Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weetje

Test: Spliff's Master Kush

Recommended Posts

Nieuwe ronde nieuwe kansen, een onbekend soortje in 't Lab.

The Growshop vroeg ons te spelen met een (nieuw) soortje van spliff: De befaamde Master Kush.

Dat laten we ons niet 2 keer vragen natuurlijk ghehehe...

 

Op de websites van Spliff en The growshop heb ik nog geen info over dit soortje ontdekt, echt nieuw dus(?)

 

Geen aanmaning kreeg ik na tekenen bij de postbode overhandigd maar de enveloppe met zaadjes...

Altijd netjes aangetekend :nerd

 

5 stuks plezier......

 

med_gallery_7713_4032_771040.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Maarre we beginnen wel meteen met de test......

Zie je dat glanzende bobbeltje op het zakje?

Ondanks meegezonden drukwerk, is het zakje toch platgedrukt, dat kan anders Spliff...

En ook ben ik er persoonlijk geen voorstander van om zaad te verpakken met (kleuren)drukwerk, de inkten en papiersoort kan nooit bevordelijk zijn voor het behoud van de kwaliteit.

En Wistje vind mij dan een grote zei****. ;)

 

med_gallery_7713_4032_90149.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Medium sized zaad, vrij egaal grijze zweem, en lichte aders.

 

 

med_gallery_7713_4032_90732.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

en daar staan ze ...

potjes gevuld met van onder naar boven:

perliet

all mixx 30 %

landgoed aarde 50%

zaai-stekgrond 20%

 

ingewaterd met ph.6 -50 mil. per potje.

 

 

en offffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff we go..................

 

Ho Ho niet zo snel....

Ze gaan eerst 2 dagen slapen in het donker,

en dan onder de Hpit.

 

Duz we wuiven met onz handje, welterusten minimasterkush. :o

 

greetz van het minilab, Weetje en Wistje

 

.....................................................Wat? motje Modje?.......................................................

Ojah, ik denk dat dit onder de tests moet staan, ik heb geprobeerd erin te hacken maar mijn schroevendraaier was stuk. Duz bij deze wil ik dat aanvragen of moet dat met een Pee em?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lichtdag 1.

gister zijn de zaden na 2 nachtjes slaap onder de lamp gegaan.

een HPIT 400 watt in een cooltube.

De ruimte is 1.2 x 1.2 x 1.2 mtr.

met een temperatuur van 22-24 graden.

licht 24 uur per dag.

 

Het eerste zaadje is na 8 uur ontkiemt.

Het laatste zaadje vanmorgen.

dus 100 % ontkieming binnen 24 uur.

 

med_gallery_7713_4032_366413.jpg

 

 

 

med_gallery_7713_4032_88416.jpg

 

Master Kush on it's way.......

 

Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6 :spliff:

Dit kon ik vinden over Master Kush.

Deze soort werd eerst HIGH RISE genoemd,naar de hoge flats van de AMSTERDAMSE BIJLMER,waar deze soort voor het eerst ontwikkeld en gekweekt werd.De plant viel zo in de smaak van de coffieshops en hun klanten,dat deze al gauw omgedoopt werd tot MaTER KUSH. Dit is een van de weinige tetraploide soortjes!!!Een sterke en makkelijke plant voor zowel binnen als buiten of balcon,bio of hydro.De geur van MaTER KUSH is zacht mossig en de toppen roken zoet weg.

 

Plant type: Best suitable for indoor growing.

Plant hoogte: Medium- Indica/Sativa mix

Stoned of high?: Stoney yet high- Allround Buzz

THC niveau: Medium 8-15%

Bloeiweken: 7/9

Opbrengst (Sea of Green op één m2) : 400-500

Oogstmaand: 9/10

Groei moeilijkheid: Easy (Good for beginners)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit! Let wel op, je grond ziet er wat vochtig uit. Hierdoor zijn MIJN blaadjes verbrand en hebben mijn plantjes veel schade opgelopen.

