Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

thunderbolt

Wie Kweekt Erop Green Sensation??????

Recommended Posts

wie kweekt op green sensation ,dan kan ik daar eens op gaan letten ,,ik las net dat het goed spul is voor de kwekers onder [ de planten dan he :specool ] ons

benh wel benieuwd erna :verrygood

zal wel weer in en verkeerd topic staan ,maar goed tell me

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb Green sensation gebruikt en friends gebruiken het nog steeds,

geen ijzer etc. tekort meer dikke harde toppen met veel THC....

Hoor alleen maar positieve reacties... :verrygood

 

maar aangezien ik vanaf het begin green sensation heb gebruikt

was ik ook benieuwd of het nou echt werkt...

nou ik heb nu 1 keer zonder gedaan (alleen wortelstim., hydorzyme en terra flores)

Nou das was echt K*T!

Dus ben nu aan het testen wat de volgende voeding gaat doen:

 

terra flores

Excelent wortel stim.

Excelent Booster

Excelent PK13/14 (2 m2)

Green sensation (2 m2)

 

is kijken wat nou beter is....

Ik laat je de uitkomst wel weten....

 

 

greetz :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

okay mkweker ,,ik zit al jaren op de bio ibo ,heb hiervoor iets anders geprobeerd was echt kut ,dus snel wat jerrycans gehaald daar ,en het komt tot zover weer toppie voor elkaar ,maar ik geef wel elke week wat mg8% mee ,en wat heb ik in m,n eigen asortiment

-------------------------------------------------------------------------------------------------

10 liter aardecompo

10 liter bloei stimulator

2 liter groei stinulator

1 lter wortel stimulator [ geef ik mee in de 4e week van de bloei ,werkt echt top]

1 liter n27 [ je weet maar nooit]

1 liter mg8% [ elke week geef ik wat mee zijn ze dol op :verrygood ]

5 liter dripclean ivm de rondsproeiers

2 liters pk 13-14

en een topbooster de grootste fles die ze hebben [ pffff aardig duur ,maar 1 gram extra per plant is weer voor een goed doel :tu ]

en een beetje liefde hebben ze ook nodig he :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 lter wortel stimulator [ geef ik mee in de 4e week van de bloei ,werkt echt top]

1 liter n27 [ je weet maar nooit]

1 liter mg8% [ elke week geef ik wat mee zijn ze dol op :verrygood ]

 

Wortelstim in de 4de week van de bloei?

Ik d8 dat je dat moest gebruiken tot week 2 van bloei....?

en dat N27 en mg8%... via google vind ik nix..

Wat is dat heb je een fabrikantsnaam?

Ben altijd wel in voor nieuwe dingen

kijken wat het beste is....

 

greetzz

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

n27 is stikstof alleen heel sterk ,,alleen als je ergere problemen hebt met stikstof tekort [chemische zooi]

mg8% is magnesium dat hebben onze planten altijd nodig,en ik aangezien ,een mg8% probleem had in m,n vorige kweek ,geef ik het nu mee ,,is ook een beetje basis voor het clorofyl en opneembare stoffen

 

wortel stim doe ik al jaren en met mij meer ,geef toch een verbeterde wortel productie [,sommige delen van de wortel sterven af he ],kan je ook merken aan je planten worden iets geler erdoor omdat ze door die stimulatie meer wortels krijgen ,dus nemen meer voeding op ,en egruiken des te meer ,,maar geef een normale dosis ,en echt nit heel veel ,overdaad schaadt ,ja mkweker sommige dingen zijn niet reeel maar werken toch :verrygood ,zoals dit dus met die wortel stim erbij ,,weer me eigen verluld ,,was een geheimpie :specool

 

 

wel ppassen met die magnesium teveel kan een probleem geven met de kalium opname !!!!!!!!

