Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Welja, nu: Mijn biologieleerkracht zei ooit eens dat je geen vliegenzwammen mag eten, want dan ga je trippen en/of halucineren (lijkt mij ongeveer hetzelfde, maar leerkracht zei het zo..). Nu dat lijkt mij eerder een reden om het wel te doen. De vraag is of dat wel een goed idee is, zitten er ook schadelijke stoffen in een vliegezwam (waar je ziek van word/dood van gaat) of enige andere reden om het niet te doen? heeft iemand hier ervaring mee?

 

waarschijnlijk begin ik met 1 hapje... dat zal tog geen kwaad kunnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Scorp

 

De vlies van de vliegenzwam heeft inderdaad een hallucinogene werking. Hoe sterk de concentratie is weet je hier dus niet. Oppassen wel denk ik.........

 

Je kunt ze beter gedroogd eten, muscarine een vergif verdwijnt door de paddo te drogen. roken kan ook.

 

Have a Nice trip...............

 

mvg, CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou als je met zo weinig voorkennis al bereid bent om van iets in een bos te eten dan lijkt het me dat je heel heel erg dom bent. :j

 

Ik zou zeggen blijf vooral even naar school gaan nog, zou je nu al je breintjes aan zoiets krachtig als hallucinatie's zetten? :)

 

 

Amanita Muscaria is best vrij krachtig wat trippen betreft, maar dat is niet het grootste probleem. De Amanita Panthera groeit er namelijk in dezelfde buurt en is zo giftig dat je er zeker het loodje bij kan leggen. Het verschil is naargelang waar ie groeit echt niet zo bijster groot, eigenlijk kan de ene pantherina er net zo rood uit zien als een muscaria en de muscaria kan net zo geel/bruin zijn als dat de pantherina zou moeten zijn. :nerd

 

Het is heel erg sluipend gif trouwens en het kan best weken duren voor je ook maar merkt dat je vergiftigd bent. Nier-blokkades na 3 weken zijn al meer gemeld, owja dat is dat part waar je dood gaat :D

 

Op de meeste plaatsen zijn paddenstoelen ook beschermt omdat ze zo zeldzaam zijn, dus moest je toch in je domme hersens halen om ze te nuttigen hoop ik dat je dan op zijn minst het natuur respect kan opbrengen om de zwamvlok (mycelium) heel te laten en of de hoed enkel te plukken, of de steel door te snijden ipv hem met voet en al uit de grond te trekken. :smoke

 

Kan het niet genoeg herhalen, als je de verkeerde eet kan je DOOD gaan

 

Maar , tja wat is slim, in elk geval een stuk slimmer is als je wil hallucineren, iets te nemen dat ook controleerbaar verkrijgbaar is. Ow dat kost geld, nou als dat het probleem is ben je meestal ook nog te jong om er al van te genieten en stel ik voor van nog paar jaartjes geduldig smachtend te wachten :P

 

hoi Scorp

 

muscarine een vergif verdwijnt door de paddo te drogen. roken kan ook.

 

Danny kijk even goed terug na want dit klopt NIET, het mindert maar verdwijnt NIET

Maakt overigs helemaal niets uit want de Amanita Muscaria bevat betrekkelijk weinig van dit gif, daar staat tegenover dat de Pantherina bulkt ervan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarom plaatste ik dus een topic om het te vragen :)

 

erg bedankt en ik probeer het alvast niet.

 

Iemand een idee voor een paddo die ik wél kan gebruiken? (als 16jarige belg ligt naar de coffeeshop gaan nogal moeilijk, vandaar)

 

begrijp me niet verkeerd, als er een soort word aangeraden zal ik waarschijnlijk nog wat navragen, en wat zoeken op het internet, zorgen dat ik weet welke gevaren er zijn, beginnen met een heel kleine dosis... en zo mogelijk eerst aan iemand anders voeren :D :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paddestoelen zijn in principe gevaarlijk. Ten eerste doordat sommige paddestoelen heel veel op elkaar lijken. Soms is het verschil alleen met chemicalien te bepalen. Eekhoorntjesbrood is eetbaar, maar er groeit ook een giftige die erop lijkt.

