Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
raging_bull

De Raarste Drug Ever. Dmt

Recommended Posts

Ik heb hier een filmpje waarin iemand uitlegt wat het doet, het is echt een heel raar soort drugs.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

DMT

Wat is DMT?

DMT is een witte, scherpruikende kristallijne vaste stof met een smeltpunt van 49-50 graden Celsius. Het is onoplosbaar in water maar wel oplosbaar in organische stoffen en waterige zuren.

 

DMT is een ruim aanwezig bestanddeel in de bast van Virola calophylla en wordt ook gevonden in:

1) de zaden van Anadenanthera peregrina

2) de zaden van Mimosa hostilis, gebruikt in het oosten van Brazilië om een drank genaamd ajuca of jurema te maken

3) de bladeren van Banisteriopsis rusbyana, die worden toegevoegd aan harmaline drank, verkregen uit andere planten van het Banisteriopsis geslacht om oco-yage te maken

4) de bladeren van Psychotria viridis, dat ook wordt toegevoegd aan Banisteriopsis dranken

 

DMT moet worden gecombineerd met monoamine oxydase remmers (MAO-remmers) om na inname via de mond actief te worden en hallucinaties te veroorzaken. Dit is het geval met het sjamanistische brouwsel ayahuasca. Kijk op onze ayahuasca pagina voor meer info.

 

 

Geschiedenis

DMT werd voor het eerst gesynthetiseerd in 1931, en aangetoond als zijnde hallucinogeen in 1956. Het bleek aanwezig te zijn in veel plantensoorten (Acacia, Anadenanthera, Mimosa, Piptadenia, Virola) en is een belangrijk bestanddeel van natuurlijke hallucinogene snuifmiddelen (cohoba, parica, yopo), zaden en dranken.

 

 

Chemistry

Naam: N,N-Dimethyltryptamine

Chemische naam : N,N-Dimethyl-1H-indool-3-ethanamine

Alternatieve chemische namen : 3-[2-(dimethylamino)ethyl]indool, DMT

Chemische formule: C12H16N2

 

DMT is een afgeleide van tryptamine, die wordt gevormd door methylgroepen te vervangen door de twee hydrogene atomen die verbonden zijn aan het niet-aromatische nitrogene atoom in het tryptaminemolecuul.

Zowel het moederbestanddeel tryptamine en het N-methyltransferase systeem die het tot DMT kunnen omzetten, bestaan in mensen maar er is nog geen bewijs dat DMT in levende wezens gevormd kan worden. DMT is echter wel geïdentificeerd in het bloed en urine van zowel gezonde mensen als schizofrene patiënten, maar de oorsprong en de functies daarvan zijn nog onbekend.

 

 

Effecten

Effecten zijn als die van LSD maar vaak intenser. Omdat pure DMT niet oraal ingenomen kan worden komen de effecten plotseling op en deze kunnen zeer overweldigend zijn. De term 'mindblowing' had voor deze drug uitgevonden kunnen zijn. Gedachten en visioenen komen met grote snelheid langs; evenals het gevoel de tijd te overstijgen en een gevoel dat de dingen hun vorm hebben verloren en zijn omgesmolten in een spel van trillingen. Het kan een effect opleveren van directe transportatie naar een ander universum.

 

Een ongewone eigenschap van DMT is de snelle aanvang en korte duur van de trip. Binnen vijf minuten na inname worden de pupillen al groter en gaat het hart snel kloppen, is er een hogere bloeddruk meetbaar en aanverwante vegetatieve storingen die doorgaans tijdens de rest van de ervaring blijven duren.

Binnen 10-15 minuten is de ervaring op zijn hoogtepunt, wat gekarakteriseerd wordt door hallucinaties met open of gesloten ogen en uitdrukkelijke beweging van het gezichtsveld.

 

Het is dan moeilijk om je gedachten te kunnen uiten, om je te concentreren op een bepaald onderwerp. Er is ook een stemmingswisseling naar euforie met lachbuien, maar er kunnen ook momenten zijn met paranoïde ideëen, waarbij angsten kunnen ontstaan en gedachten die de voorbode van een staat van paniek kunnen zijn.

 

De gebruiker is grotendeels weer symptoomvrij na 60 minuten, hoewel er nog wat overgebleven effecten kunnen zijn tijdens het uur daarna.

Wanneer het via roken geïnhaleerd wordt is de tijdsduur nog korter en de aanvang van de trip nog eerder; al binnen 10 seconden. Daarop volgt een korte periode van volledige bedwelming van 2-3 minuten, en na 10 minuten is de toestand van de gebruiker weer volledig normaal.

Bij hogere doseringen zijn er nog meer lichamelijke symptomen, en deze overschaduwen zelfs de psychedelische ervaring bij meer dan 150 mg.

