Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kose

Zaden Kweek / Verkoop + Wiet Op Internet?

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik heb een aantal vragen en hoop dat er hier wat mensen zijn die mij hier antwoord op kunnen geven. Ten eerste, alle nederlandse bedrijven die zaden verkopen (en dus ook kweken..?) zijn die legaal bezig met de verkoop van zaden? Of word dit ook maar 'gedoogd' dat de kweek van zaden verboden is lijkt me duidelijk. Maar hoe kan ik in g*d*naam een bedrijfje beginnen dat zaden verkoopt als het kweken van deze zaden niet legaal is???

 

Ik bedoel stel dat ik een bedrijfje begin wat zaden verkoopt en op de zolder van het bedrijfspandje staan de plantjes zaadjes te produceren lijkt me dat niet zo slim :no

 

En dan nog iets... ik kom steeds vaker mensen / ??????bedrijven??????? tegen die wiet op internet verkopen. Tot hoever wordt dit dan gedoogd???? aangezien je heel wat procedures tegen het lijf loopt als je in een gemeente ergens een coffeeshop wil neergooien ;)

 

conclusie

Kan ik zomaar een internet site opzetten (bedrijfje) die online zaden verkoopt?

Kan ik zomaar een internet site opzetten (bedrijfje) die online WIET verkoopt?

 

Ik denk dat wel meer mensen dit afvragen en ben echt benieuwd naar jullie bevindingen/ervaringen ...!!

 

Voor degene die mij uitgebreid antwoord op mijn verhaaltje kan geven:

:verrygood :( :P :P :specool :specool :specool :specool :specool :specool

 

: s p e c o o l m a n !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaad online verkopen mag wel, weet niet hoe het zit met het kweken van zaad.

Denk dat dat niet mag, mischien als je maar paar zaadplantjes hebt staan in de volle grond en geen lamp erboven dat het mischien wel kan.

 

Wiet verkopen online is zeker verboden. :verrygood

 

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaad verkopen is niet strafbaar, wietplanten kweken wel. Dus zaad kweken is ook strafbaar. Coffeeshops mogen onder bepaalde voorwaarden wel verkopen, maar drugs in grote hoeveelheden kopen is wél strafbaar, de beroemde achterdeur/voordeur impasse. Er wordt gedoogd dat je 5 planten kweekt, hoewel ze in beslag worden genomen bij ontdekking met sepot (geen vervolging). Zodra je de wiet er echter afknipt en meer dan 5 gram in huis hebt ben je weer wél strafbaar.

 

Dus waar je je zaad vandaan haalt moet jij weten, verkopen mag wel. Wiet verkopen via internet mag niet. De Stichting, die vroeger ook wiet verzond naar medicinale gebruikers in Nederland, mag dat ook niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weetje wat jij zou moeten doen..?

jij moet voor jezelf beginnen!

 

ga ff langs de kvk en vraag een brochure aan.

 

hay5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamer van koophandel ?

bvoprichten.nl ?

 

Als je echt een bedrijf wilt opzetten is er meer nodig dan 20 plantjes op zolder, en een online shop :verrygood

Plantjes zet je niet op hetzelfde zoldertje als waar je bedrijfje staat ingeschreven denk ik, want controles krijg je toch wel.

 

Als je kopers wilt zul je iets bijzonders moeten hebben, wat een andere zaadhandel niet heeft.

Je zult je moeten onderscheiden, in kwaliteit, betrouwbaarheid en service ten opzichte van anderen.

enz enz...gebruik internet waar het voor bedoeld is; Informatievoorziening...zoeken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

't Is allemaal een beetje een grijs gebied...

 

Zaad kweken is illegaal, zaad voorhanden hebben is legaal maar grote handelsvoorraden zaad is weer een lastig verhaal, dit zou in beslag genomen kunnen worden door de Officier... (en evt vernietigd).

 

De online verkoop van zaad is ook weer zo'n grijs gebied, op zich mag het wel, maaarrr.... Cannabis zaden zouden ook weer kunnen aanzetten tot.... Blijft dus een grijs gebied, als je serieuze plannen hebt, zoek een goede advocaat en laat deze het voor je uitzoeken.

 

Online Wiet verkopen mag niet zonder uitdrukkelijke wettelijke toestemming.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch nog niet gezien, personen of bedrijven die online wiet verkopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kose,

 

Belangrijk is om een duidelijk onderscheid te maken tussen zaad en planten/stekken/wiet.

 

Ten aanzien van zaad, is het legaal om te importeren, opslaan en verkopen. Dit is niet anders wanneer je een online winkel begint.

 

Daarbij moet wel worden gezegd dat dit voor Nederlands recht geldt. Aangezien het per land verschilt is het raadzaam je te richten op de Nederlandse markt.