 

en nu ga ik naar me bedje toe ,allen slaap lekker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ronde heb ik de gok genomen om green sensation te gebruiken, de plantjes staan er zeer goed bij moet ik zeggen maar ik ben voornamelijk benieuwd naar het nat -> drooggewicht, als het inderdaad meer geeft dan het gemiddelde van 21% waarvoor ik het heb gekocht dan ben ik wel tevreden. Maar dat is effe afwachten, nog een paar daagjes en de meisjes gaan om, zodra het droog is laat ik het wel weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn zoveel variabelen op te noemen die invloed hebben op het uiteindelijke gewicht. Het is een beetje nutteloos om 2 kweken met elkaar te vergelijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik niet helemaal met je eens Blowmonkey.

 

Als je normaal altijd 20-23 % droog overhoud en met green sensation ineens naar de 27 % gaat denk ik dat je toch wel mag stellen dat het door de green sensation komt.

Natuurlijk heb ik het dan ook niet over een eenmalig resultaat maar meerdere oogsten.

 

Voor alle duidelijkheid,

ik heb ook pas 1 x ervaring met green sensation(27 %) en ben dus zeer benieuwd naar de volgende oogsten.

 

Het is alleen jammer dat er maar zo weinig kwekers de moeite nemen om zowel nat als droog te wegen. :verrygood

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd jammer dat weinig mensen dat doen, Ik hield zelf maar 20,12% over de laatste keer.

 

Maar als uit de praktijk blijkt dat je met Green Sensation idd meer droog overhoud zou dat mooi zijn.

Nog 2 rondes op de bio-bizz en dan gaan we weer eens wat anders proberen, en ik denk dat ik al wel weet wat dat wordt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo zo dus het gaat om het droog gewicht ??? nu dan eerst maar eens horen van iedereen die z,n product verbouwd hoe die het droogt ??? ik droog het dat alsik een toppie pakt het stengeltje breekt ,dan is je droog gewicht wat lager als het niet breekt ,,ik zie soms ergens in de gs dat het aardig vochtig is ,kan het gebruiken als een zeem die kan je ook wringen :specool ,dan kom je aan zulke waarden ,,meestal ligt het bij mij rond de 23% ,maar dat zijn er al 4% mnder :verrygood mhhhhh toch weer extra benzine voor m,n gazz guzler :tu

ik lees het wat jullie bevindingen zijn van het drogen ,en hoe nat of droog ,dan kom je aan 22 of 27%

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurkdroog, brekende stokjes, 24 % laatste kweek met G.S

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, kurkdroog, verklaard vast die 20,12 :verrygood

 

Ik heb de laatste ronde eens een gedeelte op de tokkie manier gedroogd, maakte geen zak uit daar bleef ook 20% van over. Hoe je het droogd maakt volgens mij geen zak uit. droog=droog

Share this post


Link to post
Share on other sites
zo zo dus het gaat om het droog gewicht ??? nu dan eerst maar eens horen van iedereen die z,n product verbouwd hoe die het droogt ??? ik droog het dat alsik een toppie pakt het stengeltje breekt ,dan is je droog gewicht wat lager als het niet breekt ,,ik zie soms ergens in de gs dat het aardig vochtig is ,kan het gebruiken als een zeem die kan je ook wringen :tu ,dan kom je aan zulke waarden ,,meestal ligt het bij mij rond de 23% ,maar dat zijn er al 4% mnder :specool mhhhhh toch weer extra benzine voor m,n gazz guzler :tu

ik lees het wat jullie bevindingen zijn van het drogen ,en hoe nat of droog ,dan kom je aan 22 of 27%

 

@Thunderbolt, ik heb genoten van tokkie's kweekverslag http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=20831 , ook na de negatieve reacties heb ik toch eens een paar eurie's (lees € 85,00) geinvesteerd in Green Sensation.

 

Ik droog normaal, zonder heaters, zonder lampen, heel rustig in iets meer dan 2 weken, ik wil een lekker rokertje hier aan over houden.

