Ga naar inhoud

Lowryders Onder 200 Watt Spaarlamp

44 replies to this topic

#21 growertjen

Volwaardig lid

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 466 Posts:

Gepost 07 december 2006 - 15:44

Leuk dat ze verschillende topjes vormen ipv van 1 cola, en dat afbloeien zal wel wat sneller gaan, lowryders zijn ongeveer in 6 weekjes klaar :P :P

Growertjen
The herb is more than just a powerfull potion...

#22 Sw^

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 44 Posts:

Gepost 08 december 2006 - 00:35

wat een mooie bossige LRs zeg!!! heb nog nooit zoveel toppen in een lowrider gezien! en dat zonder ze te toppen?
Ik ga je zeker volgen!!! ik zou dat mannetje bijhouden zen stuifmeel toch :P zeker bij zoon mooie planten
Sw^

#23 N1no

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 104 Posts:

Gepost 08 december 2006 - 02:49

Een foto van Pap's en Mam's, opzich niet erg bijzonder :P
Geposte afbeelding

Ik ben blij dat hun dochter een stuk knapper zijn dan hun ma :P

#24 dokkie

Cannabis Libertine

• Banned
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1706 Posts:

Gepost 08 december 2006 - 10:50

:P

UNDERDOK

A SCANNER DARKLY full movie

-----------------------

Dokkie knows the code.. To Grow ya Crops in easy mode..
It's all about cannabis, and it allways will be.!!!.
If your not in,for the love for cannabis, get the fuck out a here!!!!

#25 vanmaniac

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 30 Posts:

Gepost 09 december 2006 - 20:37

Hoi man

Als je Lowryders na week 3, maximaal week 4 geen rood licht gaat geven storten ze compleet in. Je krijgt dan maar een fractie van je haalbare opbrengst, het is natuurlijk niet voor niets dat er 2 modellen zijn: 6400K en 2700K. ( bij leafman dan)

Wat je nu ziet zijn hele compacte plantjes die staan te trappelen om uit te lopen, maar niet het rode licht krijgen wat ze daartoe aanzet. Je hebt nu de prachtige basis voor véél budjes maar de planten kunnen nu bijna niets meer met dat blauwe licht. De 2700K bloeilamp is extreem belangrijk om je 6400K groeilamp mee te vervangen na +/- de derde, vierde week. Je kunt je bloeilamp zelfs al inzetten vanag dag +/- 15, als je gaat voor een sea of green effect. Zodra je die lamp vervangt naar de bloeikleur, zul je zien dat na 2 á 3 dagen je planten beginnen te strekken en ook weer harder te groeien in het algemeen. Na week/twee weekies stopt dat strekken en gaan de buds echt aanzetten.

Je kunt makkelijk een ons of meer gaan oogsten met die 200 watter, maar je zal echt even naar leafman moeten voor die bloeilamp! Anders blijft je oogst echt in een sigarendoosje passen.

succes met je kweek & groeten vanmaniac

#26 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21259 Posts:

Gepost 09 december 2006 - 21:35

intressant maar ik vraag me alleen af waarom dat buiten niet gebeurt. Ik bedoel niet alleen in de herfst bloeien ze goed, ook in de hoogzomer.

#27 N1no

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 104 Posts:

Gepost 09 december 2006 - 23:36

vanmaniak,

Ik heb zo mn twijfels bij wat je zegt... volgensmij maakt de kleur licht echt totaal niet uit. En 50 gram per lowryder is nog niet eens in mn stoutste dromen werkelijkheid geworden. IK ben al blij als er 20 gram van 2 af komt.

Ik ga nog wel een andere kleur lamp bestellen en als hij binnen is zal ik die 6400k vervangen. Je weet maar nooit :P

N1no

#28 N1no

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 104 Posts:

Gepost 10 december 2006 - 01:10

Vandaag gezien dat mijn Mango Special is gaan bloeien (mango special is een kruising van KC33 en Afghan en Big bud). Het is een echte dame :P

Nu ben ik van plan om die dame met mijn LR man te kruisen. Ben erg benieuwd wat dat gaat brengen... Ik hoop dat de plant zijn auto flowering behoud, maar dat moeten we nog maar even afwachten :P

#29 N1no

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 104 Posts:

Gepost 12 december 2006 - 11:31

Nieuwe foto:

Geposte afbeelding

#30 Speedway

Television Rules the Nation!

