Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Budgetkweek

G U E R I L L A "gids"

Recommended Posts

G u e r i l l a GIDS

Waar moet je aan denken en hoe kan je alles het beste voorbereiden.

 

Veel vragen zie ik voorbij komen op dit forum die eigenlijk heel simpel op te lossen zijn en er worden nog steeds te veel onnodige fouten gemaakt. Daar leer je van en het is ook niet fout maar wel zonde als je weet dat het ook zonder fouten had gekund.

Ik heb dit stuk geschreven om jullie te laten weten hoe ik alles doe. Probeer je voordeel er uit te halen. Het is dus geen “wet” maar een toevoeging aan je eigen ideeën en ervaring.

 

Het aller belangrijkst bij Guerilla en eigenlijk bij elke kweek is dat je uit moet gaan van niks.

Hier bedoel ik mee dat je je niet blind moet staren op de oogst. Niet uit gaan van duizenden euro's die gewoon binnen komen. 500 gram per plant is leuk en zeker haalbaar maar 50 gram waar je weinig voor hebt moeten doen is ook leuk.

 

Bij Guerilla zijn er te veel risico en er zijn te veel factoren van belang die er voor zorgen of je wel of niet oogst.

 

Nu je dit weet en er toch aan wilt beginnen gewoon omdat je het leuk vind en omdat je niet vies bent van de euro's die je er mee gaat verdienen (of besparen indien je het zelf rookt) kan je de volgende informatie misschien goed gebruiken.

 

Stek of zaad :

Ik werk altijd met stekken. Zaad is sterk en goed en voor velen van ons waarschijnlijk ook noodzakelijk maar het uit selecteren van de mannen is voor sommige niet mogelijk wat weer als gevolg heeft dat je heel veel zaad hebt gekweekt ipv wiet.

Dameblanche heeft heel duidelijk beschreven hoe je dit uit selecteren van de mannen het beste kan doen en daarvoor verwijs ik dus ook naar zijn topic: Sexen van zaailingen

Het grote voordeel van zaadplanten is de penwortel. Stekken hebben dit niet.

De penwortel werkt als een anker voor plant zodat deze beter tegen wind kan en de penwortel zorgt ervoor dat je plant dieper naar water gaat zoeken.

 

Het ras die je gebruikt voor je kweek ligt helemaal aan jezelf. Je eigen smaak of ervaring is hier van belang. Ik ga dus verder ook niet in op de rassen. Het enige dat ik je wel mee wil geven is dit:

 

De plant die je kiest kan het beste een vroege bloeier zijn. Dit heeft als voordeel dat je minder kans hebt op toprot aan het eind van het jaar en dat de zon sterker is dan aan het einde van het jaar dus zullen je toppen zich beter ontwikkelen.

Maar in de praktijk kan je elke plant buiten afbloeien. De haze soortjes weer wat minder omdat deze gewoon veel langer moeten bloeien.

Maar als je vraagt of haze ook kan dan is het antwoord ja.

Ik heb de Haze A5 3 jaar geleden buiten afgebloeid maar kon deze pas in december knippen.

Het vroor af en toe al maar niks hield hem tegen en hij was zeker goed te roken.

 

In dat geval ging de theorie van de boerenkool op want bij echte boerenkool moet er ook eerst de vorst over zijn geweest ;)

 

Conclusie: speel op safe en neem een vroege bloeier uit zaad.

 

Locatie:

Dit is waarschijnlijk het belangrijkste van de hele guerillakweek. Guerillakweek is relatief makkelijk in vergelijking met binnenkweek en potkweek. De natuur doet eigenlijk al het werk. Het enige waar jij voor moet zorgen is dat ze ongestoord kunnen groeien en bloeien en in drogen tijden dat ze genoeg water hebben.

 

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->PHTO0009.JPG<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

 

 

 

 

 

 

 

 

Op elke locatie moeten de volgende dingen aanwezig zijn: veiligheid en de elementen. het ene element iets meer dan het andere. Hier bedoel ik mee: het liefst veel zon maar weinig wind. Met veiligheid bedoelen we jou veiligheid en de veiligheid van je plantjes.

Het grote nadeel van je eigen tuin is natuurlijk dat je er maar 4 a 5 plantjes neer mag zetten. Om deze reden kiezen een hoop mensen voor de zo genaamde:

"Guerrilla locaties" minder risico en ongelimiteerd aantal planten die je kwijt kan. Let wel op de geur. deze kan je plantage verraden dus 100 planten is misschien iets te :nerd.

Een geschikte locatie voor je guerrilla plantage is nog best lastig te vinden en je moet dus ook ruim op tijd opzoek gaan naar de juiste plek. Veiligheid en aanwezigheid van elementen is dus ook heel lastig te combineren.

