichte hooikoorts (grassen voornamelijk) en ben ook allergisch voor huisstofmijt

En ik merk toch wel dat een jointje roken helpt tegen de snotneus en niezen, heb trouwens de laatste jaren er minder last van (ook als ik niet gerookt heb) en het enige wat ik nu de laatste jaren meer doe is wiet roken :verrygood

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood

 

ook veel minder last sinds ik wiet rook .

kan geen toeval zijn , allemaal aan de wiet ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
(Hooikoorts) heb trouwens de laatste jaren er minder last van (ook als ik niet gerookt heb)--- wakki

 

Kan ook komen doordat je de laatste tijden juist meer in het struikgewas ronddoolt waardoor je zelf meer weerstand er tegen krijgt.

 

Beste medicijn blijft gewoon het afweersysteem van je eigen lichaam.

 

Al die pillen "geneesmiddelen" genezen niks, wordt er alleen maar afhankelijk van. Wat sommige dokters geloof ik doen om het echt te genezen is je een soort van 'overdosis' te geven van die pollen of grassen ed waarvoor je allergisch bent, dan wordt het eerst erger, waarop je afweersysteem "spierballen kweekt", en vervolgens ben je ervan af... je moet wel ff door een "helletje" heen ;p ... Maar dan heb je ook wat. Al die andere zooi pharma pillen troep is niks, symptoom bestrijding, geneest niks - volgende keer heb je er weer last van, en neem je weer een "geneesmiddel". ;)

 

QUIZ

 

Allergisch voor POL(itie)LEN

 

Welk wiet-soortje trekt geen politie aan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn inderdaad therapieën waarbij je over een periode van 2 jaar allerlei spuitjes krijgt. Juist de stoffen waarvoor je allergisch bent krijg je zo permanent, het hele jaar door, in een lichte dosis binnen. Op die manier kan je lichaam doorbouwen aan de afweer van die stoffen en schijnen de meeste patiënten na de tijd allergie-vrij te zijn.

 

Die 2 jaar kunnen (weet ik van een vriendin die dit kreeg) wel voelen als een eeuw van snotteren en rode ogen.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er zijn inderdaad therapieën waarbij je over een periode van 2 jaar allerlei spuitjes krijgt. Juist de stoffen waarvoor je allergisch bent krijg je zo permanent, het hele jaar door, in een lichte dosis binnen. Op die manier kan je lichaam doorbouwen aan de afweer van die stoffen en schijnen de meeste patiënten na de tijd allergie-vrij te zijn.

 

neem 2 maanden de juiste dossis wiet olie en je allergie is zeker weten weg. lekker 2 maanden knetterstoned zijn ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
neem 2 maanden de juiste dossis wiet olie en je allergie is zeker weten weg. --- zeiksnor

 

Dat is makkelijk gezegd , is het ook zo makkelijk te doen ?

Zeker weten weg ?

Als iemand dat wil proberen, hoe komt diegene te weten wat de juiste dosis wiet olie is ?

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

Ik geloof niet in enkelvoudige wonderstoffen. Het is volgens mij meer een combinatie.

 

Meeste is denk "verkoop" praat. Net zoals zaai en stekgrond.

Alsof er in de vrij natuur zaai en stekgrond eerst is waarin de plantjes groeien en plots opeens "potgrond" met de juiste voeding.

 

Ik zeg niet dat een bepaalde stof niet "helpt" , een bepaald effect heeft. Dat iets een bepaald effect heeft is overduidelijk vast te stellen, net zoals bijeffecten.

 

Ik geloof meer dat het eigen lichaam een "wondermiddel" is. Die je naar de knoppen kan helpen , maar ook kan helen ; zie dat verhaaltje van EmTee over die vriendin.

 

Mischien is de wietplant hiervan zelf wel het juiste voorbeeld, die past zich - over een langere periode - aan aan allerlei omstandigheden , niet 1 2 3.

Je kan die plant bepaalde voeding geven om snel resultaat te krijgen , maar dat moet je dan blijven doen.