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1618 Posts:

Gepost 12 december 2006 - 13:46

Bekijk Post whazzup, op 9 Dec 2006, 21:35, zei:

intressant maar ik vraag me alleen af waarom dat buiten niet gebeurt. Ik bedoel niet alleen in de herfst bloeien ze goed, ook in de hoogzomer.

Is het niet zo dat in de herfst en in de zomer het rood licht evenveel is? Maar dat in de zomer er meer blauw licht bij zit, waardoor de verhouding rood/blauw anders is dan in de herfst. (rood licht dat langere afstanden kan afleggen dan blauw licht waardoor het in de herfst als de zon ''schuiner'' op ons deel van de aarde staat is de afstand dus groter dus minder blauw licht en in verhouding meer rood licht.)

@vanmaniac:
En als je dan toch een bloei en groei lamp koopt dan moet je 2100k hebben, 2700k is voor groei en bloei..
Een HPS is toch ook 2100k...

gr.speed
Daft Punk- Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem
Klik voor de film, en laat weten wat je er van vond :)
-----------------------------------------------------------
LR zaadkweek op Seramis / The One in de tuin
5x Afghaan in een 360 graden verticale scrog opstelling!

Zomer 2010, komt er weer een kweekje.. Voor nu, rust :)

#31 vanmaniac

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 30 Posts:

Gepost 12 december 2006 - 18:27

Hoi man, dat is niet helemaal waar wat je nu zegt. 2700K is prima voor bloei, bestaat voor het grootste gedeelte uit rood.Ik zou er zelf vooral niet onder voorgroeien. 2100K is nog iets beter voor bloei, en meteen het roodste wat er te krijgen is. Echte groeilampen beginnen bij 4000K, beter zelfs 6400K/6500K.

2100K spaarlampen zijn niet goed verkrijgbaar, slechts een paar merken en veel te duur. 2700K is gewoon algemeen verkrijgbaar en doet het echt prima voor bloei, bevat nét dat beetje blauw wat je planten ook nodig hebben.

gr Van

#32 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21259 Posts:

Gepost 12 december 2006 - 18:31

Bekijk Post Speedway, op 12 Dec 2006, 13:46, zei:

Is het niet zo dat in de herfst en in de zomer het rood licht evenveel is? Maar dat in de zomer er meer blauw licht bij zit, waardoor de verhouding rood/blauw anders is dan in de herfst. (rood licht dat langere afstanden kan afleggen dan blauw licht waardoor het in de herfst als de zon ''schuiner'' op ons deel van de aarde staat is de afstand dus groter dus minder blauw licht en in verhouding meer rood licht.)

precies! Voor veel "normale" planten is het afnemende blauwe licht (dus in verhouding méér rood licht) echter ook een indicator om te gaan bloeien. Maar bij autoflowering heb je dat niet, vandaar dat ik het me afvroeg.

#33 Speedway

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1618 Posts:

Gepost 12 december 2006 - 19:16

@ Whazzup: Dan hebben we elkaars afvragen opgelost ;) ?

@ Vanmaniac: En als je dus een aparte groeilamp hebt.. dan is het slimmer om ook een aparte bloeilamp te kopen dan een 'combi' lamp.. En als je ff goed zoekt heb je voor dezelfde prijs een 2100k als een 2700k :)

Beetje :showoff: dit haha maarja.. :smoke

gr.speed :P

#34 vanmaniac

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 30 Posts:

Gepost 13 december 2006 - 10:02

Hoi

een 2700K lamp is GEEN combilamp. Een 2700K lamp is een pure bloeilamp. Hoe kom je er toch bij dat dat ideaal is voor groei? Het kan wel, maar je krijgt dan van die lekkere lange schieters, met lekker weinig budsites.

Wanneer je een 2100K lamp koopt, hebben die vaak een hoger % rood in hun spectrum, maar als je de grafieken erop naslaat zie je dat ze maar een heel klein piekje meer rood bevatten dan 2700K. Ze bevatten wel veel minder uit het blauwe spectrum, wat dus uiteindelijk minder licht geeft voor dezelfde energie.

