Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DI2eaIvI

Kleinste soort voor binnenkweek?

Recommended Posts

Tja ik wil dus ook beginnen aan binnenkweek, 1 plantje voor te beginnen en de knepen van het vak te leren en later beginnen met het echte werk.

Wat ik nu eigenlijk wil weten is wat de kleinste soort is om indoor te kweken,...want mijn :x moeder :x mag er eigenlijk nix van weten dus ben ik van plan om in mijn bureau een lamp in te bouwen en daar mijn plantje te plaatsen, dat kaste is ongeveer 40-50 cm hoog 50cm diep en 40 cm breed.

Welke soort plant kanb hier in goed groeien???? :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt voor elke plant kiezen hoe groot je ze laat worden, al je je lamp op 18/6 zet tot ze ongeveer 20cm zijn en dan op 12/12 laat uitbloeien moet je net genoeg plaats hebben volgens mij zodat hij onder je bureau past.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de groei laat je je lamp 18uur aan liggen en 6 uur uit per dag en voor je plantjes in de bloei te zetten laat je je lamp 12 uur branden en zet je ze 12 uur uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je met een kast van 40 a 50 cm hoog niets kunt beginnen want je lamp is al ongeveer 10 cm in hoogte en dan houd je gewoon te weinig ruimte over om te kweken.

ook als je je planten bij 20 cm in de bloei zet groeien ze door tot 45 a 75cm. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

luister naar mijn raad

 

Afghaan Witte Weduwe zoeken, mini plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beste tip is; Doe het niet :lol:: :lol:: want je ruimte is veels te laag. Want min. 15 cm grond en de afstand van tot plant lamp min. 40 cm. :? :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de kans is groot dat je moeder er achterkomt als dat ding onder een lamp staat. en het zal waarschijnijk geen natrium worden of wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

beter met mama erover pratene n voordelen en nadelen

 

misschien mag je dan wel

het is goedkoper dan te kopen, beter kwaliteit, en je hebt er plezier aan,

 

praat erover, doe ze het begrijpen

koop haar enkele boekjes, licht haar in,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

deze raad niet opvolgend als je echt een bitch van een moeder hebt die toch haar zoon niet begrijpt

 

:twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Ik ben net een kast begonnen ook zonder enig weten van mijn ouders.. Een oud kastje heb ik helemaal bekleed met een dunne izolatiestof (een zolderkamer kan koud zijn) en dan helemaal binnenin beplakt met alumiliumpapier om m'n planten optimaal het licht te laten opvangen.. De eerste zaadjes kiemen.. M'n licht is een aquariumlamp speciaal voor aquariumlampen (dus goed voor bladgroen).. Het zaad komt uit een wietzak (handig he).

 

Ben ik goed bezig of hebben jullie goede tips?

 

[edit]Wat je zegt van een ma of pa die daar geen begrip kunnen voor opbrengen.. Da's een feit. sommige ouders willen 't beste voor zoon of dochter en vrezen 't ergste als je er over spreekt..

 

tip: zorg dat je kast lichtdicht is[/edit]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfs 1 plant begint al te stinken.

En de ruimte is echt te klein.

 

Zou er gewoon met je ouders over beginnen en een niet zo groot hokje in de garage timmeren. (of op zolder)

 

En anders gewoon wachten tot de zomer en ergens buiten een paar planten plaatsen.

Een buitenplant kan al gauw zo;n 200-400 gram opleveren.

Dit is dus voor de rest van het jaar elke dag een gram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die lamp is niet goed voor de bloei, enkel voor groei;

 

heb ook zo'n zaad eens ontkiemd en geplant (durban poison), hele mooie grote planten, maar de wiet was helemaal niet goed, heel weinig hash klieren, goede smaak, maar niet zo sterk, dit komt doordat het zaad dat er zo bij zit niet van zeer goede kwaliteit is, beter zaad kopen :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

top44 is naar mijn weten een van de kleinste, zoniet de kleinste plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben net een kast begonnen ook zonder enig weten van mijn ouders.. Een oud kastje heb ik helemaal bekleed met een dunne izolatiestof (een zolderkamer kan koud zijn) en dan helemaal binnenin beplakt met alumiliumpapier om m'n planten optimaal het licht te laten opvangen.. De eerste zaadjes kiemen.. M'n licht is een aquariumlamp speciaal voor aquariumlampen (dus goed voor bladgroen).. Het zaad komt uit een wietzak (handig he).

 

Ben ik goed bezig of hebben jullie goede tips?

 

[edit]Wat je zegt van een ma of pa die daar geen begrip kunnen voor opbrengen.. Da's een feit. sommige ouders willen 't beste voor zoon of dochter en vrezen 't ergste als je er over spreekt..

 

tip: zorg dat je kast lichtdicht is[/edit]

 

 

eej wortel ik heb hier ergens anders op het forum gelezen dat het niet slim is om alumiliumpapier niet goed is het vergifftigd juh plant

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Da's minder dus...

 

Maar de planten komen niet rechtstreeks in contact met die aluminium folie...

toch thx voor de tip.. 'k ga da lekker uitzoeken..

 

'k zou ook eens moeten op zoek gaan naar zaden.. Probleem is: ik ben belg, dus ik kan nie snel naar de shop lopen he ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

alluminium is álleen niet goed als het in direct contact met je grond komt (corrosie), maar voor weerkaatsing kan het wel gebruikt worden.

alluminiumfolie is echter grijs, en dat weerkaatst niet zo goed dan wit...

dus je kan beter je wanden wit maken i.p.v grijs.

Als je dan toch alluminiumfolie kiest zou ik wel de ''matte'' kant aan de buitenkant doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

geloof me maar....wit zit dichter bij een spiegel in de buurt dan alluminiumfolie.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alluminiumfolie is álleen als een spiegel, als het spiegelglad tegen een glasplaat is geplakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik gewoon witkalk, die gebruikt wordt om de planten in de serres in de zomer te vrijwaren van zonlicht. beter kan je niet vinden voor terugkaatsing van licht, en nog eens goedkoop ook!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...