 

Mag ik ook vragen wat voor een lamp je hebt? Want de afkorting van HPIT kan ik jammer genoeg NOG niet :spliff:

En waar heb jij je perliet gehaald? Dit zou ik namelijk erg graag boven op mijn grond strooien want mn aarde is t warm.

 

thnx, saibot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het eerste zaadje is na 8 uur ontkiemt.

Het laatste zaadje vanmorgen.

dus 100 % ontkieming binnen 24 uur.

 

WOW! dat beloofd wat!

 

daar gaan we voor zitten :spliff:

succes grtz ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi zo weetje

Weer een testje erbij

 

Op verzoek verplaatst naar test..

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

tanx Silver, helemaal vergeten,

Het THC gehalte is volgens spliff wel ernstig gestegen zeg.... Maja de moeilijkheidsgraad ook hehhehe

Dit zegt de verpakking.

 

med_gallery_7713_4032_275158.jpg

 

jeetje wat een formaat woeps...

na jah, kun je het wel lezen.

 

 

@sailbot- 50 ml. van het inwateren en dan mogen ze mss wel 2 weken wachten..

Het plastic zit er nog op, gaat er morgen vanaf.

Een hpit is een groeilamp, met meer blauw en minder rood in het licht, voor zaailingen en stekken ideaal om te groeien.

perliet, beetje flauw antwoord... bij de growshop?

 

@ganjamens- sterker nog : We hebben al geoogst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

362 gram schoon aan de haak.

 

tanx Sannie, jammer genoeg vorige week mijn laatste topje blueberry gedampt..

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Weetje en Wistje,

 

We zijn benieuwd naar eindelijk weer een verslag van het Minilab.

 

Groot gelijk heb je, in de eerste plaats.

Nu het zaden zijn die je hebt gekregen om te testen, ben je waarschijnlijk net als wij, dankbaar voor de kans.

Als je de zaden hebt gekocht, ongeacht de commerciele prijs, dan ben je toch minder tevreden als je ziet dat de zaden tijdens de reis beschadigd kunnen zijn.

 

Zelf hebben we nu ook een aantal testzaden gekregen en het doosje van Gerrit is dan wel erg strak en veilig.

 

Misschien kan Frans dit terugkoppelen aan zijn breeders. :spliff:

 

En vervolgens zijn we natuurlijk verbaasd over je ontkiemtijd. Zelf hebben we ook snellere ontkieming in aardemengsel onder HPS dan in pitpotjes onder tl t5. Zou dit door de lichtintensiteit komen?

 

We houden dit in ieder geval strak in de gaten. Veel succes en groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Minilab en ASGrow,

 

Heb dit al aan de heren doorgegeven en als het goed is leest men dit draadje nu mee, ik ben ook geen voorstander van plastic zakjes alleen al vanwege de nadelen die Minilab noemde wat denk je van condens?? niet echt bevoordelijk voor de zaden binnen nederland heb je als het goed is binnen 1 dag binnen maar wat als je naar het buitenland ga?? dan krijgt de klant ze dadelijk al onkiemt binnen..... :-S en dat lijkt mij niet echt de bedoeling.

 

en inderdaad wij versturen onze zaden altijd aangetekend, zodat wij er zeker van zijn dat ze bij de goede persoon aankomen.

 

En respect naar je repport ziet er heel netjes uit toppie!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Frans,

 

Dat is snel zeg.

 

Wel mooi om te lezen dat de breeders zo betrokken zijn.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja d'r moet gebreed blijven worden aan een product always ......

Ik hoop dat de design afdeling er wat mee kan..

 

Over de ontkiem tijd:

sinds wij de planten eerst 2 nachtjes laten slapen, hebben wij betere/snellere resultaten.

Een tijdje geleden vrij oud zaad ontkiemt, maar ook hier was 70 % op na 24 uur.

Ik denk zeker dat de hpit de zaden sneller omhoog trekt, dus ook dat is een factor.