Een open zonnige plek ligt vaak ook erg in het zicht en de veiligheid van je planten is hier dus niet aanwezig.

Je moet een plek vinden die lekker zonnig is en waar de mensen niks te zoeken hebben.

Over het algemeen vind ik de slootkanten het beste.

Hier hoef je namelijk geen water te geven omdat het grondwater gewoon meer aanwezig is.

Je hoeft geen aarde op te waarderen met mest omdat de sloot zogt voor de toevoer van voeding.

Vaak zijn de slootkanten begroeid met brandnetels waardoor je planten ook weer minder opvallen en je hebt gelijk een stikstof rijke grond te pakken waar de cannabisplant erg van houd. Meestal staan de planten achter/ in het riet waardoor de ook niet te zien zijn door bootjes mensen.

 

beginaugustus2006%20(1).jpg

 

Conclusie: De beste lokatie is dan ook een lokatie waar je echt niks hoeft te doen.

-Geen water geven.

-Geen aarde opwaarderen

-Waar brandnetels staan, Deze plant is verre familie van de cannabis en dus zal de cannabis het daar ook goed doen.

Meestal zal je dan uitkomen op een slootkant

Oke nu heb je je lokatie en gaan we verder

 

Voorbereiding:

Je hebt nu een lokatie en het soort van plant maar nu moet alles er nog komen te staan.

Je hebt vanaf 15 mei (ijsheiligen1) tot in eind juni om je planten weg te zetten.

 

-November:

Als je niet hebt gekozen voor een slootkant of andere vruchtbare grond dan zul je de natuur een beetje moeten helpen.

Onthoud dat de natuur zich al miljoenen jaren zonder ons red en dat we eigenlijk alleen maar meer kwaad doen met onze goed bedoelde handelingen.

Vloeibare voeding bijmesten is in mijn ogen zoiets. Dat is hetzelfde als water naar de zee dragen.

Het werk weegt niet op tegen het resultaat. Daar komt bij dat er vaak voedingen worden gebruikt op basis van kunstmest. Kunstmest werk nadelig voor ons en zal het bodemleven geen goed doen.

Als je dus gaat mesten kan je het beste kiezen voor een biologische meststof.

Dameblanche heeft hier een heel topic aan gewijd dus hier hoef ik verder niet op door te gaan. Je kan dit alles hier: Grond verbeteren Outdoor rustig doorlezen.

 

De korte samenvatting van dit topic is dat kippenmestkorrels het beste zijn door de perfecte "NPK" verhouding. Gebruik geen verse kippenmest want hierin zit nog te veel amoniak. Wil je toch je eigen kippenmest gebruiken en niet de korrels dan zal je de mest 1 jaar uit moeten laten dampen.

5 kopjes kippenmestkorrels per plantgat is voldoende voor het hele jaar.

 

-December:

Als je stekken gebruikt dan kan je rond december al beginnen met het opzetten van zaad of stek voor een moederplant of je kan ze in april kopen bij de "bevoorrader (GrowShop o.i.d.)"

mar dan is het weer afwachten of je er dan aan kan komen. Mijn advies is dus indien mogelijk zelf doen.

 

-Januari Februari Maart en April:

Deze maanden gebruiken we om alle stekken te verkrijgen die we weg willen zetten.

Vooral als dit je eerste keer is zal je ondervinden dat hier meer werk in zit dan je denkt.

Daarom ook vroeg beginnen.

 

Uitvoering:

 

-April:

Heb je voor zaad gekozen dan kan je dat eind april in de grond stoppen.

Je kan dit gelijk in de volle grond doen op je plek en dat raad ik je ook aan.

Zet er wel een doorzichtige koepel ofzo overheen of gaas want anders wordt het vogelvoer

Als je ze binnen al eerder hebt opgezet dan kan je verder lezen hieronder hoe je te werk kan gaan.

 

-Mei:

Eindelijk is het dan zo ver we kunnen de planten buiten gaan zetten maar juist op dit moment moet je heel secuur te werk gaan en niet makkelijk worden.

Afhankelijk van de temperaturen kan je ze in mei of juni wegzetten

 

Bij het wegzetten van je planten moet je het volgende in de gaten houden:

Een plant komt van binnen en heeft dus ineens te maken met koelere temperaturen en UV licht.

Het beste kan je de planten dus ook laten acclimatiseren. Dit houd in dat je de planten hier langzaam aan laat wennen.

Hoe beter de wortels hoe meer de plant ook kan hebben. Hier zal ik het straks nog even over hebben.

Je moet je plant dus laten wennen. Je kan bijvoorbeeld de plantjes eerst in de schuur zetten en na 2 dagen echt naar buiten.

