Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

N1no

Lowryders Onder 200 Watt Spaarlamp

Recommended Posts

Missie: licht wietje kweken en zo min mogelijk geld aan apperatuur uitgeven...

 

Wat ik heb aangeschaft:

Lamp: 200 Watt groeilamp van Leafman

Kap: Hamerslag reflectorkap

Travo: 200 watt

Samen 77 Euro

 

2 Easyrolers 9 Euro

 

Canna Terra Flores

1liter bloeivoeding 6,75

 

2 cocos bricks 2,30

 

Potten (2 liter) had ik al :smoke

 

Totaal: 95,5 Euro

 

Locatie: Leegstande wandkast (zie foto).

med_gallery_8239_1091_967948.jpg

Ik heb de easy rolers makkelijk lunnen bevestigen aan de stang die in de kast hing om hangertjes aan te hangen... Verder heb ik de binnenkant voorzien van aluminium folie.

gallery_8239_1091_7981.jpg

Het welbekende probleem bij deze spaarlampen is dat ze schuin gaan hangen door hun gewicht. Dit heb ik opgelost door 2 gaatjes in de kap te boren en dan met wat touw de lamp recht hangen.

med_gallery_8239_1091_80717.jpg

 

med_gallery_8239_1091_112467.jpg

 

 

Helaas heb ik geen foto's vanaf het kiem moment... daarom maar even een beschrijving.

Ik had de zaden 2 dagen in een kommetjes met nat keuken papier gelegd. Daarna in de vochtige cocos geplaats. De 3e dag kwam de eerste al op... de andere 2 volgde de 5e en 6e dag.

 

Hier een plaatje van hoe de planten er nu bij staan.

med_gallery_8239_1091_9143.jpg

 

 

Dit vind ik zelf de mooiste:

med_gallery_8239_1091_537016.jpg

 

 

En hier nog een fototje van mn coca plantje :D

med_gallery_8239_1091_544523.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit gozer :smoke

 

coca plantjes lijken me beetje saai...groeien zo langzaam.. :D

 

greetz thug :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes, nette lage plantjes. :smoke

maarre..

zou je het touw niet vervangen door ijzerdraad?

Lijkt me iets minder brandbaar :D

 

 

succes

greet van weet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag 2 als vrouw en 1 als man kunnen identificeren... Ik ben ernstig aan het twijfelen wat ik met de man ga doen...

 

Ik heb namelijk nog een Mango Special staan waar ik van denk dat het een vrouwtje is... en die zou ik graag met lowryder kruisen. De kruising dan "Paarse Dwergjes" of iets dergelijks noemen... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik volg dit zeker en vast ! :smoke

waneer komen de foto's !

binnekort kan je mijn topic lowriders ook volgen (dankzij N1on voor de zaadjes)

greets tonobeats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb voorlopig geen goede cam tot mijn beschikking... dus heb maar even een picca gemaakt met mn telefoon.

 

gallery_8239_1091_1313.jpg

 

Ze is al lekker aan het bloeien nog 3 a 4 weekjes en dan is het al weer klaar :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik heb aangeschaft:

Lamp: 200 Watt groeilamp van Leafman

 

lees ik dit goed heb jij een groeilamp aangeschaft voor een plantje dat alleen wil bloeien? :P

als je van deze mooie dwergjes nog wat rookbaars wil halen moet je toch aan een bloeilamp denken :P

 

Ganjajan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er mooi uit N1no :P !

En tono, is toch net ge-update ? :P

En Ganja.. ik weet het niet zeker maar ik geloof dat het voor lowryder dus niet uitmaakt wat voor een licht ze krijgen etc. omdat ze uit zichzelf gaan bloeien.

 

gr.

speed :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lowryders zijn idd auto flowering en bloeien onder eender welke licht/donker verhouding (relatief).

Je kan ook onder MH kweken (metal halide) maar de opbrengst zal hierdoor wel wat slinken (maar niet veel).

