Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mr.Green Stuff

Verschil Tussen Hasj & Wiet?

Recommended Posts

yo,

Het is misschien wel al een dom antwoord.

Ik rook veel wiet maar je moet niet denken dat ik veel lees over wiet enzo

ik heb hier net een forum gezien en nu lees ik er meer over.

maar wat is nu het verschil tussen hasj en wiet?

 

Gretz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet is de gedroogde top van een wietplantje.

 

Hasj is een product van de wietplant, bestaat voornaamlijk uit de thc-kristallen en andere plantdelen, die in de wietplant voorkomen. en is vaak bruin van kleur, en samengeperst in blokjes of reepjes. daarvan is de thc gehalte ook hoger dan van wiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

hasj wordt gemaakt van de hars van de wietplant. wiet zijn de bloemtoppen van de wietplant. verder is hasj qua uiterlijk totaal anders dan wiet. het kan van donker beige tot bijna zwart zijn...verder kan het zo hard als steen zijn, maar het kan ook zo zacht als drop zijn.

 

in hasj zit vaak een iets hoger percentage thc.

 

kijk anders een op wikipedia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In wiet zitten vaak ook andere bestanddelen, die minder in hasj voorkomen. Van wiet word je vaak high( kleinere hoeveelheden) van hasj word je vaak stoned( is iets meer lichaamlijk) hasj is een product van de wietplant, door de bereiding ervan gebeurt er wat met de bestanddelen je je stoned of high maken.

wiet is vaak meer trippy dan hasj

Share this post


Link to post
Share on other sites
Van wiet word je vaak high( kleinere hoeveelheden) van hasj word je vaak stoned( is iets meer lichaamlijk)

 

Hier moet ik je even op corrigeren, want dit is over het algemeen juist andersom.

 

Hasj is bedoeld om juist een beetje licht in je hoofd te worden en minder sloom, rode ogen en duf te worden (high). Bij het roken van wiet (natuurlijk afhankelijk van de soort) wordt je over het algemeen slomer, stoneder, je kunt minder logisch nadenken en krijgt rodere ogen dan bij hasj.

Kan per persoon varieren maar normaal zou het zo moeten zijn. Hoeveelheid tabak speelt ook nog mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

Groot gelijk, hoe iemand erbij komt dat je van hasj stoned word en van wiet high is voor mij ook nog een groot raadsel want ik neem aan dat je als je het allebei rookt toch wel merkt dat je bij hasj minder sloom word als bij wiet enzo.. tenminste dit was bij mij direct het geval :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myn mening is dat bij mij wiet het veel beter doet als hasj, heb al bij verschillende

shops hasj gehaald maar voel er weinig van.... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Groot gelijk, hoe iemand erbij komt dat je van hasj stoned word en van wiet high is voor mij ook nog een groot raadsel want ik neem aan dat je als je het allebei rookt toch wel merkt dat je bij hasj minder sloom word als bij wiet enzo.. tenminste dit was bij mij direct het geval :verrygood

 

hm, van wiet ga ik altijd trippen, en word actief , creatief

met hasj heb ik alleen het warme en zwaarder worden gevoel.

mischien is mijn veronderstelling van high en stoned is nu net andersom? en hebben we allebei gelijk :punk: :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hash is vaak ook lekerder, als je geen al te zandirige hebt ofzo.

Mjah, met hash kan je pech hebben maar steek er dan gng in ^^ hash is goed om te chille en filmpje te kijken terwijl ik weed verkies om domme dinge te gaan doen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hashish is geconcentreerder als wiet. Verder zitten er in wiet meer verschijdende stoffen omdat bij de berijdingswijze van hasj (ligt er aan hoe de hasj bereid is) veel stoffen niet door de zeef komen.

 

voor de rest hangt de high of de stoned af van de soort hennep waaruit het bereid is.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wordt meestal van hash ook sloom, moe, kan/wil niet meer nadenken en soms met moeite bewegen...

met weed krijg ik altijd lachkick, bennek actief en krijg derna onmiddelijk vreetkick en moet me dat zien in het frietkot met men lachkick :verrygood

maar wat is nu eigelijk stoned en wat is high? ik dacht dat high zijn die lachkick enzo was... heb ik het verkeerd op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hasj is een drolletje ;

wiet zijn snippers .

 

:verrygood.

 

Hasj riekt ook veel minder hard dus gemakelijker om te verbergen of zo.

 

Natuurlijk mis je dan de zalige wietgeur maarja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hasj is het product van wiet. Een goeie hasj zou alleen maar uit 'THC' moeten bestaan (de werkende stof). Helaas is de hasj die we hier in Nederland kunnen krijgenerg Commercieel en je rookt dus geen thc, maar troep. 3 gram Nederlandse hasj staat gelijk aan een beetje een redelijke joint tegenwoordig. De beste hasj is erg kneedbaar en zou je zo op moeten kunnen rollen. Zwarte maroc is 1 van de uitschieters in hasj kwaliteiten. Ik raad een joint aan als je hem lekker wilt spacen, ik raad een hasje aan voordat je naar school, of je werk gaat. :verrygood Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@thegreen : 3gram hasj in 1 jointje een beetje redelijk?

wat zit je nu te pleure :s.

 

dus : Hasj is het product van Wiet ; Hasj bestaat "alleen" uit THC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Awel.

wat zit hij dan te zeggen dat 3gram niet echt veel is?

 

of heb ik het gewoon fout begrepen , kan ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 gram past volgens mij niet eens in een normale.., of je moet super zware plakkende hasj hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry hoor, maar ik moest wel even lachen om dit topic en niet minder om al die antwoorden.

