Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sannie

Killing Fields Selectie

Recommended Posts

De ouders van deze kf heb ik beiden eigenhandig kunnen selecteren en hebben een enorme grote indruk op me achter gelaten.Killing Fields is van het begin af aan al een goed verkopende soort en heb dan ook zeer mijn ogen en neus open gehouden bij het zien van bloeiende KF en verkruimeld in mijn joint.

 

Ik ben een aantal feno's tegen gekomen waar ik spontaan verliefd op werd en deze zitten dan ook in mijn geheugen gegrifd,hier is de zoektocht dan ook naar.

 

Aangezien mijn rechterhand zelf de KF zaden heeft gemaakt was hij ook zo gek om uit de komplete batch al een eerste selectie te doen,dit zijn zaden welke op een of andere manier uitblonken.Tevens heeft hij ze op formaat gerangschikt omdat hij nieuwschierig is of het formaat zaad overeenkomt met een bepaald feno-type plant.

gallery_7203_3043_12259.jpg

 

Voor we de zaden in de pitpot doen even deze inwateren met water met bacto en yuca

gallery_7203_3043_24176.jpg

 

Toen de plugjes waren ingewaterd hebben we de zaden bovenop de openingen gelegd.Een ster- schroevedraaier met een tay rep om de diepte te bepalen zodat elk zaadje even diep verdwijnt.

gallery_7203_3043_13687.jpg

 

Even de seramis inwateren zodat de vochtigheid niet snel te laag komt.

gallery_7203_3043_8144.jpg

 

Pitpots op de seramis,kappie erop en gaan met die banaan ;)

264 stuks

gallery_7203_3043_27974.jpg

 

De kast waar de zaailingen in komen te staan is voorzien van 10x58 watt tl om een optimaal gelijkmatige verspreiding te krijgen.Bij het ontkiemen zullen er maar 2 branden,wanneer de zaailingen in potjes komen te staan zullen ze allemaal aan gaan om deze rappe groeiers een beetje in de hand te houden.

Tegen verbranding en het optimaal benutten van het licht is er een strak net gespannen zodat de bladeren niet tegen de buisen zelf kunnen groeien.

gallery_7203_3043_32758.jpg

 

De man welke deze selectie gaat uitvoeren loopt al mee sinds mijn begin periode en mag hem mn beste vriend noemen.Een man welke groen in zijn bloed heeft en geniale oplossingen kan bedenken.

Ik ben benieuw wat hij met de KF kan uitspoken dit zijn hardleerse dame's welke wel een stevig zweepje nodig hebben :verrygood

Ik zal deze selectie wekelijks updaten

 

Here we go again :)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Sannie,

 

Dit is ons grote voorbeeld. Zelf willen we ook een grote KF selectie uitvoeren. Dus we kunnen dit mooi eerst even bekijken.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een geKNUTSEL weer ;)

 

Ik heb hier lang op gewacht, en eindelijk gaat het gebeuren... :verrygood

 

Succes, en dat de juiste maar gevonden mag worden...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

joepie dat wordt weer smullen

zoek en gij zult vinden sannie :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx guy's :)

Het is heerlijk om al deze selectie's te mogen doen en voel me ook een bevoor-recht mens ;)

 

Het is allemaal 1 grote zoektocht naar idealen en hersen spinsels,maar bovenaan staat het optimaliseren en verbeteren van de soort. De mooiste plant(en) zullen uitverkoren worden om de Killing Fields F2 te gaan maken.

De krachten bundelen zorgt voor grote effectiviteit en snelheid.

Lang leve de soortjes :verrygood

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

had ik deze bijna ff gemist....

 

maar 268 stuks ! :verrygood :) ;) zozo dat word flink werken !

 

ik ben benieuwd hoe je m8 dit allemaal gaat aanpakken....

 

met de ruimte-hoeveel en welke lampen-overpotten- stekken enz,

 

typus man wat een ruimte heb je dan nodig....ik had me al verkeken op 100 stuks.

 

suc6 -P- :D en poost many many pica's !

 

 

 

[ps. is dat nr 46 op die foto ?]