 

 

Gebruik

DMT is bij orale inname niet effectief; het moet worden gerookt of geïnjecteerd. Bij intramusculaire injectie komt heel plotseling activiteit op gang bij 30 mg, en een complete psychedelische ervaring wordt meegemeekt bij 50-70 mg (75mg geïnjecteerd, 30mg via inhaleren).

 

Herhaaldelijk gebruik leidt niet tot fysieke of psychologische afhankelijkheid.

 

Wanneer je DMT neemt zorg dan dat je in een comfortabele en vertrouwde omgeving bent, het beste is een verlichte kamer waarin je kunt liggen of zitten. Een shot DMT nemen terwijl je staat zal je welhaast zeker doen neervallen wanneer het inslaat.

De aangeraden dosering is 40-50 mg; deze moet worden afgewogen. Doses van minder dan 25 mg leveren alleen fysieke effecten op; terwijl je op de grens van de psychedelische effecten blijft. Doses tussen de 25-40 mg zijn gewoonlijk niet genoeg om de volledige reeks aan unieke DMT effecten zoals beschreven te ervaren.

Doses van meer dan 55 mg, vooral wanneer je goed en lang de damp in je longen houdt, kunnen HEEL erg sterk zijn en worden niet aangeraden aan mensen die voor de eerste keer DMT willen gebruiken.

 

De meest gebruikelijke manier om DMT te inhaleren is de volgende.

Zorg dat je een 'freebase' pijp of bong hebt, met een zo lang mogelijke 'trechter'. Hier doe je een zo groot mogelijk fijnmazig filtertje in. De DMT mag niet aan de randen van het filtertje zitten, omdat het dan smelt en erover heen duppelt. Houd er een aansteker onder en inhaleer diep en langzaam. Zorg dat de vlam niet direct de DMT aanraakt want dit zal het vernietigen; het smelt en verdampt snel dus de truc is dat de hete lucht die vrijkomt door de pijp heen moet gaan. Het is niet moeilijk om dit te doen en de luchtkamer vol witte DMT damp te krijgen.

Bij iedere teug damp dien je je adem zo lang mogelijk in te houden. Adem uit en inhaleer direct opnieuw. De fysieke effecten verschijnen als eerste: er zal direct een trilling door het hele lichaam zijn.

De intensiteit van de effecten is geen betrouwbare maat voor de dosering DMT die je hebt genomen. Blijf het net zolang inhaleren totdat alle afgewogen DMT is verdampt.

 

 

Waarschuwingen

Dit is geen partydrug: in een stille ruimte zijn de effecten het meest vermakelijk. Zorg ook dat er een of meer vrienden aanwezig zijn die je in de gaten kunnen houden en de pijp van je over kunnen nemen. Je zult namelijk sneller dan je beseft in trance zijn en dan is bewegen niet zo eenvoudig meer en heb je mogelijk je ogen al gesloten.

 

Probeer niet op te staan. Neem geen deel aan het verkeer. Bestuur geen zware machines.

Mensen die emotionele of psychologische problemen hebben moeten zich ervan bewust zijn dat DMT meer moeilijkheden kan veroorzaken.

Mensen met schizofrenie of mentale ziektes in de familie moeten weten dat psychedelica deze problemen kunnen veroorzaken.

Synthetische DMT is uitgebreid getest door medische autoriteiten in Europa en Amerika. Het is helemaal veilig met geen blijvende lichamelijke effecten bij bovenstaande doseringen. Echter, omdat gerookte DMT de bloeddruk heel snel omhoog brengt is dit niet goed voor mensen met een hoge bloeddruk.

De effecten van DMT zijn vele malen sterker wanneer het gelijktijdig ingenomen wordt met MAO-remmers. Medicijnen en voedsel kunnen deze bevatten; zie onze MAO-remmers pagina voor meer informatie! Deze combinatie kan heel gevaarlijk zijn.

 

 

Alternatieven

De korte duur van de ervaring maakt de intensiteit verdragelijk, en voor sommige mensen ook wenselijk. Er bestaan twee andere psychedelische synthetische drugs waarbij de methylgroep van DMT is vervangen door een hogere basis.

De drug DET is in dezelfde doses actief als DMT en de effecten duren iets langer; ongeveer anderhalf tot twee uur. DPT is ook langer actief en heeft minder bijwerkingen.

 

 

Combinaties

Het is niet aan te raden om DMT met andere drugs te combineren; helemaal clean zijn geeft de beste trip. Marijhuana maakt de effecten minder aanwezig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup DMT, een verhaal op zich. Op het moment is DMT bijna nergens meer te verkrijgen terwijl in de jaren 80 en early 90 DMT bekend stond als "The Lunchbreak Drug" door z'n korte duur. Mocht je ooit DMT willen proberen wees er in ieder geval zeker van dat je méér dan voldoende ervaring heb met psychedelica en probeer iemand te leren kennen die of DMT kan krijgen of het zelf kan extraheren.

