Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kaer

Plagron Batmix

Recommended Posts

hoi,

 

ik kocht in de growshop een zak plagron batmix, volgens plagrons voedingsschema zou deze alle voedingstoffen bezitten en hoeft men enkel in de bloeiperiode green sensation (een bloeistimulator) bij het water mee te geven ...

 

kweekschema-VZ-NL.gif

kweekschema-AZ-NL.gif

 

nu zei de man van de growshop dat hij er niet in geloofde dat deze alle voedingstoffen voor de hele cyclus bevatte en raade hij mij aan nog bij te gaan voeden ...

 

nu vraag ik me af of dit echt nodig is ? of wil hij me juist meer voeding aansmeren ?

 

ik heb namelijk uit mijn vorige rondes geleert dat te veel vaak slechter is dan te weinig voeding ... ook raad men altijd aan de producents advies te volgen (deze kennen hun producten toch het best ??? )

 

ik ben van plan 9 planten op een m2 te plaatsen, dus erg lang groeien zullen ze ook niet moeten doen ...

 

iemand ervaring ?

 

graag een reactie

 

peace :lol: ,kaer

Edited by kaer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaring met deze batmix is dat er idd een hoop voeding inzit en de planten doen het er erg goed op...

 

Ik zou zeker in het begin niets toevoegen, en zodra de plant straks in de bloei staat, aankijken wat hij vraagt. Een bloeistimulator kan je meegeven, maar pas gaan bijvoeden als de onderste bladeren straks lichter van kleur gaan worden...

 

Succes

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik nu ook voor de 2de keer batmix, en begin pas met voeden vanaf de 4-5e week.. Begin met redelijk lage hoeveelheden en bouw deze langzaam op. Bevalt me tot nu toe prima.

Afhankelijk van de potmaat en grootte van je planten geloof ik best dat je bij gebruik van bamitx een kweek kunt afronden zonder voedingsstoffen te gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt als een bus,zou wel 4 weken voor de oogst dan beginnen met green sensation,de opbrengst zal zo stukken hoger liggen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd , gebruik nu mix van plagron batmix, lightmix en cocos

Gebruik ook in bloei nog extra voeding :bn grond, pk13/14,topmax (langzaam opbouwe)

Kijk ook hoe je plantjes het doen , heeft ze het nodig of niet,

Zo doe ik het toch

 

:lol:

Veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Batmix zit een flinke buffer aan voeding. Die buffer betekent dat als jij weinig tot geen voeding mee geeft, deze buffer opgebruikt wordt.

Mijn advies is om die buffer niet aan te spreken, maar te bewaren voor later, vooral als je je aarde hergebruikt. (Wat ik iedereen aanraad; het scheelt geld, tijd, gesjouw en risico)

 

Geef gewoon alle voeding mee, die je op schone grond zou geven, dus ook groeivoeding in het begin.

Stel dat de planten een keer wat meer van het één of ander nodig hebben dan jij hebt gegeven, dan kan de buffer het aanvullen.

Als jij net zo lang wacht met bijmesten tot je gebreksverschijnselen ziet, dan betekent dat dus dat de buffer leeg begint te raken en jij dus volledig verantwoordelijk wordt voor het zorgen voor de juiste samenstelling in je substraat. Dan kun je net zo goed op inerte substraten gaan kweken, aangezien die buffer juist het grote voordeel is van aardemengsels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Batmix is rijkaan voeding, ik zou het schema aanhouden dus alleen Green S geven.

Je zou eventueel een klein busje alga bloei erbij kunnen nemen en wanneer je ziet dat ze tekort komen licht gaan bijvoeden.

Maar zoals je zelf al heel goed aangaf, teveel wil je absoluut niet, tekort kan je bij sturen.

En de batmix van plagron staat als zeer goed bekend ook bij kwekers die ik ken.

 

Suc6.

 

Citro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het tegenstrijdige is dat een overschot in de bloeiperiode vaak veroorzaakt wordt door een tekort in de groeiperiode.

Een klein beetje verbranding tegen het einde van de teelt is ook niet zo erg.

Beter dat dan een prachtig bladerdek met mooi groene bladeren op het einde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ik het niet met eens :

1) teveel voeding is uiteraard slecht voor de smaak

2)wannner men de plant zolang mogelijk optimaal kan houden zal dit altijd

resulteren in een meeropbrengst .

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) Of en in welke mate een hoge EC dan van invloed is op de smaak, weet ik niet.

Jij schijnt er zeker van te zijn, ik zeg niet dat het niet zo is, maar wat is de onderbouwing?

 

2)Laten we even voorop stellen: alles waar té voor staat is niet optimaal.

Een te hoge EC in je substraat is dus ook niet optimaal.

Maar om daarom maar te laag te gaan zitten, is ook niet optimaal.

Als je op 50% van zijn productiepotentieel gaat zitten, loop je weinig risico, maar is het resultaat ook minder.

De bedoeling is zo dicht mogelijk bij de 100% te zitten, maar hoe weet je of je daar zit zolang alles goed gaat? Door er vlak tegenaan te zitten en er af en toe nét overheen te gaan. Dan komen de verschijnselen en kun je reageren en weet je dat je op het scherpst van de snede aan het kweken bent.

Meestal zullen het ook een paar planten zijn die net over de grens zitten en de rest zit er nog onder.

Die paar procenten verlies bij die paar planten die er overheen zitten, worden gecompenseerd door de rest die dus waarschijnlijk vlak tegen hun plafond zitten.

 

Ik had het ook niet over een echt overschot. Ik zeg dat je de aanwezige buffer in je substraat niet moet aanspreken als dat niet nodig is. Geef dus groeivoeding in de groei en bloeivoeding in de bloei.

Een lager gehalte aan groeivoeding in de groei zorgt voor zwakkere celwanden die sneller kapot gaan zodra je ze in de bloei vol probeert te stoppen met Kalium (GS,PK13/14 en welke bloeibooster dan ook).

Resultaat: gebreksverschijnselen.

Wat zegt iedereen dan: je geeft teveel voeding. Klopt dat? Ja, op dat moment wel, maar eigenlijk had de plant deze dosis voeding best kunnen hebben misschien, als er in de groei maar meer Ca en P aanwezig was en was opgenomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie vraag van kaer! :nerd

Maar stel nu dat je direkt van zaad wil beginnen op 12/12 gaat hoe ga je dan best te werk?

 

;) peace :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu dus ook plagron batmix in me buitenpotten zitten.

dat is een wat langere groeiperiode dus ik vroeg me ook af of ik moet bijvoeden.

 

ik heb ze al een maandje zonder voeding, want ze zijn toch nog klein.

 

maar ik zie ook wel wat in de uitleg van jon.

iig goed onderbouwd :nerd

 

maarja wat bootch zegt is ook wel weer waar

en ik heb geen EC meter dus kan het ook niet meten als het dus idd TE hoog is..

 

ik hoor het graag of ik moet bijvoeden of niet..

 

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...