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Midian

Nee dat is sannie's jack nr12 samen met de jack man en de smm man.

De 268 hadden we gezaaid om zo snel mogelijk de helft aan beste en potentste zaailingen over te houden.

 

Na 3 dagen is ongeveer 95 % wel ontkiemd of druk bezig.

Grappig is dat de meest kleine zaden het eerste opkomen,gevolgd door de middelste en de extra grote ontkiemen beduidend minder goed.

gallery_7203_3043_24586.jpg

 

Een mengsel van zaaigrond met cocopeat en seramis aanemengd met schimmels en wormen mest.

gallery_7203_3043_27197.jpg

 

Er zijn 120 super gezonde gelijkwaardige zaailingen over gebleven,de rest is in de kliko verdwenen :D

gallery_7203_3043_6201.jpg

 

Heerlijk die kleine schatjes

gallery_7203_3043_891.jpg

 

ff spelen

gallery_7203_3043_26771.jpg

 

Hier mogen ze een krappe maand in vertoeven

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga me, zoals altijd, weer op de hoogte houden van je topic! het zal weer een genot worden om te lezen (met de fijne pica's)

 

Keep up the good work! :D

 

Griets Reteman

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

Super ! weer een mooi project :no

Erg interessant.. en zal vast erg leerzaam worden..

Soortjes, soortjes, soortjes... i'm lovin it...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo hey das een hele strenge voorronde...nog 120 over van de 264.

 

waarop heb je die 144 st. op afgekeurd ?

 

120-60 mannen dan word het gauw minder :D

 

 

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interresant topicje, gaan we zeker volgen,.....succes!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Midian het rekenwonder :D

 

We hebben de 120 meest mooie en meest ontwikkelde spruiten gepakt,dit om alleen de sterkste over te houden.We mikken ook op een 50-60 volwassen planten in 10 liter potten.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jahoor we zitten mee op de eerste rij te kijken :D laat de groene goden maar los. Had geen verschil verwacht met kiemen, misschien dat de grote zaden iets meer tijd nodig hebben om de vochtigheid goed te krijgen door hun grote?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wekelijks update :smoke

 

De zaailingetjes doen het geweldig en de groei zit er na een weekje al goed in

gallery_7203_3043_7110.jpg

 

Het is een zalig gezicht om al dat gezonde jonge grut te bewonderen.

gallery_7203_3043_38026.jpg

 

Rustieke zaligheid

gallery_7203_3043_3393.jpg

 

Aantal schatjes op een rij

 

gallery_7203_3043_15913.jpg

 

gallery_7203_3043_94944.jpg

 

gallery_7203_3043_37275.jpg

 

Het netje doet zijn werk :whistling

gallery_7203_3043_11316.jpg

 

Het gaat geweldig

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistling dat ziet er gezond uit....

 

Dat netje werkt idd goed... :smoke

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wekelijkse update :wOOt

med_gallery_7203_3043_12388.jpg

 

 

De kleine schatjes zijn nu 15 dagen oud en hebben het erg naar hun zin.Er zijn weer een 15 zaailingen verwijderd welke niet aan de norm voldeden.

gallery_7203_3043_32029.jpg

 

En nog een paar afzonderlijke foto genieke dame's

gallery_7203_3043_66621.jpg

 

gallery_7203_3043_8271.jpg

 

gallery_7203_3043_51293.jpg

 

gallery_7203_3043_49314.jpg

 

Het strak gespannen netje om te voorkomen dat de bladeren te warm worden werkt uitstekend,let maar eens op de verdikking in de stam :specool

gallery_7203_3043_77186.jpg

 

Selectie loopt lekker

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wordt een mooie selectie zo te zien.Prachtige schatjes! :specool

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het strak gespannen netje om te voorkomen dat de bladeren te warm worden werkt uitstekend,let maar eens op de verdikking in de stam :wOOt

 

Selectie loopt lekker

 

greetz sannie

 

 

Ook ik ben alweer verkocht aan Sannie's groene vingers. Tof om lezen!