Toen ik begreep dat de zaailing zich richt op de data die het de eerste 3 dagen krijgt is het

voor ons vanzelfsprekender geworden om direct onder de grote lamp te ontkiemen.

 

 

med_gallery_7713_4032_341291.jpg

 

 

lichtdag 2 zijn de zaailingen bijgevuld met langoed aarde en afgedekt met perliet.

De blaadjes ontvouwen zich behoorlijk symetrisch.

Dus ja, zonder plastic, met een lv van rond de 50 % mogen zij door dartelen.

Dit is de toon die voor hun gezet wordt, hierop mogen ze dansen....

 

greetz Weetje en Wistje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel succes met deze zadenrun !!

 

De start ziet er al veelbelovend uit.

 

 

 

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mistel Ping, tanx man.

 

med_gallery_7713_4032_408300.jpg

 

 

Lichtdag 4.

ze gaan lekker.

geen rode stammetjes, ondanks de lichte koude.

1 plantje waar wat lichte lijntjes door het lob blad warrelen.

Voor de rest een mooie ontwikkeling.

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lichtdag 6

nog steeds 24 uur licht, wat we langzaam af gaan bouwen nu.

verdere klimaatjes prettig.

 

Die 2 dagen koude die pakten ze wel goed op, maar toen de sneeuw ging smelten sloeg de stress in.

 

med_gallery_7713_4032_55756.jpg

 

 

 

Bleken ze op de afslagplaats voor hole 9 te liggen......

Toch maar weer een ander plekje vinden voor de masters....

 

groetels weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ze zich wel goed thuisvoelen in de bergen.. maarja dat valt niet mee in Nederland :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Master Kush :spliff:

 

Lekker Weetje! Wat is volgens jou het voordeel van twee dagen in grond kiemen in het donker t.o.v. een dag in bijvoorbeeld een glas water of tussen tissues (normaliter ook in het donker)? Geeft die niet een vertekend beeld wat betreft de ontkiemtijd? Bij voldoende warmte in de grond gaan ze ook zonder licht wel ontkiemen. Ik heb niet het idee dat zaad blijft slapen in een vochtig, warm medium.

 

Lekker, gek op Kush!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Weetje,

 

Het is natuurlijk wel leuk al die versiering, maar over het ontkiemen is wel heel interessant natuurlijk.

 

Mag ik vragen waarom je juist dan de dames wilt laten opkomen onder groot licht. Zelf zouden we verwachten dat je dan juist zou kiezen voor voorgroeien onder tl, met de kans op meer vrouwen.

 

Ons gevoel zegt ons namelijk dat jouw gedachtengang wel hebben ervaren. Wij hebben eigenlijk ook de beste resultaten gehad met ontkieming direct onder groot licht. Maar dat is dan gevoelsmatig terugberedeneerd. ;)

 

Wij zijn ook op zoek naar de belangrijke factoren voor die eerste paar dagen, en hebben eigenlijk juist daarom net onze voorgroeivoorziening met tl t5 af. :spliff:

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tomas--je hebt gelijk, die vlakke velden is niet hun ding.

@whazzup-- wat een gaaf filmpje, the making of is ook een heel leuke...

 

Ontkiemen-

Een klein jaar geleden hebben we ongeveer alle ontkiem methodes geprobeert.

Het meest leerzame hieruit was de bewustwording dat de situatie zo dicht mogelijk bij de omstandigheden moet liggen zoals die in de natuur voorkomt.

 

"t is winter- zaad in de koelkast.

 

't gaat warmer worden- zaad in aarde op 10/14 graden (right whazzup, dit is dus als overgangsfase bedoelt)

 

De lentebries veegt het bladerdek schoon- het licht komt tot de zaailingen de temperatuur stijgt naar 20 graden.

 

massa rules- Het ontkiemen doen we in p9 potjes of groter. De massa die je minimaal nodig hebt om een stabiele temperatuur te creeeren. Er is genoeg massa om dit geleidelijk te laten verlopen.