 

Wat ik in dit artikel niet kan terugvinden maar wat wel een grappig feitje is is dat DMT OVERAL is! In het gras van het voetbalveld, het riet langs de sloot, de bomen in het bos en zelfs in je eigen hersenen. DMT is een natuurlijke stof die overal voorkomt en dus in feite ook overal uit te extraheren is. Nu zou ik niet proberen de hersenpan van je buurman in te slaan en aan de gang te gaan in je keldertje :verrygood Maar puur theoretisch gezien valt DMT ook uit riet en gras te halen. Je zal alleen wel belachelijke hoeveelheden nodig hebben maar het zou kunnen!

 

Is er eigenlijk iemand die DMT ooit heeft geprobeerd op het forum?

 

 

p.s. zou dit topic niet verplaatst moeten worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep

Eenmalig geprobeerd.

Met de Anadenanthera colubrina zaden.LINK

Eerst de zaden geroosterd, daarna vermalen met een mesje en toen opgesnoven ;) :verrygood

Heeel heftig, mn neus brandde verschrikkelijk en liep helemaal leeg het zweet brak aan alle kanten uit en heb eigenlijk ongeveer 1 uur geen besef van tijd en plaats gehad :D

Nooooit weer :nerd

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is niet alleen DMT, ook 5-MeO-DMT and 5-HO-DMT, ervaringen zullen niet met elkaar te vergelijken zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vage shit lijkt me dit, ik had er al wel is van gehoord en als ik het zou zie met de tijdsduur en effecten zou je het een versterkt LSA effect kunnne noemen LSA is namelijk d.m.v na 10 minuten uitgewerkt

 

het lijkt me wel relaxed om het een keer te proberen maar dan door het te roken 2 uur lang verdwalen in je 'grote' onbewustzijn is niets voor mij ( vond paddo's en truffels al lang genoeg duren )

 

wil zit ik met de volgende vragen

 

1. mocht je niet goed voelen wat werkt dan om het te verminderen ( erstaat wel ergnes dat marihuana verminderd maar of dat nou zo'n goed idee is kan dextrose niet een goede oplossing zijn vaak is je suikerspiegel te laag en krijg dta zo een mooi oppepper )

 

2. kan je in de trip blijven hangen zelf als je je gewoon aan de normale dosering houd ???

 

3. is het geen drugs die je kan kopen bij de smartshop en is het dus niet gedoogd???

 

4. hoe vaak kan je het achter elkaar doen ( bij paddo's moet je vaak een week of 4 wachten wil je weer de intebsiteit krijgen die je de trip ervoor had )

 

 

GRAAG ALLEEN ANTWOORDEN VAN MENSEN DIE ER VERSTAND VAN HEBBEN !!!!!! NIEMAND HEEFT IETS AAN VERKEERDE ANTWOORDEN

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zeggen dat veel drugs gemaakt worden door mensen, zo is lsd dacht ik ontwikkeld in een lab door iemand.

Zo te zien komen er steeds zaken bij zoals CPP

Ziet er iets ongeloofelijk superhard uit :verrygood

Filemon Wesselink zijn slogan luidt 'try before you die', wat een gekke gozer

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. mocht je niet goed voelen wat werkt dan om het te verminderen?

Niks, psychedelica vallen niet echt makkelijk te remmen. Ik heb wel mensen gesproken die tijdens het trippen (niet met DMT) altijd valium bij zich hebben mocht er iemand bad gaan. Zelf heb ik hier geen ervaring mee en zou hier ook ontzettend mee oppassen!

 

2. kan je in de trip blijven hangen zelf als je je gewoon aan de normale dosering houd?

In je trip blijven hangen heb ik altijd gezien als een beetje een los begrip. Er zijn namelijk 2 aspecten hiervan:

Hallucinogen Persisting Perceptual Disorder (HPPD) Klik HIER

en dan heb je ook nog dat het psychedelisch middel een onderliggende mentale aandoening triggert. Dit kan ook gebeuren met DMT. Technisch gezien vallen geen van beide onder "in een trip blijven hangen" maar zo wordt dit in de volksmond wel genoemd.

 

3. is het geen drugs die je kan kopen bij de smartshop en is het dus niet gedoogd?

Nee, DMT is niet te verkrijgen bij een smartshop. Er zijn verscheidene "semi-legale" middelen te verkrijgen die VERGELIJKBAAR zijn met DMT. Wil je een echte DMT trip zal je daar echt zelf achteraan moeten gaan en goed zoeken.