 

Als je het moeilijk vindt om Tokkie's ervaringen van zijn 27% te geloven (wat ik eigenlijk ook betwijfel), moet je gewoon NIET moeilijk doen, ga naar je GS toe, pak een blik Green Sensation, kweek de volgende ronde hiermee, weeg het nat en droog en laat ons je resultaten weten.... dan kan je eventueel de verhalen over Green Sensation naar de fabeltjeswereld sturen, Ik in iedergeval wil dit zeker eens uitproberen en is het niets...... jammer dan...... en hou ik er wel wat meer aan over... Tokkie bedankt :verrygood , en Thunderbold ik zal aan je denken als ik van de extra centjes met mijn vrouw in een restaurant een garnalencocktail als voorafje zit te eten.

 

Groetjes,

 

Puppy

 

Ps, eerst begin je zelf een topic met een vraag over Green Sensation en vervolgens lig je het af te zeiken, wat is je vraag nog eens ?????

Edited by Puppy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je normaal altijd 20-23 % droog overhoud en met green sensation ineens naar de 27 % gaat denk ik dat je toch wel mag stellen dat het door de green sensation komt.

Natuurlijk heb ik het dan ook niet over een eenmalig resultaat maar meerdere oogsten.

 

Voor alle duidelijkheid,

ik heb ook pas 1 x ervaring met green sensation(27 %) en ben dus zeer benieuwd naar de volgende oogsten.

 

je spreekt jezelf wel een beetje tegen tok.. Eerst stel je dat het hogere drooggewicht komt door de GS, maar daarna verklaar je dat je het pas 1 keer geprobeerd hebt.. Dus het kan net zo goed toeval zijn. Ik vind het dan ook nogal gedurfd om te berweren dat het door de GS komt.. ik blijf erbij dat een onafhankelijke test erg moeilijk is, er komen zoveel verschillende factoren bij kijken, elke ronde is eigenlijk weer anders..

En de prijs vind ik al helemaal belachelijk voor een flessie voeding.. ben wel benieuwd wat de productiekosten zijn :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomas,

sorry, maar jij moet eerst terug naar school om (goed) te leren lezen.

 

Kijk goed naar het allereerste woordje :specool

 

Wat staat daar?? :verrygood

 

juist ja......

 

ALS<ALS<ALS

 

Verder bevestig ik tevens dat je niet op een eenmalig resultaat moet/mag afgaan en meerdere ervaringen moet afwachten.

 

En nog wat.

Wat maakt het jou nou uit wat de productiekosten voor Plagron zijn?

Voor mij is het niet belangrijk wat zij er aan verdienen maar wat IK er aan verdien :tu

 

groeten Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben ik niet helemaal met je eens Blowmonkey.

 

Als je normaal altijd 20-23 % droog overhoud en met green sensation ineens naar de 27 % gaat denk ik dat je toch wel mag stellen dat het door de green sensation komt.

Natuurlijk heb ik het dan ook niet over een eenmalig resultaat maar meerdere oogsten.

 

Dus elke kweek gaat precies hetzelfde bij jou? Lijkt me niet toch? Omstandigheden zijn altijd wel verschillend bij de meeste mensen, andere stekken/planten, andere grond, andere klimaat omstandigheden (of je moet daar een fantastische klimaatcontroller hebben), andere bulbs, etc. Draagt allemaal wel weer bij aan het uiteindelijke gewicht, dus of het nou specifiek van dat ene nieuwe middeltje wat je erbij hebt gegooid komt valt niet echt te zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK kan na meerdere kweken toch wel stellen dat G.S wel degelijk verhogend werkt. Iedere keer meer euries in mn zak sinds het gebruik van dit product.

ipv afzeiken, koop een bus en probeer het eens zou ik zeggen. Hou je aan de hoeveelheden die op de fles staan en suc6.

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeik niks af puppy power :specool met de gs bedoel ik een growshop en niet die green sensation!!!!!!!,was voor mij alleen ff te weten wat dat spul deed ,omdat iemand hier egen mij zegt zou ook goed voor mij zijn ,dus daarom opende ik een topic erover ,maar ik ga vanmiddag naar d grow shop[ zal ff duidelijk zijn ]daar zal ik het eens vragen naar die green

 

ik zeg al ben voor veel dingen in ,en als het droog gewicht er meer door is dan ben ik daar voor te porren ,net zoals de meeste hier ,maar wil eerst wat meer info erover hebben ,

 

 

en een garnalen cocktail eet ik ook zonder te kweken hoor ,neem zelfs 3 irisch coffee tijdens het eten :tu

maar idd jullie doen je best om ervaingen te delen met mij toppie luitjes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer opbrengst door andere (lees duurdere) voeding (supplementen) is absoluut reeel. Tegenwoordig hebben veel voedingslijnen een (dure) booster. Hier zitten andere (vaak makkelijker opneembare) voedingsstofen in. Deze kosten gewoon meer.