Een ander gevaar is de dosis. Wanneer je paddestoelen uit het wild plukt weet je nooit of er veel of weinig actieve stof inzit. Zolang ze eetbaar zijn is dat geen probleem. Een klein hapje van de ene kan net zoveel zijn als een hele andere.

 

Vroeger hadden ze bij de slegte een duits boekje: "taschenbuch fur pilzfreunde". Dat kostte maar een paar euro en daar staat naast verschillende soorten veel informatie over de werking van verschillend paddestoelengif in. Misschien hebben ze er nog.

 

Ik heb een gebruiksverslag gevonden

 

Er is een reden voor dat vliegenzwammen niet in de smartshop te koop zijn. Je bent nog erg jong, en daardoor loop je meer gevaar op psychische schade. Bezint eer ge begint.

 

Kaalkopjes groeien ook in het wild. Als je dan toch perse paddestoelen wil proberen, ga die dan zoeken. Vaak in graslanden. Wel eerst klein beetje proberen en dan de volgende keer een beetje meer. het duurt 3 kwartier voordat het begint te werken, dus neem zeker niet teveel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Welja, nu: Mijn biologieleerkracht zei ooit eens dat je geen vliegenzwammen mag eten, want dan ga je trippen en/of halucineren (lijkt mij ongeveer hetzelfde, maar leerkracht zei het zo..). Nu dat lijkt mij eerder een reden om het wel te doen. De vraag is of dat wel een goed idee is, zitten er ook schadelijke stoffen in een vliegezwam (waar je ziek van word/dood van gaat) of enige andere reden om het niet te doen? heeft iemand hier ervaring mee?

 

waarschijnlijk begin ik met 1 hapje... dat zal tog geen kwaad kunnen?

 

Amanita Muscaria of vliegenzwam is inderdaad een paddestoel waarvan je kan gaan trippen, echter zijn de actieve stoffen anders als die van de bekende 'Paddo'-soorten. Het geeft een heel ander effect als bij Paddo's welke zeer intens kan zijn en is meer voor de 'ervaren' tripper.

 

De actieve stoffen in de vliegenzwam hebben pas effect als de paddestoel goed gedroogd is.

Omdat het zeer gevaarlijk is om zelf paddestoelen te gaan zoeken omdat veel bruikbare en zeer giftige soorten sterk op elkaar lijken.

 

In de smartshops kun je Amanita Muscaria kopen als gedroogde paddestoel, maar ook als extract, waarin dus een hogere concentratie actieve stoffen zitten.

Echter kun je beter beginnen met een (kleinere) portie (milde) paddos of wat LSA zaad (Morning Glory/Hawaiian Baby Woodrose).

 

Zelf koop ik mijn paddo's online bij bijv. Azarius.com, maar ook bijv Herbaladventures.nl (die heeft wat meer soorten)

 

Enne de leeftijdsgrens van 18(of wordt het 21?) jaar is er niet voor niets voor dergelijke middelen.

Beter jezelf er meer in verdiepen, en weten waarmee je bezig bent voor dat je begint.

Sta je mentaal wat minder sterk in je schoenen begin dan helemaal niet aan deze middelen

Uiteindelijk wil je geen bad trip of erger psychische schade oid er aan overhouden

Share this post


Link to post
Share on other sites

amaniet is de naam van de groep paddestoelen. De groene knolamaniet is de giftigste paddestoel van nederland. Daar kun je dood aan gaan en geeft geen trip!