Als de zaailing zich richt op de ontvangen data van de eerste 3 dagen, mogen deze omstandigheden dus optimaal zijn. Vandaar de voorkeur voor de hpit i.p.v. TL licht.

Dit voorjaar hebben wij 100den zaden zien ontkiemen onder het (voorjaars)licht in april en half juni.

Wij waren verbaasd dat dit geen problemen gaf....

 

In een basictuin ontspruiten ieder jaar weer de zaden die uit planten gevallen zijn.....

Goh, en jah, dan denk je weer:

Hoeveel plaatsen in de natuur ken je waar:

1. Het zaadje van de koude aarde een warm glas water inspringt, ff wat rondjes gaat zwemmen en vervolgens in een aarde bedje duikt?

2. Het zaadje uit de koude aarde springt, bij de trekpleister tissues gaat kopen, deze nat maakt en er lekker tussenkruipt?

 

Wij willen het in de natuur zien gebeuren....

Ik zal dadelijk enige data verzamelen m.b.t. het ontkiemen en de man/vrouw verhouding.

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je met T5 zo dicht op je zaailingen je hetzelfde bereikt ASgrow, dat geeft een hele hoop licht zo dichtbij hoor. Mijn belichting bij ontkieming was eigenlijk veel te weinig (hehe ben die balkjes vergeten mee te nemen bij je weet je nog :P ) en dat zie je volgens mij terug in de groei.

 

Ik geloof er wel in dat belichting die eerste dagen belangrijk is, volgens sommigen zelfs de eerste uren. Het plantje moet zich tenslotte ergens op richten.

 

hehe zie net je reply weetje :spliff:

 

Tja, als je ze uit de ijskast haalt en in de vochtige grond stopt hebben ze de tijd om even "voor te weken" zodat ze zachter worden en eenvoudiger ontkiemen als de warmte er op komt. Althans, zo interpreteer ik het (beoogde) effect.

 

Volgens mij bereik je hetzelfde in een glas (koel) water of tussen tissues. Ik kan je natuurlijk in bad stoppen, maar ik kan je ook tussen twee natte handoeken leggen, in beide gevallen word je nat. Dat wordt je trouwens ook als ik je in de vochtige aarde begraaf ;) .

 

Wat betreft je lamp boven je zaailingen, doe jij die gelijk op 18/6 of laat je hem eerst 24 uur branden? Als die eerste dagen belangrijk zijn dan is het ritme ook een van de factoren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag laatst weer spectrum buizen branden en ik kan me voorstellen dat die ook een hoop data aan je zaailing geven, ik stel me bij een T5 buis hetzelfde voor.

Ik heb wat exelletjes nagekeken, en los van andere fouten die er wel zeker gemaakt zijn de volgende gegevens:

 

Tl 865 ontkieming

northern lights- 50 % V.

Sannies mix--- 50% V.----30 stuks

Erdbeer--------60% V.-----50 stuks

Erdbeer--------50% V.-----20 stuks

 

400 W. HPIT ontkieming

Snowqueen------90% V. --12 stuks

B serie-----------70 % V.--12 stuks

C serie-----------40% V.--12 stuks

D serie-----------70 % V.--12 stuks

NYCD------------60% V.-- 6 stuks

Jamaica---------70% V.--12 stuks

 

De vrouwen houden van het lab zijn een kennis laatst tegen ons.

Eigenlijk te interssant om dadelijk weer eens een setje onder tl te ontkiemen, om zo ook onze eigen ontwikkeling uit te sluiten in deze resultaten.

Maar deze percentages spreken toch voor zich, zo lijkt het tenminste.

 

Ja, het effect is zo bedoeld, met de klemtooon op een geleidelijke temperatuurs verhoging. Het werken met plotselinge overgangen lijkt ons minder te werken. Vandaar dus niet een glaasje water, maar een bak water(massa) etc. (Vroeger deed ik het wel zo overigens, met de eerst purples)

De lamp brand de eerste week 24 uur, en wordt daarna geleidelijk terug gezet naar 20/4.

