Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ASGrow

Test: As Grow Report I: "the Chronic"

Recommended Posts

Hallo lieve rakkers,

 

Omdat we een Engelstalig Test Verslag wilden maken hebben we nogal wat verwarring gezaaid. Maar de afgelopen Mod meeting heeft meer duidelijkheid gegeven over de internationalisering van het WietForum.

 

Maar je bent Jurist of niet, dus we zoeken hier in Eindhoven altijd de grenzen op van elke mogelijke organisatie. Of het nu om ons 's lands bestuur gaat of over het besturen van een WietForum, wij geloven dat een gemeenschap voor het behoud van haar gedachtegoed moet waken, door middel van duidelijke leefregels. Dus konden wij als niet Non-Dutch speaking natuurlijk niet zomaar in de Engelse sectie gaan zitten.

 

Na ampel overwegen hebben toch besloten dat het testen belangrijker is dan het laten meelezen van onze Engelstalige vrienden, derhalve deze vertaling naar het Nederlands. En dan nu nogmaals de introductie.

 

Hier zijn we met ons eerste AS Grow Report. Omdat onze vorige verslagen nogal snel klaar waren(in vergelijking met Whazzup bijvoorbeeld) hebben we gekeken of het anders kan.

 

Genoeg intro voor de introductie

 

Introductie

 

In 1992 heeft Dr. Dre zijn debut album gereleased; The Chronic. Dit album heeft de Rap industrie voorgoed gewijzigd en vestigde de West Coast Sound, die sindsdien haar intrede heeft gemaakt.

 

gallery_8797_3774_27981.jpg

 

Grappig om te weten is dat de albumhoes is gemaakt naar een beeld van een Amerikaans grote vloei producent. De Doctor heeft hiermee een erebetoon willen geven aan onze manier van leven.

 

Vandaag, 15 jaar later, hebben wij deze bijzondere zaden in ons bezit gekregen.

 

med_gallery_8797_3774_426331.jpg

 

 

En terwijl de tijdloze beats van ons nieuwe album stromen presenteert AS Grow " The Chronic "

Dit kweekverslag is een erebetoon aan onze Amerikaanse vrienden die worden onderdrukt, maar ook de voorvechters van cannabis vrijheid in Belgie en Nederland.

 

De notaris heeft de trekking verzorgd en daaruit is de volgende volgorde gekomen, The Chronic x Godbud, The Chronic x The One en tenslotte The Chronic x The One F1.

 

Natuurlijk moeten we de breeders bedanken, Stijlloos en Sannie. Zonder jullie was dit natuurlijk niet mogelijk geweest.

 

Ook hebben we tijdens de afgelopen Mod meeting wat meer informatie over de verschillende soorten gekregen, dus hier komen later uitgebreid op terug.

 

med_gallery_8797_3774_187755.jpg

 

 

Voorlopig moeten jullie het met de foto's doen.

 

med_gallery_8797_3774_144655.jpg

 

 

Ook deze kweek bevat weer enkele experimenten.

In de eerste plaats hebben we natuurlijk onze nieuwe voorgroeivoorziening. Dit kastje is voorzien van 8 keer tl T5 21 Watt en doet het voorlopig zeer naar wensen.

Ook het hergebruiken van de aarde, nadat ze een tijdje in ons compostvat in de tuin heeft kunnen rusten, is nieuw voor ons. Dus het gebruik van voeding wordt wederom een kwestie van afstemmen en de planten goed in de gaten houden.

En de soorten zijn ons niet(goed) bekend.

 

med_gallery_8797_3774_509111.jpg

 

 

Volgende keer laten we de eerste stappen zien.

 

med_gallery_8797_3775_49394.jpg

 

 

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoort dit niet thuis in de engelse sectie :wacko:

i hope you have a lot of female plants

good luck asgrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon Nederlands dan maar, aangezien ik geen dr dre fan ben.

 

Succes deze ronde asgrow, :wacko:

 

Ben benieuwd wat deze kruisingen jullie gaan brengen.

 

groeten,

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het net zo'n schitterend verslag is als de vorige dan mag het ook nog wel in spaans. Succes deze ronde ga het zeker weer volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wOOt en we gaan weer op de sofahangen :smoke

de tv op :specool en laat de kleurtjes maar komen :wacko:

sc6 AS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed nederlands is al lastig zat maar toch GOOD LUCK ASGrow :smoke

Toch ook wel erg benieuwd naar het kweken onder T5 :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good luck this round AsGrow.

 

But that should not be a problem with you.

 

I hope this topic is just as beautiful as the one, about your dreams.

 

A lot of groetjes uit Tilburg.