 

psychonaut heeft een topic over vliegenzwammen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou bij deze, ik kom even langs surfen en zag deze topic over amanita muscaria, en wil een poging doen om hier opheldering over te geven. Èèn van de eerste dingen die ik over de amanita kwijt wil is dat er op internet erg veel informatie beschikbaar is, maar deze is in veel gevallen erg tegenstrijdig is en zorgt voor erg veel onnodige angst. Niet dat je niet voorzichtig moet zijn, maar als je paddo's wilt gaan plukken in het wild, dan is een amanita muscaria makkelijker te herkennen dan het bekende "Puntige Kaalkopje" en de "FranjeVlekplaat". Alleen wil je je bij de amanita muscaria je absolluut niet vergissen omdat deze inderdaad lijkt op de amanita pantharina. Daarom geef ik hier het advies om even naar www.soortenbank.nl te gaan, om aldaar de belangrijke beschrijving van de amanita muscaria even door te lezen, daarmee moet je instaat zijn om ze te indentificeren. Daarnaast zal een a. pantharina nooit zo knal rood zijn als een a. muscaria in z`n groeiende stadium , zoals hier ergens anders in deze topic vertelt word. Wel kan de amanita muscaria in een al ver gevorderd stadium, behoorlijk gaan lijken op de a. pantharina.

 

De vlies van de vliegenzwam heeft inderdaad een hallucinogene werking. Hoe sterk de concentratie is weet je hier dus niet. Oppassen wel denk ik.........

 

Je kunt ze beter gedroogd eten, muscarine een vergif verdwijnt door de paddo te drogen. roken kan ook.

 

Niet alleen de vlies heeft een hallicugene werking, maar de gehele paddestoel heeft dat. Uiteraard moet je op passen met de dosering. Telkens als je op een nieuwe plek de paddestoellen hebt geplukt, altijd weer even opnieuw de doses testen, een trip op de amanita kan behoorlijk heftig zijn, ook al heb je ze in Nederland geplukt. Zobiezo moet je oppassen met wilde paddestoelen, omdat er maden in kunnen zitten. Het is beter om er een thee van te maken.

 

De hallicugene stof van de A. Muscaria is Iboteninezuur en muscimol en na het innemen van deze paddestoel word de muscaria het vergif van deze paddestoel, tevens omgezet in muscimol, daarom hoef je deze paddestoel dus niet perse te drogen en daarnaast kun je er daarom niet zomaar dood van gaan. Eet in iedergeval nooit meerdere paddestoelen tegelijk. En houd er rekening mee dat er nog maar weinig over de werkende stof van de A. muscaria bekend is.

 

Amanita Muscaria of vliegenzwam is inderdaad een paddestoel waarvan je kan gaan trippen, echter zijn de actieve stoffen anders als die van de bekende 'Paddo'-soorten. Het geeft een heel ander effect als bij Paddo's welke zeer intens kan zijn en is meer voor de 'ervaren' tripper.

 

FogBrain, heb jij zelf wel is amanita's gegeten? Hoewel de stoffen anders zijn, blijven de effecten het zelfde als met psilo paddo's. Ik heb zelf al een aantal keer de geweldige amanita's gebruikt en ik merk het verschil niet.

 

Ganjaman, die foto is inderdaad van een amanita muscaria.

Edited by mysticwarrior

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het geprobeert

 

ga gewoon toch maar ff naar de smartshop

 

of zoek ff naar een ander soortje die hier ook groeien

 

trust me !!

 

zal je een hoop problemen besparen en zo duur zijn de mexikaantjes toch ook niet :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alleen wil je je bij de amanita muscaria je absolluut niet vergissen omdat deze inderdaad lijkt op de amanita pantharina. Daarom geef ik hier het advies om even naar www.soortenbank.nl te gaan, om aldaar de belangrijke beschrijving van de amanita muscaria even door te lezen, daarmee moet je instaat zijn om ze te indentificeren. Daarnaast zal een a. pantharina nooit zo knal rood zijn als een a. muscaria in z`n groeiende stadium , zoals hier ergens anders in deze topic vertelt word. Wel kan de amanita muscaria in een al ver gevorderd stadium, behoorlijk gaan lijken op de a. pantharina.

