Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rcT

Voor Het Eerst Salvia Divinorum...

Recommended Posts

Omdat ik nog geen uitleg over Salvia Divinorum gevonden heb dacht ik maar een topic te maken met tips en algemene uitleg over 'Vrouwe' Salvia Divinorum. Ik zelf ben helemaal verzot op dit prachtige plantje, sowieso de blaadjes alswel de extracten, en heb al meerdere keren hier heerlijk op zitten trippen.

 

gallery_12767_3881_42840.jpg

Salvia-plantje in volle bloei.

 

Wat is Salvia Divinorum?

 

Salvia Divinorum is de enige in de Salie-familie die hallucinerende effecten oproept of je een trip kan bezorgen. Het plantjes werd vroeger gekweekt door de Azteken, met name de sjamanen om gebruikt te worden voor rituelen of genezing. Het is gewoon een groen plantje dat bladeren afgeeft die gekauwd, gedronken, gerookt of gekauwd en dan opgegeten kan worden. De meest moderne en populairste manier is het roken. Over het algemeen zit je dan maar een paar minuten in de Salvia Divinorum wereld.

 

gallery_12767_3881_38074.jpg

Gedroogde Salvia-bladeren.

Hoe te gebruiken?

 

Sowieso niet te makkelijk. Dit is behoorlijk zwaar, vooral in vergelijking met een Paddo-trip. Veel mensen lopen keihard tegen de lamp omdat ze het helemaal onderschat hebben wat dat ene kopje vol met 5x extract kan betekenen. Mensen die ervan schrikken zullen misschien 1 á 2 dagen nodig hebben om alles te bevatten, waarna meestal de plezier ervan wordt ingezien. Dus wees gewaarschuwd, de effecten kunnen zo opzetten (20 á 30 seconden na het nemen van de hit) en kan blijven van 2 minuten tot 1 uur. Over het algemeen duurt het maar 5 minuten maximaal en ervaart de gebruiker een langdurige (plus-minus, 5 uur) stonerige-gevoel.

 

gallery_12767_3881_6855.jpg

Stormaansteker.

 

Het beste om Salvia Divinorum te gebruiken is in samenwerking met een bong of puurpijpje. Een bong (waterpijp) is het meest aan te raden aangezien je de rook dan koelt, en aangezien de Salvia op hoge temperaturen moet verbranden (200 graden Celcius) is de rook zeer heet (en vies). De smaak is niet fantastisch, maar gewoon negeren. Natuurlijk kan een aansteker werken, maar wordt niet aangeraden. Probeer een storm-aansteker of zo'n butaan-gashoudertje met zo'n laser-vlam te bemachtigen.

 

gallery_12767_3881_14949.jpg

Bong of waterpijp.

Voor het gemak leg ik alles uit vanuit het perspectief met een pijpje of bong. Als je het kopje vult dan is dosering iets waar je op kan letten. De een zal meer nodig hebben als de ander. Sommige mensen krijgen absoluut geen trip. Dit ligt namelijk aan allerlei factoren, maar jammer genoeg zijn er veel berichten te lezen die negatieve verhalen herbergen, meestal komt dit wel door de gebruiker zelf (inferieure kwaliteit Salvia, normale aansteker, niet lang genoeg ingehouden (de rook) en zo kan je nog wel even doorgaan. Het is belangrijk dat je de tijd neemt en op een rustige, vertrouwde plek zit, het liefst met nuchtere mensen, want je kan de controle verliezen voor een minuut.

 

gallery_12767_3881_28742.jpg

Kopje voor een puurpijpje of een 'bong'. Gaasje erin, rookwaar erin en aansteken maar!

 

Dosering: 0.1 tot 0.3 gram, dit is voor de extracten. Mocht je de bladeren hebben dan is 1 gram aan bladeren genoeg.

 

gallery_12767_3881_8666.jpg

Deze pipescreens hoor je in zo'n kopje te stoppen, dit om te voorkomen dat je marijuana of in dit geval Salvia inhaleert, inplaats van alleen de rook.

 

Zorg dat je de rook lang genoeg inhoudt (minimaal 20 seconden en als het kan zo lang mogelijk) en rustig uitblaast. Na het aansteken en roken leg de rookwaar snel weg. Het kan zo snel aanvallen en om dan glas of een brandend iets vast te houden wordt niet aangeraden.

 

Wat kan je ervaren?

 

Dit is niet te vertellen. De een kan een zeer lichamelijke trip hebben en een ander wordt mentaal compleet afgesloten. Het merendeel praat over een van de meest spirituele reizen in hun leven, anderen krijgen oncontroleerbare lachkicks enzovoorts.