 

4. hoe vaak kan je het achter elkaar doen?

De tolerantie van DMT schijnt zeer laag te zijn. Naar het schijnt kan je gelijk na je trip alweer de volgende hit nemen. Nou moet ik er wel bij zeggen dat je als je een echte harde trip hebt gehad je zéér waarschijnlijk de komende weekjes nuchter door het leven wil :verrygood

 

 

Hier een quote uit TiHKAL:

(with 60 mg smoked) "Rapid onset, and in a completely stoned isolation in about a minute for about three minutes. Slow return but continued afterglow (pleasant) for thirty minutes. Repeated three times, with no apparent tolerance or change in chronology. Easily handled. The intoxication is of limited usefulness but the residues are completely relaxing,"

 

...

 

(with 100 mg, smoked) "As I exhaled I became terribly afraid, my heart very rapid and strong, palms sweating. A terrible sense of dread and doom filled me -- I knew what was happening, I knew I couldn't stop it, but it was so devastating; I was being destroyed -- all that was familiar, all reference points, all identity -- all viciously shattered in a few seconds. I couldn't even mourn the loss -- there was no one left to do the mourning. Up, up, out, out, eyes closed, I am at the speed of light, expanding, expanding, expanding, faster and faster until I have become so large that I no longer exist -- my speed is so great that everything has come to a stop -- here I gaze upon the entire universe."

 

@Maeva: LSD is gesyntheseerd door Albert Hofmann. Een zwitserse chemist die onderzocht deed naar schimmels. Toen is hij per ongeluk in aanraking gekomen met LSD waardoor hij dus ontdekte dat dit middel ontzettend krachtig was bij een ontzettend lage dosering.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vage shit lijkt me dit, ik had er al wel is van gehoord en als ik het zou zie met de tijdsduur en effecten zou je het een versterkt LSA effect kunnne noemen LSA is namelijk d.m.v na 10 minuten uitgewerkt

 

"LSA is namelijk door middel van na 10 minuten uitgewerkt" Huh?

 

:verrygood

 

LSA's en DMT zijn niet met elkaar te vergelijken, elke stof is weer anders.

 

Anti-psychotica kunnen een trip zo'n beetje tot een halt roepen, benzodiazepines kalmeren een persoon, maar laten de trip niet stoppen, het verminderd wel wat. En ja, tolerantie voor DMT is binnen een paar uur weer volledig verdwenen, maar het is gewoon niet goed om te vaak te trippen, doe alsjeblieft gewoon verstandig met zulke middelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DMt the magic drug :verrygood

 

staat nog op me verlang lijstje maar nu nog geen zin in te intens

vermaak me nu wel beter met een jointje of op een special moment LSD ;)

kan er aan kommen maar is erg duur vind het de prijs niet waard.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit by mikeh; zie de forumregels!

Share this post


Link to post
Share on other sites

is *SNIP* per gram veel geld maar dan kan je wel 10 keer trippen

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 x 100 mg? Da's alleen voor de echte die-hards weggelegd.. 50-60 mg per trip is voor de meesten (en zelfs voor ervaren psychonauten) al voldoende voor een retourtje elf-land..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is anders ook een hele rare drugsoort ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je DMT neemt kan je het met niks remmen je neemt je hit en je bent weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Divine

Moments of

Truth

 

als je werkelijk de intentie hebt om aan je zelf te werken, dingen te verwerken of te helen, try Ayahuasca.

heb het een aantal keren gebruikt en helpt me zeker (nog) beter in het leven te staan!

werkt heel diep door.

zeker GEEN partydrug! ervaren sitter/begeleider aanbevolen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ayahuasca is een drank met DMT in. Dus pure DMT zou nog beter zijn (en sneller en korter zonder de misselijkheid)

 

Als je wilt weten wat en hoe juist met DMT, dan moet je het boek "D.M.T. The Spirit Molecule" van Dr.Strassman eens lezen. Hij is de ''uitvinder'' ervan. Echt heel goed en een echte aanrader!

Share this post


Link to post
Share on other sites

prijzig spul wel. maar het is het wsl wel waard aangezien je 75 dosissen uit een gram kunt halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi all, inmiddles erg veel over DMT gelezen en wil het nu toch echt graag eens proberen. Heeft iemand een tip waar ik het kan vinden in zo puur mogelijk vorm. Ik weet dat het zelf te maken is maar heb daar echt geen kennis van en geen tijd voor. Ik ben benieuwd..alvast dank voor de tips!

Share this post


Link to post
Share on other sites

prijzig spul wel. maar het is het wsl wel waard aangezien je 75 dosissen uit een gram kunt halen?

 

20 dosissen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...