 

 

En waar ligt het verschil dan Warrior? Eerst zeggen NOOIT zo rood en dan erna behoorlijk gaan lijken???

 

Ik weet hier anders echt wel plekjes waar de muscaria vaal geel/orange blijft en NOOIT rood word, daar staan pantharina's vlak in de buurt die RODER zijn dan de muscaria ipv hun eigen bruinige kleur, waarom ze daar zo kleuren, geen idee.

 

En om nu maar het idee te lanceren dat je toch niet dood kan gaan is iets waar een 16j. niet echt veel mee kan en dat volstrekt niet juist is. Ik zou zelf het als heel onverantwoord bestempelen.

 

Van een phanterina kan je prima dood gaan namelijk, en nee je hoeft niet eens zoveel te eten. Het duurt ook behoorlijk lang voor je zodanig ziek word dat jeje wat gaat zorgen maken waardoor behandeling meestal veel telaat gestart word. En dan wil je nog geen vergiftiging met Amanita phalloides meemaken.

 

En je bent GEEN kenner na even 1 foto te zien en een beknopte uitleg te lezen en dat zou je anders wel MOETEN zijn als je in het bos gaat paddenstoelen plukken.

 

En dat een kaalkopje nog moeilijker te herkennen is klopt misschien wel, maar omdat er in onze weides veel minder giftige soortjes groeien dan in onze bossen is de kans dat jeje daar vergist misschien groter, de gevolgen zullen niet zo groot zijn.

 

Maar nogmaals, KOOP gewoon op een "veilige" plaats je paddo's zoals hier al in verschillende reply's gezegd is, dat is een veel veiliger manier en een stuk natuur vriendelijker ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar nogmaals, KOOP gewoon op een "veilige" plaats je paddo's zoals hier al in verschillende reply's gezegd is, dat is een veel veiliger manier en een stuk natuur vriendelijker ook.

 

 

En dat gaat dus niet ivm met zijn leeftijd :smoke

 

Als je ze dan echt perse wilt gaan zoeken, lees er dan meer op na bij specifieke website en vraag na bij ervaren paddestoelen-plukkers.

 

De onderlinge verschillen tussen paddestoelen kunnen heel gering zijn en voor het ongetrainde oog onzichtbaar.

 

In het meest gelukkige geval wordt je rnstig ziek, met een beetje pech kan je dood gaan,indien de verkeerde paddestoel wordt geconsumeerd.

Bovendien kan de 'Juiste' paddestoel je ook een nare ervaring geven of je doodziek gevoel, want er zijn zoveel factoren die meespelen.

 

Misschien dat je wel sporen kunt bestellen, en daarmee makkelijk je eigen paddo's kweken, weet je 100% zeker dat ze goed zijn en meestal potenter dan die van een smartshop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En waar ligt het verschil dan Warrior? Eerst zeggen NOOIT zo rood en dan erna behoorlijk gaan lijken???

 

Leg de verschillen van een amanita muscaria maar naast een Amanita pantherina.

Dan zie je toch duidelijk het verschil.

 

Beschrijving + foto Amanita Muscaria

 

Amanita_muscaria.jpg

 

Hoed bolvormig, dan uitgespreid tot vlak, Ø 8-20 cm, glad, helderrood, oranjegeel verblekend, met vergankelijke, pyramidevormige, witte vlokken.

Lamellen wit.

Steel 8-18 x 1-2 cm, wit, aan de voet vlokkig, met een witte tot gelige ring. Vlees wit. Geur zwak.

Giftig.

 

 

Beschrijving + foto van Amanita Pantherina

 

amanita_pantherina_gm2.jpg

 

 

(deze dus NOOIT op eten.)

 

Hoed bolvormig, dan gewelfd tot uitgespreid, Ø 6-10 cm, glad, oker- tot donkerbruin, met witte, wrattige schubjes.

Lamellen dicht opeen, wit.