 

:wacko: :smoke :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké Dudes,

 

De boel is vertaald, we gaan gewoon(?!) op Nederlandse voet verder.

 

Off course we will try to accomodate our Non-Dutch speaking friends where ever necessary.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey AS,

Cool hoor. .. Ik ben wel heel erg benieuwd wat hier uit gaat komen.

Zal wel stevige kost worden allemaal .. :D

Ik heb net zaadjes uit topjes Stella Blue zitten peuteren , die was bestoven met Cronic X Godbud ..

Heeft denk ik erg veel weg van de The One X chronic , die jij daar hebt ( qua genetica enzo ) maar dan met een vleugje godbud ??

Veel succes met deze ronde en ik pak een extra grote zak popcorn :D en een :wOOt bij.. :D

 

Laters... :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien wat meer werk,maar waarvoor niet beiden(nederlands+engels).De ene gewoon in de indoorsectie en de andere in the english section?We gaan hem zowiezo volgen natuurlijk!Succes met de Chronic.

 

Grtz. Aad

 

ps Als jij het doet ga ik ook mijn hele verslagje vertalen en in het engels plaatsen.Deal? :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Jongens en dame,

 

Bedankt voor alle interesse. We hebben er zin. We gaan er weer tegen aan. " At your service !"

 

En Aad,

Als we iets ruimer in onze tijd zouden zitten, hadden we je aanbod natuurlijk met beide handen aangepakt. Maar met de afronding van mijn opleiding in de komende maanden, houden we het toch op alleen het Nederlands verslag. Wellicht gaan we in het nieuwe jaar, met een ruimer tijdsbestek, wellicht wel nog het duale verslag aan.

Maar je hoeft niet op mij te wachten hoor. We zullen je verslagen natuurlijk allemaal volgen. :offtopic

 

Vooruit een fotooke,

med_gallery_8797_3775_607760.jpg

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey AS,

 

heb je nu 2 of 3 verschillende pheno's ?

 

10 gezaaid, gokje op 5 mannen en 5 vrouwen....gedoogbeleid :offtopic

 

wat is je set-up....lampie, medium enz enz.

 

 

 

 

 

grtz =M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn net sierplanten,zo mooi als ze erbij staan :D .Ik weet niet of ik het wel zo erg vind wat betreft de deal(ben nogal een coachpotatoe),nu kan ik het relaxt aandoen. :wOOt Die opleiding is natuurlijk belangrijk,eerst constantia et labore :offtopic ,dan komt de carpe diem :D later wel.Sterkte met het stampen.

Maar ik ga binnenkort met een vertaling beginnen!

 

Groeten uit Rotterdam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
B) Wel cannacorn natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fijn deze fijne soorjes ik weet niet maar sinds ik de woorden the cronic x god bud zag staan op het forum wou ik wel meer weten over het soortje ik ga dit toppic is in gaten houden.

komt denk ik door de naam die is gewoon al vet dus ben benieuwd naar de plant zelf :no

 

kom maar op

 

en veel sucses as grow :rolleyes2: B) ik heb liever ijs dan popcorn :no

 

groeten hompii

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_8797_3775_607760.jpg

 

 

AS Grow, ziet er weer geweldig mooi, fris en gezond uit B)

 

Daar ik binnenkort genoodzaakt ben om over te gaan op wiet uit de shop heb ik besloten toch maar iets met je zaadjes te gaan doen binnen zeer korte tijd. Ik hoest mijn longen uit mijn lijf van de wiet uit de shop.

 

Die soortjes die ik van jou heb gekregen zijn niet aan te komen :no

Zoals die BleuBerry, jammie :no

 

Thx nogmaals en de spacecake blijft bewaard :no

 

Groetjes uit Tilburg :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede morgen lieve rakkers,

 

Tijd om de draad letterlijk en figuurlijk weer op te pakken. Door de stress rond school en de Modverplichtingen hebben we jullie even alleen moeten laten, maar de dames hebben natuurlijk niet stil gestaan. Of eigenlijk hebben ze natuurlijk wel stil gestaan, althans ze zijn nergens naar toe geweest, eh jullie begrijpen het wel.

 

Maar we hebben ook met de breeder kunnen overleggen, dus we hebben ondertussen ook wel meer informatie over de achtergrond van de eerste Chronic soort; Godbud x Chronic.

 

med_gallery_8797_3774_260985.jpg

 

 

De voornaamste overweging van de breeder moet toch worden gezocht in de opbrengst. Genoeg met al het gezeur over lekkere smaken en mooie kleurtjes, tijd voor een plant met ballen.

 

De moeder komt van Serious Seeds en de vader is de trotse vertegenwoordiger van DSB.