 

Dit neemt niet weg dat een ander met andere (goedkopere?) voeding een zelfde resultaat kan bereiken. Het gaat erom dat je de voor jouw omstandigheden ideale voeding gebruikt.

 

Ikzelf heb tot nu toe met name topshooter van house & garden gebruikt, dit heeft bij mij een absolute meeropbrengst. Dit heb ik meerdere malen gestest in 1 hok. Sommige kregen het wel, sommige kregen het niet, zeer duidelijk verschil.

 

Gebruik nu (als test) bio g power powertop. Zal greensensation ook eens testen. Echter zoals gezegd welke de beste is, is met name afhankelijk van de omstandigheden in JOUW hok. Heb ik bijv. een tekort in mijn medium wat wordt aangevuld door topshooter maar niet zit in bio g power powertop, dan is voor mij topshooter beter. Voor een ander kan dit weer een ander product zijn. Zoals Rattaplan en Sannie kweken (bio op top niveau), kan ik mij voorstelen dat dit soort supplementen weinig tot niets toevoegen. Voeding probeert uiteindelijk optimale naturlijke omstandigheden na te bootsen. Weet je deze natuurlijke omstandigehden op een andere manier te optimaliseren, dan is het voor de hand liggend dat het geen zin heeft dit soort middelen toe te voegen.

 

Een groot aantal (nagestreefde) uitgangspunten zijn natuurlijk gelijk in de diverse hokken. Wat wel bijna altijd anders is, is het kweek medium (aarde, steenwol, cocos etc.). Daarbij worden diverse media vaak hergebruikt. De oorspronkelijk zelfde aarde kan bij de 1 bij een derde ronde volledig anders zijn dan bij de ander.

 

Kortom, vind je het interessant om je opbrengst te optimaliseren; test zelf de verschillende producten, en blijf bezig alle omstandigheden te optimaliseren.

 

p.s. Heb nu ook een test lopen met een hoge rv (65%) t/m week 7.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff over dat droog gewicht :

 

- Het grootste deel van het drooggewicht ( waarbij de stelen goed breken ) wordt bepaald door de hoeveelheid aanwezige harsen !!!! blaadjes en zaadhoesjes en stampers en takjes wegen droog haast geen reet.

 

Hoe lang het duurt dat je droogt maakt nauwelijks iets uit ( misschien 0,5 5 meer gewicht bij langer drogen door de oxidatie van thc ) ,is dus te verwaarlozen .

 

Heb je dus relatief weinig hars(kleine trichs) op je toppen dan zal er minder van je natgewicht overblijven.

 

Precies om deze reden oogst ik pas als de trichs hun maximale formaat hebben ( ja die dingen 'groeien' ook!) . Op het natgewicht scheelt dit maar een klein beetje ,maar de harsen zelf drogen niet uit omdat ze geen water bevatten dus op het drooggewicht scheelt dit wel veel .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus elke kweek gaat precies hetzelfde bij jou? Lijkt me niet toch? Omstandigheden zijn altijd wel verschillend bij de meeste mensen, andere stekken/planten, andere grond, andere klimaat omstandigheden (of je moet daar een fantastische klimaatcontroller hebben), andere bulbs, etc. Draagt allemaal wel weer bij aan het uiteindelijke gewicht, dus of het nou specifiek van dat ene nieuwe middeltje wat je erbij hebt gegooid komt valt niet echt te zeggen.

 

 

Sorry monkey maar je haalt een paar dingen door elkaar.

 

We hebben het NU ff PUUR EN ALLEEN maar over het nat-droog gewicht(percentage).