Steel 9-13 cm x 10-15 mm, glad, wit, met een rafelige, hangende, witte ring, aan de basis met ringvormige, vlokkige zones en een witte beurs om de sterk opgezwollen voet. Vlees wit. Geur zwak, aangenaam.

Giftig.

 

Ik weet hier anders echt wel plekjes waar de muscaria vaal geel/orange blijft en NOOIT rood word, daar staan pantharina's vlak in de buurt die RODER zijn dan de muscaria ipv hun eigen bruinige kleur, waarom ze daar zo kleuren, geen idee.

 

Zulke pantherina's kom ik nooit tegen, verwar je ze niet met de amanita vulva, die soms ook behoorlijk rood kan zijn maar wel eetbaar(alleen ga je er dan niet van trippen :smoke )? Ik zou zeggen, maak er is een foto van, ben er nieuwsgierig.

 

En om nu maar het idee te lanceren dat je toch niet dood kan gaan is iets waar een 16j. niet echt veel mee kan en dat volstrekt niet juist is. Ik zou zelf het als heel onverantwoord bestempelen.

Oke daar ben ik het over eens, maar dat heeft die jongen van 16 inmiddels al te horen gekregen en om te voorkomen dat iemand zich vergist heb ik er niet voor niets een link bij gezet waar je de beschrijving van de paddestoelen kan vinden.

 

Van een phanterina kan je prima dood gaan namelijk, en nee je hoeft niet eens zoveel te eten. Het duurt ook behoorlijk lang voor je zodanig ziek word dat jeje wat gaat zorgen maken waardoor behandeling meestal veel telaat gestart word. En dan wil je nog geen vergiftiging met Amanita phalloides meemaken.

[/quotes]

 

Ik heb ook absoluut niet gezegt dat de pantherina niet gevaarlijk is.

 

En je bent GEEN kenner na even 1 foto te zien en een beknopte uitleg te lezen en dat zou je anders wel MOETEN zijn als je in het bos gaat paddenstoelen plukken.

 

Er bestaan vele foto's van een amanita muscaria op internet, en mensen die ze willen/gaan plukken weten over het algemeen wel wat ze doen.

 

En dat een kaalkopje nog moeilijker te herkennen is klopt misschien wel, maar omdat er in onze weides veel minder giftige soortjes groeien dan in onze bossen is de kans dat jeje daar vergist misschien groter, de gevolgen zullen niet zo groot zijn.

Die kans is veel groter, ik heb al ik weet niet hoeveel mensen paddestoelen zien plukken waarvan ze dachten dat het een puntig kaalkopje was.

 

Maar nogmaals, KOOP gewoon op een "veilige" plaats je paddo's zoals hier al in verschillende reply's gezegd is, dat is een veel veiliger manier en een stuk natuur vriendelijker ook.

 

En daar sluit ik mij voorledig bij aan!

Edited by mysticwarrior

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou als jeje er indedaad een beetje verder in verdiept zie je dat de verschillen tussen de bv. Amanita Muscaria Formosa en de Amanita Phanterina gewoon verschrikkelijk klein zijn in uiterlijk.

 

Het risico op een fout is echt heel erg groot, en je voorbereiden met een boekje of wat tekst is gewoon erg moeilijk omdat het bij Amanita's altijd over een giftige soort is en vanuit die optiek ook geschreven is meestal.

 

Voor een paar betere foto's kan je wel kijken op MushRoom Expert maar dan nog is het moeilijk.

 

Dus in mijn ogen een DON'T DO gewoonweg.

 

Wat leeftijd betreft dat is zo makkelijk op te lossen, je wacht gewoon nog jaartje of 2. Er zit niet voor niets een +18 label op. En het kan niet streng genoeg gecontroleerd worden wat mij betreft zodat de wetgeving niet NOG strenger word door onverantwoord gedrag. Doen volwassenen dan niet onverantwoord .. tuurlijk en hopelijk worden die dan ook persoonlijk verantwoord gesteld voor hun actie ipv de paddestoel. Want je bent te allen tijden verantwoord voor je daden.