Ik behoor tot de categorie "ouderen" en blow dan ook nog maar sinds een jaar of 40!

 

Hash is een cannabis product en wiet is een cannabis product! Van de vrouwelijke cannabis plant!

Hash (Charras) wordt in landen als Afganistan, Turkmenistan, Pakistan, Nepal, India, etc. etc. geproduceerd door de bloeiende toppen van de vrouwelijke cannabis plant, met de handen te "rubben", men wrijft dan met beide handen over de toppen met net genoeg druk, om de hars die zich op de toppen bevindt aan de handpalmen te laten kleven, doet men dat te hard dan komen de plantsappen mee en is het waardeloos geworden.

De op de handpalmen verzamelde hars wordt er vervolgens afgehaald en gekneed in staafjes of bolletjes.

Men noemt dit in het oosten: Charras.

De beste Charras (lees hars) wordt op deze manier gemaakt door kinderen van 12-13 jaar ( heet: baja ath= kinderhand) omdat hun handpalmen nog zacht zijn en de hars daar makkelijker aan blijft kleven dan bij handen van mensen die ouder zijn vanwege eelt enzo.

In deze landen komen de planten in het wild voor (heet dan in India: JUNGLI Charras) en ze worden gekweekt op veldjes in bergachtige gebieden.

De jungle planten zijn het beste maar je moet naar die landen reizen om dat te kunnen krijgen, dat wat geexporteerd wordt is vrijwel altijd gekweekt (zie filmpje

, dit is Malana vlak bij Dhungri) en dus iets minder van kwaliteit in vergelijk met de JUNGLI.

De beste Jungli die ik zelf heb gerookt kwam uit Parvati Valley (bekijk filmpje

let op de plantjes die je in het filmpje ziet!!!!)** en met name Dhungri, dat ligt enkele kilometers uphill vanaf Manali.

 

In Marocco, Algerije, Libanon en Turkije doet men het weer anders, daar wordt de hash (lees hars) van de bloeiende plant af geslagen in een grote zeef. Zij verdelen hun soorten hash dan ook in Primera* = eerste slag en tweede slag etc. Primera is dan de beste, ziet er heel soepel en olieachtig uit, bij de volgende slagen wordt de kwaliteit steeds minder en de hash meer poederig.

 

Goede kwaliteit hash is dus per definitie soepel en olieachtig, deze wordt meestal koud geperst.

Mindere kwaliteit is meer poederig, die wordt meestal warm geperst en ziet er dan hard uit.

 

Wij doen hier eigenlijk hetzelfde als in Marocco, Turkije etc. als we skuffen, bij skuffen schud je de hars deeltjes van de toppen af, bekijk die maar eens onder een microscoop dan kun je de harsige struktuur duidelijk zien.

 

Het verschil tussen hash en wiet als het gaat om stoned of high, wordt in alle gevallen bepaald door de kwaliteit van de cannabisplant. Wiet kan dus net zo high zijn als hash en hash net zo stoned als wiet. :verrygood

 

Groet,

Rooie Indiaan.

 

* of ZERO ZERO (0-0), dubbel nul dus, volgende slag heet dan ZERO (0)!

** Zijn geen Jungli planten, dit is Ruderalis (=verwilderde wiet), Jungli planten zijn volwaardige cannabisplanten dus niet verwilderd, ondanks dat ze in het wild groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar waarom moet je daarom lachen dan? 40 jaar geleden wist je ook niet zoveel. Alleen jij had toen niet de mogelijkheid om het ff snel op 'n forum te kunnen vragen... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

 

@skunkbudd:

Ik moest er even om lachen omdat het een herkenning opriep van de onwetendheid die ik had toen ik 40 jaar geleden begon met blowen.

En als je dan vragen had dan kreeg je vaak net zulke vreemde antwoorden als hier. ;)

 

Het lijkt mij heel fijn dat men zich vandaag de dag veel sneller en beter kan laten informeren over het wat en hoe van cannabis.

Jonge blowers of newbe's zijn vaak helemaal niet op de hoogte van de geschiedenis van het blowen.

Misschien dat daar maar eens een topic over opgestart moet worden of beter....... een nieuwe rubriek: OPA VERTELT......ha..ha...ha....!!! :verrygood

 

Groet,

OPA....eh... de rooie indiaan (met z'n indianenverhalen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rooie Indiaan: Mooi verhaal Rooie Indiaan en ook die filmpjes, jij hebt behoorlijk wat afgereisd dus zo te zien.

Fijn om nu eens echt van een ervaringsdeskundige te horen wat hash nou precies is.

Ik hoop zelf ook eens dat soort verre reizen te gaan maken. India lijkt me helemaal te gek. :verrygood

 

Tsjierzz,

TWEETY.

Edited by tweety

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben een paar maanden geleden naar India geweest... Komt op een gegeven moment een gozer naar me toe of ik charras wil hebben. En daar zeg ik helemaal nooit nee op. Het was op m'n laatste avond, dus ik had niet zoveel nodig. Ik zeg; doe maar een plakkie. Komt ie terug met een plak van 10 gram; minder deed ie niet. Mjaah, voor die 2-3 euro (ja, voor die plak, niet per gram) ga ik niet zeiken... Beste hasj die ik ooit gerookt heb! Werkelijk ongelovelijk. Zo kom ik het hier niet tegen in NL. En heb ik gvd nog 8 gram moeten weggooien ook; vond het op het vliegveld met al die security niet echt een veilig gevoel (heb me laten vertellen dat de minimum straf 10 jaar is, behalve als ze om te kopen zijn, maar dat is weer een ander verhaal)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...