 

Duidelijk was te zien dat de jamaica's dat minder prettig vonden (24 uur licht) ze zijn gewend om meteen richting de 12 uur licht te krijgen, en je ziet dat ze het zo maar vermoeiend vinden. Ze staan er prachtig bij, maar aan het einde van de dag, vrij futloos....

 

:spliff: ahum ook ff wachten op mijn futloosheid voordat je me in de aarde stopt... ;)

 

groetels weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf geef ik zaailingen ook altijd direkt de volle lading(hps)

Zo krijgen de zwakkere spruitjes geen kans om zich te ontwikkelen, een soort natuurlijke selectie.

DameBlanche gaf me het advies zaden 24 uur in de vriezer te leggen en daarna direkt in de stek/zaaigrond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat vriezen moet je alleen doen als je zeker weet dat je verse zaden hebt overigens. Ze kunnen al eens in de vriezer hebben gelegen. Twee keer vriezen wordt afgeraden heb ik begrepen van Sannie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens,

alleen als je zeker weet dat de zaden nog nooit in de vriezer hebben gelegen.

Ik ken iemand die al 30 jaar met zaden werkt en hij heeft zijn hele back up in de koelkast, niet in de vriezer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vond een interessante link voor je Weetje (en niet alleen voor jou) http://plantphys.info/Plant_Biology/seedgerm.html

 

The mother plants of our "wild" species put their embryos into dormancy by using chemicals. Perhaps in hardy plants the vast majority use abscisic acid to keep their embryos from germinating too early. This chemical is broken down by enzymes in the embryo over time. The enzymes have a cold temperature optimum. Thus the enzymes are not active until early winter. The abscisic acid keeps the embryo dormant from dispersal to frost. After 6 weeks at about 4° C, the optimum for the enzymes that metabolize abscisic acid, the AbA is metabolized completely. But now the cold soil keeps the embryo dormant until the warmth of spring (20° C). It is an ingenious mechanism evolved in hardy plants. To accelerate this process artificially, seeds of wild plants can be harvested in late summer as they mature, placed in moist soil, and kept in a refrigerator (4° C) for four to six weeks. This treatment is called stratification. After the stratification is complete, then the plants are removed to a lighted greenhouse that is reasonably warm. This treatment is called vernalization. Now the seeds will have "experienced winter and spring" and will germinate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow, hier gaan we zeker wat aan hebben,

ik voel 'm nog niet helemaal maar dat komt meer door mijn stonecole english,

tanx, whazzup, goed leesvoer ....

 

 

de plantjes gaan gestaag door,

om enige veiligheid voor ze in te bouwen vonden we bij de blokker

protection hobbits.

 

med_gallery_7713_4032_1721090.jpg

 

 

Nu kan ze echt niets meer gebeuren.

 

med_gallery_7713_4032_249614.jpg

 

 

med_gallery_7713_4032_79672.jpg

 

 

med_gallery_7713_4032_217626.jpg

 

 

med_gallery_7713_4032_172139.jpg

 

 

med_gallery_7713_4032_248045.jpg

 

 

Zo'n fototripje gaan we natuurlijk niet om de 2 dagen maken, het leek me nu wel een goed moment om ze iets nader te beschouwen. Vaak zie je in dit stadium foutjes waarvan je in een later stadium wilt weten of dit nog terug te vinden is.

 

med_gallery_7713_4032_200523.jpg

 

 

Nummer 5 heeft een afwijking in de bladrand.

 

med_gallery_7713_4032_234888.jpg

 

 

nummer 3 heeft een lichte vlek onderaan het blad, lastig te fotograferen.

 

Details om in de gaten te houden.

ach en zo houden we alles lekker in de gaten,

greetz van het minilab, weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...