 

@mistycWarrior: Zal je eens foto laten zien

 

kaminski_amanita_muscaria_formosa_thumb.jpg

amanita_muscaria_formosa_02.jpg

Dit is GEEN Pantherina maar een Muscaria.

 

 

 

 

amanita_pantherina_01_thumb.jpg

En dit is een pantherina

 

Ik vind het vreselijk dat de foto's niet hetzelfde van formaat zijn en zal er zelf als ik er tegen kom even maken. Het is soms heel erg duidelijk en soms heel erg slecht :smoke

 

 

En ik ben inderdaad als liefhebber heel erg bang dat er fouten mee gebeuren door mensen die het echt niet door hebben hoe goed je moet oppassen in het bos. Ow en ik heb ook al hopen mensen verschrikkelijk veel foute paddo's zien eten in het gedachte dat het Psilo was, heb 1x iemand weten de verkeerde paddenstoel eten in het bos die was er beduidend slechter aan toe dan de veelvraten in de wei.

 

Maar ik verzin dit echt niet hoor, hier NL + BE zijn de meest giftige paddenstoelen allemaal in het bos te vinden. Dat wil niet zeggen dat er in de wei geen giftige zijn, ze zijn over het algemeen alleen minder in aantal en ook nog minder giftig.

 

De site die je aangaf was inderdaad al hele goeie stap in de juiste richting, op deze site vind je nog wel wat aanvullende informatie en gegroepeerd onder de soort en sub-soort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kleurverschillen komen door de samenstelling van de grond. Zoals al eerder gezegd afhankelijk van de plek waar ze groeien.

 

Nu vind ik het wel leuk als mensen via het eten van paddestoelen (al dan niet eetbaar) zich gaan verdiepen in het onderwerp. Ik ben een pilzfreund die graag in het najaar paddestoelen gaat zoeken. Niet om te plukken of te eten, maar gewoon om naar te kijken. Psilo's wel gedaan, maar niet uit de natuur. Vooral vanwege het niet weten hoeveel je binnenkrijgt. Ik ben er een voorstander van om in het begin met een ervaren plukker/zoeker mee te gaan. Ga een keer met de boswachter mee dit weekend! Ik kan de boswachterij in Schoorl aanraden wat betreft paddestoelen rond deze tijd.

Als een jongen van 16 stabiel van geest is na zich goed te hebben geinformeerd met een ervaren persoon op een veilige manier (de eerste keer maar een klein stukje) wil experimenteren met gekweekte paddestoelen dan wil ik dat niet afkeuren. Voorzichtigheid is een voorwaarde.

Iemand die na ruime ervaring met paddestoelen uit de smartshop eens paddestoelen uit de natuur wil proberen, geef ik het advies om eerst zelf paddestoelendeskundige te worden alvorens iets in zijn mond te steken.

 

Voor een enkele keer vliegenzwammen kan in mijn ogen best. Vergis je echter niet in het effect op je lichaam wanneer je elk weekend twee dagen lang erop loopt te trippen. Deze stoffen zijn zeer schadelijk voor je lichaam. lever, nieren en zenuwstelsel. Geen organen waar je last aan wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt hoor White Tooth, de ondergrond maar vooral de boom/plant waar ze in symbiose mee samenleven want de Amanita is ook een mycorrhyzal soortje dat afhankelijk is van zijn gastheer. Misschien nog een idee om hem in de Wietkweek te gaan gebruiken :smoke geen idee of ze daar ook in symbiose willen mee samen leven.

 

En het meelopen met boswachters kan inderdaad op heel veel plaatsen, en word met veel plezier gedaan door deze mensen. Ook veel gidsen die op dit moment special paddenstoel wandelingen organiseren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, heb wat reasearch gedaan over die vliegenzwammen. De trip die je ervan krijgt blijkt dus een geweldadige trip te zijn, wat dus niet direkt is wat ik wil hebben. En voor mensen met weinig ervaring (zoals ik dus) veel kans op bad trip. Boven dien heeft jullie uitleg over die Amanita Pantherina me tog wel afgeschrikt.

