Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

plantkas

A-z Bubbleator

Recommended Posts

Bij deze een verslagje van het misbruik van een bubbleator door plantkas..

 

Ik had nog wat knipafval en popcorn van de afgelopen jaren liggen, omdat spacecake me nu mijn neus uit komt, heb ik besloten om van het overige knipafval Bubblehash te gaan maken..

 

De bubbleator en een emmer met daarin de 3 verschillende zeefzakken: 220mc, 70mc en 38mc

med_gallery_5639_1423_5875.jpg

 

Eerst de zak met de kleinste mazen in de emmer, in dit geval de dus de 38mc

med_gallery_5639_1423_39108.jpg

 

De zak met 393 gram Hollands Hope 2006 knipafval in de vriezer.

med_gallery_5639_1423_27953.jpg

 

 

De ijsklontjes fabriek.

med_gallery_5639_1423_26081.jpg

 

 

De "opslag" van mijn ijsklontjes fabriek.

med_gallery_5639_1423_36819.jpg

 

 

2.5 kilo ijsklontjes bij het water in de bubbleator is genoeg om het water gedurende de hele sessie op tempratuur te houden.

gallery_5639_1423_32019.jpg

 

 

Om het water rond de 4 graden te krijgen de bubbeator even laten draaien met de ijsklontjes er in.

med_gallery_5639_1423_25786.jpg

 

 

De tempratuur is 0, deze moet rond de 4 graden zijn maar ik geloof dat het zo ook werkt.

med_gallery_5639_1423_40215.jpg

 

 

De piramidezak met +- 200 gram droog bevroren knipafval.

med_gallery_5639_1423_17491.jpg

 

 

Piramidezak in de bubbleator.

gallery_5639_1423_272.jpg

 

 

En draaien maar.

med_gallery_5639_1423_46044.jpg

 

 

De eerste keer de bubbleator 7 minuten laten draaien.

med_gallery_5639_1423_8023.jpg

 

 

Na 7 minuten draaien krijgt het water al een kleurtje.

med_gallery_5639_1423_16270.jpg

 

 

Vervolgens de slang in de emmer hangen en de bubbleator leeg laten lopen.

med_gallery_5639_1423_26877.jpg

 

 

Als eerste de 220mc zeefzak er uit halen om het bladmateriaal dat uit de piramidezak ontsnapt is uit de hash te zeven..

med_gallery_5639_1423_12845.jpg

 

 

De 70mc zak optillen en leeg laten lopen, dit gaat sneller als je de zak een beetje beweegt of weer even in het water onderdompelt.

med_gallery_5639_1423_22912.jpg

 

 

Als de zak leeg is nog een keer in het water onderdompelen om de zorgen dat dr kristallen allemaal onder in de zak komen te zitten, daarna de kristallen goed uitknijpen en met keukenpapier de buitenkant droog maken.

med_gallery_5639_1423_10773.jpg

 

 

Het resultaat van 7 minuten draaien, dit zijn de THC-kristallen van 70mc en groter. Deze kunnen met een lepel uit de zak worden geschraapt.

med_gallery_5639_1423_37171.jpg

 

 

De bubbleator nogmaals laten draaien, dit heb ik met hetzelfde water gedaan, wel kijken of er nog voldoende ijs in zit om het water rond de 4 graden te houden. Dit kan 15 minuten duren of langer, vervolgens het water weer door de zakken laten lopen en kan het zelfde proces opnieuw gedaan worden net zo lang tot je een naar jou mening voldoende resultaat heb.

med_gallery_5639_1423_20251.jpg

 

 

Kristallen met een lepel door de staande keukenzeef drukken.

med_gallery_5639_1423_116619.jpg

 

 

De kristallen nadat ze door de zeef zijn gedrukt.

med_gallery_5639_1423_38440.jpg

 

 

Het resultaat op karton minstens 2 dagen op karton laten drogen. Na enige uren zie je de kleur veranderen van wit/groen naar een meer bruine tint. Bubblehash van nat knipafval is meer groen/wit, van droog knipafval is het bruiner.

med_gallery_5639_1423_53398.jpg

 

med_gallery_5639_1423_81050.jpg

 

 

Resultaat van 393 gram droog HH knipafval welke in 2x 200 gram gedraaid is, beide keren 1e draai 7 minuten gedaan, 2e 30 minuten en de 3e 15 minuten.. Van de 2e draai heb ik de 70mc en de 38mc kristallen gescheiden gehouden, alleen om te kijken of er nog verschil tussen deze is.

