Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tnt

Wat Is Ruderalis

Recommended Posts

Ruderalis komt uit de groep cannabissativa en deze groep is in grote lijn in 3 groepen te verdelen

 

Je hebt de sativa uit de gebieden rond de evenaar, waar bijna altijd 12 uur licht per dag is

 

je hebt de indica uit de gebieden net onder de evenaar, waar de dagen tussen de 18 uur licht en 6 uur licht schommelen zoals india en afganistan

 

de ruderalis is een landras uit de gebieden waar het maar heel erg kort zomer is met in verhouding vrij veel licht uren

 

 

 

Hier gaan we het alleen over de ruderalis hebben omdat over de rest veel meer bekend is

 

De ruderalis komt vooral voor in rusland en aanliggende landen

Zoals china en mongolie.

 

Doordat de zomers zo kort zijn en de dagen vrij lang moeten de planten in een hele korte tijd in bloei raken. er zijn soorten die in 5 weken afgebloeid zijn

Helaas hebben deze soorten bijna geen thc en weinig topvorming,en dus niet geschikt voor onze hobby

 

Op het eerste gezicht heb je hier dus niks aan,maar door het te gaan kruisen met vroeg bloeiende indica soorten en daaruit gaat selecteren kan je de eigenschappen opzoeken die je wilt hebben

 

Zoals oa een vrij korte bloeitijd wat geschikt is voor de buitenkwekers in nederland en omliggende landen

Of om hele lage planten te krijgen

En als laatste de auto flower eigenschappen meenemen in je selectie

 

Autoflower betekend dat het niet uitmaakt hoeveel lichturen een plant krijgt, deze toch gaat bloeien

Dus zelfs bij 24 uur licht schieten ze in de bloei

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke succesvolle auto-flower crosses zijn er eigenlijk naast de alom bekende LowRyder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

aanvulling op de tekst van tnt

je hebt de indica uit de gebieden net onder de evenaar, waar de dagen tussen de 18 uur licht en 6 uur licht schommelen zoals india en afganistan

Net onder de evenaar is geen goede beschrijving, indica wordt gevonden rond de 30e/40e graad noorderbreedte. In deze gebieden (pakistan, noord-india, afghanistan etc.) zijn naast indicas ook sativas te vinden.

Er is ook een groot verschil tussen noord-india en zuid-india (tropisch, sativa).

 

Verder wil ik aanmerken dat de ruderalis-sectie beter autoflower-sectie kan heten aangezien het moet gaan over soorten die, door te zijn gekruist met ruderalis, autoflower eigenschappen hebben. En niet over ruderalis in ongekruiste vorm..

 

@slotty sinds wanneer is lowrider succesvol dan ;). mdanzig heeft lowrider gekruist met andere soorten; zie http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=4...ight=autoflower.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga hier binnenkort ook nog wel wat interessants neer zetten. Maar ik wil eerst mijn waardering over dit topic eens uitspreken !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets met KF * LR Kees???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks fore the replays

 

@SPace-c-boy

 

""Verder wil ik aanmerken dat de ruderalis-sectie beter autoflower-sectie kan heten aangezien het moet gaan over soorten die, door te zijn gekruist met ruderalis, autoflower eigenschappen hebben. En niet over ruderalis in ongekruiste vorm..""

 

Niet elke ruderalis is automaties autoflower

Ze kunnen ook heel kort bloeiend zijn bij bv 18 of 16 uur licht

Dit hangt van de plaats af in het binnenland waar ze groeien

 

In iets beter klimaat gestelde plaatsen kunnen ze tot 2 meter hoog worden en bij 16 to 18 uur licht gaan bloeien

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niet elke ruderalis is automaties autoflower

Ze kunnen ook heel kort bloeiend zijn bij bv 18 of 16 uur licht

^Los van of dit waar is of niet, de autoflower of extreem vroege/snelle bloei eigenschap van ruderalis is de enige reden om ermee te kruisen zodat een (hopelijk) potente autoflower/vroege bloei-soort wordt verkregen. Dit zijn toch de soorten die hier besproken gaan worden, niet de ongekruiste ruderalis soort?

 

Maar ja, ruderalis-sectie it is ;) no worries.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind dit wel een heel erg interesant topic komt denk ik vele interresante informatie in te staan

ik ga dit volgen mensen

greetz jaapie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles wat in de ruderalis sectie besproken wordt heeft ruderalis genen in zich. Of het nu veel of weinig is...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De evolutie is zover als die ie nu is.

 

De ruderalis veredeling staat kwa evolutie nog helemaal aan het begin.

