Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tnt

De Manier Van Lowryder Kweken

Recommended Posts

De lowryder is op vele manieren een appart plantje, het appartste is dan ook wel de autoflour eigenschap.

Hierdoor is er voor een maximale opbrengst ook een iets andere taktiek van kracht.

Je begint altijd met zaad omdat lowryders altijd in de bloei staan en er dus geen stekken van te snijden zijn

 

De makkelijkste manier om de zaden op te laten komen is toch wel doormiddel van pitspot of soortgelijk merk

Ik hou met de zaden ontkiemen de lampen altijd 24 uur aan om een constante temperatuur te creeren

 

Zodra ze allemaal op zijn gekomen zet ik de zailingen in pieterpotjes om de wortelontwikkeling vrij baan te geven

en zet ik de lamp op 23 uur licht en 1 uur donker,dit hou ik ong 10 dagen aan.

 

De zaailingen hebben nu al lekker wat wortel aangemaakt,dit is een mooie tijd om ze over te zetten op grotere potten (veel groter als 4 liter heeft bij lowryder niet veel zin)met een voorbemest gs grond

De klok zet ik terug op 18 uur licht en 6 uur donker wat ik zo ook de rest van de kweek laat.

 

 

Als er nog meer vragen zijn over het hoe en wat hoor ik het graag

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom de rest van de kweek 18/6? Zonde van de stroom, die lowryders doen het toch prima op 12/12?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn lowryders zitten momenteel op 12/12, omdat ze bij de andere planten staan, helaas is het niet anders...

 

Maar goed. We zullen zien.

 

Hoe doe jij het qua voeding TNT?

 

Ik geef de mijne vanaf dag één eigenlijk bloeivoeding mee, omdat dat standaard in de voedingsfles zit. Wellicht niet het slimste ? Maar goed, het kan volgens mij geen kwaad. Moet ook maar eens een fles BAC-groei kopen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En buiten ?

Kun je al vroeg zaaien met lichturen die oplopen ,nog voor juni/juli ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk kan dat buble,

 

Dat is juist het grote voordeel :verrygood .

 

Kees gaat een guerillia doen met deze vriendjes, en omdat de zoninstraling gemiddeld MEER is dan met een hps in de maand juni, en ongeveer gelijk in de twee omringende maanden gaat Kees buiten binnenwiet kweken, althans dat is de theorie...

 

Kees.

 

Wat ik nog toe wil voegen, omdat veel mensen hun eigen lowryder zaad kweken is dat je er waarschijnlijk beter vanaf komt met een mengsel van groei+bloei voeding bij het zaadkweken.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kees

Als ik zaden kweek kom ik niet onder groeivoeding uit omdat de plant dan eenmaal net iets meer N nodig heeft

Als ik ze gewoon kweek kan je idd gewoon bloeivoeding mee geven

 

Ik heb wel het iedee als je de eerste 10 dagen groei geeft dat ze iets langer mooi blijven.

Maar met zekerheid kan ik dat nog niet zeggen.

 

@robdh

Ik kweek op 18 uur omdat dan de ontwikkeling het mooist is en ze zijn ongeveer een week eerder afgebloeid als met 12 uur licht

De stroom valt in verhouding dus weer weg omdat je qua tijd weer een week wind

Ook levert het iets meer grammen op in de weegschaal :verrygood

 

Als je zaden wilt kweken heb je die week juist nodig om ze de tijd te geven om ze mooi af te bloeien

Hier is het dus aan te raden om juist op 12 uur te kweken

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey tnt

 

Dit kan nog wel een leuk topic worden...

Kben zelf ook zeer geïntresseerd in de lowryder. Ik kweek wel buiten, maar vind het echt een te leuk plantje. Ookal is de opbrengst niet zo ne vette, tis gewoon leuk om te zien hoe het opgroeit, lekkere smaak, en Mmmmmm wat riekt het zo goed....

 

Kvolg het in ieder geval

 

Groeten

Skanna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey TNT,

Mijn kweekje loopt tot nu toe perfect :verrygood

Toch heb ik een vraag en die is alsvolgd: nu heb ik 1 goed groeiende Lowryder (#1) in een 6ltr bak staan, daar komt nu een tweede zaailing aan die ook goed zijn gang gaat,

is die bak nu niet te klein voor 2 lowryders?? Ik heb namelijk niet meer ruimte om ze over te potten.

 

Alvast bedankt.

 

Grtz Lowryder ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze ongeveer op het zelfde moment zijn opgekomen is het geen enkel probleem

Ik heb 4 lowryders in 1 4 liter pot staan

 

ALs er wel leeftijds verschil is moeten ze wel ver genoeg uit elkaar staan zodat de grotere lowryder niet het licht weg neemt van de kleinere

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, Thanks :verrygood

 

Er zit wel leeftijds verschil in maar ik verzin er wel iets op zodat die grote het licht niet weg neemt.

 

als ze ongeveer op het zelfde moment zijn opgekomen is het geen enkel probleem

Ik heb 4 lowryders in 1 4 liter pot staan

TnT

 

4 in 1 pot ;) word het dan niet te krap? groeien ze dan niet helemaal door elkaar heen?

