Ga naar inhoud

Aurora Indica X Afghani: Van Zaad Tot Plant Onder 70 Watt Hps

132 replies to this topic

#41 hompii

Iam a Fother Mucker

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2221 Posts:

Gepost 23 januari 2008 - 14:35

ze zijn een beetje aan het strekken of niet ;)
zet de lamp er dichter op

Dirty politicians, dirty judges and dirty cops
Who's the real... criminal !

handig verzamel toppic
outdoor verslag 2009

#42 kobuz

zubok

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2173 Posts:

Gepost 23 januari 2008 - 15:15

Ja, tot een cm of 5 zijn ze gestrekt, toen is de lamp naar beneden gegaan. Sindsdien niet meer gestrekt volgens mij, maar ik zal kijken of ik vanmiddag toch de lamp wat lager hang om te kijken wat dat gaat doen. In ieder geval gaat de zaaiing die niks doet er straks uit. Dan kan ik uit de pot waar nu twee zaaiingen instaan eentje eruit halen en in een eigen pot zetten. Op de vensterbank staat al een ingewaterd potje klaar voor als de inactieve zaaing besluit alsnog te gaan groeien tot kamerplant.

#43 kobuz

zubok

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2173 Posts:

Gepost 23 januari 2008 - 17:35

Zo, weer ff uitgetuinierd :D

De twee in een pot heb ik nu allebei een eigen pot gegeven. Ik hoop niet dat ik wortels gebroken heb, ik wist echt niet tot hoe diep die zouden zitten. Volgens mij tot dieper dan ik dacht, we zullen wel zien hoe ze er over een paar uur bij staan. Ik heb ze een beetje in de hoeken van de potten gezet zodat ze meer licht vangen. De lamp heb ik ook weer een paar cm naar beneden gezet, kijken of ze dat trekken. Rechtsonder zit nog een retard, ben benieuwd wat die gaat doen. In de light-mix nu al gele randjes aan de nieuwe blaadjes :D En weer een gezellig plantje op de vensterbank, mocht die nog besluiten om wel te groeien.

Afijn, eindelijk heb ik ook door hoe de witbalans op mijn camera werkt dus kunnen we met de lampjes aan ook mooie fotos maken ;)
Geposte afbeelding

edit: ook wat extra grond toegevoegd, die ik heb natgespoten met een plantenspuit, dat jullie niet denken dat ik zo onder de kraan heb gehouden :rofl

#44 bosmannetje

zomaar een lid

• Members
  • 10 Posts:

Gepost 24 januari 2008 - 17:05

ziet er goed uit ;)

alleen jammer dat er 1 plantjes achterloopt

ik vind het altijd erg leuk kweekjes met een low watt hps :D

Deze post is bewerkt door bosmannetje: 24 januari 2008 - 17:06

#45 kobuz

zubok

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2173 Posts:

Gepost 24 januari 2008 - 19:12

Dank je bosmannetje ;) . Het achterlopende plantje lijkt nu toch te gaan groeien, we zullen zien wat ie doet.

#46 hompii

Iam a Fother Mucker

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2221 Posts:

Gepost 25 januari 2008 - 16:24

geet lekker dei vervrommelde blaadjes had ik ook ( buiten kweek toen had ik bladluis )
ik weet niet of je dat binnen kan hebben maar anders denk ik door de warmte

Dirty politicians, dirty judges and dirty cops
Who's the real... criminal !

handig verzamel toppic
outdoor verslag 2009

#47 kobuz

zubok

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2173 Posts:

Gepost 28 januari 2008 - 19:35

Volgens mij is het inderdaad de warmte, gelukkig zien de nieuwe blaadjes er beter uit. Had de plantjes 2 dagen niet gezien, dus het was weer leuk om het kastje open te doen ;)

Geposte afbeelding

#48 kobuz

zubok

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2173 Posts:

Gepost 01 februari 2008 - 17:40

Ze groeien weer als kool! Denk dat ik ze vandaag maar eens ga toppen, dan kunnen ze nog een aantal dagen op 18/6 en daarna de bloei in. Goed plan?

Linksvoor al 7vingerig blad ;)
Geposte afbeelding

edit: allemaal afgezien van die kleine rechtsvoor dan ej ;)

#49 Thomson

Harde kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1046 Posts:

Gepost 01 februari 2008 - 17:45

Mooie grote bladeren zeg!

Succes nog, ik volg 'm!

