Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
whazzup

Nieuw Archief: De Mooiste Kweekverslagen(buiten)

Recommended Posts

Er staan vele waanzinnig mooie kweekverslagen op Wietforum. Het is alleen jammer dat ze ná de kweek in vergetelheid raken. Zoeken is bijna onbegonnen werk. Vandaar wat we nu in een subforum van outdoor alle mooiste buitenkweekverslagen bij elkaar gaan zetten. Je kunt jouw favoriete veslag nomineren.

 

Er zitten natuurlijk wel een paar voorwaarden aan nominatie:

 

1. Het verslag moet goed verzorgd, compleet en voltooid zijn, van begin tot oogst, hele speciale gevallen uitgezonderd

2. De foto's in het verslag moeten in een Wietforum gallerij staan om de "houdbaarheid" te kunnen garanderen

3. Er moet een zekere "educatieve waarde" zijn. Een goed kweekverslag is niet hetzelfde als "veel opbrengst". Ook van fouten leer je veel.

 

Nomineer jouw favotiete kweekverslagen in dit topic (met link) en motiveer waarom jij dit topic een plekje in de "eregallerij" waard vindt. Het mod team zal de mooiste verplaatsen naar het nieuwe forum.

 

De buitenmods zullen er zodra het forum gereed is alvast een aantal mooie topics gaan verplaatsen.

 

Happy spotting!

 

Voorbeeld:

 

Topic titel van Topic - Naam van lid

< link naar topic >

 

Ik vind dit een heel mooi compleet verslag met heel goede tips, ik heb er veel aan gehad bij het zelf growen, met name de voedingstips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nominaties zijn welkom, de meest voor de hand liggende educatieve verslagen kent iedereen toch wel ?

Post hier je favvi top 3 , top 5, de reportages waar anderen wat aan hebben.

Zodat iedereen uiteindelijk door de bomen het bos weer ziet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fijn concept!

Alleen die "begin tot einde" vind ik wat minder...

Persoonlijk was ik van plan op het einde van de kweek een mooi verslagje te posten met wat, waar , wanneer, hoe, ... Dit omdat ik niet in de mogelijkheid verkeer vaak te kunnen updaten en dan loopt een verslag vaak op niets uit. Tevens lijkt het me ook mooi en overzichtelijk als je alle gegevens in één post voorgeschoteld krijgt.

Niet dat ik hiermee kritiek uitoefen op het huidige systeem, ik volg alle verslagen hier graag genoeg op :smoke

en zou het zo zelf ook doen moest het kunnen.

Maaaar moest Jimfried een heeeele mooie kweek draaien, dan zou hij toch ook genomineerd moeten kunnen worden, niet? :bier :verrygood

 

grtz Jim

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahum.. zullen we in ieder geval afspreken dat je jezelf niet kunt nomineren? Heb inmiddels zelfs al pb's gehad met zelfnominaties, zelfs van half begonnen verslagen :verrygood

 

Jimfriend, even goed lezen:

 

1. Het verslag moet compleet en voltooid zijn, van begin tot oogst, hele speciale gevallen uitgezonderd

 

Dus ga eens lekker spitten in outdoor kweekverslagen en leef je uit! :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat bedoelde ik idd, de input moet van de lezers komen.

Aan welke verslagen heb je je basis kennis ontleend ?

 

Edit: hmzz voorpaginanieuws zie ik net.

Edited by suffie63

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja vorig jaar was de eerste oogst hiere ,

toevallig via internet op clipje "2005 harvest - 9 hours in 3 minutes"

terechtgekomen ,stevig gelachen en wou dit ook doen :bier

vanaf dan kan ik een jaartje van eigen wiet roken !

dus op :

1 whazzup ntl .

2 budgetkweek ,blijft onkruid :verrygood

3 Snsie :supercommentaar :smoke en plantjes!!

4 blowmonkey zijn superboom !!

5 blowsterke ,overtuigde medie-paffer !

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 berichten verwijderd.

Het gaat in dit topic over OUTDOOR verslagen :bier

np Esmee, post ze binnenkort even in indoor, zodra daar ook zo`n sectie komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@yeps:

 

Nomineer jouw favotiete kweekverslagen in dit topic (met link) en motiveer waarom jij dit topic een plekje in de "eregallerij" waard vindt.

 

doe-mij-die-maar is onvoldoende hoor!

 

dus: Link en motivatie. Voorbeeld:

 

Topic titel van Topic - Naam van lid

< link naar topic >

 

Ik vind dit een heel mooi compleet verslag met heel goede tips, ik heb er veel aan gehad bij het zelf growen, met name de voedingstips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is ronduit moeilijk topics te selecteren die eruit springen!

De meeste outdoor topics lijken op elkaar, het is ook een redelijk ontgonnen gebied.

In de guerilla sectie staan dan weer interessante topics omdat guerilla nu eenmaal wat creativiteit vereist.

Voor de rest kijk ik vooral naar hoge opbrengst, en die kleine details die de kweek nu net wat beter maken dan de rest, maar dat is op dit punt nog niet erg duidelijk.

Het topic waarin melding werd gemaakt van het belang van goede drainage van het water vond ik persoonlijk erg interessant, al weet ik niet meer welk topic dit precies is.

 

Maar goed Jimfried zal dan proberen een bijzonder geval te worden :bier

en verder zn oogjes goed openhouden voor mooie topics.