 

Grtz Lowryder ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 in 1 4 liter pot is idd wat overdreven,maar wel grappig om te proberen

De dames hebben per stuk wat minder ruimte waardoor de zijtakontwikkeling is weg gevallen

De hoofdtoppen zijn daarintegen wel lekker megekomen

 

Meteen maar even fotos gemaakt

 

med_gallery_5624_3990_955959.jpg

 

 

med_gallery_5624_3990_1220111.jpg

 

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gemerkt dat lowryders wel zoiets als 'regenereren' doen. Ik had een 2-tal lowryders die eerst voor het raam stonden (overdag licht) en daarna (toen bloei 2 weken was gevorderd) zijn ze naar binnen gegaan ('s nachts licht, 18/6). De lowryders gingen nieuw vervormd blad aanmaken in de toppen maar ze gingen geen takken aanmaken. Na een 2-tal weken gingen ze weer terug in de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoow, dat ziet er wel knus uit :verrygood

Ze gaan echt goed bij jou TNT, ik hoop dat die van mij ook zo word.

Bedankt voor alle info, weer wat wijzer geworden.

 

Grtz Lowryder ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha dat ziet er grappig uit 4 lowryders in een pot ;)

ik wist niet dat je er zoveel bij elkaar in een 4 liter pot kon zetten :verrygood

 

Groeten

Emilio ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja is erg leuk, moet je voorstellen, een aardebak vol met die mormels... Voorgroeien in halve liter potjes ofzo en overpotten zodra het geslacht bekend is, gewoon op iedere 10cm een plantje zetten, dus 100 op een m2, en dan op die m2 een 600W ophangen... Theoretisch zou je dan de kilo moeten kunnen halen... Maar goed, voor het zo ver is zullen er nog veel mensen er in moeten geloven, ik geloof het in ieder geval.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een vraagje?

 

Mag je bij een Lowryder de onderste groote bladeren afknippen, heeft dat nut of niet?

Ook zitten er bladeren boven een beginnend topje, kunnen die er ook af want misschien nemen die te veel licht weg.

 

Grtz Lowryder :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof ook wel in VEEL lowryders op 1 vierkante meter maar......als je gepakt wordt telt het aantal planten en dan ben je voor justitie een dikke kwekerij met je vierkante meter..... De wet/het beleid zit vol met mazen en die kan jij uitbuiten maar justitie ook.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robdh,

 

Daar heb je deels gelijk en deels ongelijk.

 

De wet schrijft voor dat de mate van professionaliteit moet worden meegerekend in de strafmaat. Nu zou het natuurlijk gek zijn als jij op een vierkante meter 50 lowryders zet maar ik heb van ASgrow begrepen dat de maatstaf per 25 planten gaat. Dus als jij 25 planten op een vierkante meter zet val je binnen de eerste categorie. 25 op een vierkante meter is een behoorlijk aantal.

 

Professionaliteit en daarmee gelinkt het aantal planten komt omdat meer stekken zetten over het algemeen sneller tot een resultaat leid dan 1 plant voorgroeien tot deze een ons weegt (haha). Professionaliteit is dus ook de mate waarin je commercieel bezig bent. Als jij één vierkante meter hebt met een 400W lamp en daaronder 25 lowryders dan zit je aan een lagere straf als dat jij twee vierkante meter hebt met 2x600W en 10 planten, daar durf ik wel op in te zetten. Het heeft ook heel erg te maken met je eigen beklag. Als jij meent een goede reden te hebben om er 25 te zetten ipv 5 dan kun je dat verklaren, en met een goede verklaring maak je een hoop goed. Laat zien dat je het doet als hobby, dan is het helemaal niet zo erg om net buiten de lijn te gaan.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is idd niet een manier om zo een groot hok vol te zetten

Maar meschien wel een manier om op een heel klein oppervlak een leuke score te halen qua rookwaar

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je ook mischien handige info voor outdoor lowryder :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wil je allemaal weten hompii?

 

Ik zou zeggen er zijn 2 manieren om met lowryder buiten te kweken

 

Manier 1

2 tot 3 oogsten in 1 jaar

 

manier 2

 

1 goede oogst

 

Voor alle bij de manieren geld in ieder geval

Begin met een goed grondje !

Het liefst vermengd met 10 % wormen mest

Neem potten tussen de 2 en 7 liter (zelf neem ik 4 liter potten)

 

Laat de zaden het liefst eerst in pieterpotjes uitkomen met zaai en stekgrond ,waar ze een weekje in kunnen staan.

Vervolgens kun je ze overzetten in je eindpotten

 

 

OP manier 1 en manier 2 kom ik nog appart terug

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Neem potten tussen de 2 en 7 liter (zelf neem ik 4 liter potten)

 

Waarom niet groter dan 7 liter? Is "hoe groter hoe beter" hier niet van toepassing?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze plant word niet zo groot dacht hoogstens 50 cm ofzo

deze plant zal dus ook niet echt een heel breed wortel stelsel krijgen

en omdat die niet zo veel wortels krijgt ( in ieder geval minder groot dan normale cannabis planten)

heeft dit soortje ook weinig grond nodig

als je meer neemt zul je zien dat de plant lang niet alles gebruikt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben op het ogenblik ook bezig met lowryders in 4L potjes te kweken nadat ik ze in 6,5L potjes heb gehad. Deze laatste leken me echt wel veel te groot voor deze kleine rakkers.

 

Potgrootte is ook maar 1 van de zovele factoren die mee de size en shape van je plant gaan bepalen, dus het kan zeker in kleinere potjes zonder veel toe te moeten geven aan de opbrengst per plantje. Ik ga later, als ik groot ben, ook nog wel experimenteren met kleine potjes, maar voorlopig gebruik ik liever een beetje grotere formaten omdat ik dan nonchalanter en dommer kan doen met de andefe factoren (de grotere hoeveelheid grond zorgt voor een meer vergevingsgezinde buffer).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie info te vinden hier :verrygood

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...