 

Het lijkt me blijkbaar een beter idee om naar kaalkopjes te zoeken. Ga er in ieder geval wat research naar doen.

Iemand nuttige informatie daarover? Enige gevaarlijke soort die er op lijkt :smoke ?

En voor mensen die er zich zorgen over maken ik ben mentaal perfect in orde, en ga ook echt niets overhaast doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmmm, heb wat reasearch gedaan over die vliegenzwammen. De trip die je ervan krijgt blijkt dus een geweldadige trip te zijn, wat dus niet direkt is wat ik wil hebben. En voor mensen met weinig ervaring (zoals ik dus) veel kans op bad trip. Boven dien heeft jullie uitleg over die Amanita Pantherina me tog wel afgeschrikt.

 

Het lijkt me blijkbaar een beter idee om naar kaalkopjes te zoeken. Ga er in ieder geval wat research naar doen.

Iemand nuttige informatie daarover? Enige gevaarlijke soort die er op lijkt :smoke ?

En voor mensen die er zich zorgen over maken ik ben mentaal perfect in orde, en ga ook echt niets overhaast doen.

 

Kaalkopjes zijn in principe hetzelfde verhaal, hij heeft giftige lookalike's

Je kunt ze geloof ik het beste van elkaar onderscheiden(de giftige en niet giftige soorten) door een afdruk van een hoedje van de desbetreffende paddestoel te maken.

Ondanks hun ogenschijnlijke gelijke uiterlijk heeft iedere soort zijn eigen 'vingerafdruk'( de afdruk van de baleinen onder het hoedje)

 

Voor meer algeme informatie over het zoeken en determineren van paddestoelen hier een linkje

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja vliegenzwammen en going beserk

 

laat je haar en je baard groeien eet bij elke veldslag een hoop van die paddoos

 

jaag de vijand schrik aan door met je ogen te rollen ,op je schild te bijten en in jezzelf te kerven met je zwaard-enof bijl

 

ga in je eentje op een heel leger af in de wetenschap dat je quasi onkwetsbaar bent-mocht er toch iets misgaan....

 

daar komen de walkuren op hun gevleugelde rossen ze brengen je naar het walhalla alwaar je met de helden-krijgers aanzit bij het eeuwigdurende banket...

 

 

ODIN...!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iemand een idee voor een paddo die ik wél kan gebruiken? (als 16jarige belg ligt naar de coffeeshop gaan nogal moeilijk, vandaar)

 

Hey scorp, zul je niet gewoon beter je best doen en eerst is een beetje experimenteren met wiet. Want paddo's kunnen er nog al heftig inslaan, vooral de 1x kan het een grootte impact op je hebben. En qua bad-trip, die krijg je net zo makkelijk van een muscaria als van een andere psilo paddestoel, alleen is mijn eigen ervaring wel dat de muscaria iets meer op mijn gevoel inspeelde dan de normale psilo paddestoelen. Maar goed, als je bang bent voor een bad-trip is het toch al niet aan te raden om paddo's te gebruiken, want alleen die gedachte kan je al ver heen helpen.

 

Misschien nog een idee om hem in de Wietkweek te gaan gebruiken tongue.gif geen idee of ze daar ook in symbiose willen mee samen leven.

Ik denk dat het niet gaat, maar als het zou lukken moet het wel een geniale werking hebben :D

 

Dat wil niet zeggen dat er in de wei geen giftige zijn, ze zijn over het algemeen alleen minder in aantal en ook nog minder giftig.