 

M i liggen hier enorm veel mogelijkheden , maar m'n god wat zullen we geduld moeten hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Train Wreck is toch ook autoflowering? ook ruderalis??

 

Bruut

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bruutrulez

 

Deze tekst komt van SativaBelieva

 

Trainwreck is weer zo'n soortje uit de vervlogen tijden... de jaren 80... er zijn weer talloze verhalen over de oorsprong... hetgeen bijdraagt tot de mythe... ik meen eens gelezen te hebben dat deze soort voortkomt uit Mexican/Columbian x Thai... of was het Mexican/Columbian x Afghani???

Als iemand het precies weet te vertellen hoor ik het graag...

 

Niet echt autoflour

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ruderalis komt uit de groep cannabissativa en deze groep is in grote lijn in 3 groepen te verdelen

 

Je hebt de sativa uit de gebieden rond de evenaar, waar bijna altijd 12 uur licht per dag is

 

je hebt de indica uit de gebieden net onder de evenaar, waar de dagen tussen de 18 uur licht en 6 uur licht schommelen zoals india en afganistan

 

de ruderalis is een landras uit de gebieden waar het maar heel erg kort zomer is met in verhouding vrij veel licht uren

Hier gaan we het alleen over de ruderalis hebben omdat over de rest veel meer bekend is

 

De ruderalis komt vooral voor in rusland en aanliggende landen

Zoals china en mongolie.

 

Doordat de zomers zo kort zijn en de dagen vrij lang moeten de planten in een hele korte tijd in bloei raken. er zijn soorten die in 5 weken afgebloeid zijn

Helaas hebben deze soorten bijna geen thc en weinig topvorming,en dus niet geschikt voor onze hobby

 

Op het eerste gezicht heb je hier dus niks aan,maar door het te gaan kruisen met vroeg bloeiende indica soorten en daaruit gaat selecteren kan je de eigenschappen opzoeken die je wilt hebben

 

Zoals oa een vrij korte bloeitijd wat geschikt is voor de buitenkwekers in nederland en omliggende landen

Of om hele lage planten te krijgen

En als laatste de auto flower eigenschappen meenemen in je selectie

 

Autoflower betekend dat het niet uitmaakt hoeveel lichturen een plant krijgt, deze toch gaat bloeien

Dus zelfs bij 24 uur licht schieten ze in de bloei

 

TnT

Hmm ... weer wat geleerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Floppy

Gelukkig !

 

als er nog meer vragen of andere vragen over ruderalis zijn kan je ze altijd stellen

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een vraag voor je TNT:

 

 

Hoe lang denk je dat het geleden is dat de ruderalis zich van haar oorspronkelijke genetica heeft afgescheiden???

 

(het zou iets kunnen zeggen over hoe zuiver het soortje nu is en hoe moeilijk het zal worden om de gen pool te manipuleren.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

op http://www.a1b2c3.com/drugs/mjgrow9d.htm gevonden.

 

Cannabis ruderalis

 

Cannabis ruderalis originated in Eastern Europe (Russia, Poland, Czech Republic, etcetera). It can be found growing wild in many parts of the world. Often found in patches surrounding roadways, these wild plants are known as 'ditch weed'.

 

Although the species produces low THC content marijuana that is useless to medical and recreational users, it has several qualities that some breeders like.

 

It doesn't grow tall (24 inches or less). It can grow in harsh climates that would stunt or kill indica and sativa plants. It will flower when the plant has grown five to seven sets of leaves regardless of photoperiod (the plants daily exposure to light).

 

That is, even if a Cannabis ruderalis plant were grown in an area with 18 hours of light a day, it would still flower when the plant had grown five to seven sets of leaves. Both Cannabis indica and sativa require a shorter day to trigger flowering.

 

Some breeders have crossed sativa and indica strains with ruderalis. The THC content of the resulting hybrid plants is slightly lower, but the plants mature quicker and don't grow as tall as a pure sativa or indica varieties. These ruderalis hybrid strains will also grow in colder climates than indica and sativa.

 

Marijuana seed merchants might not state that a certain seed has any Cannabis ruderalis heritage (presumably because people associate ruderalis with low THC content). A short sativa strain that flowers quickly or a strain that can tolerate a harsh growing climate might indicate some ruderalis crossing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry white tooth maar het beandwoord mijn vraag helaas op geen enkele wijze.

 

Ik heb eens ergens gezezen dat Ruderalis in feite niets anders is dan verwilderde sativa's die in rusland vroeger gecultiveerd werden voor vezel productie.