 

Zoals al aangegeven zul je ook ten aanzien van aanverwante aansprakelijkheid moeten worden exonereerd. Aldus zie je vaak in de algemene voorwaarden, van deze winkels, bepaalde clausules om aansprakelijkheid voor het aanzetten tot evt. strafbaar gestelde feiten uit te sluiten.

 

Ten aanzien van de planten, stekken en wiet ben je aangezien op het gedoogbeleid. Aangezien het gedoogbeleid veel discussie oplevert, volstaat het nu om te stellen dat een legale winkel voor zaden geen verbanden kan hebben met strafbaar gestelde praktijken. Als hierbij onvoldoende afstand wordt toegekend door bijvoorbeeld een officier van justitie, kan dit aanleiding geven tot vervolging.

 

Overweeg je serieus een onderneming te starten, is het raadzaam om inderdaad bij bevoegde instanties en diensten informatie in te winnen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

haai

 

valt weinig toe tevoegen aan bovenstaande poosts.

 

behalve;kijk uit met verzending naar de vs of andere landen waar zaad wél verboden is :verrygood

 

worse case scenario;als je jezelf niet goed indekt en je gaat lekker op vakantie naar bv florida kan die vakantie een propje langer worden dan gepland.. :(

 

 

groetels

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toch nog niet gezien, personen of bedrijven die online wiet verkopen?

 

Hier schijn je online wiet te kunnen kopen.

Erg vreemd............

 

 

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Staff

Zaad is In belgie alvast verboden, dus dan zijn al de groshops die zaden opsturen naar Belgie toch ook in overtreding?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hieronder een paar linkjes van zogeheten 'online coffeeshops':

Erruggg vreemd, wat jullie

????

Wolkenwietje

Rokersclub

Online coffeeshop

Wiet winkel

 

Geinig iets van onlinecoffeeshop.nl:

 

Online coffeeshop is de eerste coffeeshop online in Nederland, waar u gemakkelijk en snel hoogwaardige wiet (marijuana, weed) of Hasj (hashish) kunt kopen.

maar even later lees ik:

Online coffeeshop.nl is niet verantwoordelijk voor de levering van softdrugs. Wij geven uitsluitend advies

HOE DAN..!!??? Eerst wordt verteld dat je daar online wiet en hasj kunt kopen en later wordt beweerd dat ze hier niet verantwoordelijk voor zijn...? tuurlijk :P :specool

 

Deze 'coffeeshops' vind ik zoooo enorm vreemd dat ik niet rust voordat ik weet HOE of WAT dit voor grappen zijn :verrygood Vraag me ook af of die shops goed lopen en zou t erg vreemd vinden als je dit zomaar kunt beginnen ( een online coffeeshop)

 

Ook leuk...: op wolkewietje.nl staat er ergens in de voorwaarden:

"Wolkenwietje.nl zal, daar waar zij dit nodig vindt, actief de leeftijd van de klant controleren. Dit kan door gebruik te maken van openbare databases en/of telefonisch en/of in samenwerking met politie en justitie"

 

In samenwerking met politie / justitie?????? lijkt me sterk als mijn vermoedens juist zijn dat ze zo illegaal als de pest bezig zijn? en het lijkt me niet dat deze internet diensten worden gedoogd. HELLEEEPPP.!!! HELEPPP HELEEPPPPPP!!!! ANDERS WORD IK GEK :(

 

 

Ik heb trouwens wel een coffeeshop gevonden die wel 100% legaal is, dat weet ik zeker:

Online coffee-shop :P

 

 

 

 

 

laterssssssssss

Edited by kose

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ whazzup

 

max 5 gram in huis??? :S

 

mijn ouwe buurman is politie agent hij zij me ooit een keer dat je 5 gram op zak mag hebben en 30 gram in huis voor eigen gebruik

 

 

lijkt me sterk dat hij dit verkeerd heeft maar zou kunne....

 

mssn heeft hij een stuk van zijn opeiding gemist ofzo :verrygood

 

 

latex

Share this post


Link to post
Share on other sites

CLio clio clio toch... Heb je je maar even snel aangemeld voor het affiliates systeem van de rokersclub??

 

aangezien je niet gewoon naar rokersclub.nl verwijst maar je je persoonlijke code meegeeft..?? Probeer je ook nog wat graantjes mee te pikken :( haha slechte zaak hoor :P

 

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen 'BrEzAaH'-taal of rare MSN afkortingen gebruiken. Praat gewoon Nederlands. Dit leest veel prettiger en daardoor kunnen we je beter helpen

 

Gaarne je daaraan te houden :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op wolkenwietje.nl staat ook dit:

IS WOLKENWIETJE LEGAAL?