Naja maagkramp is een goede les voor de beginnende kaalkop zoekers :j

 

ja vliegenzwammen en going beserk

 

laat je haar en je baard groeien eet bij elke veldslag een hoop van die paddoos

 

jaag de vijand schrik aan door met je ogen te rollen ,op je schild te bijten en in jezzelf te kerven met je zwaard-enof bijl

 

ga in je eentje op een heel leger af in de wetenschap dat je quasi onkwetsbaar bent-mocht er toch iets misgaan....

 

daar komen de walkuren op hun gevleugelde rossen ze brengen je naar het walhalla alwaar je met de helden-krijgers aanzit bij het eeuwigdurende banket...

 

 

ODIN...!!!

 

In je eentje op veldslag gaan is weer zo saai, zin om mee te doen? :) :smoke

 

Groetjes,

Mysticwarrior.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn beste scorp,

 

als ik jouw was zou ik mijzelf inderdaad maar eens in het puntige kaalkopje gaan verdiepen.

allereerst zijn deze vrij gemakkelijk te vinden. en je wilt toch echt niet een knalrode paddestoel eten die gewoon gevaar uitschreeuwt

 

En als je gaat zoeken naar dit kaalkopje moet je gewoon goed opletten. Deze paddestoelen groeien meestal in zeggegras (als je weet wat dit is). Als je denkt dat je er een hebt gevonden kijk dan goed om je heen want waar er 1 is groeien er meestal (veel) meer. Als je niet zeker bent als het er 1 is wacht ongeveer 15 minuten nadat je het hebt geplukt en als de paddestoel aan de stamvoet (lichtelijk) blauw verkleurt, kun je er haast wel zeker van zijn dat je de juiste paddestoel te pakken hebt. De blauwe verkleuring is de werkzame stof (psylobin) in de paddestoel die het mogelijk maakt dat jij gaat trippen.

En als je het dan nog niet zeker weet plaats dan hier enige gedetaileerde foto's , en iemand zal je dan zeker kunnen vertellen of jij de juiste paddestoelen hebt of niet.

Ook zou ik maar op schieten met het zoeken van deze paddestoelen, want ze zijn er nu. Afgelopen donderdag was ik aan het werk in een park en vond ik er ongeveer een stuk of 50. Goed genoeg voor een heerlijke trip dezelfde avond.

Hou er wel rekening mee dat je waarschijnlijk niks vind, want het duurt wel even voordat je weet waar je naar kijken moet, en hoe je beslist of een grasveld wel of geen psilocybe semilantacea bevat.

 

Veel plezier met het zoeken.

 

 

dutchy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dutchy, toch goed plekje gevonden in dat park van je. Maar inderdaad is nu prima tijd voor. Het blauwe komt ook voor als je even knijpt in het steeltje. :wave:

 

Psilocybe_semilanceata.jpg

Bron wikipedia

 

Zeggegras, staat er hier niet in de weides waar ik de kaalkopjes vind. Ik ken het wel die afzonderlijke pollen, ik denk dat het gras vooral langer moet zijn dan de paddo's zelf om hun vochtigheid te garanderen. Maar heb ze ook al heel fier boven het gras zien uitsteken ook, de vochtigheid is heel belangrijk. Welk soort gras is niet zo belangrijk veronderstel ik. :blink:

 

245-e6966c47255e8b5b2db199321e7b90f7.JPG

Bron Erna D.

 

Zo allemaal goede jacht gewenst in elk geval, beetje voorzichtig doen mensen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

dr livingstoned, ja je hebt helemaal gelijk over dat het niet uitmaakt welke grassoort er groeit. Maar voor een beginnende paddestoelzoeker is zeggegras een makelijke te herkennen indicatie plant. en zodoende maakt het de beslissing om wel of niet naaar paddestoelen te zoeken in een bepaald grasveld makkelijker.

 

en lang gras maakt volgens mij ook niet echt uit, maar wat je zegt over vocht daar heb je helemaal gelijk in.

Persoonlijk verwacht ik dan ook een goed jaar voor paddestoelen naar de zeer natte zomer die wij gehad hebben.

 

een goede herftst toegewenst dutchy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...