med_gallery_5639_1423_5788.jpg

 

 

Resultaat van een vrijdag avondje draaien, vlnr: PP 2004 Bubblehash van nat en droog knipafval, HH 2006 bubblehash van nat knipafval, een mix van DurbanPoison Moonpower en Qwicksilver orange 2005 droog knipafval, en de meest linkse is van droge popcorntopjes van Durban Poison. Echt geweldig om de geur van de planten van de afgelopen jaren te doen herleven in de hashvorm ;)

med_gallery_5639_1423_43920.jpg

 

 

Na 2 dagen drogen kon je de PP bubblehash nog kneden, mooie zwarte blokjes met een zeer lekker weg te roken resultaat. De PP bubble was niet scherp om te roken tegen mijn verwachting in. Misschien omdat dit knipafval inmiddels 3 jaar oud was, de hollandsHope2006 Bubble is wel scherp om te roken..

med_gallery_5639_1423_66865.jpg

 

med_gallery_5639_1423_73919.jpg

 

 

Aankomend weekend zal ik het aantal grammen bubble hasj welke de 393 gram droog knipafval opgeleverd heeft vermelden..

 

Tips, aanmerkingen of toevoeginegn zijn altijd welkom :whistling

 

Groeten PK ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslag plantkas!

Ben zeer benieuwd naar je resultaat haha :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi omschreven en met foto s

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor, ik snap alleen het nut niet van de trichs door de keukenzeef te drukken, is toch totaal overbodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind die zeef ook onhandig. Mijn ice van vers blad is meestal zo vet dat ik het er niet eens doorheen krijg. De zeef wordt gebruikt om er kleine stukjes van te maken waardoor het beter droogt. Ik zelf hak het gewoon, gaat ook prima. Ik droog ook niet op karton maar op glad papier, vochtige ice kan behoorlijk aan je papier plakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zeef is id ;)

Als je met kleine hoeveelheden bezig bent zit de helft nog tussen de gaatjes van de zeef.

Dat moet je er dan weer uit prikken met bv. een schone afwasborstel.

Drama ;)

 

Wel een :whistling verslag !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx voor de positive reacties :specool

 

Het resultaat van 393 gram bladafval was 36 gram bubblehash.. Helaas geen 10%..

 

Groeten PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantkas,

 

Heel mooi gedaan man.. tis alleen zo jammer dat het zulk gigantisch kutwerk is om te doen.

Elke keer weer dat geflikker met die zak die je steeds weer moet optillen en heen en weer schudden...

Maarja toch een erg goed resultaat hoor :specool

Laat het smaken :)

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 2 maandjes elke week een paar uurtjes bubbelen.. :(

med_gallery_5639_1423_36118.jpg

 

 

Duidelijk de kleurverschillen tussen de verschillende soortjes te zien, de lichtste is Hollands Hope, de donkerste Durban Poison en daar tussenin zit PP.. Van nat blad krijg je ook een veel lichtere kleur hasj dan van het gedroogde..

med_gallery_5639_1423_72677.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker hoor :( Plantkas..

Zo hebben we meteen al weer spijt van al het knipsel wat we vorig jaar weggepleurd hebben...

Nogmaals lekker hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

:nerd

Wat een verwennerij zeg :(

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

super plantkas! jij kunt wel een maandje of twee vooruit zo he... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel mooi verslag

En het ziet er heel erg lekker uit

 

Ik doe het wel iets anders omdat ik het ook kut werk vind om die zak te schudden

 

wat ik doe is alleen de 220 micron zeef in een grote emmer en alles daar door heen laten lopen

dat laat ik minimaal 15 min staan

Hierdoor zakt de hash naar de bodem en het water drijft boven

 

Als je nu dit water rustig door de andere 2 zeven heen doet gooi je eerst al het water er door heen wat er makkelijk door heen gaat en dan op het laatst pas het water met ice er in

 

Zo heb ik het in 2 min allemaal door men zeef heen zonder te schudden en zonder onder te dompelen enzo

 

 

Als je de emmer met water en ice laat staan zou je de volgende draai al weer kunnen doen

 

 

Het water wat je overhoud gebruik ik weer voor voedingswater!

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...