 

Is het gevaarlijk?

 

Ja. Het is niet een drug waar je licht over moet nadenken, aangeraden wordt ook om eerst Paddo's te doen voordat je begint met Salvia. Het is niet gevaarlijk als je bij mensen bent die nuchter blijven, die tegen je kunnen praten, wel natuurlijk mensen die je moet vertrouwen. Zorg dat er geen scherpe uitsteeksels en wapens et cetera in de buurt en dat je kan liggen.

 

Wat te doen als oppasser?

 

Zorg dat je niet opdringerig bent. Probeer niet al te veel fysiek contact te maken. Mocht een Salvia-tripper agressief worden probeer dan gewoon niks te doen. Zinnen, zoals 'Ik ben hier om je te helpen' en dergelijke werken heel goed. Hou de tripper veilig bij je en weg van gevaarlijke situaties.

 

Informatie hierover?

 

Als je meer wilt weten is deze website het beste: Salvia-Divinorum.nl.

 

Ook zijn er op Youtube en soortgelijke websites veel filmpjes te zien van mensen die op Salvia trippen. Gebruik Salvia of Salvia Divinorum als zoekwoorden en filmpjes verschijnen. Sommigen zullen nep zijn, maar redelijk wat zijn gewoon echt.

 

Mijn ervaringen met Salvia Divinorum.

 

Mijn eerste tripreport van Salvia Divinorum met 10x extract is te vinden hier. Klik hier.

 

Ik hoop dat toekomstige Salvia-trippers hier wat aan kunnen hebben. Veel geluk en tot ziens in 'onze' dimensies.

Edited by rcT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi uitgelegt.

 

Maar waarom eerst paddo's? Dan zit je gelijk in een trip van 8 uur en bij salvia is het maar 5 minuten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk omdat je dan in ieder geval een beetje bekend met hallucinogenen bent en kan je de effecten beter begrijpen. Want het schijnt dat salvia een van de sterkere tripmiddelen is.

 

Mooi stukje info rcT, meen dat dit de eerste is voor salvia..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Drugssmoker: Paddo's duurt inderdaad langer, maar valt over het algemeen veel en veel beter bij mensen. Ik heb veel vrienden gezien die behoorlijk aangeslagen waren toen ze uit die 'slechts' 2 minuten durende trip kwamen, terwijl tijdens een paddo-trip ze allemaal zeer vrolijk en gelukkig waren, zelfs toen ze de volgende dag wakker werden. Salvia is fantastisch, maar wel heel zwaar.

 

@LordQuas: Geen idee, zou kunnen :spliff:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ik dit hier lees denk ik net dat ik vorig jaar zo'n extract gekocht heb op de hennepbeurs...

tis een zakje met 20x het extract, ze zeiden me ook dat dit het zwaarste was (waren drie soorten: 5.10. en 20. x)

dus dit ligt hier al een tijdje, en we hebben et eigenlijk nog nooit geprobeert, 1x maar toen werd het een flop, aangezien we niet wisten hoeveel, en hoelang we het moeste inhalere

ben dus wel iets wijzer geworde uit deze info.

Maar had toch nog een paar vragen voor ik het daadwerkelijk ga proberen aangezien jullie het toch een zwaar iets noemen...

We zouden het dus graag roken, in een waterpijp, hoeveel moet ik er dan indoen? en moet dit er ook uit na 1 haal? dus met andere woorde as ik ervan gerookt heb moet ik er dna meteen nieuw extract indoen voor de andere? en waarom niet met een gewone aansteker? want dnek niet dat we iets anders nuttig in huis hebben, alvast bedankt en as ik de antwoorde op mijn vrage krijg horen jullie wel hoe het is afgelopen :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de eerste vraag kan ik niet antwoorden

de 2de wel

 

aangezien de Salvia op hoge temperaturen moet verbranden (200 graden Celcius) is de rook zeer heet (en vies). De smaak is niet fantastisch, maar gewoon negeren. Natuurlijk kan een aansteker werken, maar wordt niet aangeraden. Probeer een storm-aansteker of zo'n butaan-gashoudertje met zo'n laser-vlam te bemachtigen

 

Een(gewone) aansteker zal moeilijker de hoge temperaturen bereiken dan een storm-aansteker en dergelijke

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel doen\:

 

 

nuchter persoon erbij

inhaleren

water of afgekoelde thee

lekker gaan liggen

deur dicht

rustig en zacht muziek op achtergrond, een bekend en leuk nummer.

