Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hellrazor

Koolstoffilter

Recommended Posts

Filtertje is binnen alleen heb ik geen idee hoe ik het moet aansluiten .

ik lees overal wat verschillend

 

dus moet je de lucht je je wilt filteren de filter inblazen door het gat , of moet je de adzuigen andersom zetten en zorgen dat je filter de llucht van buiten door de filter heen trekt ?

 

ik zie de meeste mensen het 2e gebruiken vandaar mijn vraag , werkt het nou maar op 1 manier of maakt het helemaal niks uit ?

:specool

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Officieel moet je eerst een stoffilter plaatsen ... en dan de lucht door het filter heen zuigen maar blazen zou mogen mits je voorfiltert.

En je motor moet het blazen wel aankunnen.

 

Groet

 

The Afghany Warrior

Share this post


Link to post
Share on other sites

soms is zuigen beter dan blazen ....:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar blazen zou mogen mits je voorfiltert.

En je motor moet het blazen wel aankunnen.

TAW,

 

Wat bedoel je met voorfilteren ?

 

De ventilator die op/aan de filter gaat is 425 m3 voor een 400w dus ik denk dat dat wel genoeg is , niet ?

 

Thanks :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het op de gewone manier doet, hang je je filter in je hok en daar een slang/flens aan naar buiten toe waar je hem aan je afzuiger monteerd, en je afzuiger blaast weer aan de andere opening de lucht naar buiten.

 

Een buisafzuiger kan je gelijk op de filter monteren, zoals het bij was.

med_gallery_5511_295_105381.jpg

 

Als je wil blazen door je filter zit is buietn je hok.

Je zuigd dus warme lucht uit je hok en de afzuiger blast het dan door je filter heen.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga nu ook blazen door me filter. Voor een slak is dit makkelijker dan zuigen dus heb je iets meer capaciteit. Er zijn meer mensen die het doen maar de tijd zal het bij mij leren.

Voordee lvan blazen is dat de uitgeblazen lucht kwa geluid gedempt wordt door het filter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dat werkt dus wel gewoon ?

want ik kan de filter niet in mijn hok plaatsen , dat neemt te veel ruimte in 500 kuub filter in 85x65x175 zoiets dat past echt niet :specool

 

want ik had ergens op het forum gelezen dat koolstoffilters alleen werken als het van buitenaf naar binnen word gezogen , niemand al een kweek gedraaid zo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
TAW,

 

Wat bedoel je met voorfilteren ?

 

 

 

Thanks :specool

 

Zie je dat wittedoek ?

Dat doek zit ook in je stofzuiger en je afzuigkap zo'n voorfilter zit om iedere koolstofpatroon.

 

Groet

 

The Afghany Warrior

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 2 hokjes,bij het ene hokje zuig ik langs de filter aan,in het andere hokje blaas ik door de filter die buiten het hokje staat,werkt beiden uitstekend,indien je door je filter blaast,dan kan je best wel je voorfilter op de koolstoffilter verwijderen,deze heeft immers geen enkel nut dan,en geeft onnodige weerstand... :specool

ps,zit aan laatste opstelling reeds aan 6 kweekjes,en nog steeds geurvrij

Share this post


Link to post
Share on other sites

..maar inderdaad wél aan de binnenkant laten zitten. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zondervoorfilter gaat je koolstofpatroon aanzienlijk minderlang mee en het verliest output.

 

Let daar wel op, dus het kan wel zonder filter.

Maar ik zou er eentje aan de binnekant bevestigen maar vraag me niet hoe.

 

Groet

 

The Afghany Warrior

Share this post


Link to post
Share on other sites

taw.. ik denk dat hier veel geld mee te vangen valt denk je niet.. :specool

koolstoffilters binnenstebuiten/buitenstebinnen vouwen met aan de binnenkant het filterdoek

 

dus als ik het goed begrijp rataplan blaas jij door je filter en hebt geen geurtjes?

wat is je verhouding van afzuiger-filter als ik vragen mag?

 

ik heb me een 2500m³ afzuiger en een 2500m³ filter gekocht en ga de afzuiger 20% dimmen dus kom ik op de norm die ''ze'' aangeven.

de filter weegt 65 KG. :j en kan ik dus moeilijk ophangen aan mijn gipslaat plaffond.

daarom dacht ik om de filter 1 verdieping hoger te leggen met een gat in het plaffond en dan ook er door te blazen ipv te zuigen, heeft dit verder nog cappaciteit verlies?

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn overigens ook filters met vervangbare binnen- en buitenhoezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn verhouding is 1500m³ afblazer,2000m³ filter waar ik door blaas,natuurlijk heb je dan geen geurtjes,zoals jij het beschrijft moet dat zeker lukken,zorg voor zo weinig mogenlijk bochten,zo werk je met minimale weerstand...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat de afzuiger ook in m'n koolfilter blazen. Aan de luchtinlaat van je hok kun je al filteren om het koolfilter tegen stof te beschermen.

 

Je kunt gewoon een gat maken in het dak van je hok met daarop als eerste je afzuiger ,en dan direct je koolfilter . Zo is er geen enkele buis nodig ,en is de luchtweerstand minimaal .

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ok jullie hebben mij overtuigd :huh:

mijn filter komt ook buiten mijn hok.

alleen maak ik er wel een slang aan omdat ik mijn afzuiger ophang en dus niet op het gat aansluit..

 

dan zou het een idee zijn om voor het aanzuig gat in het plaffond zo een stoffe filterdoek van een afzuigkap van een keuken te plaatsen? deze zijn namelijk ook niet duur, €5,- voor 3 dacht ik :specool

 

wederom bedankt u guys :no

 

ciao :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gaat ja,je kan ook een stukje vogeldraad,zo van die geplastificeerde kleinmazige draad gebruiken,in vorm knippen en plooien en deze dan overtrekken met een panty,en deze dan in kadertje plaatsen ,na elke ronde de panty vervangen dat is al...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice.. panty gaat ook ja :j

over enkele weken gaat de bouw vanstart, in topic de bouwdoos. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg wel dat die filter niet alleen voor het ingnags gat van de filter zit , want dat gaat veel weerstand opleveren . Je zal gewoon de binnenwand met die filterdoek moeten bekleden dan pak je een veel groter oppervlak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het mooie van die manier van aansluiten is trouwens dat je gelijk een gedempte uitlaat heb , is lekker stil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet dus de witte doek om je filter verwijderen.

En dan kan je er doorheen blazen?

Heeft er iemand aub een duidelijk voorbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon de witte filterdoek verwijderen die met die blauwe linten vast zit ,dus de filterdoek die buiten rond de filter zit,is toch niet zo moeilijk te begrijpen? :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker stil en meer ruimte in je hok....das wel relaxed..

 

Maar helpt het ook bij grotere hokken???

 

Een afzuiger van 3250 kuub heeft toch 2 uitgangen van 25mm ....zodat je je filters kunt verdelen in je hok...heeft dat dan geen functie....??

 

 

grt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een groot hok kan het ook, zul je dus 2 of meer filters buiten je hok moeten plaatsen.

Spreekt voor zich denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik er geen apart topic aan wil wenden....

 

 

Een filter(2100m3) waar altijd de lucht doorheen gezogen is kun je die daarna ook gebruiken om erdoor heen te blazen???

 

Vanwege een ander hok heb ik niet meer de mogelijkheid om hem op te hangen zoals ik wil.

 

Gr

 

UmLeiTung

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...