 

DIT !!!! kan niemand nu gelijk als feit aanrekenen want het kan ook gewoon een myth zijn die ongelukkigerwijze de wereld in is gebracht en daar wil ik niet aan meewerken!!!

 

Als dit nml waar zou zijn betekent dit dat de Ruderalis kwa gen pool nog relatief jong is, hetgeen het veredelingsproces enorm zou kunnen vereenvoudigen en versnellen.

 

Een reden waarom dit aannemelijk zou kunnen zijn is dat Cannabis zich nogal snel weet aan te passen aan de gegeven omstandigheden, en als mensen deze al sinds duizenden jaren daar gecultiveerd hebben en de Ruderalis gewoon is ontstaan door verwildering,dan is er natuurlijk van alles mogelijk.

( Die 30 jaar dat we nu nog maar met Ruderalis veredeling bezig zijn valt daar uiteraard totaal bij in het niet, vooral als we beseffen dat we nog maar slechts zo,n 10 jaar terug enig resultaat begonnen te zien)

 

Als deze Ruderalis echter al sinds enkele 10 of mischien alwel enkele 100 duizenden jaren een ondersoort is geweest dan hebben we een probleem.

 

 

Om deze vraag te beandwoorden zou er echt een doorgewinterde botanicus eens zijn licht over moeten laten schijnen, en niet her en der verzameld materiaal van het net.

( niet dat ik je moeite niet zou waarderen White tooth, alle kleine beetjes helpen natuurlijk)

 

Die botanicus ben ik overigens niet, k'zit er zelf ook alleen maar vol met vragen over want het is wel verdomd interresant allemaal. (K'heb alleen via een aantal hobby,s omtrend fokken van dieren en kruisen van planten een bep. inzicht kunnen verkrijgen a.g. genetische methodiek.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hth

Je steld wel een hele moeilijke vraag

Ik ga nu als eerste even af op wat ik uit de praktijk weet

 

Vanuit afganistan/pakistan door china naar mongolie loopt door het hele land canabisativa

 

Gaandeweg zie je de vorm van de plant steeds veranderen

Je gaat door veel breedte graden van de aarde heen als je deze reis maakt en volgens mij is het door langzaam verder versprijden steeds op de plek waar het neerkwam geklimatiseerd.

Dit is natuurlijk een heel langdurig proces geweest,maar uiteindelijk is het in gebieden gekomen waar de plant zich aan moest passen.

Zo dus ook in rusland waar het op het laatst met de drang om zich verder te versprijden autoflour geworden is omdat het geen andere keuze had

Ik heb er veel over op gezocht en ik heb meerdere soorten verhalen gelezen

Dit echter lijkt mij een hele logise verklaring

Ik blijf nog verder zoeken en als ik er meer over gevonden heb kom ik er zekers op tetrug

 

Meschien zijn er ook nog andere mensen op het forum die hier meer over weten?

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruderalis is weldegelijk een aparte soort. Cannabis is al vele duizenden jaren, zo lang als mensenheugenis aanwezig op deze aarde. Het is mede omdat het een sterke plant is (onkruid) over vrijwel ieder continent verspreid. Er moeten in Afrika vast ook wel wat natuurlijke soortjes bestaan, maar hierover heb ik nog niet veel gehoord, behalve dan van thunderbolt dat daar ook flink gegrowed werd!

 

Maar de evolutie van planten is zeer subtiel, zoals breeders hier voor potentie gaan gaat een cannabis plantje in de natuur voor pure survial. In feite bloeit iedere cannabisplant vanzelf, als je maar lang genoeg wacht. Bij de doorgaans normalere soorten kan dit jaren duren, maar uiteindelijk zal het komen, ook onder 24u licht. Natuurlijk als je iedere keer een nieuwe stek neemt is het weefsel daar nog jong en kunnen er niet genoeg hormonen opbouwen. Maar de ruderalis is een afstammeling van de sativa zoals iedere soort (familie sativa) "Cannabis Sativa Ruderalis" zoals we ook "Cannabis Sativa Indica" en "Cannabis Sativa Sativa" hebben, eigenlijk hoort er var. tussen de laatste twee namen. Die var. staat voor variatie. Binnen de soort zelf is natuurlijk ook nog variatie maar dat is miniem tegenover de algemene kenmerken. Zoals de gekenmerkte sativagroei of de autoflowering van de ruderalis.

 

Alle planten die je soort met soort kruist zijn eigenlijk een verschrikkelijke mengelmoes, die onder geen noemer meer te duwen vallen, tenzij je weer naar de hoofdeigenschappen kijkt en je dus kan bepalen welke écht de goede soort is.