 

 

niet doen\:

 

tv kijken

lopen of rijden

boterhammen smeren met pindakaas

sigaretten aansteken

hete thee of koffie pakken

scherpe warme of puntige dingen in de buurt

 

 

 

lijstje kan nog worden aangevuld

Share this post


Link to post
Share on other sites

@loadrunner: Tjah, alles wat wordt aangeraden aan jouw kant is logisch, evenals de taken die je niet zou moeten doen. Om het makkelijk te maken zou ik gewoon zeggen, geen stomme dingen doen, zoals ik al in de post vermelde geen scherpe of gevaarlijke objecten in de buurt en zorg dat je een nuchtere sitter hebt.

 

@Grumpie: Dosering staat beschreven, als je het over 20x extract heb kan ik je aanraden om 5x of 10x eerst te halen, wil je toch liever 20x, 0.2 gram in het kommetje en dan heb je meer dan genoeg. Veel plezier! Maar wees gewaarschuwd. En neem dit advies nou serieus, zorg dat je een storm-aansteker of dergelijke bemachtigd, want met een normale aansteker vergroot de kans dat het fout gaat, dus dat je er helemaal niks van zal voelen, en dat is toch zonde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo een klein kopje dat je vindt op goedkope pijpjes zoals je HIER vindt, is een perfecte dosering voor x20.

 

tripervaringen tot nu toe (mezelf en vrienden):

* personificatie met de 3e trede van een trap.

* dimensionele verschillen tussen de 2 helften van het lichaam (rechterhelft normaal, linkerhelft totaal woesj, kleurtjes, draaien, ander tijdsbesef...)

* beestjes zien (glimmend blauw, ongeveer 10 - 20cm groot) in het gras

* het gevoel hebben dat iemand in 1 ruk zen hand in je hoofd steekt langs achteren en je hersenen los door het universum trekt, incluis flashy beelden van sterrenstelsels en andere shit

* het programma wat op de TV is in REAL-time beleven, net alsof je op de set meedoet, maar dan ECHT!

 

x20 roken doe je niet ongestraft, reken maar op een cooldownperiode van ettelijke uren vooraleer je het in je hoofd haalt om te gaan autorijden ofo zelfs vloeitjes te halen bij de lokale nachtwinkel.

 

en ja, gebruik een aansteker die een steekvlammetje produceert en stook de boel maar gloeiend heet, je hebt maar 1 kans op 1 trek om die ene mindblowing trip te beleven. sucses!

Share this post


Link to post
Share on other sites

goh dan zal ik mij eerst zo'n vuur gaan halen,

ben wel is benieuw nu... ben wel blij dak er even mee gewacht heb

kga jullie advies zeker gebruike, bedankt trouwens

Share this post


Link to post
Share on other sites
* het programma wat op de TV is in REAL-time beleven, net alsof je op de set meedoet, maar dan ECHT !

 

 

Ik heb thuis een dvd liggen met een sf film, en de eerste take, zit je dus in een space shuttle die met enorme snelheid diverse rotsblokken ontwijkt, en kapotschiet met lazers... dit is normaal al geweldig om te zien, heb m ook bekeken met 5x salvia, op groot scherm(beamer) Ik wist niet wat ik meemaakte, voor mijn gevoel had ik zelf de stuurknuppel vast... lolz maar je kan ook een(2D) trip krijgen, en dan wil je geen tv kijken.. Alles wat je dan ziet, is net als een tekenfilm, maar dan onlogisch met enorm veel text en geen humor... als je begijpt wat ik bedoel.

 

 

De eerste keer is verstandig in een bekende omgeving, zonder te veel afleiding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Loadrunner: Die 2D-wereld is freaky. Ik heb maar een keer meegemaakt, maar bleef wel zodanig bij zinnen (dankzij een vriend die de hele tijd tegen me in bleef praten) dat ik niet schrok (was de 2e x pas), maar een vriend van mij had de eerste Salvia (10x) trip zo'n ernstige ervaring met die 2D-wereld dat hij een tijdje nodig had om bij zinnen te komen, 2 dagen of zo. Volgens hem was alles een rits, die de hele tijd dicht ging, en wij (ik en wat andere vrienden) zaten aan de open kant en hij werd de hele tijd ingesloten in die wereld. Hij zei dat hij geen lucht kreeg daarin, hij kon er niet uit, en alles was zo plat dat hij niet kon geloven dat iemand op hem afliep, puur omdat alles zo plat was en geen ruimte leek te zijn.