Als je ze echt naar buiten zet moeten de jonge plantjes eerst 3 dagen op een schaduw plek staan vanwege de UV straling die ze tot nu toe nog niet kennen.

 

Het Daadwerkelijk Planten :

Het beste kan je je planten weg gaan zetten op een bewolkte dag en met regen in het vooruitzicht.

Voordeel dat ze weer even rustig kunnen wennen zonder dat ze gelijk helemaal kapot gan van het werken in de volle zon.

-graaf een gat en maak dit goed nat

-plant erin

-aarde erop en weer nat maken.

-slakken korrels strooien (preventief)

-gaas om je plantje tegen konijnen (en soms vogels)

-nu eerste dagen goed nat houden

(als je goed hebt geplant hoef je het de eerste dagen niet nat te houden want dat doet de natuur voor je)

 

 

Belangrijk bij stekken:

Wat ik heel vaak zie is dat stekken op steenwol gewoon gelijk in de volle grond gezet worden.

Het kan wel dat klopt maar als de aarde droog is trekt het al het vocht uit je steenwol in 30 minuten en zit je plantje dus zonder water wat ze je niet in dank afneemt en de dood als gevolg kan hebben.

Steenwol stekken het liefst dus eerst op kleine aarde potjes laten wortelen.

Het beste bij steenwol is dit:

-je koopt je stekken

-je zet deze op potgrond (of mix van potgrond/ coco's, maar geen bemeste grond)

-maak de potgrond goed nat (dit is het enige moment van de hele kweek dat de aarde goed nat moet zijn, dit omdat de stekken op steenwol staan en de aarde alle vocht uit de steenwol trekt)

-laat je stekken lekker wortelen en als ze weer een paar cm groeien of als je de wortels aan de onderkant ziet zitten dan ga je ze in de volle grond zetten

 

 

 

Nu zijn we eigenlijk zo goed als klaar. Het enige wat we nu nog moeten doen is het leukste van alles "kijken en verzorgen"

 

eindaugustus2006(1).jpg

 

Als je locatie goed is hoef je helemaal niks te doen behalve misschien een stok er naast tegen de wind en een beetje ongedierte bestrijden. Kom ook niet elke dag maar eens in de week (afhankelijk van het feit of je water moet geven of niet)

 

Toppen van de planten is zeer zeker aan te raden omdat de planten dan laag en breed worden en dus minder opvallen en vaak meer opbrengen.

 

02oktober2006(3).jpg

 

Veel succes

 

 

Nog een kleine toevoeging:

 

Je bent lekker bezig op je G plek en $@%$@$^@#!% daar komen die kut lui.

Mijn advies: Altijd ontkennen dat het van jou is!

Voor planten in de natuur kunnen ze jou niet straffen tenzij je het zelf toegeeft.

Je moet alleen oppassen wanneer je de plantjes mee neemt om weg te zetten want dan heb jij ze bij je.

Elk ander moment kwam je gewoon toevallig langs.

Denk er dus ook aan niet te veel spullen mee te nemen die kunnen bewijzen dat jij ze geplant hebt.

 

en wanneer je wel iets aan het doen bent (bv water geven) dan gewoon zeggen dat ze niet van jou zijn.

Dat je ze zag staan (vandaag, niet een week geleden al) en dat je het gewoon leuk vond om wat water te geven ofzo.

 

Strekking van deze toevoeging: Doen alsof je neus bloed, jij kan er niks aan doen dat ze daar staan :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldige topic man! bedankt! Ohja, als je dat zaad rechtstreeks in de grond steekt, heb je het dan eerst ontkiemt of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

Tof dat de info goed bevalt!

 

@el-vogels:

nee gewoon in de grond stoppen (1 cm diep) goed nat maken en met de natuur mee op laten komen.

 

alles word voor je gedaan :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie bijdrage Budget kweek :nerd

Zeker de moeite waard als sticky ;)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budgetkweek, en in welke weersvooruitzichten kan ik dat het beste doen? ik plant trouwens naast een slootje ook;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het Daadwerkelijk Planten

Het beste kan je je planten weg gaan zetten op een bewolkte dag en met regen in het vooruitzicht.

Voordeel dat ze weer even rustig kunnen wennen zonder dat ze gelijk helemaal kapot gan van het werken in de volle zon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat over je 'PLANTEN', niet over zaadjes in de grond steken. Het stuk gaat ook over van ze van binne naar buiten te halen..

 

Oohja BK, denk je dat ik van 10 zaden op die manier toch 4 plantjes zal zien bovenkomen? Want voor te ontkiemen moeten zaadjs toch constant in een rond de 20 graden omgeving zijn? en snachts koelt het af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hetzelfde ;) vochtig weer is goed voor kiemend zaad.