 

Enkel positieve commentaar, zien er gezond uit. :P

 

 

 

 

Growertjen

Share this post


Link to post
Share on other sites

super!!

 

maar waarom zon dure spaarlamp? hps lampen zijn toch veel goedkoper?

had je geen VSA nodig?

 

Bij mij is een touwtje wel doorgebrand en dat met een 18 watt spaarlamp :P

 

succes, ik ga je volgen

 

groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie compacte bossige plantjes hoor. Goede keuze, die lamp, dat licht drukt ze goed. En ik denk inderdaad dat ze toch wel zullen afbloeien, er zit wel wat meer blauw dan rood in de buis, maar rood zit er ook in dus afbloeien zullen ze zeker! Ben wel benieuwd eigenlijk wat dat met autoflower doet. En gezien de successen van vroeg bloeien in juli en augustus (blauwer licht) lijkt me dit ook geen slecht idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle positieve opmerkingen :P

 

Nog even een toelichting waarom ik geen HPS lamp heb genemen... Deze lampen worden erg warm, en ik heb geen ventilatoren om de warmte af te voeren. Ik heb een 200 watt 2700k bloeilamp aangeschaft die waarscheinlijk volgende week binnen komt, dan kan ik ook andere soorten laten bloeien :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee N1no had je dan niet beter een 2100k bloeispaarlamp kunnen nemen?

En nog paar fotootjes :P , of nog niet veel verschil ?

gr.speed :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kleine update... de foto's zien er helaas niet best uit.

Je kan wel zien dat er nu wat mooie topjes gevoormd worden.

med_gallery_8239_1091_51447.jpg

med_gallery_8239_1091_32112.jpg

med_gallery_8239_1091_41782.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wooow, die groeien aardig snel !!! :P

 

ben benieuwd waneer ze oogstklaar zijn , binnen die "9weken" ??? :P

 

yuuwp , tono

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn wel de mooiste compacte lowryders die ik tot nu toe heb gezien. Dat komt vast door je lamp. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat ze verschillende topjes vormen ipv van 1 cola, en dat afbloeien zal wel wat sneller gaan, lowryders zijn ongeveer in 6 weekjes klaar :P :P

 

 

Growertjen

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een mooie bossige LRs zeg!!! heb nog nooit zoveel toppen in een lowrider gezien! en dat zonder ze te toppen?

Ik ga je zeker volgen!!! ik zou dat mannetje bijhouden zen stuifmeel toch :P zeker bij zoon mooie planten

Sw^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een foto van Pap's en Mam's, opzich niet erg bijzonder :P

gallery_8239_1091_273230.jpg

 

 

Ik ben blij dat hun dochter een stuk knapper zijn dan hun ma :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi man

 

Als je Lowryders na week 3, maximaal week 4 geen rood licht gaat geven storten ze compleet in. Je krijgt dan maar een fractie van je haalbare opbrengst, het is natuurlijk niet voor niets dat er 2 modellen zijn: 6400K en 2700K. ( bij leafman dan)

 

Wat je nu ziet zijn hele compacte plantjes die staan te trappelen om uit te lopen, maar niet het rode licht krijgen wat ze daartoe aanzet. Je hebt nu de prachtige basis voor véél budjes maar de planten kunnen nu bijna niets meer met dat blauwe licht. De 2700K bloeilamp is extreem belangrijk om je 6400K groeilamp mee te vervangen na +/- de derde, vierde week. Je kunt je bloeilamp zelfs al inzetten vanag dag +/- 15, als je gaat voor een sea of green effect. Zodra je die lamp vervangt naar de bloeikleur, zul je zien dat na 2 á 3 dagen je planten beginnen te strekken en ook weer harder te groeien in het algemeen. Na week/twee weekies stopt dat strekken en gaan de buds echt aanzetten.

 

Je kunt makkelijk een ons of meer gaan oogsten met die 200 watter, maar je zal echt even naar leafman moeten voor die bloeilamp! Anders blijft je oogst echt in een sigarendoosje passen.

 

succes met je kweek & groeten vanmaniac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...