 

Jij haalt er dingen bij zoals: Omstandigheden, bulpen, stekken,grond enz. enz. maar daar gaat het nu dus ff niet om.

Natuurlijk zijn al die dingen die jij aanvoert héél belangrijk maar om een voorbeeldje te geven:

 

Je kan(lees goed:KAN) met een slechte oogst (lees: weinig gewicht ) in verhouding TOCH een hoog percentage droog t.o.v. nat overhouden.

 

Snap je het nu een beetje? :tu

 

gr. Tokkie

 

IK kan na meerdere kweken toch wel stellen dat G.S wel degelijk verhogend werkt. Iedere keer meer euries in mn zak sinds het gebruik van dit product.

ipv afzeiken, koop een bus en probeer het eens zou ik zeggen. Hou je aan de hoeveelheden die op de fles staan en suc6.

 

Groeten,

 

 

Gelukkig,

De man met (méér) ervaring met green sensation laat zich (eindelijk :( ) horen.

 

Waar zat je nou?

Kon het bijna niet meer alleen af :tu :specool

 

Gr. Tokkie

 

ff over dat droog gewicht :

 

- Het grootste deel van het drooggewicht ( waarbij de stelen goed breken ) wordt bepaald door de hoeveelheid aanwezige harsen !!!! blaadjes en zaadhoesjes en stampers en takjes wegen droog haast geen reet.

 

Hoe lang het duurt dat je droogt maakt nauwelijks iets uit ( misschien 0,5 5 meer gewicht bij langer drogen door de oxidatie van thc ) ,is dus te verwaarlozen .

 

Heb je dus relatief weinig hars(kleine trichs) op je toppen dan zal er minder van je natgewicht overblijven.

 

Precies om deze reden oogst ik pas als de trichs hun maximale formaat hebben ( ja die dingen 'groeien' ook!) . Op het natgewicht scheelt dit maar een klein beetje ,maar de harsen zelf drogen niet uit omdat ze geen water bevatten dus op het drooggewicht scheelt dit wel veel .

 

 

Een logische verklaring zou dus moeten zijn (als het bij iedereen zo uitpakt) dat de green sensation Méér harsen aanmaakt.

Precies wat Plagron dus ook zegt dat het doet. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geloof je, tokkie! :verrygood

 

 

vanaf welke week kan je GS ookalweer gebruiken? mss. dat ik 't deze keer wel probeer..

 

 

 

groentjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is precies zoals te lezen staat,het is het aantal harsen aangemaakt die het uiteindelijke gewicht gaan bepalen,soms hoor ik al eens vertellen,''ik heb al 3 droogrekjes vol,vorige keer ook,dus heb ruim een kilogram dan,achteraf bleek in dit voorbeeld dat het maar 700+ grammetjes waren,dan die blikken,hoe kan dat nu?''Het zou wel allemaal eens kunnen zijn dat Green Sensation toezet om meer harsen te gaan aanmaken,dat kunnen(natuurlijke)hormonen ook,en ik ga dan ook geen uitspraak maken of het wel of niet mogenlijk is,het zou wel mooi zijn als meerdere mensen dit fenomeen kunnen bekrachtigen natuurlijk, wat me echter niet zal weerhouden om mezelf aan het vertrouwde voedingspreparaat te gaan houden,was al werk genoeg om eindenlijk de ideale combinatie's te gaan vinden,voor mensen die nog moeten gaan kiezen,ik zou zeggen probeer het gewoon... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft mij echt niet te geloeven hoor Glazenwasser want ik spreek ook nog maar over een eenmalige ervaring.

 

Citroax heeft er al meerdere(goeie) ervaringen mee. :verrygood

 

Ben blij dat je het nu zelf gaat uitproberen dan kan je (hopelijk)tenminste een goeie ervaring toevoegen en al die ongelovige Tomassen( toepasselijk.hehe)

 

Je kan GS al meegeven 4-6 weken voor het einde.

 

Ik heb het opgebouwd van 50 % -75 % naar 100 % per beurt vanaf de 2-de week bloei(bij de Plagrontest)

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...