 

dit lijkt me nog een idee voor mijn plantjes met mijn 400W lamp die veel te hoog moet hangen

 

Zoals je misschien wel weet heb ik nu ook KF staan en freebees, FB, (wist ik maar wat dit inhield :blink: :specool )

Zelf heb ik niet bepaald plek om te experimenteren, maar de natuur is me gunstig gezind. Mijn broertje, die zelf niet gebruikt, is wel geboeid door mijn plantjes, vind ze mooi en wil nu wel zo een paar plantjes en experimenteren met kruisingen, veredelingen.

Nu weet ik niet in welke mate de FBs kruisbaar zijn met de KF, maar natuurlijk, zelfs als kruisen niet kan, zou ik het best wel leuk vinden indien mijn broertje het beste manneke met het beste meiske kan laten sexen in de meest romantische omgeving voor de plantjes.

Voor nog maar net gestart te zijn met mijn eerste kweek met een beetje ervaring besef ik dat dit een groots project is. Maar ik geloof ook dat ik zelfs met minder ideale omstandigheden misschien wel een meiske en een manneke kan vinden met de goede genen.

 

Ik beschik nu over 9 KF en 6 FB. De KF hadden er 10 kunnen zijn, het kopje kwam al boven, maar 'kvrees dat 'k zelf mijn plantje heb verkracht :P . Vandaag is het 6 dagen geleden dat ik de zaadjes heb gepland. Wat nog niet ontkiemd is wordt begraven.

 

Foto's van mijn huidige kweekje vind je in mijn verslagje, updates volgen natuurlijk!

http://www.wietforum.nl/10-Killing-Fields-...ees-t30760.html

 

Sannie, aangezien jij toch wel deze plant het allerbeste zal kennen, richt ik me graag specifiek tot jou met de vraag zo af en toe mijn verslagje op te volgen en eens mee te kijken naar potentiële mama's en papa's.

Ook anderen zijn natuurlijk welkom met raad en daad!

 

 

Greetz,

 

Peacheken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yesyes that's the way to keep them growing :specool

weer een verrukking voor de oogleden

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx dudes

 

@peachken ik zal af en toe eens langs wippen,doe ik dit nu niet trek je me maar ff aan mn staart :wOOt

@sativa ja krachtpatsers wil ik hebben want het duurt zeker nog een weekje voor de kleintjes overgepot kunnen worden :specool

 

Een gedeelte van de planten is getopt vanwegen miet juist uitgevoerd pletten hihi

Op zich komt het nog zo slecht niet uit ivm hoogte verschillen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zelf heb ik niet bepaald plek om te experimenteren, maar de natuur is me gunstig gezind. Mijn broertje, die zelf niet gebruikt, is wel geboeid door mijn plantjes, vind ze mooi en wil nu wel zo een paar plantjes en experimenteren met kruisingen, veredelingen.

 

en bij deze ook dan maar , dag broere :kill:

 

en het "kweken" zal gebeuren in mijn aquarium (kleine ruimte helaas om exact te zijn 60L aan oppervlakte)

wij belgen hebben niet de luxe van zomaar een ganse kamer te kunnen ombouwen tot luxe verblijfplaats voor planten enfin toch niet in de maten van onze groene noordeburen :icecool

ik heb dus totaal geen bedoeling om massaal te produceren daat laat ik aan mijn meer ervaren broer over

(intreseert mij ook niet eigenlijk srry bij voorbaat wie hierdoor beledigd is)

ik ben zuiver en alleen op zoek naar het verbeteren en het al dan niet produceren van een nieuwe soort

ondanks de "slechte" omstandigheden het plantje in zal verkeren zal het wel de juiste genen hebben die ik wil. hoever ik zal gaan in het kweken valt noch te zien (tjah srry de 1 is rijker dan de ander en mijn zakken scheuren niet bepaald open omdat ze vol zitten) ik of we (hangt van mijn broere af) houden je op de hoogte hoe het selectief sorteren vordert

:execute

 

doe zo voort sannie , ik heb een grote toverdoos nodig om die genen fijn te scherpen :rofl

 

door aanvraag van sannie hier het verdere verloop

Edited by airco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...