 

De vraag is dan natuurlijk direct in hoeverre deze Chronic overeenkomt met de Chronic uit de andere delen van dit verslag? Dat weten we zelf nu ook niet. Tijdens de laatste mod meeting is dit wel ter sprake gekomen, maar door het ontbreken van de uitvoerige versie van de notulen, kunnen we niet overal op terugkomen, spijtig.

 

Maar de Chronic x Godbud,

Die plant met ballen,

 

med_gallery_8797_3775_834058.jpg

 

 

Ondertussen hebben we de dames deze week toch maar vlug in de bloei gezet. Ook zij hebben aandacht tekort, door alle drukte, maar ze hebben zich keurig gedragen. :rolleyes2:

 

Eerst maar wat informatie;

 

We ontkiemen en voorgroeien in de aparte unit onder 8 keer tl T5 21 Watt. Vervolgens gaan ze naar de Bloeiunit waar ze eerst onder 1000 watt staan en nadat de groei klaar is komen ze onder 1200 watt Greenpower.

De aarde is de hergebruikte aarde uit onze compostvat uit de tuin. Dit is de eerste keer, dus we zijn benieuwd. We hadden nog geen bentoniet of bazaltlavameel in huis, dus we hebben in eerste instantie maar opgewaardeerd met cocospeat, seramis, kalk en schimmels en ingewaterd met Final Solution en Bacto.

 

med_gallery_8797_3775_318832.jpg

 

 

Ze beginnen in potten van drie en halve liter en uiteindelijk komen ze na geslacht bepaling in 3 bakken van elk vijfenveertig liter.

 

med_gallery_8797_3775_147142.jpg

 

 

Bovenop hebben we een laagje perliet gelegd. Iets reflecterend op het oppervlakte is tegen de uitdrooging maar voornamelijk voor het koel houden van het medium. We hadden nog een beetje perliet liggen, maar dit is ook de laatste keer geweest.

 

Je gaat een keertje iets te stoned kijken hoe de dames erbij staan en overal ligt perliet. B)

De volgende keer gewoon een stukske witte folie.

 

med_gallery_8797_3774_502663.jpg

 

 

Omdat de temperatuur goed onder controle is, hebben we eigenlijk verder niets gedaan aan de luchtvochtigheid. We hebben nog de mogelijkheid om een bevochtiger aan te sluiten, maar met een luchtvochtigheid van rond de 60 procent is het ook mogelijk. Het ontkiemen is zo eigenlijk al meerdere keren goed gegaan en scheelt ons de moeite van een voorfase met ontkiemen in een propagator. Maar we sproeien natuurlijk wel regelmatig en het bedekken van de aarde scheelt ook veel.

 

We beginnen met 10 zaailingen en hiervan blijven (uiteraard) vijf mooie dames staan.

 

med_gallery_8797_3775_18233.jpg

 

 

med_gallery_8797_3775_156117.jpg

 

 

Volgende keer meer.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

²toppie AS,als het weer zo'n verslag word als de kf

B) ze dan maar goed vast

Share this post


Link to post
Share on other sites

@asgrow,

 

Je zegt dat je met 1000w begint en daarna overstapt op 1000w greenpower,waarom?Greenpower is toch een lamp met wat meer blauw licht erin,dus beter voor in de groei,zeg de eerste 3 weken van 12/12?Zou de beste combo dan niet zijn voorgroeien onder tl daarna +- 3 weken onder de greenpower en afbloeien onder de normale lamp?Wil zelf ook met 3 soorten lampen gaan werken dus ben erg benieuwd naar je mening!

 

grt Df

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb me vergist,er zit minder blauw in de greenpower.Dus tl,normaal en dan greenpower..mmm...dat zal mijn opzet ook worden!

Succes nog verder,plantjes zien er echt mooie uit! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé DF,

 

Je hebt zelf al gezien hoe het zit met de Greenpower lampen. B)

We hebben gemerkt dat het gebruiken van Groeilicht ervoor zorgt dat de planten minder strekken. Voor ons zeer belangrijk gezien de beperkte ruimte.

Daarom houden we ook na het omzetten van de klokken, de eerste paar weken nog dit gecombineerde licht aan, totdat de groei er wel helemaal uit is.

 

We hebben gelezen dat met deze combinatie van Godbud en Chronic de mogelijkheid bestaat dat de Sativa kant naar boven komt en dan zouden de planten ons boven het hoofd groeien.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

 

Noot

Wel moet ik zeggen dat het nog zoeken is naar het verzorgen van de overgang van tl naar HPS. Dit was de eerste keer en doordat we te vlug zijn geweest met het verkorten van de afstand heeft dit de ontwikkeling wel wat vertraagd. Maar dat zul je later wel lezen. :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...