Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
whazzup

Avatars

Recommended Posts

Een van de zaken die het lezen van een forum eenvoudig maken is het gebruik van avatars. Een goede herkenbare avatar maakt je post herkenbaar en je kunt er, ook anonien, een identiteit mee uitstralen. Want wat is een avatar eigenlijk? Wikipedia zegt hierover:

 

An avatar (abbreviations include AV, ava, avie, avy, avi, avvie, avis, avies, avii, and avvy) is computer user's representation of himself or herself, whether in the form of a three-dimensional model used in computer games,[1] a two-dimensional icon (picture) used on Internet forums and other communities, or a text construct found on early systems such as MUDs. The term "avatar" can also refer to the personality connected with the screen name, or handle, of an Internet user.

 

Dus, kort gezegd, een avatar representeert je on-line persoonlijkheid!

 

Anders gezegd: Als je bouncing tits, horny cartoons, blote billen etc als avatar gebruikt wat zegt dat dan? Dat je een oversexte puber bent? Een blote billen gezicht hebt? Alleen maar aan sex denkt? Als je zó bekend wilt staan...

 

Ik zie hier af en toe avatars voorbijkomen die de grens van de belachelijkheid erg dicht naderen. Maar wat me nog veel meer stoort is dat sommigen complete filmpjes plaatsen van vaak een MB of meer! Dat komt de snelheid van een forum, zeker voor de gebruikers met een tragere verbinding of mobiel, niet ten goede!

 

In een nieuwe versie zal deze grootte dan ook beperkt worden. En dan moet je niet denken aan 1 MB maar meer aan 100 kB. Een normale avatar in kleur hoeft niet groter te zijn dan 20 kB. Een geanimeerde niet meer dan 100 - 150 kB. Als we op dit moment avatars tegenkomen die we als "groot" kenmerken verzoeken we de gebruiker om deze te wijzigen. Dat zijn allemaal extra mod handelingen.

 

Het verzoek is dan ook om je avatar eens na te kijken en te toetsen of deze:

 

1. Niet te groot is (met name geanimeerde avatars zijn af en toe enorm groot)

2. Eigenlijk wel bij je past! Wil je zo gekend worden?

 

Ik denk dat heel veel leden gewoon een "grappig plaatje" hebben gekozen om op te vallen, meer niet. Een avatar is echter meer dan dat. Ga er eens bewuster (en in veel gevallen, ook wat volwassener, pubers!) mee om.

 

In onze huisregels staat:

 

Het gebruik van discriminerende, kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende of seksueel georiënteerde taal is niet toegestaan

 

Die regels zijn er niet voor niks. Hou ook een beetje rekening houden met je medeforummers.

 

Is het tijd voor je "complete internet image make-over"? ;)

 

Enkele tips voor het selecteren van een avatar:

 

1. de afmeting is maximaal 64 x 64 pixels (alles wat groter is wordt verkleind en in 1x1 verhouding gezet!)

2. op dit moment is de grootte van een avatar beperkt tot 500 kB als je hem upload vanaf je pc

 

Dat laatste (uploaden vanaf je pc naar het forum) is wel aan te bevelen ipv linken naar een extern bestand op een andere site. Als dat bestand namelijk op een of andere manier verwijderd wordt is je avatar ook weg. Download de avatar die je leuk vindt (met je rechter muistoets klikken, dan "afbeelding opslaan als") en plaats hem op Wietforum.

 

Er zijn heel veel sites waar je avatars van kunt downloaden. Maar zelf maken is natuurlijk ook leuk en wel zo origineel. Zo voorkom je ook dat iemand anders dezelfde avatar gebruikt en ben je beter herkenbaar. Maak wel een vierkant plaatje en verklein dat naar 64x64 pixels voor je het upload.

 

Happy avatarring! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes ;) ;)

mijne komt gelukkig door de test :D

 

16,9 kB

niet discriminerend niet sexueeel :D gewoon goed lijkt me :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je maakt me nieuwsgierig whazzup.

Ik had al vanaf het begin weergeven van avatars uitgeschakeld in m'n forum opties.

Ik ga 'm nu toch even aanzetten...ik ben benieuwd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) ja da's ook een optie: handtekeningen en avatars niet tonen, heb je er ook geen "last van"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed man , heb ik weinig te veranderen

Ben een opvliegend liefst blotlopend persoontje weinig haar en elke dag een Boner , alleen niet door me neus ;)

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tja .................zit ik natuurlijk met kattenhaters!! ;)

 

 

Tja... ik ook... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nah.. zolang er mods zijn die van katten houden heb je geen probleem hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een plaatje van m'n vader, zoals deze ooit geinterpreteerd werd door Monty Python, ik vind hem wel mooi...

 

Vandaar, ik heb dit plaatje op ieder forum ;). (Al jaren).

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zien jullie in mijn avatar? ;)

Kan dit ook niet?

 

greetz, green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje humor is niet verkeerd green-lady...

Share this post


Link to post
Share on other sites

"gewoon" 2 mensen die ochtendgymnastiek aan het beoefenen zijn, toch...? ;)

p.s. 6.25kB

 

green-lady ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh, greenlady staat er om bekend een vluggertje in de bestelauto te doen? Loodgieter misschien? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, denk eerder aan UPS ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe zijn dat ook van die "fuckers"? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je neemt de avatars wel erg serieus Whazzup, je begrijpt natuurlijk dat het bij die van mij om de dj-headphones gaat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe en hoe zit het met Mikeh's avatar dan ;), das een heikel punt zou ik zo zeggen...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks mis mee toch, liever dat dan de hele tijd tegen afbeeldingen van Star Wars protagonisten aankijken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ja die van mikeh is ook broodnodig aan een verversing nodig want die foto klopt niet meer. Dat is nu meer:

gallery_5211_261_37316.jpg

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreemd, ik heb me iets bijstaan dat Mikeh meer zoiets is:

 

gallery_9137_2937_6038.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neeh! niet mike, de dame op de avatar Kees!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net ff mijn eigen unieke avatar gemaakt ;)

Hier nog een handig programmatje om een bewegende avatar te maken :D

 

Gr,

Emilio ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...