 

groei ze

Jim

Share this post


Link to post
Share on other sites

om het topic compact te houden gaarne alléén nominaties, geen meta-discussies en gedachtenkronkels over het proces van nomineren. Die worden vanaf morgen verwijderd.

 

3. Er moet een zekere "educatieve waarde" zijn. Een goed kweekverslag is niet hetzelfde als "veel opbrengst". Ook van fouten leer je veel.

 

Voor de rest kijk ik vooral naar hoge opbrengst

 

Sorry maar moeten we het nog duidelijker neerschrijven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn excuses, ik bedoelde te zeggen dat de opbrengst tenslotte Dé indicator is om aan te duiden of een systeem nu uiteindelijk werkt of niet.

Ik heb geprobeerd duidelijkheid te scheppen in wat voor mij een kweekverslag interessant maakt en sluit me ook aan bij mono dat het me nogal vroeg lijkt hierover uit te spreken.

 

maar goed, het gaat dus inderdaad over de nominaties,

"Buiten Met Ssh, Afgaan En Killer Queen! , Ze staan weer buiten onder de live-cam :bier" vind ik een interessante, leerrijke kweek. Origineel en fijn concept met de cam ook.

 

en "Guerilla 60+ Planten , 15 mei foto update" van Mactrunk heb ik tot hiertoe ook nogal goed gevolgd. Topic krijgt veel reacties met interessante info over de soort en over praktische problemen voor de guerrillakweker.

Alsook die van kluizenbergenaar, maar die vind ik even niet meer, interessante inrichting van de kweekplaats met de ingegraven ton voor water als hoogtepunt. (wat mij betreft alhans)

Er zijn ongetwijfeld nog andere razend interessante topics maar heb niet zoveel tijd om alles op de voet te kunnen volgen.

grtz JIm

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. Het verslag moet goed verzorgd, compleet en voltooid zijn, van begin tot oogst, hele speciale gevallen uitgezonderd

 

Nomineer jouw favotiete kweekverslagen in dit topic (met link) en motiveer waarom jij dit topic een plekje in de "eregallerij" waard vindt. Het mod team zal de mooiste verplaatsen naar het nieuwe forum.

 

Hier dan de eerste geldige nominatie :bier

 

Whazzup - Whazzups-Live-Cam-2006-En-Nieuwe-Oogst

http://www.wietforum.nl/Whazzups-Live-Cam-...gst-t16111.html

 

Erg compleet, Mooie foto's, Complete info en erg leuk om te lezen!!!

Nadeel: Eruuuggg lang om helemaal door te lezen :verrygood

 

Greetz,

 

Burning Seed...!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is het niet wat vroeg om nu al een top x te maken?
maar goed, het gaat dus inderdaad over de nominaties,

"Buiten Met Ssh, Afgaan En Killer Queen! ...

 

...en "Guerilla 60+ Planten , 15 mei foto update" van Mactrunk

Dames en heren.. LEZEN!! Voltooide topics dus. Niet van dit jaar, reeds afgesloten volledige verslagen. En nogmaals, met LINKS jimfried.

 

En nu gaarne weer on-topic.

 

@Burning seed: thanks. Zo hoort het! :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

kom op dames en heren.. bij indoor staat al een hele rits verslagen genomineerd, dat laten we toch niet op ons zitten he? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dan ,

is wel moeilijk om een selectie te maken ,

 

bambo - Santa Maria Buiten Op Hydro 2006 , 2 oktober 2006 laatste update + wortelgestel

leerrijk en zeer mooie planten

ambiorix - Ambiorix 1e Buitenplantjes , groei, bloei en snoei 2006

is zeer kort verslag ... rap te lezen.

 

(quote whazzup :"2. De foto's in het verslag moeten in een Wietforum gallerij staan om de "houdbaarheid" te kunnen garanderen )

op die manier sluit je een paar toffe verslagen uit ..

...blowmonkey ,secondsun ,fotografe ,priest ,ria ,...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik weet het Yeps, dat we er heel wat uitsluiten om die reden maar we moeten wel de continuiteit van die topics kunnen garanderen voor de toekomst. Als je de oudere topics bekijkt zijn er al heel wat die geen foto's meer hebben. Gelukkig gebruiken heel veel leden nu al de Wietforum gallerij.

 

Die Bambo, daar zat ik inderdaad ook al aan te denken. Toppie! Keep them coming...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan WF die verslagen niet in hun geheel opslaan en ze op de wf-server zetten ?

weet zelf niet direct hoe ...,

 

bvb als pdf-file (acrobat) , gaat dan wel traag open maar blijft de continuiteit wel

gegarandeerd ,incl. foto's ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel een goed idee! Sommige verslagen lukt dat wel maar... als ze 90 pagina's zijn gaat wietforum niet verder dab pagina 6 :verrygood Kan niet eens een back-up maken van mijn eigen topics!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het helemaal niet zo'n gek plan maar we zouden het dan wel in een goed navigeerbaar formaat moeten kunnen doen, dat er ook nog een beetje uitziet. Me dunkt dat het technisch mogelijk moet zijn om een heel topic op één scherm te krijgen en goed uit te voeren naar pdf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan met acrobat ook saven als "htm" .

bewerk evt. nadien wat je niet bevalt ,

desnoods met ander prg , bvb dreamweaver ,

je kan alle onzin deleten , en alles staat toch op 1 pagina :verrygood

en neemt niet zoveel bits ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...