 

Het is denk gewoon zo dat de meeste mensen een snel effect willen hebben ; wat ze krijgen in vorm van die pillen medicijnen , korte termijn verlossing , maar het lost niet de oorzaak op.

 

Die andere methode , die langer duurt , en meer karakter vraagt van de persoon omdat je door een helletje gaat (inclusief 'duivelse' rode ogen) , die lost het wel beter op.

 

Die 2 jaar kunnen (weet ik van een vriendin die dit kreeg) wel voelen als een eeuw van snotteren en rode ogen. --- EmTee

 

Zo zie je maar weer... de hel is zo slecht nog niet. De hel heelt en maakt je weer heel ;P

 

Het siert die vriendin dat ze niet de makkelijke snelle weg genomen heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Green Silhouette

 

je vragen:

 

Dat is makkelijk gezegd , is het ook zo makkelijk te doen ?

 

dat is voor iedereen anders. de 1 kan er beter tegen dan de ander. en het hangt ook af van welke dossis je moet nemen om het weg te nemen. voor mensen die al regelmatig blowen wordt het een stuk makkelijker.

--------

Zeker weten weg ?

 

ja, en wat mij betreft geld dat voor iedereen of je moet een alien zijn ;)

wel de juiste dossis en tijd nemen.

 

--------

Als iemand dat wil proberen, hoe komt diegene te weten wat de juiste dosis wiet olie is ?

 

door te proberen. ik weet de juiste dossis ook niet. het hangt er van af hoe sterk zo iets is.

maar als het heavy is, dan zou ik een halve tot een hele gram per dag nemen. de hoogte van de dossis gaat bepalen of iets weg gaat maar ook hoe snel iets weg gaat.

 

Ik geloof niet in enkelvoudige wonderstoffen. Het is volgens mij meer een combinatie.

 

het is ook juist geen enkelvoudige wonderstof. in wietkristallen zitten meer dan 60 stoffen. die in het lichaam pas de juiste verbindingen aan gaan. maar je kan zelf met gezond verstand het genezingsproces wel enorm helpen.

en als je ziekte door bepaalde omstandigheden werd/wordt veroorzaakt. moet die omstandigheden natuurlijk wel opgelost worden. anders helpt zelfs een liter olie niet :)

 

Meeste is denk "verkoop" praat.

wat moet er verkocht worden dan ?

dit is puur een medicijn wat voor 100 % werkt en het is gratis voor iedereen te hebben. zet een wietplant van de juiste wietsoort in je tuin en een paar maanden later heb je , je medicijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het regelmatig gebruik van olie heeft bij mij(helaas!) geen enkele invloed gehad op de heftigheid van mijn hooikoorts.

Ik heb een wat meer dan gemiddelde reactie op pollen en moet er echt niet aan denken om het zonder mijn Acrivistine(antihistaminicum) te moeten doen .

En nee 100% werkende wondermiddelen geloof ik ook niet zo in. ;)

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat is voor iedereen anders. --- zeiksnor

 

Daar ben ik het zeker mee eens.

 

Het regelmatig gebruik van olie heeft bij mij(helaas!) geen enkele invloed gehad op de heftigheid van mijn hooikoorts. --- Aad

 

Het zal wel een gevalletje wezen van : voor de ene werkt het wel en de andere niet.

 

Zeker weten weg ? --- GreenSilhouette

 

ja, en wat mij betreft geld dat voor iedereen of je moet een alien zijn

wel de juiste dossis en tijd nemen. --- zeiksnor

 

 

Zo denkend kan je nog zeggen dat Aad niet de juiste dosis en/of tijd ervoor genomen heeft...

Wat ook nog kan zijn is dat het bij Aad gewoon niet werkt. Dat er geen juiste dosis is voor Aad, omdat het bij hem gewoon niet werkt.

Of Aad is een alien :)

 

Het zal dan wel voor iedereen anders zijn. Houden we, of ik, het daar maar ff op ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Langs de andere kant zijn we ondertussen met Jomanda ook wel bekend he Green Silhouette. Sommige mensen zijn soms zo enthousiast dat ze aan alles voorbij gaan. Ook aan goed fatsoen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of Aad is een alien :)

Ssttt!!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...