 

Gisteren trouwens weer getript op Salvia 10x extract. Alles leek golvend, soort van vliegende bollen van vloeibaar/rokerig substantie, die constant hard of zacht werd. Kleuren waren min of meer weg, net als de realiteit :bier. Ik stond buiten in de tuin en heb 10 minuten rondgestommeld als een of andere dronkenlap ondertussen baby-geluiden uit zitten te kramen, althans volgens mijn sitters. Ook had ik in het begin een lachkick van 5 minuten die maar niet stopte, iemand probeerde tegen me te praten maar ik hoorde alleen maar die langzame film geluiden, in die humor films waar iemand zo voor een ander de kogel vangt wordt alles bullet-time, dus alles gaat langzaam evenals het geluid. Supergrappig was dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel een aardig verhaal RCT, maar er kloppen een paar dingen niet aan,

hier onder een paar puntjes van kritiek zodat je je topic kan verbeteren

 

Salvia Divinorum is de enige in de Salie-familie die hallucinerende effecten oproept of je een trip kan bezorgen. Het plantjes werd vroeger gekweekt door de Azteken, met name de sjamanen om gebruikt te worden voor rituelen of genezing. Het is gewoon een groen plantje dat bladeren afgeeft die gekauwd, gedronken, gerookt of gekauwd en dan opgegeten kan worden. De meest moderne en populairste manier is het roken. Over het algemeen zit je dan maar een paar minuten in de Salvia Divinorum wereld.

 

Salvia Divinorum is de enige in de Salie-familie die hallucinerende effecten oproept

onjuist, er zijn nauw verwante soorten onderzocht (met name salvia splendens) die bewezen zijn ongeveer dezelfde effecten te veroorzaken.

 

Het plantjes werd vroeger gekweekt door de Azteken, met name de sjamanen om gebruikt te worden voor rituelen of genezing.

Salvia wordt gebruikt door de Mexicaanse Mazateken , de sjamanen van deze groep

gebruiken Salvia D. als alternatief voor paddestoelen en kweken het al eeuwen lang, het wordt inderdaad gebruikt voor genezing maar speelt ook een belangrijkere rol in waarzeg rituelen. Er zijn theorien geweest dat Salvia door de azteken werd gebruikt maar deze zijn al ontkracht, (de plant die genoemd wordt in een Azteekse Codex tweeslachtig is en Salvia daarentegen heeft maar een geslacht)

 

Sommige mensen krijgen absoluut geen trip. Dit ligt namelijk aan allerlei factoren, maar jammer genoeg zijn er veel berichten te lezen die negatieve verhalen herbergen, meestal komt dit wel door de gebruiker zelf (inferieure kwaliteit Salvia, normale aansteker, niet lang genoeg ingehouden (de rook) en zo kan je nog wel even doorgaan.

 

Het lijkt me een goed idee om informatie over het "omgekeerde tolerantie" effect van Salvia eraan toe te voegen, bij sommige mensen ook al doen ze alles op de juiste manier kan het pas enkele (tot soms wel tientallen keren) duren voordat ze een effect krijgen, dit had ik ook ik heb 't op alle mogelijke manieren uitgeprobeerd en veel ook (zowel blad als alle soorten extracten), maar telkens zonder effect, na ongeveer de 10de poging begon ik't voelen en sindsdien is het effect iedere keer sterker geworden.

 

Greetz

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje, ik zal dit z.s.m. aanpassen, na me komende keer Salvia. Beetje late respons, wil weg van mijn huidige provider en die vindt het leuk om me te pesten ;). Gelukkig kan ik terug pesten, haha...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb eerst gewone salvia gedaan (geen extract) half zakje van azarius, de kleuren werden wel mooier meer gebeurde er niet... ik werd er trouwens een beetje somber van, of dat komt doordat het geen effect had of door het spul zelf weet ik niet ;)

 

Toen een andere keer samen met nog iemand 10x extract gedaan, dat kwam aan als een klap :( ineens ging alles golven enzo ik stond op een gele steen :bier de geluiden werden mooier, echt heftig als je nog nooit getript hebt

 

 

een week later hebben we een portie paddo's gedaan, allebij 15 gram golden teacher, naar mijn mening veel opbouwender dan salvia en veel leuker, omdat alles nog redelijk te begrijpen is

 

een paar dagen later allebij 5 gram stones, ook wel leuk, iets minder heftig, veel meer mind trippen

 

volgende week gaan we trouwens een volle portie colombiaanse doen :P dat wordt lachen

 

op salvia kan je ook bad gaan, dus test eerst met een half portie paddo's of je een beetje gevoelig bent voor dat soort narigheid en neem dan salvia, want dat was véél harder dan paddo's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaring met Salvia:

 

Heb nog nooit een trippende ervaring gehad met salvia, alleen de chill momenten, gewoon een kleine portie dat je geen visuals krijgt maar wel lkkr in kan zakken.