Wolkenwietje.nl krijgt dagelijks vragen over de juridische status van een internet coffeeshop. In principe is geen enkele coffeeshop legaal en dit is niet anders voor Wolkenwietje.nl. Fysieke coffeeshops, die normaal gevestigd zijn, kunnen soms echter een gedoogvergunning krijgen en zo een vergunning heeft Wolkenwietje.nl nu juist niet. Dit is mede omdat deze gedoogvergunning te maken heeft met de fysieke vestiging en verstrekt wordt door de gemeente waarin de coffeeshop is gevestigd. Kortweg, WOLKENWIETJE.NL IS ILLEGAAL!

 

VERVOLGING VAN WOLKENWIETJE.NL

 

De eigenaar van Wolkenwietje.nl, Eric van Kampen, is ongenadig hard aangepakt door justitie, met een gevangenisstraf van 4 maanden onvoorwaardelijk en een ontnemingsvordering van € 380.000,00. Verder is beslag gelegd op een appartement en alle bankrekeningen, waardoor hij voor zijn verdediging enkel gebruik kon maken van een pro deo advocaat, die al snel duidelijk maakte niet veel voor de zaak te willen doen omdat hij slecht betaald zou worden door de staat. De belabberde verdediging resulteerde onder andere in de verbeurd verklaring van de diverse boekhoudingen, paspoort en een grote hoeveelheid goederen die niets met enig vergrijp te maken hadden. Verder heeft rechercheur Albada van de politie Leiderdorp gesteld dat online coffeeshops actief bestreden worden en dat op dit gebied al menig succes geboekt zou zijn!

 

Ik heb er al is besteld en het wordt gewoon per post verzonden in een strijkzak. Is goed te vertrouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het allemaal maar een vreemde zaak hier :specool

online coffeshops.. krijg nou de sch**t :P lijkt me niet dat dit mag omdat je niet kan zien wie het besteld, en de leeftijd nooit kan achterhalen en ik denk dus niet dat mensen die wiet leveren in samenwerking met justitie wel gaan kijken of iemand 18 is of niet, dat kan je mij niet wijs maken :verrygood

allemaal bangmakerij om die blagen van hun website weg te houden want als ze wel leveren aan minderjarige hebben ze een probleempje als justitie erachter komt.

 

als je wiet koopt loop je tog naar een coffeeshop wat is dat nou!! zaden online bestellen kan ik me iets bij voorstellen heb ik zelf ook zo vaak gedaan. in de shop kan je nog zeggen wat is dit voor troep ik wil een ander zakkie maar online lijkt me dat wat lstiger

maar in ieder geval....

 

wat jullie doen moeten jullie weten :(

 

Peace :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou bij whois . nl eens kunnen kijken wie of wat er achter die shops zit .. of voor de echte lullo`s, je kan de petten mannen inlichten over de vreemde zaken ... maar het zal mij niets verbazen als ze net zo gedoogd zijn als alle andere shops ..

 

 

 

en je eigen code meegeven hier op het forum :verrygood spammy hoor .. naugthy naughty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had bijna een online coffeeshop gehad, bedrijfsplan van 6 A-4tjes, en het enige wat mij er van weehouden heeft is dat transport van wiet bij wet verboden is dus logischerwijs een webwinkel die per post moet leveren kan dan niet gelanceerd worden.

 

kweek van zaden voor bedrijven word of werd in zwitserland gedaan waar volgens mij de teelt voor zaden gedoogd word maar er word wel op toegezien dat het restproduct op de brandstapel beland, zoiets kreeg ik mee.

 

Maar nu is er ook Uruguay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als bedrijf mag je zaden inkopen in Spanje of Zwitserland, aan zaad is niet te zien wat voor soort het is. Dus zo kunnen nederlands gekweekte zaden toch op de markt komen.

 

Dat verhaal ken ik, weet niet of het waar is maar ergens zal er wel een boekhoud truc worden toegepast.

 

Online shop lijkt me op meerdere juridische fronten niet haalbaar.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergeet china niet !!!! daar komt ongeveer 70% van de zaden voor de visserij vandaan,

ook is 9 vd 10 flessen met cannazaadolie daar geproduceert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie kweekt toch ook gewoon hier in NL in uiteraard illegale hokjes? Denk niet dat ie het bij zichzelf thuis doet op zolder, zo dom zal die wel niet zijn.

 

Je hoeft niet te verandwoorden waar de zaden vandaan komen, als je belasting afdraagt is het goed toch.

Anders maak je spookfacturen met de grote handelaren, neem bijvoorbeeld Greenhouse, maak daar een spookfactuur mee voor een paar centen

en het is geregeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...