Droge aarde zeer zeker niet. Kan wel maar dan duurt het gewoon allemaal langer omdat het zaadje dan op water moet wachten.

 

Ja dat denken wij..... zoals ik eerder heb beschreven doet de natuur het al miljoenen jaren zonder ons dus we hoeven nu niet

ineens te denken dat we het beter kunnen. die 20 graden is de optimale temp. maar bij 15 komen ze ook op hoor :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice one BudgetKweek, eenvoudig en kort uitgelegd

 

Greetz McTrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke ik zeg het nog 1 keer :nerd

Het maakt allemaal niet uit wat het doet..... dat doet het al jaren!!

 

je kan gewoon zaaien nu in de volle grond en als het je niet lekker zit doe je het gewoon in juni

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
hee budgetkweek,

ik zit de guerillacorner een beetje af te speuren en ik zie dat jij er aardig wat verstand van hebt. ik ben zelf van plan dit jaar voor het eerst een guerillakweek te doen. ik vond het stappenplan wat je bij BAS22 had neergezet al erg informatief en ik vroeg me af of jij het een leuk idee vindt om een sticky te schrijven voor deze sectie. zou volgens mij veel onnodig beginnersgeneuzel moeten kunnen schelen! :nerd

hee laters! ;)

 

 

haha das snel! :o

 

super sticky dit!

 

keep it up!

 

 

laters! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja inderdaad maar ik had je ook al geschreven dat ik er al eens mee bezig was geweest :nerd heb het vanmiddag in 2 uur even afgemaakt (3/4e deel)

 

Thnx allemaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

SuperTopic :verygood

Ik heb al meerdere keren outdoor gekweekt, maar iedere keer in eigen tuin. En omdat het in Belgie niet echt legaal is om een paar sletjes in je tuin te hebben, is dit een super alternatief! Bedankt voor de gouden info!

grtz..fr_nz :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad supertopic and with some impressive picture`s too :nerd

 

 

maar ik zou toch toe voegen dat je met je soortjes en plaatsen het beste kan spreiden .. soms heb je in een vroeg soortje rot zitten terwijl het tijden later in het jaar ineens mooi weer word ... tjah Nederland he ...

 

 

;)

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker,lekker,lekker... ;)

Was al bezig om te sellecteren en voorgroeien, :o , spots heb ik al,, :nerd ,,

Ik hoop alleen dat de blauwe bloeme straks niet afsteken tegen de groene beplanting deromheen.

 

dit had ik net effe nodig. ;) .coole topic :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar ik mij niet in kan vinden is je planten uit de wind te zetten , omdat rot dan helemaal snel toeslaat. Dus dan gewoon zaden rechtstreeks de grond in of je planten ondersteunen.

 

Je kunt het risico dat ze worden weggehaald door anderen trouwens behoorlijk beperken door simpelweg laat te beginnen met de kweek en dan gewoon meer planten zetten. Bv pas in juli beginnen ,daarmee halveer je zo'n beetje de totale tijdsduur van de kweek en dus ook het risico dat ze ondekt worden.

 

Hier in Nederland heeft nooit Cannabis zelfstandig kunnen overleven in dit klimaat ,en dat zou nog steeds niet lukken. De natuurlijke omstandigheden vind we in de gebieden waar ze zichzelf al miljoenen jaren kunnen voortplanten, maar niet in Nederland . de juiste aanpassingen of hulpmiddelen voor de buitenkweek kunnen hier naar mijn idee dus wel helpen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ atmosphere: Wat dacht je ik begin maar gelijk met kritiek? :nerd

maar goed dat ter zijde. ;)

 

Zoals ik in het begin van de gids vertelde is het geen "Wet" maar een toevoeging aan je eigen werkwijze

dus dat jij sommige dingen anders doet kan heel goed.

 

Om even door te gaan op de punten waar jij het niet mee eens bent:

 

- Punt 1 Planten uit de wind zetten:

Heb ik nooit geschreven. ik citeer:

 

het ene element iets meer dan het andere. Hier bedoel ik mee: het liefst veel zon maar weinig wind

 

Of te wel: let hier gewoon een beetje op. Planten die omwaaien of kapot waaien heeft niemand wat aan.

 

- Punt 2 het risico beperken:

 

Mee eens maar dat is gewoon weer een persoonlijke voorkeur. De meesten, waaronder ik, willen altijd zo vroeg mogelijk beginnen om zo lang mogelijk met de hobby bezig te zijn.

 

- Punt 3 overleven:

waar doel je hier op? wat klopt er volgens jou niet?

 

 

Greetz BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...