Wel heftig spul, je glijd letterlijk weg, als ik op me bed ging liggen voelde het alsof ik naar beneden zakte in een bak, of soort van doodskist. Vind het opzich wel chill om te doen, als ik zoeftig ben en heb niets anders in huis dan salvia, dan doe ik dat wel ff.

 

@ gaesdeaud

 

Wow, elke week trippen..

Wous :D

Kan het opzich wel bevatten, vriendin van mij had ook paddos gegeten en zei dat het echt geweldig was. Maar zij had er wel ff genoeg van, misschien "genees" je gewoon snel van je trip ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb juist een filmpje gevonden van iemand die een bad trip heeft met salvia

hij staat in het midden van en bos en zijn vrienden roepen er gewoon op en doen niets

 

ik weet niet of het toegelaten is links naar filmpjes te plaatsen(zo niet verwijder link plz)

Share this post


Link to post
Share on other sites

IS het de bedoeling dat je één heis neemt of is er pas effect naar meerdere heisen?

als het pas naar meerdere heisen is, hoe weet ik dan waneer ik mijn rookwaar weg moet leggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalitair als je de eerste hijs goed neemt (dus tijdje inhoudt) dan zal dat vaak genoeg zijn. Anderen zeiden het ook al, het is zeer persoonsgebonden. Een vriendin van mij zat een keer buiten in de tuin, bong in de hand, gevuld met 10x extract. Neemt een redelijk diepe hit en na 40 seconden blaast ze het uit. Lachkickje, en opeens weg. Aan het trippen dat ze was. Maar ik heb ook meegemaakt dat iemand 2 diepe hits nodig had voordat het werkte.

 

Maar een tip, als je de eerste hijs goed hebt genomen, en je blaast hem uit zal je met wat geluk gelanceerd worden, dus zorg dat iemand je bong/pijpje of dergelijke kan aanpakken.

 

[OFF-TOPIC] Yay, dit draadje is een plakkerdje geworden, bedankt! [/OFF-TOPIC]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, bedankt voor je reply :smoke . Echter heb ik nog steeds een vraag. Ik ben van plan 0.25g 5x extract te gebruiken via een klein bong. Ik doe er dus 0.25g in. Ik neem één heis en de salvia werkt. Kan een vriend van mij hierna van dezelfde salvia nog een heis nemen, of dient de salvia vervangen te worden door nieuwe salvia? Ofterwijl hoe vaak kun je één dosering salvia gebruiken vooretzelfde effect?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 2e hijs zal mogelijk zijn als jij de aansteker niet te lang laat branden, ik zelf heb meestal een maximum van 2 hijsen per dosering, daarna is het verbrand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

so kick ass :P ik heb het spul nog nooti gebruitk de vorige keer dat ik truffesl ging eten ( wat zeer geslaagd was overigens ) deden 2 maten van me salvia zij hebben echt iets niet goed gedaan denk ik !!!!

 

de vrouw bij de sjamaan te arnhem zei dta je lichaam eerst moest wennen voordat je salvia 'grootschalig' nam dus werd er aangeraden om een half uur voordat je het ging gebruiken een jointje met maar een heel klein beetje te roken met zijn tweeen, zo gezegdt zo gedaan...

 

geloof het of niet maar een 5 x extract is in een half uur ofso helemaal opgegaan !!!! heb ik me laten vertellen door de nuchtere onder ons :smoke me maatje had heel ff iets 'roods' zei die toen begon iemand te lachen ( die had truffels gebruikt ) en hij was eruit geschotne niet van het spulletje gevoeld maar ja...

 

ik zag net wat filmpjes op youtube en die kerels hitten hem ECHT !!!!! diep :D dat is iets wat ik bij hun niet kan herrinneren en bij me zelf :( het schijnt dta ik ook aan de puur pijp heb gezeten daar weet ik maar weinig van :o ik was al weg van de portie truffels :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er ook een gram 5x en 9 gram bladen van liggen, maar is totaal gefaald vond ik!

Niets van gevoeld buiten de slechte smaak!

Maar nu ik hier lees dat je beter zo'n stormaansteker gebruikt krijg ik weer hoop, ik ga het zeker is proberen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...