 

De ruderalis heeft in Rusland kunnen vormen vanwegen de korte zomers, die duren daar echt maar een paar maanden. Het zaadje moet dus uit de vrieskou als de wiedeweer ontkiemen, een mooi setje wortels maken waar moeders trots op zou kunnen zijn en hup bloeien om zich voort te planten.

 

Ik denk dat deze planten niet zo zeer bloeien na een bepaalde hoeveelheid tijd maar eerder na een bepaalde hoeveelheid internodes. Bij iedere internode komt namelijk een subinternode en dus een groeischeut, een groeischeut maakt hormonen aan, dus een bepaalde hormoondrempel moet gepasseerd worden, daar zou naar gekeken kunnen worden. Zo zie je dat kruisingen tussen ruderalis en een indica of sativa vaak eerder bloeien dan de indica of sativa maar niet volledig autoflowering zijn. Het is dan toch heel interessant om te zien dát ze wel eerder bloeien, alsof "autoflowering" geen vastgelegde eigenschap is maar bestaat uit vele eigenschappen die los steeds iets eerder gaan bloeien maar bij elkaar direct gaan bloeien.

 

Hierover valt veel te filosoferen, maar om eerlijk te zijn is het erg theoretische materie waar je niet snel wijzer uit wordt. Je moet echt een flink laboratorium tot je beschikking hebben om iets dergelijks uit te vinden.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Awel ik heb tot nu toe volgens internet veel kruisingen gevonden waardat er dus niet hinderd procentautoflower eigenschappen inzitten. Nu was ik verder gaan zoeken en buiten de lowryder2 en 1 en pouwerstout en masterlow nog enkele hybrides van de lowryder dat wil zeggen 100% autoflower deze vond ik op deze site http://www.dutchbreed.com/8.html (mss weten jullie het allemaal al maar ik vond het toch wel soortjes waar ik nog ni van gehoord had) (als autoflower dan hé) )

 

wat denk jij hiervan tnt is dit zo ?? Kan het dat die soorten al 100% autoflower zijn want heb al veel gehoord (gelezen) dat ze nog niet zoveel soortjes hadden..............

 

 

adios

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er komen idd steeds meer kruizingen met lowryder die tegen de autoflour aanzitten,alleen over echt goede heb ik nog niet veel gehoord

 

ik ben zelf bezig met een autoflour te zoeken tussen een kruizing van sage en sour x lowryder x lowryder

als het lukt zal dit nog minimaal een jaar inbslag nemen

 

ook heb ik al een 100 % autoflourkruizing van afgaan x lowryder waar ik in de toekomst ook nog zekers mee terug kom

 

het kan dus wel maar om er een goede tussen te vinden is het moeilijker ,helemaal als je de achtergrond niet weet

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb vorig jaar ruderalis skunk gekweekt van sensiseeds (http://sensiseeds.com/ruderalisskunk/3p2304.html), maar wegens de zwakke zomer en het verschrikkelijke najaar iets te vroeg moeten oogsten. Bij ons was geen van de planten auto-flower, hoewel een % van de planten dit zou moeten zijn (zie link ik dacht 50%). We hadden ook maar 2 vrouwtjes uit 4, waar we te samen toch nog +-200gr vanaf gehaald hebben. Apart smaakje die skunk, heel kruidig en fruitig tegelijk, best lekker, Stoned/high afhankelijk van het moment. Spijtig dat we die auto-flower niet gezien hebben. Ik zal is zoeken of ik er hier nog ergens foto's van heb

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eigenlijk graag een paar autoflowers zetten, buiten in het zonnetje en als het zonnetje weg is / het is nacht zet ik ze onder 400w lamp. (doel: 18u licht , 6u donker)

Is dit mogelijk? zullen de autoflowers dit verdragen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom is dit draadje doodgebloed jongens?

 

Er zit meer in wiet dan THC alleen. Er moet toch wel iemand zijn die ons wat meer kan vertellen over Ruderalis, zoals CBD enzo?

 

Mijn Ruderalis x Indica PP AF (kiwiseeds) gingen bloeien bij 7 nodes behalve die troela die yoga ging doen, die had het nogal hoog in haar bol maar geen tieten en geen kont. Ik heb nu Malana Hash Plant x Lowrider van Barney's, ik laat wel weten dan hoe die in de bloei gaan. Ik verwacht met vier weken.

Er staat niet bij hoeveel CBD erin zit trouwens. Kiwiseeds vermeldt helemaal geen percentages, high THC en low CBD, daar moet ik het mee doen. De Malana van Barney's zou 15%THC moeten geven en bij CBD staat alleen 'High'.

Edited by Shemi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...