Zelf kweek ik Lowrydertjes onder een combinatie van een grote Envirolight en 4 kleinere spaarlampen. Bij groei is alles 6400K, bij bloei is de grote lamp 2700K en de kleinere lampen zijn dan 3000K.

Geposte afbeelding
Hier laatste fase vd bloei, een voornamelijk rood spectrum, met een klein % blauw erin.

Dit zijn 17 planten, samen ruim anderhalf ons lekkere wiet. Is alweer bijna op.... :showoff:

gr van

#35 N1no

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 104 Posts:

Gepost 13 december 2006 - 10:19

Wow gave foto :P

@ whazzup: Het zijn vooral de uren licht die een plant triggeren om te gaan bloeien. De kleur licht zorgt alleen maar voor een beter resultaat. :showoff:

Iemand ook ervaringen met die purple glow 25000k?

#36 whazzup

Smoke he does

• Admin
  • 21259 Posts:

Gepost 13 december 2006 - 10:25

Bekijk Post N1no, op 13 Dec 2006, 10:19, zei:

@ whazzup: Het zijn vooral de uren licht die een plant triggeren om te gaan bloeien. De kleur licht zorgt alleen maar voor een beter resultaat. :showoff:
Uiteraard is 12/12 (het aantal uren licht) het meest belangrijke, maar planten zijn wel degelijk gevoelig voor verandering van lichtkleur. En we gaan tenslotte voor de optimale situatie.

#37 N1no

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 104 Posts:

Gepost 19 december 2006 - 00:12

Tijd voor een update!

Geposte afbeelding Geposte afbeelding
Geposte afbeelding

Geposte afbeelding Geposte afbeelding

De linker is een beetje aan het verkleuren... is dit erg? verder lijken ze het nog wel goed te doen :verrygood

#38 growertjen

Volwaardig lid

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 466 Posts:

Gepost 19 december 2006 - 16:49

Ik vind deze er toch al aardig mooi uitzien :verrygood

HOe groot zijn ze nu ongeveer, kan je fototje met aansteker maken ofzo?

Growertjen
The herb is more than just a powerfull potion...

#39 Speedway

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1618 Posts:

Gepost 19 december 2006 - 17:18

Bekijk Post vanmaniac, op 13 Dec 2006, 10:02, zei:

een 2700K lamp is GEEN combilamp. Een 2700K lamp is een pure bloeilamp. Hoe kom je er toch bij dat dat ideaal is voor groei? Het kan wel, maar je krijgt dan van die lekkere lange schieters, met lekker weinig budsites.

Wanneer je een 2100K lamp koopt, hebben die vaak een hoger % rood in hun spectrum, maar als je de grafieken erop naslaat zie je dat ze maar een heel klein piekje meer rood bevatten dan 2700K. Ze bevatten wel veel minder uit het blauwe spectrum, wat dus uiteindelijk minder licht geeft voor dezelfde energie.

Zelf kweek ik Lowrydertjes onder een combinatie van een grote Envirolight en 4 kleinere spaarlampen. Bij groei is alles 6400K, bij bloei is de grote lamp 2700K en de kleinere lampen zijn dan 3000K.

Allemaal leuk maar 2700k wordt toch echt aangeprezen als groei/bloei lamp, en met een beetje zoeken vind je een 2100k lamp voor dezelfde prijs als die 2700k. Onder 2700k heb ik HELE MOOIE SLAKKROPJES opgekweekt dus dat je sprieten krijgt is ook niet waar!
Dus als je al een aparte groeilamp hebt dan eerder een aparte bloeilamp dan een combi oke?
Zo is het gewoon klaar!!!! :verrygood

Nu weer on topic:
Gaat lekker daar N1no..
Grappig dat die linker zo pyramide achtig is en die rechter veel platter!
Ben benieuwd wat je er af gaat halen :smoke

gr.speed :verrygood

#40 D-magic

Harde kern lid

• Members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1184 Posts:

Gepost 19 december 2006 - 18:24

waar kan je ergens die bloeispaarlampen kopen?

ik heb zelf ook lowriders staan maar nu onder 4 tl, en wil eigenlijk zon bloeilamp