Thomson
"What is a cynic?"
"A man who knows the price of everything and the value of nothing."
~Oscar Wilde

Buiten spelen met vanzelfbloeiende plantjes

#50 Achterhoeker

Kern lid

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 760 Posts:

Gepost 01 februari 2008 - 18:00

Wacht maar, ze gaan dalijk nog veel sneller als ze in de groeispurt komen ;)

#51 tomas

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 4632 Posts:

Gepost 01 februari 2008 - 18:16

Die groeien lekker ;)
Je zou ze ook kunnen LST-en ipv toppen.. Dat staat voor Low Stress Training, en houdt in dat je het plantje zoveel mogelijk gebruik van het licht laat maken zonder te toppen/fimmen.. Dmv buigingen etc dus.. Hier een thread op icmag over LST.. misschien interessant voor je..

Tis maar een idee, maar velen zweren erbij.. Voordeel is ook dat je de hoofdtop behoudt.

#52 kobuz

zubok

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2173 Posts:

Gepost 01 februari 2008 - 19:45

Bedankt allemaal ;). Blij met de positieve reacties en dat de retard niet gepest wordt, dan komt die misschien ook nog wel omhoog ;)

@Thomson, grote bladeren inderdaad, misschien ook wel omdat de lamp niet zo sterk is.

@Achterhoeker, die spurt ja, moet toch wat gaan doen om die in te dammen, want ze staan nog niet in de bloei

@Tomas, vette link! Zeker de moeite waard om dat eens te gaan proberen, het is alleen lastig dat ik vanaf morgen tot woensdag niet thuis ben. Lastig lastig, ga het er eens met mijn medebewoner over hebben, want het is wel handig denk ik als er een mannetje tussen zit.

#53 tomas

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 4632 Posts:

Gepost 01 februari 2008 - 20:15

Bekijk Post kobuz, op 1 Feb 2008, 19:45, zei:

Blij met de positieve reacties en dat de retard niet gepest wordt, dan komt die misschien ook nog wel omhoog

Haha, en ik wou nog typen waarom je diat mongooltje niet weghaalt ;)

#54 kobuz

zubok

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2173 Posts:

Gepost 02 februari 2008 - 13:10

Gheghe, omdat ie nu toch niet onnodige ruimte in neemt, zolang dat plantje niet in de weg zit mag die lekker genieten van de hps, je zou wel zeggen dat het plantje zou gaan strekken. Ben benieuwd wat er nu precies mis is met dat plantje.

Zojuist heb ik twee van de drie grotere planten getopt met een nieuw vlijmscherp hobbymesje. Eentje vond ik nog wel ff kunnen groeien, dus die wordt of over een dag of 4 getopt of gebogen ala LST. Ben benieuwd hoe groot ze over 4 dagen zijn, want dan hebben ze inmiddels rond de 4 weken voorgroei gehad als ik het goed heb.

#55 Achterhoeker

Kern lid

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 760 Posts:

Gepost 02 februari 2008 - 13:26

Officieel is toppen tegen het principe van LST, maar daar hebben je dames vast niet zo'n last van :lol:
Veel succes met je interessante soortje!!
Gr, AH

#56 kobuz

zubok

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2173 Posts:

Gepost 02 februari 2008 - 13:39

Dank je Achterhoeker, het is nogal rommelig zo, maar als LST ten uitvoere gebracht gaat worden zal dat op die ene zijn die niet getopt is :lol:. We klooien zo goed mogelijk wat aan en hopelijk hebben we straks weer een lekker eigen wietje erbij :D

#57 Achterhoeker

Kern lid

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 760 Posts:

Gepost 02 februari 2008 - 13:53

Kijk! En daar doen we het voor :lol:

#58 kobuz

zubok

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2173 Posts:

Gepost 02 februari 2008 - 13:57

Dat dacht ik ook :lol:

#59 jereuh

Hang hier wat rond lid

• Members
  • Pip
  • 96 Posts:

Gepost 02 februari 2008 - 14:02

Het zijn al mooie planten aan het worden, het licht strekken van de voorbije weken zie je al niet meer. :D Het is zeker een kweek die ik verder zal volgen. :lol:

#60 kobuz

zubok

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2173 Posts:

Gepost 06 februari 2008 - 19:00

He Jereuh, bedankt voor je reactie :D Net mijn plantjes na 4 dagen weer gezien en het zijn nu zeker echte plantjes te noemen :D . Morgen zal ik weer een fatsoenlijke update doen voor de liefhebbers :lol: