Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BeeKaa

Plagron Bio-supermix (organische Bodemverbeteraar)

Recommended Posts

gallery_7458_881_21761.jpg

 

Plagron Bio-Supermix bevat o.a. levende schimmels en bacteriën, diverse mineralen en vitaminen, sporenelementen, bactosol, gevogelte-meel, maeri, bazoltmeel, bentoniet, zeewier-meel, lavomeel, guano en wormenhumus.

Het assortiment van Plagron bestaat uit een groot aantal natuurlijke grondstoffen die allen garant staan voor een optimale groei en bloei. Alle producten van Plagron zijn van hoogwaardige kwaliteit en worden met de grootste zorg gefabriceerd. Al deze natuurlijke plantenverwenners heeft Plagron verenigd tot een uitgebalanceerde Bio-Supermix. Het bevat alle meststoffen in de juiste verhouding die een plant nodig heeft om zich optimaal te kunnen ontwikkelen.

 

Net als alle andere Plagron-producten zorgt de geconcentreerde zuiverheid van de Bio-Supermix ervoor dat u maar heel weinig hoeft te gebruiken.

 

Gebruik door de potgrond: 2,5 tot 5%, afhankelijk van het te telen gewas. Goed mengen.

 

volgende ronde wou ik ook met mycorhizza gaan werken, en me vooral gaan focussen op een goed samengestelde grond. waarschijnlijk komt er dus ook een snuffie bio-supermix door.

 

heeft iemand dit al door zijn grondje zitten? of wil iemand het ook gaan gebruiken..??

ik ben zeer benieuwd naar de resultaten/ervaringen met dit spul.

 

1 ding wat ik al wel weet is dat de schimmels aanwezig in de supermix GEEN mycorhizza zijn.

 

groet

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik het al een aantal kweken tot grote tevredenheid.

Ik gebruik altijd bac aarde en voeg er 3 % plagron s biomix door. De planten slaan snel aan, groeien goed en hebben een diepgroene kleur. Zie de foto :rofl

Bij voeden is dan ook nauwelijks nog nodig. Bij mij is 1x per week voldoende op 10 liter potten.(ook plagron voeding).

Zorg er inderdaad voor dat je dit GOED mengt met je aarde, neem er je tijd voor!!!!! Anders is het mogelijk dat je de ec op ziet lopen tot ongekende waardes.

En de M schimmels kan je rustig hiermee in combinatie gebruiken, bij het planten van je stek een beetje bij je wortels doen en klaar.

 

 

gallery_5291_324_183042.jpg

 

 

 

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanx hier kan ik wat mee citroax..

 

ja ik wil volgende ronde toch grote potten gaan gebruiken en lang laten voorgroeien.

100 liter light mix, 15 liter seramis en 20 liter stek/zaaigrond. en daar dan de bio supermix doorheen..

 

25 liter is ongeveer 7,5 kilo (50 literzak is hier 15-20 kilo en beter is te weinig dan te veel)

1% = 75 gr

 

dus 3% 225gr aan bio supermix per 25 liter pot...

 

iemand??

 

groet

 

BK :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou van je kuip dus 25 liter uitgaan als vast gegeven, dan zit je ook niet met ongeveer... maar exact.

25,0 delen door 100 %= 0,25 ltr x 3%= 0,75 liter.

Denk ik :rofl

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is het voor spul, losse structuur of heel fijn en dus zwaarder per liter?

 

hoeveel deed jij dan in je 10 literpotten?? in grammen of liters

 

kijk ik geef liever te weinig dan te veel... wan erin is makkelijker dan eruit :rofl

 

groet

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

300 ml op 10 liter, keren daarvoor 400 ml per 10 liter.

de reden dat ik nu 300ml heb gedaan is omdat ik nu ook met green sensation werk van plagron.

ieder zijn manier beekaa, maar je zal het verschil duidelijk kunnen zien.ik vind het een fantastisch goedje die mix.

Gram of liter its up to you!

Ik ga uit van liters omdat dat een vast gegeven is. Doe wat je goed dunkt :rofl

 

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanx.. dan doe ik toch gewoon 300ml x 2,5 :rofl

 

dats is dan 750 ml per pot.. daar hou ik me aan.

 

groet

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb dat spul ook en geef ook 300ml maar dan voor een 45 literkuip :rofl je ec schiet omhoog goed mengen en niet te veel van gebruiken.dit spul is om je grond optewaarderen dus niet door nieuwegrond mengen.meet eerst je oude aarde en dan pas weet je hoeveel je erbij moet mengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat hier door oude en nieuwe grond, wil perfect, zoals ik al zei: gedoseerd gaan voeden dan.

Maar leg eens uit aub, jij meet je oude grond en weet dan hoeveel je moet gebruiken? Hoe weet je hoeveel je dan moet gebruiken?

 

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed topic :rofl

 

Ik gebruik ook altijd nog BACTO FORCE om mijn aarde op te waarderen.

Werkt prima.

 

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is een goeie vraag :rofl moet toegeven dat ik gewoon doe wat de mensen in de growshop zeggen :wOOt maar door nieuwe grond mengen zou ik niet doen de ec van de grond word dan te hoog hierdoor zullen je plantjes slecht groeien.een stekje kan nog geen hooge ec hebbeb daarom moet je ook altyd de ec opvoeren tydens de kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet zo dat zodra je de biomix er bij doet dat je ec direct omhoog gaat, dat gaat redelijk geleidelijk op.

Ik merk hier pas dat na een week of 3 is.

En de planten groeien hier als kool hoor, als ik een nieuw stekje heb is het max 10 dagen voorgroeien en zijn ze ong 40 cm en ben ik de eerste takken al aan het buigen.

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben er vandaag achter gekomen dat dit het spul is wat ze in all mix gooien.. :innocent: nice to know

 

Want als ik volgend jaar geurilla ga kweken scheelt me dat een hoop gesjouw met bemeste grond...

 

nu koop ik gewoon zon zakkie en koop ik gewoon standaard mix en meng ik die met de grond die 1/2 met de grond die daar beschikbaar is op de guerilla plek samen met de super-bio-mix en voila je hebt een goeikope allmix ;)

 

gr '

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik zelf Guano Kalong van femeg al jaren en wissel het af en toe af met gewone kalk.

Met de Plagron is toch het gevaar van overbemesten waardoor ik toch wel eens aarde heb moeten weg gooien..

Guano van Plagron is gemengd met een chemische voeding waardoor de kans op overbemesting ook aanwezig is.

Guano Kalong van femeg is niet gemengd en is ook de onderste laag in een grot van vleermuizen poep waardoor er krijtkalk is ingetrokken en het slow released is.....dus niet zo snel kans op overbemesting..

 

kijk eens op www.guanokalong.nl

Nadeel van Guano kalong is dat de npk verhoudingen per zak verschillend kan zijn omdat ze het puur organisch houden....

De Guano van SpeesCees komt daar ook vandaan en ik heb ook wel eens gehoord dat GuanoKalong het geheime ingredient is in de aarde van atami...

 

:nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik het 2.5% vh totale gewicht door mn zak nieuwe potgrond meng, en ik zet daar planten in van 3 weken oud, zou ik dan problemen krijgen of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

misschien een beetje een oud topic...

 

Maar dit is dus goed spul om je grondje mee op te waarderen?

 

Het zit namelijk zo:

 

Ik heb een aardebak van 400 liter, en mn plantjes moeten nog 4 weken. Nu heb ik geen zin om straks 400 liter aarde af te voeren, en even later weer 400 liter aan te voeren. Ik dacht eraan om de bovenste 10cm af te graven en de rest op te waarderen met *iets*. (bacto/enzymen/schimmels) Nu lees ik in de post van BeeKaa dat al die componenten hier ook inzitten. (maar dan dus niet de mycorhizza schimmel kennelijk) Is dit geschikt om mijn aarde mee op te waarderen, of kan ik beter losse componenten kopen?

 

Alvast bedankt :lol:

 

- Rev.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit goedje van plagron is er om je aarde op te waarderen.

Dus ja, zeer geschikt.

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dat is mooi :lol:

 

Oh shit.. bedenk me net ineens dat ik de volgende ronde wel zal moeten vervangen, m'n plantjes hebben nu namelijk TMV en wil dat niet over laten slaan straks :lol:

 

Nouja, de 3e ronde gaat dan iig wel op deze manier, thanks :(

 

- Rev.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi dat je er wat aan hebt gehad rev!

 

en het is eigenlijk een mix van alle benodigde componenten in 1 zak :lol:

(plagron mixt dit goedje door haar all-mix heen :()

 

gr

 

BK

 

ps.. en citroax wederom bedankt voor het antwoorden :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...